Pas napędowy VN 2000 - wymiary, symbol i gdzie kupić tanio
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
nie było pasa jak kupiłem jeżeli o to Ci chodzi,
czy może pytasz jak wymieniłem?
czy może pytasz jak wymieniłem?
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
moje narzędzie
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
moje narzędzie
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
Tochę dziwne mi się to wydaje - masz 2 razy więcej zębów na pasie niż być powinno,msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne
nie chce mi się wierzyć że bez zmiany przedniego i tylnego pulley'a wszystko jest ok.
No chyba że dwa zęby wchodzą w jedno zagłębienie???
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
- Dek
- Posty: 665
- Rejestracja: śr gru 07, 2011
- Miejscowość: R.Śl.
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 35574
Jandy pisze:Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
Obrazek
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
Obrazek
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg]Obrazek[/URL]
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/853/ ... older1.jpg]Obrazek[/URL]
moje narzędzie
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg]Obrazek[/URL]
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
Zawsze do Przodu !
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
oczywiście że tak można, pod warunkiem że masz założony pas,Dek pisze:da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
a u mnie pasa nie było więc hamulec na nic się zdał
a wbita jedynka nie utrzyma odkręcania nakrętki przedniego pulley'a
tutaj trochę przesadziłem że masz dokładnie 2 razy więcej zębów - może wtedy byłoby ok,msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne
ale w oryginale jest 133 zęby a Ty masz 235 czyli o 102 więcej.
Jestem ciekawy jak to jest u Ciebie, prawdopodobnie zmienione pulley'e
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
-
- Posty: 27
- Rejestracja: śr wrz 09, 2015
- Miejscowość: Jaworzno
- Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
- VROC: 0
Panowie oto wymiary pasa:
186,5 cm obwodu lub jak w moim przypadku długości po rozciągnięciu
10 mm grubości/wysokości
40 mm szerokości
133 zęby
Dzwoniłem do tej firmy MALYHD i faktycznie jest pas który pasuje do naszych dwójek tylko że w tym momencie kosztuje on już nie 600 plnów tylko równy 1000, a za 1500 znalazłem oryginał do VeNa, to raz a dwa poczytałem trochę o tym Harleyu i okazuje się że jego moment obrotowy wynosi 103NM a z tego co pamiętam w dwójce jest coś około 170NM i powiem szczerze że się boje co by się nie zerwał za chwile i człowiek będzie na bide tysiaka w plecy........
Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2a092d4b6d42f8b4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5952b2f6f2c824
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c1c31a4853664f2
186,5 cm obwodu lub jak w moim przypadku długości po rozciągnięciu
10 mm grubości/wysokości
40 mm szerokości
133 zęby
Dzwoniłem do tej firmy MALYHD i faktycznie jest pas który pasuje do naszych dwójek tylko że w tym momencie kosztuje on już nie 600 plnów tylko równy 1000, a za 1500 znalazłem oryginał do VeNa, to raz a dwa poczytałem trochę o tym Harleyu i okazuje się że jego moment obrotowy wynosi 103NM a z tego co pamiętam w dwójce jest coś około 170NM i powiem szczerze że się boje co by się nie zerwał za chwile i człowiek będzie na bide tysiaka w plecy........
Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2a092d4b6d42f8b4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5952b2f6f2c824
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c1c31a4853664f2
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
chodzi kolego bez problemu - zrobiłem ok 20 kkm bez żadnego problemuDaswetter pisze:Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
http://www.proficentrum.pl/1296,przyrza ... l?sLang=pl odpowiednie urządzenie do ustawienia pasa? doświadczenia w tym nie mam w ogole.
Kto jest online
Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości