Siemano,
Ostatnio zauważyłem w dwójce dziwne zjawisko, chyba, że ten typ tak ma, a ja się po prostu czepiam. Czytałem z resztą kiedyś temat, że nerwowość zawieszenia w Dwójce przy wysokich prędkościach to rzecz normalna.
Mianowicie przy wysokich prędkościach (powyżej 140 km/h) gdy lekko poruszam kierownicą (coś jak dwa szybkie przeciwskręty na zmianę) to czuć również takie "bujnięcie" z tyłu motocykla. Z wahaczem z tyłu niby wszystko było ok jak go sprawdzałem zimą, ale zobaczę go jeszcze raz. W całym zakresie prędkości i pochyleń przy zakrętach motocykl prowadzi się idealnie, martwi mnie tylko to bujnięcie. Dodam, że jak miałem zdemontowaną szybę i sakwy to nie zwracałem na to uwagi (ale również dobrze też mogło występować), no i z przodu mam Metzelera, a z tyłu Dunlopa.
Z resztą zacząłem to zauważać dopiero po tym jak w sierpniu 2 razy pod rząd złapałem kapcia z tyłu. Motocyklem wtedy bujało podobnie, ale w całym zakresie prędkości. Szybka diagnoza- flak. Kupiłem nowego Dunlopa na tył i 3 dni później bawiłem się kierownicą i znowu to poczułem przy niskich prędkościach, zjechałem na bok- dziura w nowej oponie
No i od tego momentu chyba stałem się wyczulony. Kolega stwierdził, że jest to kwestia masy motocykla i miękkiego zawiasu z przodu, ale wahacz i tak jeszcze raz sprawdzimy niebawem.
VN-2000- "bujnięcie" z tyłu motocykla
-
- Posty: 140
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015
- Miejscowość: Pińczów/Kraków
- Motocykl: 05' VN2000A1
- VROC: 0
VN-2000- "bujnięcie" z tyłu motocykla
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
Pozdrawiam Cię Iron75
"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Zdejmij siedzenie kierowcy. Bedziesz widzial amortyzator centralny. W okolicy mocowania do wachacza masz srubke ktora odpowiada za tlumienie powrotu. Czyli tego jak sprezyna odda energie po scisnieciu. Dobierz to ustawienie do nawierchni,wagi wlasnej. Wkrecajac ja do srodka zmniejszasz przeplyw tlumienia. Czyli amor staje sie jakby twardszy. Wykrecajac zwiekszasz przeplyw oleju ,amor staje sie miekki, plywajacy. Dokrec dwa kliki w prawo i wtedy pojezdzij. Powinienes czuc znaczna roznice. Ustaw pod siebie a bedziesz mogl jechac 200km/h i zmieniac pasy. No chyba ,ze amor masz uszkodzony. Zobacz czy nie ma wyciekow. W co jednak watpie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości