Strona 1 z 2
Sprzęgło vn1700
: pn kwie 08, 2019
autor: miruch30
Witam
Mam problem z sprzęgłem w vn1700 ,a mianowicie czasami po nagrzaniu i ochlodnieciu traci sie luz na klamce sprzegła sprzeglo slizga sie do tego stanu ze nie da sie ruszyć . pomaga wtedy popuszczenie odpowietrznika i upuszczenie troche plunu. Moto ma 25 k nalatane
Co może być przyczyną.
Wysprzeglik chodzi lekko
Re: Sprzęgło vn1700
: wt kwie 09, 2019
autor: Kristof_if
Witaj
Wymieniałeś płyn??
Re: Sprzęgło vn1700
: czw kwie 11, 2019
autor: artix
Hmm.. objawy jakby tarcze "puchły", czasami zdarzają się nieoryginalne tarcze jakiegoś egzotycznego producenta, które pod wpływem wyższej temperatury i większych obciążeń zaczynają zwiększać swoją grubość, znika luz na klamce i tym samym pojawia się ślizganie sprzęgła. Wymiana tarcz na markowe lub oryginalne zazwyczaj rozwiązuje problem. Druga opcja to zapowietrzony układ sprzęgłowy, chociaż pierwsza opcja będzie bardziej prawdopodobna.
Re: Sprzęgło vn1700
: czw kwie 11, 2019
autor: miruch30
co prawda zajmuje się naprawą samochodów(hobbystycznie) i tam raczej sprzęgła suche występują . ale tak sobie myśle czy może tak być ze jak tarcze spuchną od zagrzania to jak ostygną to sie ślizgają . wystarczy delikatnie odpowietrzyć i wszystko gra. druga opcja jakby bardziej prawdopodobna ale odpowietrzałem go już 10 razy. myślałem że to może sprężyny
nic chyba po prostu cza tam w poniedziałek zajrzeć . gdzie dostane uszczelke pokrywy , na alledrogo brak
dzięki za podpowiedzi i czekam na jakieś inne dobre pomysły
Re: Sprzęgło vn1700
: czw kwie 11, 2019
autor: miruch30
Kristof_if pisze: ↑wt kwie 09, 2019
Witaj
Wymieniałeś płyn??
tak płyn wymieniony x2 i z 10x odpowietrzany
Re: Sprzęgło vn1700
: czw kwie 11, 2019
autor: miruch30
tak wymieniony 2 razy i z 10 razy odpowietrzany
czy ma znaczenie odpowietrzanie na stopce bocznej .
nie miałem nikogo do pomocy i tak myśle że może jakby bardziej przechylić w prawą stronę
pozdr..
Re: Sprzęgło vn1700
: pt kwie 12, 2019
autor: Kristof_if
Popatrz czy odpowietrznik znajduje się na samej górze siłownika jak nie to musisz go odkręcić przy odpowietrzaniu i ustawić w górnym położeniu.
Jeżeli w siłowniku będzie powietrze po zagrzaniu zrobi ciśnienie.Musisz mieć dobrze odpowietrzone.
Musiałbyś odkręcić siłownik na zimnym zmierzyć ile jest do stopki tarcz i tak samo na zagrzanym jeżeli wartość się zmieni to tarcze są do bani,ktoś założył jakieś podróbki.
Moto z USA
![??](./images/smilies/icon_question.gif)
A nie stało się to po wymianie oleju
![??](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: Sprzęgło vn1700
: pt kwie 12, 2019
autor: miruch30
Tak moto z USA . Co do tarcz to raczej oryginały bo motong ma nalatane troche ponad 20000 .
Nie wiem kiedy olej byl wczesniej wymieniany ale jak go kupilem to po paru przejażdżkach zaczeło sie tak robić, pomyślałem że może to olej ,ale wymiana oleju i plynu nic nie dało.
Sprawdze jeszcze ten patent z przechyleniem motonga na prawa strone i odpowietrzyć podcisnieniowo.
Ale cos mi sie wydaje ze jezdził nim jakiś amerykański debil i dał rade zajechać sprzęgło w 20k bo dość wysoko bierze
Re: Sprzęgło vn1700
: pt kwie 12, 2019
autor: artix
Pamiętam problemy z odpowietrzeniem tylnego zacisku z Bandicie 1200, pół godziny pompowania bez żadnych efektów, dopiero odkręcenie zacisku i mocowań przewodów na wahaczu, podniesienie całości max do góry aż pod siedzenie, dystans pomiędzy klockami i odpowietrzanie. Dopiero w ten sposób załatwiliśmy sprawę. 20 tys przebiegu dla rzeźnika to aż nadto, wiele nie trzeba, żeby zaorać tarcze sprzęgłowe. Ciekawi mnie ten powrót do chwilowej, ale normalności po odpowietrzeniu, Jeżeli nawet podciśnieniem nie usuniesz ewentualnego powietrza, to pozostaje rozgrzebanie sprzęgła i weryfikacja gratów wewnątrz kosza, pomiary grubości tarcz, przekładek, docisku wg. serwisówki Może któraś sprężyna na docisku dogorywa, chociaż to mało prawdopodobne. Walcz i oby z powodzeniem
![:)](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Sprzęgło vn1700
: pt kwie 12, 2019
autor: Emil
Nie miałem doczynienia z podobnym przypadkiem ale, jakim olejem zalałeś silnik ?
Ja miałem taki przypadek, na nie odpowiednim oleju sprzęgło się ślizgało. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów nie mogłem wbić biegu, po ostygnięciu było ok. wymiana oleju na prawidłowy pomogło.
pozdrawiam i powodzenia
P.S
poprzedni właściciel zalał motula 5100, teraz jest motul 7100
Re: Sprzęgło vn1700
: sob kwie 13, 2019
autor: Piotrek1979
Ale co ma olej silnikowy do zapowietrzania sprzęgła?Niech odpowietrzy porządnie sprzęgło,może zostać bańka powietrza i robi takie jaja.Tym bardziej,że od razu po kupnie moto jeździł w miarę normalnie.
Re: Sprzęgło vn1700
: sob kwie 13, 2019
autor: miruch30
witam
olej co prawda nie odpowiedni bo 5100 ale zalałem go tylko po to zeby wypłukać silnik bo nie wiem czym był zalany i jak długo stał .
jednak nie wierze że to może być przyczyna .
Co do odpowietrzenia to już robiłem cuda na kiju , z odpowietrzaniem podciśnieniem włącznie .
Stawiam na tarcze lub sprężyny . Albo jakiś nieudacznik tym jezdził , albo ma nawinięte więcej km niż wskazuje licznik , chociaż opony są jak nowe i zgadza się rok prod.
no nić już zamówiłem sprężyny i tarcze, zobaczymy co to da
Re: Sprzęgło vn1700
: ndz kwie 14, 2019
autor: Piotrek1979
Ale rozebrałeś sprzęgło czy zamówiłeś ot tak?
Re: Sprzęgło vn1700
: ndz kwie 14, 2019
autor: miruch30
zamówiłem ot tak . jak rozbiore i się okaże że do bani to będzie jak znalazł . jak się okaże że tarcze są ok to wymienie same sprężyny a tarcze może oddam
Nie chciałem rozbierać i potem czekać nie wiadomo ile żeby poskładać
Re: Sprzęgło vn1700
: ndz kwie 14, 2019
autor: Piotrek1979
Spoko jak już będziesz miał nowy zestaw to go wrzuć,co nowe to nowe a stare jak okażą się trzymać wymiar to sobie zostawisz.Ale kurcze coś musi być zje...ne jak nie tarcze to co?A zamawiałeś same tarcze czy przekładki również?Przekładki też się wycierają.
Re: Sprzęgło vn1700
: ndz kwie 14, 2019
autor: Wielebny Bolo
pomaga wtedy popuszczenie odpowietrznika i upuszczenie troche plunu.
Tu jest odpowiedź.
Albo masz za dużo płynu ( nalane pod dekiel)
albo rośnie ciśnienie w układzie. A to się dzieje tylko w jednym przypadku. Woda w układzie (kondensat, hydroskopia płynu hamulcowego). Nagrzewa się, paruje i ciśnienie wzrasta. Wymień płyn. Jeżeli są kłopoty z odpowietrzeniem to zostaw tylko trochę płynu na dnie zbiorniczka. Strzykawką wtłaczaj płyn przez odpowietrznik siłownika sprzęgła. Obserwuj jak przybywa płynu w zbiorniczku. Mogą się pokazać 1-2 bańki powietrza. Jak wtłaczasz już tylko "czysty" płyn bez baniek, koniec operacji.
Jest jeszcze :
- Płyn z za niską temperaturą wrzenia.
-Sprawdź przebieg wężyka, czy nie dotyka o blok, cylinder i nie nagrzał się nadmiernie.
Re: Sprzęgło vn1700
: ndz kwie 14, 2019
autor: miruch30
płynu jest tyle ile powinno być . płyn jest całkowicie nowy tak że wody nie ma . wężyk idzie po ramie tak że nie nagrzewa się . Ale nalanie płynu do zbiornika przez odpowietrznik ? tego nie próbowałem.
dziś zaliczyłem pare km w koło komina i zauważyłem że sprzęgło puzno zasprzęgla i brak luzu i to już na zimnym silniku . stawiam na zajechane sprzęgło
Re: Sprzęgło vn1700
: ndz kwie 14, 2019
autor: artix
Bardzo dobrze, że kupiłeś nowe tarcze, nie ma co się z tym pieścić, zmienisz zestaw i wyeliminujesz jedną możliwą przyczynę problemów ze sprzęgłem. Czekamy zatem na efekty wymiany.
Re: Sprzęgło vn1700
: wt kwie 16, 2019
autor: miruch30
witam
jestem w połowie drogi ,sprzęgło rozkręcone wyjęte tarcze i przekładki . tarcze nie wyglądają jakoś zle przekładki jak nowe . mam nadzieje że po wymianie tarcz na nowe + nowe sprężyny które o dziwo są większe o 12mm od starych wszystko będzie ok.
ale mam pytanie jak długo moczyć tarcze w oleju
Re: Sprzęgło vn1700
: wt kwie 16, 2019
autor: artix
Dzień przed montażem zalej tarcze olejem i niech tak sobie leżakują. Doba powinna im spokojnie wystarczyć.