VN1700 spalanie
- Grzech1210
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lis 13, 2016
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: xv700 k1100lt vn1700
- VROC: 0
VN1700 spalanie
Witam
Przesiadłem się w tym sezonie na Voyagera 1700 i zdziwiło mnie jego spalanie. Na wyświetlaczu pokazuje mi 6,3l/100km, niby wszystko w jak najlepszym porządku. Jednak z tankowań wynika mi prawie 8l/100, a to trochę za dużo. Dodam że nie piłuje tego silnika, jeżdżę dla przyjemności,spokojnie, więc 90 do 120km/h w trasie to standard.
Jeżeli teraz tyle pali co co będzie jak wezmę plecaczek i trochę bagaży, 10 murowana.
Ile palą Wasze Vulcany? Co mogę zrobić żeby zmniejszyć spalanie, na co zwrócić uwagę?
Przesiadłem się w tym sezonie na Voyagera 1700 i zdziwiło mnie jego spalanie. Na wyświetlaczu pokazuje mi 6,3l/100km, niby wszystko w jak najlepszym porządku. Jednak z tankowań wynika mi prawie 8l/100, a to trochę za dużo. Dodam że nie piłuje tego silnika, jeżdżę dla przyjemności,spokojnie, więc 90 do 120km/h w trasie to standard.
Jeżeli teraz tyle pali co co będzie jak wezmę plecaczek i trochę bagaży, 10 murowana.
Ile palą Wasze Vulcany? Co mogę zrobić żeby zmniejszyć spalanie, na co zwrócić uwagę?
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
- Ryszard1962
- Posty: 561
- Rejestracja: pt kwie 11, 2014
- Miejscowość: Warszawa - Gocławek
- Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
- VROC: 37255
chyba się nie zgodzę, nawet wczoraj gadałem z kumplem o spalaniu, zrobił jakaś tam traskę voyagerem i wyświetlacz pokazał 5,2. Ja dwulitrówką pojeździłem troszkę w weekend (fakt że bardzo spokojnie do 110) i spalanie wyszło mi na poziomie 5L. Jak mi się śpieszy łyka 6-6,5, 7-8L to mi po mieście pali. jak się troszke powygłupiam w mieście to max 10L ale to już musze cisnąć z każdych światełRyszard1962 pisze:Niestety pojemność silnika i słuszna ilość "kucyków" wymaga odpowiedniej porcji karmy , jak jeździłem Nomadem 1500 to po mieście 10 literków było jak w sam raz
a jak zaczyna palić więcej tzn że mam filtr powietrza do mycia
- Grzech1210
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lis 13, 2016
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: xv700 k1100lt vn1700
- VROC: 0
- Kermit
- Posty: 1070
- Rejestracja: pn gru 09, 2013
- Miejscowość: Poręba k. Zawiercia
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 36601
Re: VN1700 spalanie
Grzech1210 pisze:Co mogę zrobić żeby zmniejszyć spalanie, na co zwrócić uwagę?
Zmienić na dwójkęMayones pisze:1,6 i dwójka wszak są oszczędniejsze niż 1,7
Wojtek
- Grzech1210
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lis 13, 2016
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: xv700 k1100lt vn1700
- VROC: 0
- Grzech1210
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lis 13, 2016
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: xv700 k1100lt vn1700
- VROC: 0
Nie o ciężką rękę chodziło.
Znalazłem dziś trochę czasu i zajrzałem do przepustnic. Jankescy mechanicy spaprali synchro tych przepustnic. Metodą trochę chałupniczą zapożyczoną ze starych gaźnikowców ustawiłem je, motocykl ożył. Teraz ładnie się wkręca w obroty. Jutro ruszam na Mazury przy okazji sprawdzę spalanie, celem jest zmieszczenie się w 6 litrach.
Znalazłem dziś trochę czasu i zajrzałem do przepustnic. Jankescy mechanicy spaprali synchro tych przepustnic. Metodą trochę chałupniczą zapożyczoną ze starych gaźnikowców ustawiłem je, motocykl ożył. Teraz ładnie się wkręca w obroty. Jutro ruszam na Mazury przy okazji sprawdzę spalanie, celem jest zmieszczenie się w 6 litrach.
- Grzech1210
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lis 13, 2016
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: xv700 k1100lt vn1700
- VROC: 0
Po powrocie kwestia spalania wygląda całkiem nieźle. Co prawda w 6L się nie zmieściłem, wyszło 6,004587 Trasa jak to w Prusach,bardzo kręta i wymagająca, Gęsto i często redukcje biegów, więc i ekonomia nie za dobra. Jechałem z plecaczkiem. Więc ten wynik uważam za bardzo dobry.
Uważacie że się czepiam za jakieś 2L na 100km. Ale przy trasie prawie 4000 km, którą planuje, to uzbieram już jakaś sumkę złotóweczek. Oczywiście zaoszczędzone pieniążki przeznaczę na
A tym wszystkim, co piszą że ten silnik musi dużo palić grzecznie radzę, wstawcie do warsztatu Wasze maszyny i podregulujcie je
Uważacie że się czepiam za jakieś 2L na 100km. Ale przy trasie prawie 4000 km, którą planuje, to uzbieram już jakaś sumkę złotóweczek. Oczywiście zaoszczędzone pieniążki przeznaczę na
A tym wszystkim, co piszą że ten silnik musi dużo palić grzecznie radzę, wstawcie do warsztatu Wasze maszyny i podregulujcie je
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Mi Voyager ,jak mialem to palil duzo. Nie jezdze 90km na godzine. Na autostradzie przy 150 wskazowka spada w oczach. Poprostu ten motor wazy 410kg plus kierownik, ogromna szyba i co najwaznoejsze malo KM. Ten silnik jest poprostu za slaby do tego sprzeta. Powinna tam siedziec 2ka z VN2000. Wtedy by palil mniej i na autostradzie bylby kozak No ,ale normy spalin...nie puszczaja
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Moje najniższe spalanie w motocyklu to 4,8 z plecaczkiem, pełnymi sakwami i wielką torbą na bagażniku. Tylko że trasa nie pozwalała wbić piątki. Czasem na krótko udawało się wrzucić czwórkę. Dużo pracy biegami i gazem.
Dwa dni później na autostradzie ten sam motocykl palił 7,7 cały czas na najwyższym biegu i ruchy manetki prawie żadne.
We wzorze na opór jest to nieszczęsne V kwadrat w mianowniku, i ten kwadrat jest łasy na paliwo.
Tak więc ostrożnie z planami spożytkowania "oszczędności", no chyba, że 4000km po Mazurach.
Dwa dni później na autostradzie ten sam motocykl palił 7,7 cały czas na najwyższym biegu i ruchy manetki prawie żadne.
We wzorze na opór jest to nieszczęsne V kwadrat w mianowniku, i ten kwadrat jest łasy na paliwo.
Tak więc ostrożnie z planami spożytkowania "oszczędności", no chyba, że 4000km po Mazurach.