Strona 1 z 1

Płyn chłodniczy

: wt mar 06, 2018
autor: mikko
Hej, zbliżam się do terminy wymiany płyny chłodnicznego i na początku temat wydawał mi się banałem. Ale zacząłem drążyć temat i im bardziej go drąże tym bardziej nie wiem.
Książka serwisowa stanowi:

Kod: Zaznacz cały

Permanent type antifreeze 
Green
Soft water 50%, Coolant 50% 
–35°C (–31°F)
2.4 L (2.5 US qt)
z tym, że producenci płynów chłodniczy nie mają konieczności trzymania się koloru płynu do jego rodzaju, a są trzy rodzaje / typy płynów chłodniczych.
IAT – Inorganic Additive Technology
OAT – Organic Acid Technology
HOAT – Hybryd Organic Acid Technology

Oczywiście nie jest zalecane ich mieszanie.

Kolejna sprawa to temperatura wrzenia płynu. Jak wiadomo te silinki lubią się grzać i szukam płynu o możliwie najwyższym punkcie wrzenia, a wszystkie te borygo mają punkt wrzenia już przy 109 stopniach.

znalazłem taki specyfik:
http://prestone.pl/produkty/prestone-pl ... odnic-37c/

teoretycznie uniwersalny (co akurat budzi we mnie pewne obawy)
punkt wrzenia do 129 stopni.

podzielcie się waszym doświadczeniem i opiniami.
Może najzwyczajniej w świecie wyolbrzymiam tą kwestię

: wt mar 06, 2018
autor: Tex66
Po co kombinować?
Proponuję MOTUL:
Motul Motocool Factory Line - gotowy do użycia płyn chłodzący do motocykli. Bezazotynowy, bezaminowy, bezfosforanowy, bezboranowy, bezkrzemianowy.
Do - 35°C. Tem. wrzenia 133°C. Latam na nim i jest OK.
Prestone to akurat leję do chłodnicy w samochodzie.

: wt mar 06, 2018
autor: ciecio
Tex66 pisze:Po co kombinować?
A co to za kombinacja?
Leję Prestona i jest OK.
Mogę polecić z czystym sumieniem
mikko pisze:Może najzwyczajniej w świecie wyolbrzymiam tą kwestię
tak :D

: śr mar 07, 2018
autor: Wielebny Bolo
Tex66 pisze:Po co kombinować?
Proponuję MOTUL:
Motul Motocool Factory Line - gotowy do użycia płyn chłodzący do motocykli. Bezazotynowy, bezaminowy, bezfosforanowy, bezboranowy, bezkrzemianowy.
dadam jeszcze że:
bezdotykowy, bezbolesny, koszerny i ekologiczny, można łykać szklankami :D
:D :D :D
Nie dajmy się zwariować.
Patrz posty wyżej.

: pn kwie 16, 2018
autor: Majkel69
Wbrew pozorom, problem jest. Ja zalałem układ płynem chłodzącym kupionym w zwykłym sklepie moto, teoretycznie parametry jak wyżej, ale... Istotnym parametrem będzie tu temperatura wrzenia (kto jeździ przy - 35 stopniach) gdyż u mnie występuje problem tego typu, iż ciecz ta non stop przybiera na objętości, do tego stopnia że potrafi wypełnić cały zbiorniczek wyrównawczy od zera aż do przelewu. Z każdym załączeniem wentylatora objętość spada, ale nie o tyle o ile przyrosło. Spróbuję wymienić na płyn o którym mowa i zobaczymy jaki będzie efekt.

: pn kwie 16, 2018
autor: Mayones
A to nie po to jest termostat i wentylator, żeby nie dopuścić do rozgrzania się silnika do 120-130 stopni, żeby płyn wy..ało :razz: ??

Re: Płyn chłodniczy

: sob lut 20, 2021
autor: aramis70
Witam. Gdzie znajduje się korek spustowy płynu chłodniczego VN 1700?

Re: Płyn chłodniczy

: ndz lut 21, 2021
autor: Tex66
aramis
Ciężko będzie znaleźć.
Proponuję pozyskać instrukcję serwisową VN 1700 Voyager, np. z netu i czytać.
Z czasem w trakcie użytkowania VN 1700 będziesz miał coraz więcej pytań i wątpliwości o większej skali trudności niż wymiana płynu chłodzącego.
Szału z podpowiedziami i sugestiami raczej nie będzie.
A tu na dobry początek masz str. 82 z instrukcji serwisowej (manuala) VN 1700 Voyager.
Powodzenia
Obrazek

Re: Płyn chłodniczy

: ndz lut 21, 2021
autor: aramis70
Dziękuję. Mam manuala ale w j.angielskim i nie wiem dlaczego nie zauważyłem tej kartki. Być może przyzwyczajony do korków spustowych wyszedłem z założenia że korek zawsze jest.
Gdyby to nie był problem to wyślij mi linka do manuala w j. polskim.

pozdrawiam

Sławek

Re: Płyn chłodniczy

: ndz lut 21, 2021
autor: Tex66
Niestety instrukcji serwisowej (manuala) w języku polskim nie ma, no chyba, że:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=1&t=14675
Powodzenia :yeee: