Zrób to sam: Demontaż zbiornika+wymiana płynu chłodniczego
- Dek
- Posty: 665
- Rejestracja: śr gru 07, 2011
- Miejscowość: R.Śl.
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 35574
Zrób to sam: Demontaż zbiornika+wymiana płynu chłodniczego
może się komuś przydać potrzebny czas do wykonanie wymiany płynu chłodniczego około 1,5 godz.
http://pokazywarka.pl/6gw2hy/
według kolejności zdjęć
1-odkręcić śrubę mocującą zbiornik
2-odkręcić i zdjąć osłonę
3-rozłączyć cztery kostki wiązek elektrycznych
4-uwolnić przewody z dwóch uchwytów
5,6-wyciągnąć wężyki
7-wyciągnąć przewód paliwowy
zbiornik gotowy do demontażu teraz tylko zlać stary płyn uzupełnić nowym i
8-korek chłodnicy
9-korek zbiornika wyrównawczego
10-śruba spustowa
http://pokazywarka.pl/6gw2hy/
według kolejności zdjęć
1-odkręcić śrubę mocującą zbiornik
2-odkręcić i zdjąć osłonę
3-rozłączyć cztery kostki wiązek elektrycznych
4-uwolnić przewody z dwóch uchwytów
5,6-wyciągnąć wężyki
7-wyciągnąć przewód paliwowy
zbiornik gotowy do demontażu teraz tylko zlać stary płyn uzupełnić nowym i
8-korek chłodnicy
9-korek zbiornika wyrównawczego
10-śruba spustowa
Ostatnio zmieniony czw kwie 18, 2013 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze do Przodu !
-
- Posty: 10
- Rejestracja: śr maja 01, 2013
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN 2000 D-1 Limited
- VROC: 0
A czy ktoś może wie jak sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
Na zbiorniczku jest kreska minimum i maksimum, ale...
Po pierwsze zbiorniczek zasłaniają tłumiki,
Po drugie jest zbiorniczek jest wykonany z ciemnego plastiku i nic na nim nie widać...
Przy okazji to poziom sprawdza się na zimnym czy ciepłym silniku?
Pzdr.
Na zbiorniczku jest kreska minimum i maksimum, ale...
Po pierwsze zbiorniczek zasłaniają tłumiki,
Po drugie jest zbiorniczek jest wykonany z ciemnego plastiku i nic na nim nie widać...
Przy okazji to poziom sprawdza się na zimnym czy ciepłym silniku?
Pzdr.
- eFKa
- Posty: 456
- Rejestracja: sob kwie 16, 2011
- Miejscowość: Kasina Wielka
- Motocykl: vn 2000
- VROC: 34926
Czesc Dek
Mam zamiar wymienic plyn,opisales bardzo pieknie jak to zrobic samemu ,dzieki.
Male pytanko ,plyn chlodniczy taki sam jak do samochodow czy moze do moto sa inne ?
Mialem dzis dziwny obiaw,podczas jazdy po miescie (Krakow) w korkach.
Zapalila sie lampla z lewej strony na zegarze i altomatycznie stojac na swiatlach podniosly sie obroty silnika,dosc wysokie co mnie zaniepokoilo ,ziechalem na pobocz zgasilem silnik, odpalilem , przegazowka i nic obroty wciaz byly bardzo wysokie .Podejzewalem ze przyczyna moze byc nie wlasciwa ilosc plynu w ukladzie chlodzenia.Dojechalem do znajomych zgasilem silnik i tak stal godzinke. Odpalilem ponownie i wszystko wrucilo do normy.
Zastanawia mnie tylko jedno czy powinienem gasic silnik w tej sytuacji, czy moze powinienem odczekac az zejdzie na swoje obroty i dopiero go zgasic?
Mam zamiar wymienic plyn,opisales bardzo pieknie jak to zrobic samemu ,dzieki.
Male pytanko ,plyn chlodniczy taki sam jak do samochodow czy moze do moto sa inne ?
Mialem dzis dziwny obiaw,podczas jazdy po miescie (Krakow) w korkach.
Zapalila sie lampla z lewej strony na zegarze i altomatycznie stojac na swiatlach podniosly sie obroty silnika,dosc wysokie co mnie zaniepokoilo ,ziechalem na pobocz zgasilem silnik, odpalilem , przegazowka i nic obroty wciaz byly bardzo wysokie .Podejzewalem ze przyczyna moze byc nie wlasciwa ilosc plynu w ukladzie chlodzenia.Dojechalem do znajomych zgasilem silnik i tak stal godzinke. Odpalilem ponownie i wszystko wrucilo do normy.
Zastanawia mnie tylko jedno czy powinienem gasic silnik w tej sytuacji, czy moze powinienem odczekac az zejdzie na swoje obroty i dopiero go zgasic?
...bo kto sieje wiatr ten zbiera gumofilce...
- Dek
- Posty: 665
- Rejestracja: śr gru 07, 2011
- Miejscowość: R.Śl.
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 35574
Cześć ja zalałem płyn typowy do motocykli Motul Expert, a co do gaszenia to jeśli wentylator normalnie pracuje moto raczej powinno stać na wolnych obrotach aż zejdzie do normalnej temperatury. Ale u ciebie eFKA jak piszesz obroty wzrosły to nie wiem czy by maszyna się schłodziła czy dalej by rosła temperatura .
Zawsze do Przodu !
- Dek
- Posty: 665
- Rejestracja: śr gru 07, 2011
- Miejscowość: R.Śl.
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 35574
Dzisiaj zajrzałem tu do swojego postu i nie wiem jak to się stało ale brak jednego opisu i zdjęcia. Wiec żeby było wszystko na swoim miejscu dorzucam jako pkt.11 wężyk do spuszczenia reszty pozostałego płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrownawczego
http://pokazywarka.pl/0vfikq/
http://pokazywarka.pl/0vfikq/
Zawsze do Przodu !
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości