Wymiana łożyska pulleya(wałka zdawczego pasa napędowego)
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Wymiana łożyska pulleya(wałka zdawczego pasa napędowego)
Dawno nic nie pisałem ale to dlatego że cały czas dłubie przy Waszych sprzętach
A teraz tak na serio:
Jeżeli padnie Wam łożysko pulleya, a jest to prawdopodobne z racji często za mocno napiętego pasa i słabego smarowania łożyska od strony koła pasowego NIE MARTWCIE SIĘ!
Łożyska wymienia się bez wyciągania i rozbierania silnika, akcja jak najbardziej do ogarnięcia
Tyle w temacie
A teraz tak na serio:
Jeżeli padnie Wam łożysko pulleya, a jest to prawdopodobne z racji często za mocno napiętego pasa i słabego smarowania łożyska od strony koła pasowego NIE MARTWCIE SIĘ!
Łożyska wymienia się bez wyciągania i rozbierania silnika, akcja jak najbardziej do ogarnięcia
Tyle w temacie
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Jeszcze nie, na razie stanąłem na etapie demontażu łożysk. Jutro z rana jadę do hurtowni.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Dzięki chłopaki, ale z tymi gratulacjami to poczekajcie aż moto będzie złożone
Łożyska zamówione, jak by co to są tam kojo 6306 cena 63 zł brutto za sztukę.
Jutro wrzucę fotęj ak to ładnie wygląda wybebeszone
Co do 900... tu niestety mam przykre wieści, koło pasowe jest osadzone na wałku zdawczym skrzyni biegów, nie ma tu rozwiązanie z wałkiem pośrednim jak w vn 2000.
Łożyska zamówione, jak by co to są tam kojo 6306 cena 63 zł brutto za sztukę.
Jutro wrzucę fotęj ak to ładnie wygląda wybebeszone
Co do 900... tu niestety mam przykre wieści, koło pasowe jest osadzone na wałku zdawczym skrzyni biegów, nie ma tu rozwiązanie z wałkiem pośrednim jak w vn 2000.
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
No to kiepsko troche
To jakaś poważna procedura ewentualnie z tym rozbieraniem silnika jest?
I czy można jeździć bez wymiany tego łożyska spokojnie, czy coś się dodatkowo uszkadza?
Wybacz że zadaje głupie pytania ale znam się na oczach a nie na motocyklach.
Pod koniec 2012 wymieniałem opony i oponiarze mi napięli za mocno pas. Przejechałem jakieś 200-300km po czym w serwisie mi powiedzieli że łożysko dostało w kość.
Na razie tak jeżdże ale ciągle mam niespokojną głowę, że "maszynie coś dolega" i troche mnie to denerwuje bo zaczyna być słyszalne
To jakaś poważna procedura ewentualnie z tym rozbieraniem silnika jest?
I czy można jeździć bez wymiany tego łożyska spokojnie, czy coś się dodatkowo uszkadza?
Wybacz że zadaje głupie pytania ale znam się na oczach a nie na motocyklach.
Pod koniec 2012 wymieniałem opony i oponiarze mi napięli za mocno pas. Przejechałem jakieś 200-300km po czym w serwisie mi powiedzieli że łożysko dostało w kość.
Na razie tak jeżdże ale ciągle mam niespokojną głowę, że "maszynie coś dolega" i troche mnie to denerwuje bo zaczyna być słyszalne
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Jak obiecałem tak też dodaje fotę, przestrzał na wylot
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Łożyska założone!
Pierwsze wrażenia po złożeniu łożysk i wałka są bardzo dobre, ładnie siadły, wałek nie wykazuje żadnych luzów. Zębatki ładnie się ze sobą zazębiają.
Dodatkowym usprawnieniem wprowadzonym przeze mnie jest zastosowanie łożysk z teflonowym koszyczkiem, które jak zapewnia spec od łożysk w hurtowni charakteryzują się mniejszymi oporami tarcia(teflon ma jeden z najmniejszych współczynników tarcia) co przekłada się na zwiększenie wytrzymałości oraz redukcje hałasu. Łożysko za pulejem jest słabo smarowane co dodatkowo wpływa na zastosowanie takich łożysk.
Jutro będą opisane wrażenia z jazdy:)
Pierwsze wrażenia po złożeniu łożysk i wałka są bardzo dobre, ładnie siadły, wałek nie wykazuje żadnych luzów. Zębatki ładnie się ze sobą zazębiają.
Dodatkowym usprawnieniem wprowadzonym przeze mnie jest zastosowanie łożysk z teflonowym koszyczkiem, które jak zapewnia spec od łożysk w hurtowni charakteryzują się mniejszymi oporami tarcia(teflon ma jeden z najmniejszych współczynników tarcia) co przekłada się na zwiększenie wytrzymałości oraz redukcje hałasu. Łożysko za pulejem jest słabo smarowane co dodatkowo wpływa na zastosowanie takich łożysk.
Jutro będą opisane wrażenia z jazdy:)
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
- Basin Raider
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 04, 2011
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: Aprilia ETV 1000 Caponord
- VROC: 0
Temat do zamknięcia
Łożyska założone, operacja udana, pacjent żyje
Łożyska założone, operacja udana, pacjent żyje
"Better keep your eyes on the road ahead"
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Suzuki LS 650 Savage->Honda GL 1500 Goldwing->Yamaha XV 1600 Wild Star-> Yamaha Bt 1100 Bulldog-> Aprilia ETV 1000 Caponord
=== Warsztat Motocyklowy Moto B Wojkowice ul. Skłodowskiej 6 tel. 507 605 581 ===
Kto jest online
Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości