Żabi rechot z pasa napędowego.

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 153
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: JAROLPH » śr paź 20, 2021

Cześć.
Dziś w garażu, podczas przepychania motocykla do przodu czy to do tyłu, z paska wydostaje się Żabi rechot, czy wie ktoś czym to jest spowodowane?
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: Wielebny Bolo » śr paź 20, 2021

Sprawdź jak leży pas na tylnej zębatce (kole). Prawdopodobnie bok pasa trze o krawędź koła zębatego.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 153
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: JAROLPH » śr paź 20, 2021

Teraz nie mam możliwości sprawdzenia, ale gdyby tak było, to co powinienem zrobić?
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: Tex66 » śr paź 20, 2021

Ustawić osiowość pasa miedzy kołem zdawczym (napędzającym) a odbiorczym.
Tex66

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 153
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: JAROLPH » czw paź 21, 2021

Obrazek
Obrazek
Jak widać na zdjęciach pas jest lekko przesunięty, ale nie ociera o krawędź, jednak na wierzchniej prawej stronie widać zeszlifowane lekko ząbki.
Nie wiem czy kupiłem już tak, czy to po wymianie opon.
I skąd takie przytarcie się wzięło?

PS: zagadka żabiego rechotu rozwiązana.
Rzecz ma się co do nowych opon toczących się po płytkach w garażu, po podłożeniu kartonu pod koło, jest cisza, jednak stan paska i jego ułożenie nakazują mi prosić o radę doświadczonych kolegów, czy to jest norma, czy tu musi być wszystko idealnie.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: Tex66 » czw paź 21, 2021

„…….. jednak na wierzchniej prawej stronie widać zeszlifowane lekko ząbki.
Nie wiem czy kupiłem już tak, czy to po wymianie opon.
I skąd takie przytarcie się wzięło?
”.

Zastanów się, co ma wymiana opon do „zeszlifowania” powierzchni zewnętrznej pasa napędowego i to jedynie na określonej szerokości i dokładnie na prawej stronie pasa?
No właśnie co mogło go delikatnie przytrzeć i czy to jest normalne? :hah:
Cytat: „……………. czy tu musi być wszystko idealnie?
- Musi być.
Tex66

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 153
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: JAROLPH » czw paź 21, 2021

Oddałem motocykl do mechanika na wymianę opon, naszła mnie myśl że może coś przestawił podczas zakładania koła.

Zwaliłem kufry, jeden znacznik na 2,5 drugi na 3.
Dokładnie wyregulowałem, pas jest teraz idealnie po środku,
ale to i tak nie daje mi jasnej odpowiedzi skąd może być to przytarcie na całym obwodzie pasa.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: Tex66 » czw paź 21, 2021

1. Po pierwsze primo, pas nie powinien być na środku koła pasowego odbiorczego;
2. Po drugie primo, położenie pasa na kole pasowym wałka zdawczego ani na kole pasowym tylnego koła nie ma nic wspólnego z delikatnym wytarciem zewnętrznej (wierzchniej) powierzchni pasa napędowego.
3. Po trzecie primo, znaczniki – znacznikami, a jakie jest ugięcie pasa pod działaniem siły 45N? Nie wystarczy ustawić identycznie pokrywających się znaczników na napinaczach pasa ze znacznikami na wahaczu po obu stronach motocykla.
Cytat: „…………. pas jest teraz idealnie po środku,
ale to i tak nie daje mi jasnej odpowiedzi skąd może być to przytarcie na całym obwodzie pasa.”


- Nie da, bo nie może dać żadnej odpowiedzi nie tylko jasnej.
Skoro nie chce Ci się zajrzeć do IS i Katalogu Części VN 1700 to może lepiej było zostać przy Komarku?
Tex66

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 153
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: JAROLPH » czw paź 21, 2021

Dziękuję za odpowiedź, lekcje z serwisowką odrobiłem.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: Tex66 » czw paź 21, 2021

Skoro lekcja odrobiona to gratuluję znajomości literatury przedmiotu, teraz już wiadomo co przytarło pas na całym obwodzie i co z tym teraz zrobić.
Zawsze powtarzam, że warto czytać wszystko, wszystko w tym głównie IS i jeszcze dużo, dużo więcej co dotyczy swojego motocykla i uczyć się go. Tak właśnie jest z ustawieniem pasa na obu kołach pasowych które precyzuje i opisuje Kawasaki Heavy Industries LTD w swoich oddzielnych wydawnictwach.
Co spowodowało to przytarcie – nawet nie pytam.
Tex66

Awatar użytkownika
JAROLPH
Posty: 153
Rejestracja: ndz paź 10, 2021
Miejscowość: Drezdenko
Motocykl: VN1700 Voyager

Re: Żabi rechot z pasa napędowego.

Post autor: JAROLPH » sob sty 27, 2024

Odświeżę temat, bo dziś jestem po jeździe próbnej, pamiętnej wymiany łożyska piasty.
Napięcie pasa 5,5 mm przy sile 45 N
Koło oczywiście na znaki równo ustawione, przejechałem się bez kasku żeby wsłuchać się w napęd, wszędzie piszą że napęd na pas jest najcichszym napędem, może, ale nie jest bez głośnym i dosyć wyraźnie go słyszę, zwłaszcza jak wcisnę sprzęgło, i motocykl toczy się swobodnie, tak z 60 km/h słychać wtedy pas, nie jest to pisk, ani coś niepokojącego, poprostu słychać go, i tak chciałem zapytać jak to u Was jest czy przysłuchiwaliście się swoim pasom, czy też jakieś dźwięki stamtąd dochodzą? Czy nie zwracacie generalnie na to uwagi, o ile jakiś dziwnych hałasów nie ma?
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą