wymiana łożysk pulleya by Góral
artix pisze: ale widzę Iron75, że pozdrawiasz artix'a. Mały off topic, ale ciekawość mnie zżera, czy ja jestem adresatem pozdrowienia czy jakiś inny wywijas
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=11289
Iron leć do paserrotti na spółdzielczości pracy (masz jakieś 700 metrów od Ciebie) podaj symbol 6306SH2, poproś o 2 sztuki zapłać 2x 30 pln i po sprawie.Tex66 pisze:Iron75
Ja osobiście kupiłbym w serwisie Kawasaki i miał problem z głowy. Wtedy jest całkowita pewność i nie trzeba kombinować.
Pozdrawiam
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Sprawa wyjaśniona, aż strach zaczynać pozdrowienia, bo ciężko z nimi skończyć . Co do łożysk, to też polecam specjalistyczne firmy nimi handlujące, to samo z uszczelniaczami. Można dobrać dowolny wymiar jak też jakość na której nam zależy, w dobrych cenach. Nie trzeba bazować tylko na częściach serwisowych, które są czasami cholernie drogie. Dobieranie po numerze łożyska lub część w dłoń, a firma zmierzy i sama znajdzie co potrzeba, w razie czego zamówią jeżeli nie maja akurat na stanie.Iron75 pisze:artix pisze: ale widzę Iron75, że pozdrawiasz artix'a. Mały off topic, ale ciekawość mnie zżera, czy ja jestem adresatem pozdrowienia czy jakiś inny wywijas
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=11289
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Tokar
W sumie masz rację z doborem łożysk zwłaszcza jak się zna już oznaczenie z łożyska 6306. To napisz jeszcze Ironowi75 co oznacza SH2 na łożysku kulkowym i czym łożysko to różni się od łożyska z oznaczeniem np. KUJ7 lub CH213 (lub HRS, GTS albo KE – też możliwe oznaczenia na łożysku). Gdyby takie oznaczenia były na dokupionym w hurtowni (np. 6303KUJ7) to czy można stosować je jako łożysko wałka zdawczego.
Pozdrawiam
W sumie masz rację z doborem łożysk zwłaszcza jak się zna już oznaczenie z łożyska 6306. To napisz jeszcze Ironowi75 co oznacza SH2 na łożysku kulkowym i czym łożysko to różni się od łożyska z oznaczeniem np. KUJ7 lub CH213 (lub HRS, GTS albo KE – też możliwe oznaczenia na łożysku). Gdyby takie oznaczenia były na dokupionym w hurtowni (np. 6303KUJ7) to czy można stosować je jako łożysko wałka zdawczego.
Pozdrawiam
Tex66
Z tego co pamiętam łożysko fabrycznie założone to KOYO z oznaczeniem 6306SH2.Tex66 pisze:Tokar
W sumie masz rację z doborem łożysk zwłaszcza jak się zna już oznaczenie z łożyska 6306. To napisz jeszcze Ironowi75 co oznacza SH2 na łożysku kulkowym i czym łożysko to różni się od łożyska z oznaczeniem np. KUJ7 lub CH213 (lub HRS, GTS albo KE – też możliwe oznaczenia na łożysku). Gdyby takie oznaczenia były na dokupionym w hurtowni (np. 6303KUJ7) to czy można stosować je jako łożysko wałka zdawczego.
Pozdrawiam
SH2 dotyczu "luzu". Inni producenci mają swoje oznaczenia które traktują o tym właśnie luzie. Sprzedawca w wymienionym sklepie jak dostanie symbol 6306SH2 od razu wie że to KOYO i albo sprzeda koyo z tym oznaczeniem albo dobierze np SKF z takim samym "luzem" jak koyo. (oznaczenie w skf to chyba 2rs albo coś takiego-nie pamiętam dokładnie)
Ostatnio zmieniony sob wrz 01, 2018 przez Tokar, łącznie zmieniany 2 razy.
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
No właśnie, sprawdzając przed chwilą tabelę łożysk o oznaczeniu 6306 i przegląd jakiś grubo ponad 40 pozycji, dochodzi człowiek do wniosku, że lepiej jednak zastosować zamiennik zgodny w 100% z oryginałem (lub sam oryginał), niż kupić coś na szybko i możliwe, że na krótko. Sam numer to pikuś, zabawa zaczyna się z materiałem, pasowaniem i luzami łożysk oraz ich przeznaczeniem. Jak widzę jest sporo zmiennych, a same wymiary pacjenta to już drobnostka (to motoryzacyjne na przykład jest węższe od pozostałych 6306 o milimetr KOYO 6306.R/3BYR1SH2-9CS42). Co by nie mówić, można dobrać odpowiedni zamiennik wg. specyfikacji z katalogu lub nawet identyczne jak to wydłubane z silnika. Czyli najbezpieczniej klucz, śrubokręt czy kilof w dłoń, wykopać padlinę i zabrać na wycieczkę do hurtowni, a jak nie to serwis i po sprawie. Potem montować w odwrotnej kolejności, pomijając jednak ten... kilof
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Tokar
Może gdzieś dzwonią ale nie w tym kościele. Oznaczenie SH nie oznacza „luzu”.
Jest takie powiedzenie: „- masz coś podpisać, napisać, powiedzieć – przeczytaj, sprawdź;
- podpisałeś, powiedziałeś – to się nie dziw”.
A teraz do rzeczy:
HRS, GTS, KUJ 7, CH 213, KE to oznaczenia na łożyskach mówiące o materiale z jakiego są wykonane i do jakich wielkości łożysk dany materiał jest predysponowany jak również przeznaczenie łożysk.
Natomiast SH (mniejsza czy SH2 czy SH1) podobnie jak KE to informacja o typie obróbki cieplnej łożyska, dopuszczalnego sposobu łuszczenia się powierzchni po której ślizgają się kulki łożyskowe, dopuszczalnej czystości środowiska pracy łożyska i jeszcze kilka innych. Te dwa oznaczenia na łożyskach (SH i KE) to łożyska do transmisji.
Może gdzieś dzwonią ale nie w tym kościele. Oznaczenie SH nie oznacza „luzu”.
Jest takie powiedzenie: „- masz coś podpisać, napisać, powiedzieć – przeczytaj, sprawdź;
- podpisałeś, powiedziałeś – to się nie dziw”.
A teraz do rzeczy:
HRS, GTS, KUJ 7, CH 213, KE to oznaczenia na łożyskach mówiące o materiale z jakiego są wykonane i do jakich wielkości łożysk dany materiał jest predysponowany jak również przeznaczenie łożysk.
Natomiast SH (mniejsza czy SH2 czy SH1) podobnie jak KE to informacja o typie obróbki cieplnej łożyska, dopuszczalnego sposobu łuszczenia się powierzchni po której ślizgają się kulki łożyskowe, dopuszczalnej czystości środowiska pracy łożyska i jeszcze kilka innych. Te dwa oznaczenia na łożyskach (SH i KE) to łożyska do transmisji.
Tex66
No i fajnie.Tex66 pisze:Tokar
Może gdzieś dzwonią ale nie w tym kościele. Oznaczenie SH nie oznacza „luzu”.
Jest takie powiedzenie: „- masz coś podpisać, napisać, powiedzieć – przeczytaj, sprawdź;
- podpisałeś, powiedziałeś – to się nie dziw”.
A teraz do rzeczy:
HRS, GTS, KUJ 7, CH 213, KE to oznaczenia na łożyskach mówiące o materiale z jakiego są wykonane i do jakich wielkości łożysk dany materiał jest predysponowany jak również przeznaczenie łożysk.
Natomiast SH (mniejsza czy SH2 czy SH1) podobnie jak KE to informacja o typie obróbki cieplnej łożyska, dopuszczalnego sposobu łuszczenia się powierzchni po której ślizgają się kulki łożyskowe, dopuszczalnej czystości środowiska pracy łożyska i jeszcze kilka innych. Te dwa oznaczenia na łożyskach (SH i KE) to łożyska do transmisji.
Tex66 pisze:Iron75
Chyba o to pytałeś: 92045D
Pełny symbol: 92045-1190 BEARING-BALL,6306SH2.
Dla pewności podaję link gdzie wrzuciłem fotkę z pełną numeracja łożysk i ich nazwą.
LINK:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4d1618227868ca43
no i niestety stało się to czego się troszkę obawiałem, piszesz o łożysku 6306SH2
a wczoraj od kumpla dostałem fotkę łożyska które wygrzebał z motocykla i tam jest wybite jak wół
6306SH i co teraz
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Iron75
I bardzo dobrze, nie ma co się bać. Zrób 3 głębokie wdechy i wydech i wyluzuj, weź browarka i czytaj spokojnie.
Tytułem wstępu:
Ja czasami posiłkuję się forami angielskojęzycznymi ponieważ nie wszystko można znaleźć u nas i człowiek ciągle się uczy.
Otóż pewien gość z New Jersey w Stanach Zjednoczonych miał ten sam dylemat, więc zwrócił się do KOYO z prośbą o wyjaśnienie problemu.
Jako, że rzecz dzieje się w Ameryce zostało mu to szczegółowo wyjaśnione.
A teraz do rzeczy:
Teraz wyjaśnię Ci różnicę pomiędzy oznaczeniem SH a SH2 streszczając odpowiedź jaką otrzymał od KOYO.
KOYO wykonuje tylko ograniczone serie produkcyjne SH dla jako OEM dla koncernów Kawasaki, Yamacha czy Honda. Wtedy na łożyskach wybija tylko SH (bez żadnej cyfry). Również w Twoim przypadku znaczy to, że kolega przysłał Ci fotkę oryginalnego łożyska 6306SH, które nigdy wcześniej nie było wymieniane.
Ty chcąc kupić łożysko 6306SH, nie kupisz go nigdzie, ponieważ jedynym dostępnym w sprzedaży łożyskiem dla nas jako gawiedzi będzie łożysko 6306SH2.
Jeśli złożysz specjalne zamówienie do KOYO nie otrzymasz 6306SH tylko otrzymasz SH2.
To tak w skrócie.
I bardzo dobrze, nie ma co się bać. Zrób 3 głębokie wdechy i wydech i wyluzuj, weź browarka i czytaj spokojnie.
Tytułem wstępu:
Ja czasami posiłkuję się forami angielskojęzycznymi ponieważ nie wszystko można znaleźć u nas i człowiek ciągle się uczy.
Otóż pewien gość z New Jersey w Stanach Zjednoczonych miał ten sam dylemat, więc zwrócił się do KOYO z prośbą o wyjaśnienie problemu.
Jako, że rzecz dzieje się w Ameryce zostało mu to szczegółowo wyjaśnione.
A teraz do rzeczy:
Teraz wyjaśnię Ci różnicę pomiędzy oznaczeniem SH a SH2 streszczając odpowiedź jaką otrzymał od KOYO.
KOYO wykonuje tylko ograniczone serie produkcyjne SH dla jako OEM dla koncernów Kawasaki, Yamacha czy Honda. Wtedy na łożyskach wybija tylko SH (bez żadnej cyfry). Również w Twoim przypadku znaczy to, że kolega przysłał Ci fotkę oryginalnego łożyska 6306SH, które nigdy wcześniej nie było wymieniane.
Ty chcąc kupić łożysko 6306SH, nie kupisz go nigdzie, ponieważ jedynym dostępnym w sprzedaży łożyskiem dla nas jako gawiedzi będzie łożysko 6306SH2.
Jeśli złożysz specjalne zamówienie do KOYO nie otrzymasz 6306SH tylko otrzymasz SH2.
To tak w skrócie.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Iron75
Na pewno nigdzie nie ma?!!!
Lenistwo po raz kolejny przemawia przez Ciebie.
Otóż są w Warszawie, sklep internetowy Kawasaki.
Nawet specjalnie do nich zadzwoniłem dla Ciebie z pytaniem o dostępność powyższego łożyska.
Tu masz link do sklepu:
https://www.kawasakisklep.pl/pl/catalog ... ?q=6306SH2
A tu jeszcze telefon:
+48 22 250 21 51
Jak spytasz o 6306SH2 gość poprosi Cię o pełny numer katalogowy – wtedy podajesz
mu 92045-1190 BEARING-BALL. Wtedy on potwierdza, że to łożysko 6306SH2 i jest dostępne, tyle że czas oczekiwania 4-5 dni i masz łożysko w domku.
Cena łożyska – 154 zł 49 gr plus kosz przesyłki.
Rad, typu idź do hurtowni i kup łożysko za 30 zł nie słuchaj. Łożyska wałka zdawczego robią zbyt poważną robotę przy przeniesieniu napędu ze skrzyni na tylne koło. Tak jak Ci już pisałem, łożyska
z oznaczeniem SH to łożyska do transmisji. Jest to orginalne łoźysko KOYO. Stąd taka cena.
Zresztą jak zadzwonisz do Zeusa pewnie też jest w stanie Ci je załatwić.
Tex66
Na pewno nigdzie nie ma?!!!
Lenistwo po raz kolejny przemawia przez Ciebie.
Otóż są w Warszawie, sklep internetowy Kawasaki.
Nawet specjalnie do nich zadzwoniłem dla Ciebie z pytaniem o dostępność powyższego łożyska.
Tu masz link do sklepu:
https://www.kawasakisklep.pl/pl/catalog ... ?q=6306SH2
A tu jeszcze telefon:
+48 22 250 21 51
Jak spytasz o 6306SH2 gość poprosi Cię o pełny numer katalogowy – wtedy podajesz
mu 92045-1190 BEARING-BALL. Wtedy on potwierdza, że to łożysko 6306SH2 i jest dostępne, tyle że czas oczekiwania 4-5 dni i masz łożysko w domku.
Cena łożyska – 154 zł 49 gr plus kosz przesyłki.
Rad, typu idź do hurtowni i kup łożysko za 30 zł nie słuchaj. Łożyska wałka zdawczego robią zbyt poważną robotę przy przeniesieniu napędu ze skrzyni na tylne koło. Tak jak Ci już pisałem, łożyska
z oznaczeniem SH to łożyska do transmisji. Jest to orginalne łoźysko KOYO. Stąd taka cena.
Zresztą jak zadzwonisz do Zeusa pewnie też jest w stanie Ci je załatwić.
Tex66
Tex66
dobra, inaczej, bo widzę że Tobie trzeba dokładnie jak chłop krowie wiadomo na czym ,- nigdzie poza ASO nie mogę znaleźć łożysk z takim oznaczeniem.
W sumie to po to był ten cały temat żeby takie samo łożysko kupić poza ASO i nie płacić trzy razy większej kasy za nic bo przy trzech łożyskach to już są 3 stówy do tyłu
a Cena wynika z tego że to ASO, a nie że koyo. Dla przykładu takie łożysko KOYO 6307 SH2-9-C4 kosztuje 53zł w hurtowni.
Identyczna historia jest z łożyskami do kół w aso kosztują 90zł a w sklepie 30 - takie samo (czyt. tej samej firmy z tym samym oznaczeniem) ale w sumie to ja się nie znam i lenistwo przeze mnie przemawia
W sumie to po to był ten cały temat żeby takie samo łożysko kupić poza ASO i nie płacić trzy razy większej kasy za nic bo przy trzech łożyskach to już są 3 stówy do tyłu
a Cena wynika z tego że to ASO, a nie że koyo. Dla przykładu takie łożysko KOYO 6307 SH2-9-C4 kosztuje 53zł w hurtowni.
Identyczna historia jest z łożyskami do kół w aso kosztują 90zł a w sklepie 30 - takie samo (czyt. tej samej firmy z tym samym oznaczeniem) ale w sumie to ja się nie znam i lenistwo przeze mnie przemawia
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2018 przez Iron75, łącznie zmieniany 3 razy.
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
To wyślij do mnie. Maila masz na PW
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Kto jest online
Jest 28 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 28 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości