zmiana biegów

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

zmiana biegów

Post autor: leo74 » ndz maja 17, 2015

Witam
Przelecialem forum i nie znalazłem.
Chodzi o głośne przerzucanie biegów w mojej dwójce.
To ze wali i szarpie jak wrzucam jedynkę to norma przynajmniej z tego co wyczytalem.
Problem w tym że wali mi w skrzyni na innych biegach również.
To dosc mocno słychać. Próbowałem podciągnąć linkę od sprzęgła ale to nic nie daje.
Zauważyłem również ze sprzeglo mi sie slizga jak gwałtownie odkrece manetke.
Koniec sprzegla?
Olej Motul 10 w 40 orginalny.
Jakieś pomysły?

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Post autor: Gruby » pn maja 18, 2015

Jeśli sprzęgło się ślizga to już jego koniec, nie patrzyłem jak jest w dwójce, ale np. jak miałem Rocketa to dla pewności wymieniłem również sprężyny.
A co do przerzucania biegów- jak wrzucam jedynkę to słyszę i czuję, że ją wrzuciłem :antlers: Z kolei reszta biegów wchodzi jak masło, z bardzo lekkim kliknięciem jak w sportowym motocyklu. Podejrzewam, że jest to również zasługa oleju, którego używam. Moja dwója była wcześniej zalana podobno Motulem 5100 10W/40 no i po zakupie motocykla stwierdziłem tylko tyle "Biegi chodzą podobnie topornie jak w Rockecie- w sumie tego się spodziewałem". Kolega, który serwisuje mój motocykl namówił mnie, żebym kupił olej firmy Putoline- przedstawił m.in. argumenty, że Putoline jest małą firmą, która dba o jakość, że robią oleje i chemię TYLKO dla motocykli no i jest małe ryzyko trafienia na podrobiony produkt, o co w przypadku Motula lub Castrola wcale nie tak trudno. Wlałem 100% syntetyczny olej i w sumie niczego specjalnego się nie spodziewałem, dopiero po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem potężną różnicę w przełączaniu biegów.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » pn maja 18, 2015

też o tym myślałem, wlać pełen syntetyk i już, może akurat będzie lepiej.
Czy trzeba spuszczać cały olej żeby dostać się do sprzęgła czy wystarczy tylko tym spustem po lewej stronie?

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Post autor: Gruby » pn maja 18, 2015

Wymyśliłem jeszcze taką opcję, że być może masz niski poziom oleju. Silnik VN 2000 ma półsuchą miskę olejową- silnik składa się z jakby 3 przedziałów- silnika (wał,tłoki,głowice), sprzęgła i skrzyni biegów. Wiadomo, że gdy silnik jest obciążony pompa oleju odpowiadająca za smarowanie silnika siorbie tyle oleju ile potrzebuje- jeśli stan oleju jest zbyt niski to może go pozostać zbyt mało dla sprzęgła i skrzyni biegów i stąd mogą wyniknąć problemy z przełączaniem biegów itp.
Wiadomo, że jeśli sprzęgło się ślizga to i tak trzeba tam zajrzeć, ale pasuje, żebyś najpierw sprawdził ile masz oleju w silniku. Pamiętaj, żeby silnik był rozgrzany, a przed pomiarem poziomu klepał 5-10 minut na wolnych obrotach BEZ jakichkolwiek przegazówek- no i sprawdzaj na wkręconym bagnecie.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » wt maja 19, 2015

Ten temat akurat niedawno przerabialem :p
I tak mam go ponad stan bo jak dobrze polatam i rozgrzeje silnik to czasem odma wywali trochę.
Z tym sprzęgłem trochę zawila sprawa moto ma raptem 17000mil przebiegu i to jest oryginalny wiec troche mnie to dziwi ze juz by padlo sprzęgło.
A co z tym olejem trzeba spuszczac z calego pieca?
Ktoś wie jakie są koszty nowych czesci do sprzęgła?

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » wt maja 19, 2015

Ten temat akurat niedawno przerabialem :p
I tak mam go ponad stan bo jak dobrze polatam i rozgrzeje silnik to czasem odma wywali trochę.
Z tym sprzęgłem trochę zawila sprawa moto ma raptem 17000mil przebiegu i to jest oryginalny wiec troche mnie to dziwi ze juz by padlo sprzęgło.
A co z tym olejem trzeba spuszczac z calego pieca?
Ktoś wie jakie są koszty nowych czesci do sprzęgła?

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 1070
Rejestracja: pn gru 09, 2013
Miejscowość: Poręba k. Zawiercia
Motocykl: VN 2000
VROC: 36601

Post autor: Kermit » wt maja 19, 2015

A jaki masz przebieg ??
Ja ostatnio wymieniłem kompletne sprzęgło przy przebiegu 39kmil i radość z wrzucania biegów powróciła, zdecydowanie lepiej i płynniej jest teraz.
Największa różnica była w sprężynach - stare/nowe
Wojtek

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » wt maja 19, 2015

przebieg 17000mil prawdziwy
jaki koszt wymiany sprzęgła był?

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 1070
Rejestracja: pn gru 09, 2013
Miejscowość: Poręba k. Zawiercia
Motocykl: VN 2000
VROC: 36601

Post autor: Kermit » wt maja 19, 2015

Dokładnie nie wiem, bo robiłem jeszcze kilka innych rzeczy, ale z tego co kojarzę to koszt ok 800pln w każdym razie w tysiaku na pewno się zmieścisz :ok:
Wojtek

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » wt maja 19, 2015

Może najpierw zrobie ta wymiane oleju i zobaczymy
800 setek drogą nie chodzi :wall:

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » śr maja 20, 2015

Gruby pisze:olej firmy Putoline
A który z tych olejów wlałeś?

GENUINE V-TWIN 20W-50?

I dlaczego syntetyk?

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » czw maja 21, 2015

olej syntetyczny jest lepszy od półsyntetyka z całą pewnością, ale pewnie nie do wszystkich sprzętów, ale jak koledze pomógł to może i mi pomoże :p

Awatar użytkownika
KALAF
Posty: 37
Rejestracja: ndz gru 27, 2015
Miejscowość: Kępice
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn 2000Classic rok.2007
VROC: 0

Post autor: KALAF » śr mar 23, 2016

leo74, Witam..mam pytanko do Ciebie ..czy coś zmieniło się u Ciebie w motocyklu chodzi o zmianę biegów jak zmieniłeś olej,czy robiłeś sprzęgło bo u mnie jest to samo,,strzela na jedynce i resztą biegów :( myślę że nie powinno tak być...jest u mnie zalany Motul 10w40 na max,,,proszę o jakieś porady...Pozdrawiam,,
Żeby być motocyklistą nie wystarczy mieć benzynę w żyłach...
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt mar 25, 2016

Moze ci skrzynie z Harleya przeszczepili :D

Zielik
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 26, 2014
Miejscowość: Bytom
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Post autor: Zielik » sob mar 26, 2016

Robiłem sprzęgło na początku zeszłego sezonu przy przebiegu 22k mil wymiana tarcz, przekładek stalowych (były krzywe) , sprężyn dociskowych i uszczelki koszt części to około 1100 zł w serwisie kawasaki

leo74
Posty: 62
Rejestracja: ndz cze 16, 2013
Miejscowość: Wronki
Motocykl: vulcan 1500 / VN2000
VROC: 36441

Post autor: leo74 » pn mar 28, 2016

Oleju nie wymieniłem
Dopiero teraz to zrobię ale powiem szczerze że chyba wleje ten co mam obecnie Motul 10w40 5100
Powozilem się kumpla maszyną no i tam jest trochę inaczej jakby lepiej te sprzęgło chodziło. Ale wali przy przełączaniu aż miło 😆

Kolego Z.. jakie miałeś objawy ze wymieniłeś tarcze ?
Slizgalo się?

Zielik
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 26, 2014
Miejscowość: Bytom
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Post autor: Zielik » śr mar 30, 2016

Na bardzo gorącym silniku nie wysprzęglało był problem ze zmianą biegów.Powodem były krzywe przekładki które wraz ze wzrostem temperatury krzywiło jeszcze bardziej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 12 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą