Strona 1 z 1
Łożysko koła pasowego
: czw paź 13, 2016
autor: SZOP
Witam. Czy ktoś już wymieniał łożysko na kole pasowym (czy też wałku koła) napędowego pasa ? Bo jakoś nie mogę się dopatrzeć czy można go wymienić po zdjęciu tylko koła,czy też łożysko jest osadzone od środka i trzeba byłoby rozpoławiać silnik. Coś niestety zaczyna mi rzęcholić w czasie jazdy i wydaje mi się, że niprzyjemne odgłosy dochodzą z tej części silnika.
Gdzieś na forum czytałem jak któryś z kolegów wymieniał takie łożysko w trasie i żona mu pomagała, ale nie mogę sobie przypomnieć w jakim to było temacie
: pt paź 14, 2016
autor: Zaba
Witam
Nie jestem mechanikiem i poruszam się 900-setką
ale zanim zaczniesz wymieniać łożysko
dokładnie sprawdź czy czasami nie masz luzu na samym kole pasowym,
znajomy miał podobne objawy (tak jakby łożysko poszło w zaświaty) a okazało
się że winne było luźne koło pasowe na wałku zdawczym . Wystarczyło je dokręcić.
: pt paź 14, 2016
autor: SZOP
Jeszcze nie odkręcałem osłony koła, być może kolego masz rację a może inaczej - obyś miał rację, bo tak analizuję serwisówkę i cały czas mi wychodzi, że trzeba byłoby silnik wyciągać
Re: Łożysko koła pasowego
: sob paź 15, 2016
autor: Konrad
SZOP pisze:
Gdzieś na forum czytałem jak któryś z kolegów wymieniał takie łożysko w trasie i żona mu pomagała, ale nie mogę sobie przypomnieć w jakim to było temacie
Żona pomagała w wymianie łożyska w kole a nie na wałku koła zdawczego. Nie mam serwisówki ale z tego co wiem wymiana tego łożyska w 1700 nie jest możliwa bez rozebrania silnika. To łożysko daje się wymienić bez rozbiórki silnika tylko w 2000.
: sob paź 15, 2016
autor: SZOP
Dzisiaj sprawdziłem, okazało się, że rzeczywiście poluzowała się nakrętka od koła pasowego. Rozebrałem wyczyściłem i skręciłem z powrotem, mam nadzieję, że już się nie poluzuje- dałem na klej do gwintów. Dziękuję za porady
: ndz paź 16, 2016
autor: Zaba
Najważniejsze że "krążownik" sprawny i można dalej cieszyć się mijającymi kilometrami