Strona 1 z 1

Chłodzenie silnika vn 1700

: sob maja 25, 2013
autor: claus
witam wszystkich posiadaczy vn 1700.Moje pytanie jest następujące.Jak czesto załancza się Wam wentylator chlodnicy np. w mieście w temeraturach ok. 20 stopni.Dodam, że w moim moto jest zamontowana chromowana osłona.Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam.

: sob maja 25, 2013
autor: Andrew
U mnie jak tylko zatrzymam sie na 30 sek. już się kręci. Dodatkowo po wyłączeniu silnika i załączeniu w pozycję zapłon jeszcze się kręci wentylator. To norma. ;)

: sob maja 25, 2013
autor: Pustelnik
Wentylatory w Vulcanach latem mają sporo pracy zwłaszcza w korkach. Jest to normalne zjawisko nieszkodliwe dla motocykla w przeciwieństwie do jego kierowcy bo jajka zaczynają się gotować na twardo :D
Osłona chromowana w zależności od wykonania może jeszcze zmniejszyć skuteczność chłodzenia. Jeśli tylko Twój Vulcan nie przypomina parowozu ruszającego w kłębach pary to nie należy się tym zbytnio przejmować.

: ndz maja 26, 2013
autor: Sheriff
Claus po kiego grzyba drugi raz pytasz się o to samo i zaśmiecasz forum?
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=6330
Oczekujesz innych odpowiedzi czy może ich nie rozumiesz?
Zapraszam na Vulcanerię 2013 tam będziesz mógł porozmawiać na żywo może wyjaśnią się Twoje wątpliwości.

: pn maja 27, 2013
autor: Andrew
Hmm. :scrach:

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

: ndz wrz 13, 2020
autor: Siwy_B
Cześć, montuję zbiorniczek wyrównawczy (którego nie miałem). Zakupiłem nowy oryginał.

Zbiorniczek ma króciec do wężyka w dolnej części i tu nie ma problemu.
Posiada on również zaślepiony górny króciec przy korku (jakby przelew), czy macie w swoich tam wężyk czy jest zaślepione?

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

: ndz wrz 13, 2020
autor: Tex66
Siwy_B
Jak mamy to odpalamy „Manualek” w ver. PDF i szukamy, a jak nie mamy to w necie online.
1. W „manualku” – wpisujemy „reserve tank”.
2. W katalogu części – wpisujemy „Reservoir
Dla ułatwienia:
- VN 1700 Classic i Nomad – strona 231;
- VN 1700 Voyager – strona 52;
- VN1700 Nomad Tourer - strona 49;
- Vulcan 1700 Vaquero - strona 158.

Schematy, zdjęcia połączenia – WSZYSTKO jest.
Ten „zaślepiony górny króciec przy korku” – trzeba …….. „ODŚLEPIĆ” !

Dlaczego?no to troszeczkę teorii:
„Korek chłodnicy ma dwa zawory (ciśnieniowy i próżniowy). Jednym z nich jest zawór ciśnieniowy, który utrzymuje ciśnienie w układzie gdy silnik pracuje. Gdy ciśnienie przekracza 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm², zawór ciśnieniowy otwiera się i uwalnia ciśnienie do zbiornika wyrównawczego.
Gdy tylko ciśnienie spadnie, zawór zamyka się, utrzymując ciśnienie na poziomie 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm². Gdy silnik ostygnie, kolejny mały zawór - zawór próżniowy w korku otwiera się. Gdy chłodziwo chłodzi się, powoduje to jego kurczenie się (zmniejszenie objętości). Zawór próżniowy otwiera się i pozwala, aby płyn chłodzący ze zbiornika wyrównawczego dostał się do chłodnicy.”

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

: pn wrz 14, 2020
autor: Tex66
Proponuję zaopatrzyć się w instrukcję serwisową – „manual”.
Bez tego ani rusz.
Nie na każde pytanie uzyska się tu odpowiedź, zwłaszcza z tych dziecinnie prostych.
Troszkę wysiłku Siwy.

Obrazek

:yeee:

Re: Chłodzenie silnika vn 1700

: pn wrz 14, 2020
autor: Siwy_B
I to są rzeczowe porady, dziękuję.

Macie rację, manuala nie miałem. Z nim dużo łatwiej.