Głośna zmiana biegów i szarpanie.

Awatar użytkownika
KALAF
Posty: 37
Rejestracja: ndz gru 27, 2015
Miejscowość: Kępice
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn 2000Classic rok.2007
VROC: 0

Głośna zmiana biegów i szarpanie.

Post autor: KALAF » sob mar 26, 2016

Witam ..mam problem z głośnym przełączaniem biegów..na jedynce strzeli ale na resztę też ja np stoję na Stopie dłużej na jedynce to później ciężko wbić dwójkę bardzo głośne strzaskania ..co to może być ?? olej mam wlany Motul 5100 10w40 .. Jeszcze jedno mnie martwi,,gdy np.jadę na jedynce dodaje i ujmuje gaz i tak na przemian jest jak by LUZ jak dam gaz dopiero po jakimś czasie zazębia ze stukiem i dopiero ciągnie ..nie wiem czy tak ma być ma Vulcana 2000 od niedawna, ale wydaje mi się że jest coś nie tak ...Proszę o poradę ..
Żeby być motocyklistą nie wystarczy mieć benzynę w żyłach...
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » sob mar 26, 2016

Ten "jakby LUZ" to prawdopodobnie efekt działania sprzęgła antyhoppingowego, które zapobiega zerwaniu przyczepności tylnego koła przy nagłym odjęciu gazu, zgaśnięciu silnika, czy też źle wykonanej redukcji biegu.
Co do reszty objawów, to nie będę się wymądrzał, bo nigdy dwójką nie jeździłem i pewnie nie będę... Na dłuższym stopie wrzucaj na luz, stanie na biegu nie jest zdrowe dla sprzęgła.

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Post autor: Gruby » ndz maja 08, 2016

Strzelanie przy przełączaniu biegów jest w dwójce normalne- upewnij się tylko, że luz na lince sprzęgła jest ustawiony prawidłowo- gdy będzie za duży odgłos strzelania będzie głośniejszy.
Z kolei ten "jakby luz" wskazuje na zużycie/uszkodzenie elementów skrzyni biegów- nie jest to normalne zjawisko. U mnie np. zdarza się, że gdy niedbale wrzucę II bieg to potrafi pod obciążeniem na ułamek sekundy wyskoczyć i załączyć się jeszcze raz- jeśli wrzucę bieg dokładnie to tego nie ma, ale to również nie jest normalna sprawa. Ja zdecydowałem się temat olać- nie mam czasu ani ochoty grzebać przy skrzyni biegów.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

kucharz77
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 19, 2013
Miejscowość: Swarzewo
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 2000
VROC: 0

Post autor: kucharz77 » sob cze 11, 2016

u mnie podobnie , przy wrzucaniu każdego biegu słychać jak by pukniecie młotkiem o kowadło , dość głośne . Mam 60.000 mil przebiegu to około 100.000 kilometrów . mam go od niedawna więc sie z nim oswajam .
ROZPĘDZIĆ SIĘ JEST ŁATWO , ZATRZYMAĆ SIĘ MOŻESZ NIE MIEĆ OKAZJI
"Dobry pasażer nie przeszkadza w prowadzeniu motocykla. Idealny to taki, który przesiada się na swój motocykl"

Zielik
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 26, 2014
Miejscowość: Bytom
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Post autor: Zielik » ndz cze 12, 2016

Głośna zmiana biegów w vn2000 jest chyba normą. Problem z wbiciem dwójki w moim przypadku spowodowany był krzywymi tarczami stalowymi sprzęgła (im cieplejszy silnik tym gorzej).Co do luzu stawiam na łańcuch pierwotny przeniesienia napędu ale pewności nie mam.

Awatar użytkownika
KALAF
Posty: 37
Rejestracja: ndz gru 27, 2015
Miejscowość: Kępice
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn 2000Classic rok.2007
VROC: 0

Post autor: KALAF » pn cze 13, 2016

Zielik, Łańcuch pierwotny przeniesienia napędu ..ten luz jest dość duży ,,mi się wydaje że nie powinno tak być i uderzenie dość głośne ,przy dodaniu i ujęciu gazu jest to wyraźnie odczuwalne ,,,jak go pod lewarowałem włączyłem pierwszy bieg to ruszając kołem jest luz i to jest na każdym biegu..czy to może być luz na tym łańcuchu pierwotnym napędu ..trzask przy zmianie biegów to jest normalne ,ale to dla mnie nie ... :(
Żeby być motocyklistą nie wystarczy mieć benzynę w żyłach...
...Potrzebny jest jeszcze olej w głowie:) Junak M-10,Intruder vs800,Kawasaki Vulcan VL2000 Classic LT...HONDA VTX1800C.

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » wt cze 14, 2016

KALAF pisze:jak go pod lewarowałem włączyłem pierwszy bieg to ruszając kołem jest luz i to jest na każdym biegu.
wydaje mi się że to normalne , u mnie jest tak samo... w dwójce, w osiemsetce, i w dwóch autach, poza tym sprawdzałem u Przywy w dwójce i u Crazego w 1700, wszędzie jest taki luz

kucharz77
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 19, 2013
Miejscowość: Swarzewo
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 2000
VROC: 0

Post autor: kucharz77 » pt cze 17, 2016

czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny wycia skrzyni biegów , tj na 3,4,5 biegu słychać wycie jak by odrzutowiec startował , nie jest to strasznie głośne ale słychać . Gdy jechałem i wcisnąłem sprzęgło to dźwięk się zbytnio nie zmieniał . Na 1 i 2 tego nie robi . To wycie lekko cichnie jak wchodzi na wyższe obroty , nie wiem czy tego wtedy silnik nie zagłusza .
ROZPĘDZIĆ SIĘ JEST ŁATWO , ZATRZYMAĆ SIĘ MOŻESZ NIE MIEĆ OKAZJI
"Dobry pasażer nie przeszkadza w prowadzeniu motocykla. Idealny to taki, który przesiada się na swój motocykl"

Erebos
Posty: 23
Rejestracja: ndz maja 27, 2012
Miejscowość: Augustow
Motocykl: Kawasaki vn 1500
VROC: 0

Post autor: Erebos » pt cze 17, 2016

Ü mnie też skrzynia halasuje i tez chciałbym znaleźć przyczynę.Słychać jakby dzwonienie podczas jazdy.Czy to mogą być łożyska walka zdawczego?

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Post autor: Gruby » sob cze 18, 2016

kucharz77 pisze:czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny wycia skrzyni biegów , tj na 3,4,5 biegu słychać wycie jak by odrzutowiec startował , nie jest to strasznie głośne ale słychać . Gdy jechałem i wcisnąłem sprzęgło to dźwięk się zbytnio nie zmieniał . Na 1 i 2 tego nie robi . To wycie lekko cichnie jak wchodzi na wyższe obroty , nie wiem czy tego wtedy silnik nie zagłusza .
https://www.youtube.com/watch?v=5TnZ4X6dqO4 - o to Ci chodzi? Słychać to cały czas na tym video- jest to normalny dźwięk pracy skrzyni w Dwójce. Jeśli to jest ten dźwięk i Ci bardzo przeszkadza to polecam jedyne słuszne rozwiązanie w tym przypadku - rozwiązanie z firmy Vance&Hines, Cobra, Kaliński itp. :yeee: :yeee: :yeee: :yeee:

Mi bardziej przeszkadza głośny II bieg- słychać przy zmianie obciążenia dźwięki kłów i pod obciążeniem coś jak wycie skrzyni w traktorze. Dwójka kolegi wydaje identyczne odgłosy, więc temat OFICJALNIE OLEWAM :antlers:
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

kucharz77
Posty: 5
Rejestracja: śr cze 19, 2013
Miejscowość: Swarzewo
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN 2000
VROC: 0

Post autor: kucharz77 » ndz cze 19, 2016

Tak , o to wycie mi chodzi , myślałem , że to jakieś łożyska w skrzyni lub coś podobnego , dzięki za odpowiedź . :mrgreen:
ROZPĘDZIĆ SIĘ JEST ŁATWO , ZATRZYMAĆ SIĘ MOŻESZ NIE MIEĆ OKAZJI
"Dobry pasażer nie przeszkadza w prowadzeniu motocykla. Idealny to taki, który przesiada się na swój motocykl"

Daro65
Posty: 1
Rejestracja: pt cze 26, 2020
Motocykl: Vulkan2000

Re: Głośna zmiana biegów i szarpanie.

Post autor: Daro65 » pt cze 26, 2020

U mnie 123 ok wchodzi 45 z lekkim pyknięciem jakby do końca nie wysprzeglalo

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą