I. PROBLEM
Na bardzo gorącym silniku problem ze zmianą biegów:
Zasadniczo – z 2 biegu na 3 bieg i odwrotnie przy redukcji z 3 biegu na 2 bieg, chociaż bardzo sporadycznie z biegu 1 na bieg 2. Z wyższymi biegami nie ma żadnego problemu zarówno w górę jak i przy redukcji.
II. OBJAWY:
Kołyska do zmiany biegów po prostu blokuje się i unieruchamia w pewnym położeniu. Dopiero pewne popuszczenie dźwigni (klamki) zmiany biegów powoduje, że bieg można wbić zarówno na wyższy jak i przy redukcji.
Przeczytałem w jednym z postów na temat VN 2000, że jeden z Kolegów miał w swoim VN2K podobny problem ze zmianą biegów, nie wysprzęglało. Powodem były krzywe przekładki stalowe które wraz ze wzrostem temperatury krzywiło jeszcze bardziej.
III. ROZWIĄZANIE
Wymiana tarcz, przekładek stalowych, sprężyn dociskowych i uszczelki pomogły w przypadku wspomnianego Kolegi.
Czy ktoś z Szanownych Kolegów spotkał się z podobnym problemem w swoim VN2000?
Sezon dobiega końca i już powoli przymierzam się do zajęcia się problemem w jeden z długich jesiennych wieczorów lub wiosną szykując VN2K do sezonu 2018.
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości