opona do vn 2000
- HaMMeR
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: VN2000 Rogue
- VROC: 0
Dzięki za Wasze opinie.
Podsumowując mamy 3 (w tym 2 polecane przez producenta) propozycje opon do VN2K:
1. BRIDGESTONE BT020
2. DUNLOP D251
3. METZELER ME880 MARATHON
Metzelery mają opinię dobrze trzymających się drogi - miękka mieszanka, ale co za tym idzie mniej odpornych na ścieranie, chociaż z postu zeglarz28 wynika, że Dunlopy jeszcze szybciej się zetrą, czyli pewnie też lepiej trzymają sie drogi. Bridgestony w Waszych i nie tylko opiniach wypadają najsłabiej.
Może ktoś coś jeszcze dołoży od siebie o tych oponach.
Obecnie w VN2K mam Bridgestony i przednia nadaje się do wymiany na nowy sezon.
Poprzedni właściciel nie narzekał na nie i kierownicą nic nie rzuca.
W VT750 Shadow miałem założone Metzelery i byłem z nich bardzo zadowolony, chociaż wydaje mi się, że bardziej rzucało kierownicą niż na Dunlopach założonych wcześniej. Na przednim Metzku po 20 tysiącach pozostał 1mm bieżnika, ale to podobno i tak całkiem nieźle. Na tylnej zostało chyba ze 3-4mm, a były założone w tym samym czasie. Fakt, głównie hamowałem przodem.
Podsumowując mamy 3 (w tym 2 polecane przez producenta) propozycje opon do VN2K:
1. BRIDGESTONE BT020
2. DUNLOP D251
3. METZELER ME880 MARATHON
Metzelery mają opinię dobrze trzymających się drogi - miękka mieszanka, ale co za tym idzie mniej odpornych na ścieranie, chociaż z postu zeglarz28 wynika, że Dunlopy jeszcze szybciej się zetrą, czyli pewnie też lepiej trzymają sie drogi. Bridgestony w Waszych i nie tylko opiniach wypadają najsłabiej.
Może ktoś coś jeszcze dołoży od siebie o tych oponach.
Obecnie w VN2K mam Bridgestony i przednia nadaje się do wymiany na nowy sezon.
Poprzedni właściciel nie narzekał na nie i kierownicą nic nie rzuca.
W VT750 Shadow miałem założone Metzelery i byłem z nich bardzo zadowolony, chociaż wydaje mi się, że bardziej rzucało kierownicą niż na Dunlopach założonych wcześniej. Na przednim Metzku po 20 tysiącach pozostał 1mm bieżnika, ale to podobno i tak całkiem nieźle. Na tylnej zostało chyba ze 3-4mm, a były założone w tym samym czasie. Fakt, głównie hamowałem przodem.
NO RIDE NO VOTE
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Ja mialem tego Metzelera w K1200LT. Kolega ma aktualnie w Indian Chieftain. To lipa jest. Wiekszych mocy to nie ogarnia. W deszczu i na zimnym tragedia. Metzeler od tego roku wypuscil opone numer jeden na deszcz i zimno. Nazywa sie RoadTec 01. 01 dlatego ,ze zrywaja z przeszloscia.
Na przebieg opon przy VN2000 tak bardzo bym nie zwracal uwagi. Dla mnie opona jest dobra jak trzyma przy zlych warunkach. Kazda opone na dlugich autostradach przy 30 stopniach zameczysz w kwadrat.
Za komplet D251 w SkySeba Biesko Biala dalem 1200zl. Rocznik DOT 2015 i 2016.
Na przebieg opon przy VN2000 tak bardzo bym nie zwracal uwagi. Dla mnie opona jest dobra jak trzyma przy zlych warunkach. Kazda opone na dlugich autostradach przy 30 stopniach zameczysz w kwadrat.
Za komplet D251 w SkySeba Biesko Biala dalem 1200zl. Rocznik DOT 2015 i 2016.
wiem że dużo ludzi z tego forum jeździ na tej i sobie chwalą.
oczywiście w standardowym rozmiarze też jest. Ja jeszcze niewiele mogę powiedzieć na jej temat, kupiłem moto już z tymi oponami, które były na wykończeniu a mimo to i tak jeszcze przejechałem jakieś 10kkm. W tej chwili tył mam zjechany do zera a przód prawie do zera a kierownicą rzucało tylko przy wolnej jeździe do 50km/h i przy bardzo dużym obciążeniu tyłu (plecak i załadowany na maksa kufer centralny i sakwy). Przy jeździe solo idzie jak po sznurku w każdym zakresie prędkości
oczywiście w standardowym rozmiarze też jest. Ja jeszcze niewiele mogę powiedzieć na jej temat, kupiłem moto już z tymi oponami, które były na wykończeniu a mimo to i tak jeszcze przejechałem jakieś 10kkm. W tej chwili tył mam zjechany do zera a przód prawie do zera a kierownicą rzucało tylko przy wolnej jeździe do 50km/h i przy bardzo dużym obciążeniu tyłu (plecak i załadowany na maksa kufer centralny i sakwy). Przy jeździe solo idzie jak po sznurku w każdym zakresie prędkości
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Drugi sezon jeżdżę na Avonach. Bez zarzutów, szczególnie w porównaniu z poprzednim Metzem.czarny pisze:ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- HaMMeR
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: VN2000 Rogue
- VROC: 0
MaciekSz, możesz trochę rozwinąć swoje porównanie Avonów do Metzków używanych w VN2K.MaciekSz pisze:Drugi sezon jeżdżę na Avonach. Bez zarzutów, szczególnie w porównaniu z poprzednim Metzem.czarny pisze:ja mam tego AVONA w vn 900. z tylu, tylko w mniejszym rozmiarze, uwazam ze jest super, jezeli zmienie to tylko na taka lub michelin comander III
NO RIDE NO VOTE
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.
Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- HaMMeR
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: VN2000 Rogue
- VROC: 0
Czyli jednak Avony.MaciekSz pisze:Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.
Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Dzięki za szybką odpowiedź, a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
NO RIDE NO VOTE
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Rogue czyli łotr to oficjalna nazwa modelu VN2000 z jedyną słuszną lampą (lokomotywa)HaMMeR pisze:Czyli jednak Avony.MaciekSz pisze:Avon znacząco lepiej trzyma się drogi w standardowych dla jazdy motocyklem temperaturach (pow. 10 st.C.). Przede wszystkim na mokrym.
Niestety, przy temperaturach pon. 5 st. sytuacja się zmienia, a przy momencie Rogue'a na tylnym kole również momentami niebezpieczna.
Dzięki za szybką odpowiedź, a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- HaMMeR
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: VN2000 Rogue
- VROC: 0
MaciekSz pisze:Hehe, no i dobrze, w takim razie muszę poprawić opis moto w profilu, gdyż i ja w swoim jedyną słuszną lampę posiadamHaMMeR pisze:Rogue czyli łotr to oficjalna nazwa modelu VN2000 z jedyną słuszną lampą (lokomotywa)MaciekSz pisze:...a tak btw co to jest za wersja Rogue? - poważnie pytam, nie wiem.
NO RIDE NO VOTE
- HaMMeR
- Posty: 25
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2015
- Miejscowość: Katowice
- Motocykl: VN2000 Rogue
- VROC: 0
To i ja coś dorzucę, założyłem AVON'y, na tylnej mam w tej chwili 5500 km, na przedniej około 1000 km. Te opony mają, że się tak wyrażę, bardzo mało nacięć, przez co powierzchnia styku z asfaltem jest dosyć spora. Na suchym rewelacja, jak jest mokro dostosowuję prędkość i hamowanie do warunków
AVON z przodu jest zdecydowanie cichszy od poprzedniego Bridgestona Battlax, co prawda był mocno zużyty i wyząbkowany, więc może to powodowało hałas w zakrętach.
Shimmy - jak było na starej oponie, tak jest i na nowej. Amortyzatory i główka ramy są ok, ostatnio wymieniłem łożyska w kole, nic się nie zmieniło.
Co do zużycia, na razie nie wygląda to źle, ale przede mną wyprawa do Rumuni, trochę kilometrów się nawinie, zobaczymy jak będą wyglądały po powrocie.
AVON z przodu jest zdecydowanie cichszy od poprzedniego Bridgestona Battlax, co prawda był mocno zużyty i wyząbkowany, więc może to powodowało hałas w zakrętach.
Shimmy - jak było na starej oponie, tak jest i na nowej. Amortyzatory i główka ramy są ok, ostatnio wymieniłem łożyska w kole, nic się nie zmieniło.
Co do zużycia, na razie nie wygląda to źle, ale przede mną wyprawa do Rumuni, trochę kilometrów się nawinie, zobaczymy jak będą wyglądały po powrocie.
NO RIDE NO VOTE
- Sergiusz
- Posty: 309
- Rejestracja: sob sty 26, 2013
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: kawasaki vn 2000
- VROC: 35575
Przez 4ry sezony zrobiłem 80000 tyś.km i zmieniłem trochę opon .Najpewniej czuję się na METCELERACH 240/50/16 i tych będę używał na tej oponie potafiłem zamknąć licznik teraz mam BRIXTON 240/55/16 fajnie się jeżdzi ale licznika nie zamknę .A propo mam wkręta w oponie czy ktoś doradzi gdzie w Lublinie mi go wyjmą
1958
-
- Posty: 54
- Rejestracja: śr sty 07, 2015
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
- VROC: 0
Ktoś kupował ostatnio oponkę na przód. Motor u mechanika wymieniają łożysko to od razu może wymienią oponę. Chodzi o atrakcyjna cenę na Metzelera.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2018 przez Jachudy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: śr sty 07, 2015
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
- VROC: 0
Mechanior u którego kupowałem opony ostrzegał mnie, że szerokości za bardzo nie będzie widać. Opona zawinie się i tyle. Sprawdziłem i jest jak mówił, może 1 cm szerzej. Na tyle metzeler 240 bo dostałem na niego super cenę. Rocznik troszkę starszy ale i tak w parę lat zjeżdżę. Mało ostatnio latałem więc nie piszę o odczuciach. Nowa to najważniejsze.
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości