![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jedynie z czystej ciekawości przeczytałem Twój post, porady i sugestie kolegów z Forum oraz przejrzałem serwisówki VN 1700 jak również kilka Forów angielsko języcznych dotyczących problemów ze sprzęgłem w VN 1700.
I tak:
Występują dwie wersje sprężyn dociskowych sprzęgła w VN 1700 VOYAGER, VOYAGER z ABS jak i w VN 1700 NOMAD, NOMAD z ABS czy też CLASSIC TOURER oraz CLASSIC TOURER z ABS.
W VN 1700 z oznaczeniem A9F/B9F nowa sprężyna dociskowa sprzęgła powinna mieć długość 77,77 mm. Nowa sprężyna dociskowa sprzęgła VN 1700 z oznaczeniem AAF/BAF różni się długością i ta powinna mieć długość 68,23 mm.
Dokupiłeś sprężyny i jak sam napisałeś, są dłuższe o 12 mm od tych które miałeś, i teraz zasadnicze pytanie „która sprężyna powinna być w twoim sprzęgle?” W obu przypadkach moment dokręcenia śrub dociskających sprężyny jest taki sam i wynosi 12Nm. Prawie 10 mm różnicy na długości sprężyn chyba będzie miał wpływ na pracę sprzęgła.
Nie myślę, że ktoś przed Tobą miał zamontowane krótsze sprężyny. Chyba jednak kupiłeś za długie.
Najlepiej było dobrać sprężyny po numerze VIN i pełnym oznaczenie motocykla, chyba że tak właśnie zrobiłeś.
Najprawdopodobniej stare sprężyny miałeś już w minimalnej dopuszczalnej długości do użycia a mimo to dokupiłeś dłuższe stąd te 12 mm. W VN 1700 z oznaczeniem AAF/BAF minimalna dopuszczalna długość sprężyn to 65,2mm.
Ale jest jeszcze coś na co zwracają uwagę koledzy na jednym z forów angielsko języcznych. Chodzi tu głównie o utrzymanie w czystości siłownika sprzęgła, jego tłoczka i cylinderka gdzie zbiera się woda i brud. Sama wymian płynu i odpowietrzanie nic nie daje. Proponuje poczytać, podaje Ci link:
https://www.vulcanforums.com/forums/54- ... 700-a.html
Objawy to ślizganie się sprzęgła po zwolnieniu klamki przy częściowo schłodzonym sprzęgle po silnym jego nagrzaniu.