Pas napędowy VN 2000 - wymiary, symbol i gdzie kupić tanio

Awatar użytkownika
Jandy
Posty: 127
Rejestracja: sob sty 12, 2013
Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
Motocykl: V2N Classic
VROC: 35624

Post autor: Jandy » pt mar 15, 2013

nie było pasa jak kupiłem jeżeli o to Ci chodzi,
czy może pytasz jak wymieniłem?
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624

Trufel

Post autor: Trufel » sob mar 16, 2013

właśnie o to mi chodzi , jak go wymieniłeś , założyłeś , co musiałeś rozebrać by go założyć??

Awatar użytkownika
Jandy
Posty: 127
Rejestracja: sob sty 12, 2013
Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
Motocykl: V2N Classic
VROC: 35624

Post autor: Jandy » ndz mar 17, 2013

Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:

zdjęcie poglądowe na początek:

Obrazek

- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:

Obrazek

jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło

Obrazek
Obrazek

a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:

oryginał

Obrazek

moje narzędzie

Obrazek

to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr mar 20, 2013

:) A ja mam taką propozycję może ktoś z kolegów ma stary pas napędowy to go z chęcią wezmę albo kupię za symboliczną kase ??

Awatar użytkownika
msm jack
Posty: 109
Rejestracja: ndz gru 11, 2011
Miejscowość: Morąg
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 34682

Post autor: msm jack » sob maja 10, 2014

Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne :)

Awatar użytkownika
Jandy
Posty: 127
Rejestracja: sob sty 12, 2013
Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
Motocykl: V2N Classic
VROC: 35624

Post autor: Jandy » ndz maja 11, 2014

msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne :)
Tochę dziwne mi się to wydaje - masz 2 razy więcej zębów na pasie niż być powinno,
nie chce mi się wierzyć że bez zmiany przedniego i tylnego pulley'a wszystko jest ok.
No chyba że dwa zęby wchodzą w jedno zagłębienie???
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624

Awatar użytkownika
msm jack
Posty: 109
Rejestracja: ndz gru 11, 2011
Miejscowość: Morąg
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 34682

Post autor: msm jack » pn maja 12, 2014

Dziś czas mi nie pozwoli, a i wyjeżdżam na dwa dzionki. Ale wrócę to zrobię fotki pasa (numeru), przedniego i tylnego pulley'a, a i na pewno w jedno zagłębienie wchodzi jeden ząb.

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » pn maja 12, 2014

Jandy pisze:Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:

zdjęcie poglądowe na początek:

Obrazek

- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:

Obrazek

jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło

[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg]Obrazek[/URL]

a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:

oryginał

[url=http://imageshack.us/scaled/medium/853/ ... older1.jpg]Obrazek[/URL]

moje narzędzie

[url=http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg]Obrazek[/URL]

to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem

da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone :thumbup:
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
Jandy
Posty: 127
Rejestracja: sob sty 12, 2013
Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
Motocykl: V2N Classic
VROC: 35624

Post autor: Jandy » wt maja 13, 2014

Dek pisze:da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
oczywiście że tak można, pod warunkiem że masz założony pas,
a u mnie pasa nie było więc hamulec na nic się zdał
a wbita jedynka nie utrzyma :D odkręcania nakrętki przedniego pulley'a
msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne :)
tutaj trochę przesadziłem że masz dokładnie 2 razy więcej zębów - może wtedy byłoby ok,
ale w oryginale jest 133 zęby a Ty masz 235 czyli o 102 więcej.
Jestem ciekawy jak to jest u Ciebie, prawdopodobnie zmienione pulley'e
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624

Awatar użytkownika
msm jack
Posty: 109
Rejestracja: ndz gru 11, 2011
Miejscowość: Morąg
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 34682

Post autor: msm jack » ndz maja 25, 2014

Tak jak pisałem, wrzucam parę fotek napędu w moim VN. Nr widoczny jest na fotkach
235T
59011-0004


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » sob kwie 30, 2016

Panowie oto wymiary pasa:

186,5 cm obwodu lub jak w moim przypadku długości po rozciągnięciu
10 mm grubości/wysokości
40 mm szerokości
133 zęby

Dzwoniłem do tej firmy MALYHD i faktycznie jest pas który pasuje do naszych dwójek tylko że w tym momencie kosztuje on już nie 600 plnów tylko równy 1000, a za 1500 znalazłem oryginał do VeNa, to raz a dwa poczytałem trochę o tym Harleyu i okazuje się że jego moment obrotowy wynosi 103NM a z tego co pamiętam w dwójce jest coś około 170NM i powiem szczerze że się boje co by się nie zerwał za chwile i człowiek będzie na bide tysiaka w plecy........

Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2a092d4b6d42f8b4

http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5952b2f6f2c824

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c1c31a4853664f2

Awatar użytkownika
Jandy
Posty: 127
Rejestracja: sob sty 12, 2013
Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
Motocykl: V2N Classic
VROC: 35624

Post autor: Jandy » ndz maja 01, 2016

Daswetter pisze:Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
chodzi kolego bez problemu - zrobiłem ok 20 kkm bez żadnego problemu
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624

Daswetter
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
VROC: 0

Post autor: Daswetter » pn maja 02, 2016

Jandy a kilka słów na temat Twojej jazdy? Nie ukrywam że lubie sobie odkręcić manetkę do końca, do tego jest jeszcze założony PowerComander no i budzi się duży strach związany również z różnicą w momencie obrotowym....

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » śr cze 08, 2016

Czołem,

ja kupiłem pas od gościa z 4x4tuff.com
W ofercie jest pas z kevlaru lub włókna węglowego.

W sklepie ciekawą opcją są koła pasowe przednie - 33 i 34 "zębne".

Bartzos
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 02, 2014
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Bartzos » ndz mar 12, 2017

Witam, mam pytanie odnośnie odpowiedniego ustawienia pasa? Jak prawidłowo powinien być pas naciągnięty? Aktualnie jak nadusze go palcem to ugina się maksymalnie 5mm

Bartzos
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 02, 2014
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Bartzos » pn mar 13, 2017

http://www.proficentrum.pl/1296,przyrza ... l?sLang=pl odpowiednie urządzenie do ustawienia pasa? doświadczenia w tym nie mam w ogole.

Leo
Posty: 863
Rejestracja: czw lip 26, 2012
Miejscowość: Świnoujście
Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
VROC: 37144

Post autor: Leo » pn mar 13, 2017

Daruj sobie ten przyrząd ja go kupiłem i przydatność raczej średnia. Servicówka przewiduję ugięcie od 2,5 do 4 mm, regulowałem ustawienie za pomocą tego przyrządu i pas strasznie piszczał, musiałem go odrobinę zluzować.
Pozdrawiam Grzegorz.

Bartzos
Posty: 25
Rejestracja: pt maja 02, 2014
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN 2000
VROC: 0

Post autor: Bartzos » pn mar 13, 2017

Czyli wychodzi na to że mam wszystko w normie. Myślałem że dużo więcej musi się ucią . Dzięki za informację.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą