Szarpanie, przerywanie........

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Szarpanie, przerywanie........

Post autor: Tokar » ndz maja 31, 2015

A o to objawy które dopadły mnie ostatnio:
- przy utrzymywaniu stałej prędkości motocykl szarpie i przerywa (np na 5 biegu przy 100km/h, to samo dzieje się przy 110km/h i to samo przy 120 km/h, natomiast przy ok 80 km/h -niskie obroty i przy ok 150 km/h - szarpanie , przygasanie itd nie występuje. Na innych biegach jest tak samo - w środkowej wartości obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości silnik szarpie i przerywa) - zaczęło się to jakiś czas temu, że od czasu do czasu coś tam przerwało-szarpnęło. Objawy nasiliły się w ostatnim czasie o jakieś 1000% !!!!!! No nie da się jechać.
- PRZY porządnym ODKRĘCANIU MANETKI ŻADEN Z OBJAWÓW NIE WYSTĘPUJE - PRZY NORMALNY DZIDOWANKU NIC SIĘ NIE DZIEJE!
- do 4-go biegu moto idzie do odcinki jak talala
- na wolnych obrotach silnik pracuje równo
- na biegu jałowy w różnym zakresie obrotów też nic się nie dzieje

Na świecach przelatane ok 20000km, w międzyczasie zmieniony wydech na kalinę (w 2013). W tym roku założyłem filtr K&N i jakby po tej zmianie coś tam zaczęło szarpać (ale może mi się to tylko wydawać).

Jak ktoś ma jakiś pomysł dajcie cynk.
Tylko nie piszcie, że to przewody zapłonowe bo kosztują fortunę :-)

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » ndz maja 31, 2015

Ja obstawiałbym wtrysk paliwa
(ogólnie układ zasilania)
Może słabe ciśnienie pompy
Ale to moje sugestie :scrach:
Kriss.
Live to ride,ride to live.

CadetC
Posty: 84
Rejestracja: czw sty 31, 2013
Miejscowość: Augustów
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: CadetC » ndz maja 31, 2015

Masz zainstalowany power commander, cobra FI200 albo cos w tym stylu?

Moze w sródkowym zakresie obrotów mieszanka jest zbyt uboga - pisałeś że objawy jakby nasiliły się po założeniu K&N - silnik łatwiej teraz "oddycha" .

Krzysztof

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » ndz maja 31, 2015

20 tysi na świecach wg mojej starej szkoły to dość a wymiana tania tylko uciążliwa. Warto zrobić. Co do filtra hm.. jak mu dałeś o 450 litrów więcej powietrza i łatwiejszy wydech to i paliwa trza podkręcić bezapelacyjnie.
--

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » ndz maja 31, 2015

Grześ pisze:jak mu dałeś o 450 litrów więcej powietrza i łatwiejszy wydech to i paliwa trza podkręcić bezapelacyjnie.
Tokar pisze:natomiast przy ok 150 km/h - szarpanie , przygasanie itd nie występuje.
Skoro przy wysokim zapotrzebowaniu na paliwo problem nie występuje, to chyba podkręcenie ilości paliwa nic tu nie wskóra :scrach:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » ndz maja 31, 2015

Ani PC ani Fi2000 nie mam. Dzisiaj wyczyściłem "dolot" i sprawdziłem styki w przewodach. Zmniejszyłem ilość dostarczanego powietrza i ciągle szarpie. Na dodatek kilka razy zapaliła się kontrolka oleju. Po dzisiejszych próbach również na biegu jałowym przerywa.
Co jest?

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » pn cze 01, 2015

Poczekaj do Vulcanerii przywiozę kompa i OBD to popatrzymy na błędy sterownika lub czujników. ;)
--

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt cze 02, 2015

Dwa dni szukania dziury w całym..........
Świce wykręcone i wydają się OK.
Przełożyliśmy cewki z kablami od Przywy i nic się nie zmieniło - szarpie dalej
Przełożyliśmy zbiornik również od Przywy i także bez zmian
Zamieniłem czujnik podciśnienia z czujnikiem ciśnienia atm. i też bez zmian.

Gdzie jeszcze szukać...???

Podczas jazdy pokazał się błąd Fi, ale nie udało się namierzyć co to.

Sławek od dzisiaj będzie specjalistą od trybu diagnostycznego :-) - BARDZO DOBRA ROBOTA SŁAWKU - dzięki.
Aaaaaaaa no i wielkie dzięki Przywie za możliwość podłubania w jego moto i podmianek (ciekawe tco jutro wykręcimy?)

Chyba zmienię świece na nowe i zobaczę jeszcze to.

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt cze 02, 2015

Zmierz ciśnienia na cylindrach i podmień wtryski
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » wt cze 02, 2015

A może coś po stronie elektryki, pisałeś że zaświecił się olej, może czujnik, nie wiem jak w 2 czy jest tak że jak braknie ciśnienia oleju to silnik gaśnie, może jakiś przewód nie łączy, kostka?
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt cze 02, 2015

Zeus pisze:Zmierz ciśnienia na cylindrach i podmień wtryski
Ja mam 2007 a Przywa 2009 i inne wtryski są.

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » wt cze 02, 2015

Dobra rada poczekaj na OBD.
Metody ,,patrzajewa,, były dobre za prl-u :)
--

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » wt cze 02, 2015

Grześ pisze:Dobra rada poczekaj na OBD.
Metody ,,patrzajewa,, były dobre za prl-u :)
Nie jestem w stanie nim przyjechać do Kokotka.

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Post autor: Gruby » wt cze 02, 2015

Przeczytałem cały temat i wygląda to na ciężką sprawę. W takiej sytuacji to sprawdziłbym za pomocą multimetra wszystkie czujniki w motocyklu- napięcie do nich dochodzące oraz ich opór- wszystkie procedury i wartości są opisane w serwisówce- może któreś piny łączące komputer silnika (ECU) są połamane lub zaśniedziałe?
Po drugie- jedno wiemy na pewno: szarpanie, przerywanie itd. zależy (przynajmniej na początku zależało) wprost od obrotów silnika.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

Awatar użytkownika
Telek86
Posty: 44
Rejestracja: wt paź 15, 2013
Miejscowość: Piła
Motocykl: VN 2000 LT
VROC: 0

Post autor: Telek86 » czw cze 18, 2015

Tokar jak Twoja maszyna?? Udało się ustalić przyczynę??

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » czw cze 18, 2015

Niestety ciągle nic nie wiemy, chociaż sprawdziliśmy już chyba wszystko. Komputer pokazuje dwa błędy czujników na przepustnicy. Po pomiarach samych czujnków wyniki wskazują że są sprawne i zgodne z danymi z serwisówki.
Przepinaliśmy nawet ECU do innego motocykla i jest OK, chociaż na 2 błędy widać.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » ndz cze 21, 2015

Czarny scenariusz się sprawdził. Dzisiaj z Konradem dokonaliśmy wszystkich pomiarów (Grzesiu, dzięki za OBD - bez tego nie ruszylibyśmy z miejsca) niestety winowajcą jest jeden z czujników przepustnicy.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli ktoś wie gdzie takie cudo można kupić lub ma dojście do takich rzeczy - proszę o info (tel. 664 665 688). Wiemy, że czujnik jest kalibrowany fabrycznie z przepustnicą, ale mamy na to pewien pomysł :-) oby tylko czujnik znaleźć.
Jak skończymy naprawę, dam znać co i jak.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » ndz cze 21, 2015

Klika rundek po mieście za plecaka, najpierw z miernikiem w ręku a później z kompem ;) ;) ;). Żebyście widzieli miny ludzi na światłach dwóch gości na moto niby nic dziwnego tylko ten z tyłu siedzi i klika coś na kompie :antlers: :antlers: :antlers: . Problem zdiagnozowany oby dostać części to damy radę.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » pn cze 22, 2015

Cieszę się że wiadomo co doprowadzało do wk...nia ;)
Powodzenia w szukaniu części. :yeee:
Przez to całe zamieszanie znów jesteśmy wszyscy bogatsi o wiedzę szkoda tylko że takim kosztem :ok:
--

CadetC
Posty: 84
Rejestracja: czw sty 31, 2013
Miejscowość: Augustów
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: CadetC » pn cze 22, 2015

Zdaję sobie sprawę że jest to trochę strzał w ciemno, ale może TPS od
Kawasaki ZX6R ZX6RR ZX12R Z1000 ma taka sama specyfikację (opór) i po przeróbce podłączenia by pasował?
np.
Kawasaki TPS
lub
Kawasaki TPS2

Krzysztof

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą