Chciałoby się powiedzieć „
Ten typ tak ma”, co napisali przedmówcy.
Takich wątków na forach angielskojęzycznych jest wiele ale załączam jeden i proponuję poczytać komentarze z 5-ciu stron postu
aby się trochę uspokoić.
Tematyka dotyczy osiąganych temperatur przez silnik w VN-ach o pojemności 1700 cm3 w tym i Vaquero.
http://www.vulcanbagger.com/forums/show ... hp?t=29702
Takie szybkie i powtarzające się wnioski z komentarzy osób tam piszących:
- w czasie jazdy z dużymi i średnimi prędkościami (prędkości autostradowe) VN-y 1700 nie łapią temperatury – w większości przypadków wskazówka nawet nie dochodzi do połowy skali;
- Ale już jazda w po mieście i wymuszone zatrzymania motocykla (światła) skutkują szybkim wzrostem temperatury (wskazówka dochodzi do czerwonego pola ale nie wchodzi na nie) i załącza się wentylator.
Podobnie jak w przypadku Twojego Vaquero.
W ocenie komentujących: „
Chociaż jest to silnik chłodzony wodą (opis w specyfikacji motocykla), to komentujący wyrażają się o nim jako o chłodzonym głównie powietrzem, chłodzenie wodą jest uzupełnieniem według ich opinii”.
Sam z ciekawości porównałem jeszcze dodatkowo 3 modele VN-ów. Jak popatrzysz na obiegi cieczy chłodzącej w modelach które przytoczyłem, to w VN 1700 jedynie górny i niezbyt wysoki odcinek części cylindrów ma płaszcz wodny. Przeczytasz o tym również w komentarzach w poście do którego link podałem wyżej.
Lepiej jest we wszystkich VN 1600 i VN 900, tu płaszcz wodny cylindrów jest na większej wysokości cylindrów. Najlepiej jest w VN 2000 co też ma wpływ na chłodzenie głowic cylindrów. Ale w tych VN-ach była inna stylizacja.
W VN 1700 Vaquero i Voyager silniki są bardziej obudowane, niewielki płaszcz wodny cylindrów (cylindry z konstrukcyjnie większym płaszczem wodnym będą większe i droższe) i stylizacja motocykla skutkują łapaniem temperatury przez silnik przy jeździe miejskiej.
Najważniejsze żeby wskazówka nie wchodziła na czerwone pole w żadnym z stylów jazdy.
Aby być pewnym, że układ chłodzenia działa, nie zaszkodzi sprawdzić:
- ilość płynu i drożność przewodów i chłodnicy;
- ciśnienie w układzie – str. 224 Instrukcji Serwisowej VN 1700 Vaquero;
- szczelność uszczelek korka i stan sprężyny, kiedy otwiera się zawór bezpieczeństwa (próba ciśnieniowa) – str. 231 Instrukcji Serwisowej Vaquero;
- termostat - str. 233 Instrukcji Serwisowej;
- czujnik temperatury wody – Kod Serwisowy 13 (str. 144-145) i 14 (str. 147-148);
- 2-3 krotne płukanie układu chłodzenia – str. 225 Instrukcji Serwisowej i wymiana płynu.
Dla pełnej spokojności, to co napisał Artix, pompa wody.
Powodzenia