Elektroniczne sterowanie zawieszeniem tylnym VN2000
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Elektroniczne sterowanie zawieszeniem tylnym VN2000
Witam ,
Chodzi mi po glowie pewnien pomysl ,pytanie czy ktos juz myslal o takim wynalazku. Chodzi mi o to ,ze tylny amortyzator w VN2 ma srube regulujacja dobice ( rebound ,powrot ). Zakladajac ,ze napiecie wstepne sprezyny ustawimy na stale pod mniej wiecej nasza mase ( fabrycznie ustawione na 68kg, ja mam okolo 100kg i odleglosc z serwisowki mam ustawiona na 35mm ) to zostaje nam jeszcze bardzo fajna regulacja powrotu ktora odpowiada za komfort na nierownosciach lub dobre prowadzenie na szybkij partiach dobrych drog.
Klopot w tym ,ze niestety ,aby to zmienic to trzeba sciagac kluczem siedzenie i krecic srubka recznie.
W codziennym uzytkowaniu to nie realne by dokonywac zmian w zaleznosci od drogi ktora jedziemy.
No i wlasnie tutaj moj pomysl. Nad ta srubka i po bokach jest sporo miejsca. Teoretycznie jesli by dospawac plaskownik w ksztalcie litery U to stanowil by on stelaz do serwomechanizmu.
Taki serwomechanizm wykorzystal bym z modeli RC ( zajmuje sie modelarstwem samochodowym ).
Pracowal by na zasadzie 90 stopni w lewo i 90 w prawo co daje okolo 5 roznych nastawow powrotu amortyzatora. Element obracajacy zakonczony bylby plaska koncowka od wkretaka tak by pasowal w wyzlobienie w srubie. Idac dalej , montaz potencjomatra na kierownicy i mamy elektroniczne ,po czesci sterowanie zawieszenia. Mozemy jechac komfortowo po nierownosciach lub leciec na sztywno po autostradzie lub dobrej jakosci winklach. Co wy na to? Chyba przez zime sie za to zabiore...
Tutaj przyklad samego sterownika https://botland.com.pl/sterowniki-serw/ ... alowy.html
Chodzi mi po glowie pewnien pomysl ,pytanie czy ktos juz myslal o takim wynalazku. Chodzi mi o to ,ze tylny amortyzator w VN2 ma srube regulujacja dobice ( rebound ,powrot ). Zakladajac ,ze napiecie wstepne sprezyny ustawimy na stale pod mniej wiecej nasza mase ( fabrycznie ustawione na 68kg, ja mam okolo 100kg i odleglosc z serwisowki mam ustawiona na 35mm ) to zostaje nam jeszcze bardzo fajna regulacja powrotu ktora odpowiada za komfort na nierownosciach lub dobre prowadzenie na szybkij partiach dobrych drog.
Klopot w tym ,ze niestety ,aby to zmienic to trzeba sciagac kluczem siedzenie i krecic srubka recznie.
W codziennym uzytkowaniu to nie realne by dokonywac zmian w zaleznosci od drogi ktora jedziemy.
No i wlasnie tutaj moj pomysl. Nad ta srubka i po bokach jest sporo miejsca. Teoretycznie jesli by dospawac plaskownik w ksztalcie litery U to stanowil by on stelaz do serwomechanizmu.
Taki serwomechanizm wykorzystal bym z modeli RC ( zajmuje sie modelarstwem samochodowym ).
Pracowal by na zasadzie 90 stopni w lewo i 90 w prawo co daje okolo 5 roznych nastawow powrotu amortyzatora. Element obracajacy zakonczony bylby plaska koncowka od wkretaka tak by pasowal w wyzlobienie w srubie. Idac dalej , montaz potencjomatra na kierownicy i mamy elektroniczne ,po czesci sterowanie zawieszenia. Mozemy jechac komfortowo po nierownosciach lub leciec na sztywno po autostradzie lub dobrej jakosci winklach. Co wy na to? Chyba przez zime sie za to zabiore...
Tutaj przyklad samego sterownika https://botland.com.pl/sterowniki-serw/ ... alowy.html
Ostatnio zmieniony sob paź 14, 2017 przez zeglarz28, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
szczerze dlatego kupiłem dwóję, aby "czuć" rózne rodzaje nawierzchni, pal licho nawierzchnię .. to rasowy cruiser.. i wg mnie doposażanie go w takie dodatki.. to trochę przerost formy nad treścią. Nie , żebym negował Twój pomysł. Ale to chyba cała radocha z jazdy takim motocyklem, czasami nawierzchnia taka, czasami inna.. Gdybym chciał mieć zawsze komfort to chyba bym kupił kredens na jaki przesiada się coraz wiecej moich kumpli.. czyli GL 1800zeglarz28 pisze:No ,ale jak sie zmienia nawierzchnia w trakcie jazdy to bedziesz siedzenie sciagal? Nie o to w tym chodzi
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- zeglarz28
- Posty: 69
- Rejestracja: sob lut 28, 2015
- Miejscowość: Wisla
- Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
- VROC: 0
Malo jeszcze wiesz o jezdzie. Jak pojedziesz ciezkim motocyklem duza predkosxia na miekkim zawiasie to mozesz nie dokonczyc podrozy. Zerknij na cos co nazywa sie wobble ,itp...Jak pojedziesz twardo na zlej drodze to odechciewa sie motocykla. Wszystko to wynika z niedoskonalosci zawieszenia. To sie wlasnie nazywa trakcja czyli styk opony z asfaltem a co za tym idzie wlasciwe tarcie. To powinno byc wlasciwie ustawione w zaleznosci od nawierzchni i obciazenia. Szczerze.
Gadanie na zasadzie "ja tam wole bez ABS bo mi lepiej hamuje" ....
Narazie i tak pomysl wstrzymany bo przesiadlem sie na Rocketa III Touringa. A tam sa dwa amory z tylu a nie centralny jak w VN2000.
Gadanie na zasadzie "ja tam wole bez ABS bo mi lepiej hamuje" ....
Narazie i tak pomysl wstrzymany bo przesiadlem sie na Rocketa III Touringa. A tam sa dwa amory z tylu a nie centralny jak w VN2000.
Ostatnio zmieniony śr lis 01, 2017 przez zeglarz28, łącznie zmieniany 9 razy.
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości