Opona tył

wm1971
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 03, 2020
Motocykl: Kawasaki Nomad 1700

Opona tył

Post autor: wm1971 » wt mar 03, 2020

Witam
Mam założoną na tył oponę 180/65- taka była przy zakupie motocykla- zgodnie z instrukcją powinna być 170/70. Jest jakaś różnica przy jeździe w obu przypadkach? Kupuje nowe opony i wdzięczny byłbym o podpowiedź. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1166
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Opona tył

Post autor: artix » śr mar 04, 2020

Osobiście nie kombinuje z rozmiarem opon w swoim moto, zakładam takie jakie zaleca fabryka i jestem zadowolony. Masz nieco niższy profil i trochę szerszą oponę, co przy stałym rozmiarze felgi, niewiele zmienia. Przy tak niewielkiej zmianie, myślę, że nie odczuwa się żadnej różnicy podczas jazdy. Może posiadacze 1700 się wypowiedzą, nie mam pojęcia co można i na ile kombinować z gumami, żeby zachować dobrą trakcję motocykla.

wm1971
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 03, 2020
Motocykl: Kawasaki Nomad 1700

Re: Opona tył

Post autor: wm1971 » czw mar 05, 2020

Dziękuję za odpowiedź. Kilku kolegów potwierdziło Twoje zdanie a co jak co- mądrych lepiej słuchać. Zamówiłem już gumy o odpowiednim rozmiarze.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1166
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Opona tył

Post autor: artix » pt mar 06, 2020

Nie ma sprawy :). Nie wiem czy już tak zwapniałem, ale już dawno temu przeszły mi te tuningowe głupoty. Jeżeli kapeć ma 170, to bez powietrza może wcisnę w wahacz 190 czy 200 i będę szczęśliwy, albo prawie, tylko po pierona? :D. Podobnie z kołami w autach, w swoim mam 16' i 17', dla kolegów z klubu to już obciach, bo minimum dla takiej fury to 18', a najlepiej 19', poniżej tych wartości jeździ plebs, czyli ja :D . Co z tego, że spore koszty zakupu, spalanie wzrasta o 1-1.5 l/100km, ale... wygląda :p . Fabryka stroi zawieszenie pod względem ciężaru, rozstawu osi, środka ciężkości itd. Zazwyczaj i przeważnie trafiają z doborem rozmiarów i raczej tego bym się trzymał, dla własnego komfortu i wygody. Jak widzę te przeróbki z laczkami 300 i powyżej, to dostaję dreszczy, wyobrażając sobie, jak to się zachowuje w zakrętach i na nierównościach czy koleinach, no ale... wygląda :ok:

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Opona tył

Post autor: Wielebny Bolo » sob mar 07, 2020

Cóż, "agrotuning" zawsze będzie miał zwolenników.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą