Zrób to sam: Demontaż zbiornika+wymiana płynu chłodniczego

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Zrób to sam: Demontaż zbiornika+wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Dek » ndz kwie 14, 2013

może się komuś przydać potrzebny czas do wykonanie wymiany płynu chłodniczego około 1,5 godz.

http://pokazywarka.pl/6gw2hy/

według kolejności zdjęć
1-odkręcić śrubę mocującą zbiornik

2-odkręcić i zdjąć osłonę

3-rozłączyć cztery kostki wiązek elektrycznych

4-uwolnić przewody z dwóch uchwytów

5,6-wyciągnąć wężyki

7-wyciągnąć przewód paliwowy

zbiornik gotowy do demontażu teraz tylko zlać stary płyn uzupełnić nowym i :antlers:

8-korek chłodnicy

9-korek zbiornika wyrównawczego

10-śruba spustowa
Ostatnio zmieniony czw kwie 18, 2013 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz kwie 14, 2013

Należałoby jeszcze tylko dodać że chodzi o wymianę w Kawasaki VN 2000.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » ndz kwie 14, 2013

Ode mnie pełen szacun, w miarę czytelnie :ok:
Każdy któremu chce się coś zrobić (pokazać) dla większej widowni zasługuje na :pada:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » ndz kwie 14, 2013

Radio pisze:Należałoby jeszcze tylko dodać że chodzi o wymianę w Kawasaki VN 2000.
Faktycznie zapomniałem w temacie dopisać może moderator dopisze było by dobrze
Zawsze do Przodu !

franc1213
Posty: 450
Rejestracja: pt wrz 09, 2011
Miejscowość: Szwecja
Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
VROC: 37045

Post autor: franc1213 » ndz kwie 14, 2013

Dobrze wiedziec jak to zrobic :ok:
Franek

Olkrzys
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 01, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN 2000 D-1 Limited
VROC: 0

Post autor: Olkrzys » pt cze 21, 2013

A czy ktoś może wie jak sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
Na zbiorniczku jest kreska minimum i maksimum, ale...
Po pierwsze zbiorniczek zasłaniają tłumiki,
Po drugie jest zbiorniczek jest wykonany z ciemnego plastiku i nic na nim nie widać...
Przy okazji to poziom sprawdza się na zimnym czy ciepłym silniku?

Pzdr.

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » pn cze 24, 2013

Poziom płynu sprawdzać na zimnym a jego poziom np.słomką do napojów +- wtym przypadku troche na oko
:mrgreen:
Zawsze do Przodu !

Olkrzys
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 01, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN 2000 D-1 Limited
VROC: 0

Post autor: Olkrzys » ndz lip 21, 2013

A czy po wymianie płynu należy odpowietrzać układ chłodzenia?

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » czw lip 25, 2013

u mnie nie było takiej potrzeby po uruchomieniu silnika i odczekaniu kilku minuy dolałem ze 300 ml i wszystko gra
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
eFKa
Posty: 456
Rejestracja: sob kwie 16, 2011
Miejscowość: Kasina Wielka
Motocykl: vn 2000
VROC: 34926

Post autor: eFKa » wt sie 13, 2013

Czesc Dek
Mam zamiar wymienic plyn,opisales bardzo pieknie jak to zrobic samemu ,dzieki.
Male pytanko ,plyn chlodniczy taki sam jak do samochodow czy moze do moto sa inne ?

Mialem dzis dziwny obiaw,podczas jazdy po miescie (Krakow) w korkach.
Zapalila sie lampla z lewej strony na zegarze :boje: i altomatycznie stojac na swiatlach podniosly sie obroty silnika,dosc wysokie co mnie zaniepokoilo ,ziechalem na pobocz zgasilem silnik, odpalilem , przegazowka i nic :dupa: obroty wciaz byly bardzo wysokie .Podejzewalem ze przyczyna moze byc nie wlasciwa ilosc plynu w ukladzie chlodzenia.Dojechalem do znajomych zgasilem silnik i tak stal godzinke. Odpalilem ponownie i wszystko wrucilo do normy.
Zastanawia mnie tylko jedno czy powinienem gasic silnik w tej sytuacji, czy moze powinienem odczekac az zejdzie na swoje obroty i dopiero go zgasic? :scrach:
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » czw sie 22, 2013

Cześć ja zalałem płyn typowy do motocykli Motul Expert, a co do gaszenia to jeśli wentylator normalnie pracuje moto raczej powinno stać na wolnych obrotach aż zejdzie do normalnej temperatury. Ale u ciebie eFKA jak piszesz obroty wzrosły to nie wiem czy by maszyna się schłodziła czy dalej by rosła temperatura .
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » czw kwie 03, 2014

Dzisiaj zajrzałem tu do swojego postu i nie wiem jak to się stało ale brak jednego opisu i zdjęcia. Wiec żeby było wszystko na swoim miejscu dorzucam jako pkt.11 wężyk do spuszczenia reszty pozostałego płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrownawczego

http://pokazywarka.pl/0vfikq/
Zawsze do Przodu !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą