Prośba o pomoc: Shimmy w Vn2000
- TOM
- Posty: 158
- Rejestracja: czw maja 05, 2011
- Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
- VROC: 0
Prośba o pomoc: Shimmy w Vn2000
W moim VN2000 mam dziwny problem, podczas jazdy w przedziale prędkości między 80km/h a 50km/h występują drgania kierownicy i nie są to zwykłe drgania, jeśli podczas zmniejszania prędkości puścił bym kierownice wpada w takie duże drgania / na boki /że z wielkim trudem mogę
ją z powrotem opanować. Myślałem że powodem jest koło ale dzisiaj sprawdziłem - koło jest proste i dobrze wyważone, ciśnienie 2,5 atm.. Koło tylne także jest proste ciśnienie 2,9 atm.. Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić a problem jest poważny .Bardzo proszę o każdą radę ...
ją z powrotem opanować. Myślałem że powodem jest koło ale dzisiaj sprawdziłem - koło jest proste i dobrze wyważone, ciśnienie 2,5 atm.. Koło tylne także jest proste ciśnienie 2,9 atm.. Nie wiem co mam jeszcze sprawdzić a problem jest poważny .Bardzo proszę o każdą radę ...
Ostatnio zmieniony pn kwie 29, 2013 przez TOM, łącznie zmieniany 2 razy.
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Ząbkowanie lub inaczej schodkowanie opon spowodowane jest najczęściej niesprawnymi amortyzatorami lub luzem łożysk, w większości jednak niesprawnymi amortyzatorami i to im przyjrzyj się w pierwszej kolejności, czasami pomaga sama wymiana oleju w przednich lagach, czasami wystarczy dolanie oleju który w czarodziejski sposób "wywędrował" sobie z lagfranc1213 pisze:Mam to samo kupilem nowe opony zmienie w nastepnym tygodniu i zobaczymy , mi sie wydaje ze to wina opony ma takie jakby guzy .
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Brein
- Posty: 2242
- Rejestracja: czw maja 06, 2010
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Dniepr MT12
- VROC: 32244
Zmieniłem Ci nagłówek na bardziej czytelny. Życzę szybkiego rozwiązania problemu. Pozdrawiam.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Ząbkuje każda opona a nie tylko Bridgestone, i to należy brać pod uwagę ponieważ po wymianie starej wyząbkowanej opony na nową problem może zniknąć lecz powtórkę z rozrywki zauważysz po pewnym czasie gdy ta nowa opona pokryje się ząbkami, temat przerabiałem wielokrotnie i piszę z własnego doświadczenia ponieważ zajmowałem się naprawami motocykli i nadal zajmuje, tyle że już bardzie hobbystycznie niż zawodowo.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- oktogon
- Posty: 2154
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Rzeszów
- Motocykl: BMW K1200RT
- VROC: 31527
Jeśli masz motocykl sprowadzony ze Stanów, a nie zmieniałeś jeszcze w nim ogumienia to moze być zamontowany w kole czujnik ciśnienia. Miałem dokładnie takie same objawy, przy wymianie kapci okazało się co było powodem, czujnik ten jest mocowany do felgi na opasce metalowej, którą po pewnym czasie trafiło i najnormalniej odpadł od felgi i luźno sobie latał w środku opony, waga nieduża bo coś koło kilkunastu gramów, nie było tego w ogóle słychać a podczas jazdy zwłaszcza w zakrętach robiło potworne wibracje przenoszone na kierownice. Poprzedni właściciel nic o tym nie wiedział więc mi tez nie przyszło to do głowy dopóki przy wymienia mechanik nie wyciągnał tego.
_____ VROC 31527 _____
Ząbkowanie opony w dwójce to norma- nie ważne jaką oponę założysz,na każdej będziesz miał schody ( najmniejsze są na metzelerze). Jest to jedna z przyczyn rzucania kierownicy, druga to lożyska główki ramy- jak zmieniłeś to trzeba po czasie poprawić i dokręcić. Jak nie zmieniałś, koło w górę i sprawdź czy jest ok. Wymaga to precyzyjnej ręki bo trudno to wyczuć. Jak będę mógł pomoc dzwon 664665688
- TOM
- Posty: 158
- Rejestracja: czw maja 05, 2011
- Miejscowość: BOGUMIŁOWICE/TARNÓW
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 2000
- VROC: 0
Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia to sprawdziłem - nie mam. Opona jest trochę wyząbkowana ale co gorsze przy dokładnych oglądzinach zauwżyłem że są na niej mikropęknięcia więc opona ewidętnie do wymiany. Pytanie czy nie ma jakichś przeciwskazań żeby z przodu założyć Metzelera a z tyłu zostawić oryginalnego Bridgestona .
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości