Program z tęperaturą
Program z tęperaturą
Witam mam problem z temperaturą w vn 2000 wszystkiego działa niby dobrze a na zegarze bardzo po woli rośnie i nie kasuje się po zgaszeniu tylko dodaje po kolejnym odpaleniu resetuje dopiero po odłączeniu akumulatora wymieniłem czujnik temperatury i licznik ale bez zmiany proszę o pomoc
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: Program z tęperaturą
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e657cbdd0945eb7c patrz i patrze i nie widze zadnego wskaznika temperatury .
Franek
Re: Program z tęperaturą
Może źle się wyraziłem temperatura którą pokazuje komputer jest znacznie niższa niż faktycznie jest
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Program z tęperaturą
Nie wiem czy to Ci pomoże ale sam tak z czystej ciekawości zajrzałem do serwisówki VN2k i na fora angielskojęzyczne odnośnie chłodzenia w VN2k.
Proponował bym sprawdzić jeszcze termostat gdyż to on steruje przepływem płynu chłodzącego.
Poniżej trochę teorii z serwisówki VN2k:
„Po uruchomieniu silnika pompa wodna obraca się, a płyn chłodzący krąży.
Gdy temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 58 ÷ 62°C, termostat zamyka się, co powoduje przepływ płynu chłodzącego jest ograniczony przez otwór odpowietrzający, co powoduje szybsze nagrzewanie się silnika. Gdy temperatura płynu chłodzącego jest w zakresie 58 ÷ 62°C, termostat otwiera się i płyn chłodzący przepływa.
Gdy temperatura płynu chłodzącego wzrośnie powyżej 100 ÷ 110°C, włącza się przełącznik wentylatora chłodnicy uruchamiając wentylator. Kiedy temperatura jest w granicach 97 ÷ 103°C, przełącznik wentylatora otwiera się, a wentylator chłodnicy zatrzymuje się.
W ten sposób system ten kontroluje temperaturę silnika w wąskich granicach, w których silnik pracuje najbardziej efektywnie, nawet jeśli zmienia się obciążenie silnika.”
Kolejną lakoniczną rzecz jak korek wlewu płynu do chłodnicy.
I tu trochę teorii z serwisówki VN2k:
„Korek chłodnicy ma dwa zawory (ciśnieniowy i próżniowy). Jednym z nich jest zawór ciśnieniowy, który utrzymuje ciśnienie w układzie gdy silnik pracuje. Gdy ciśnienie przekracza 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm², zawór ciśnieniowy otwiera się i uwalnia ciśnienie do zbiornika wyrównawczego.
Gdy tylko ciśnienie spadnie, zawór zamyka się, utrzymując ciśnienie na poziomie 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm². Gdy silnik ostygnie, kolejny mały zawór - zawór próżniowy w korku otwiera się. Gdy chłodziwo chłodzi się, powoduje to jego kurczenie się (zmniejszenie objętości). Zawór próżniowy otwiera się i pozwala, aby płyn chłodzący ze zbiornika wyrównawczego dostał się do chłodnicy.”
Dla łatwiejszego przeliczenia - 1kgf/cm² = 0,96 atm.
Zostaje też do sprawdzenia:
- pompa wody (płynu chłodzącego) – powinna zacząć pracować w momencie odpalenia motocykla;
- nieszczelności (drobne wycieki, nieodpowiednie ciśnienie w układzie);
- wentylator;
- chłodnica;
- przewody.
Powodzenia
Proponował bym sprawdzić jeszcze termostat gdyż to on steruje przepływem płynu chłodzącego.
Poniżej trochę teorii z serwisówki VN2k:
„Po uruchomieniu silnika pompa wodna obraca się, a płyn chłodzący krąży.
Gdy temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 58 ÷ 62°C, termostat zamyka się, co powoduje przepływ płynu chłodzącego jest ograniczony przez otwór odpowietrzający, co powoduje szybsze nagrzewanie się silnika. Gdy temperatura płynu chłodzącego jest w zakresie 58 ÷ 62°C, termostat otwiera się i płyn chłodzący przepływa.
Gdy temperatura płynu chłodzącego wzrośnie powyżej 100 ÷ 110°C, włącza się przełącznik wentylatora chłodnicy uruchamiając wentylator. Kiedy temperatura jest w granicach 97 ÷ 103°C, przełącznik wentylatora otwiera się, a wentylator chłodnicy zatrzymuje się.
W ten sposób system ten kontroluje temperaturę silnika w wąskich granicach, w których silnik pracuje najbardziej efektywnie, nawet jeśli zmienia się obciążenie silnika.”
Kolejną lakoniczną rzecz jak korek wlewu płynu do chłodnicy.
I tu trochę teorii z serwisówki VN2k:
„Korek chłodnicy ma dwa zawory (ciśnieniowy i próżniowy). Jednym z nich jest zawór ciśnieniowy, który utrzymuje ciśnienie w układzie gdy silnik pracuje. Gdy ciśnienie przekracza 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm², zawór ciśnieniowy otwiera się i uwalnia ciśnienie do zbiornika wyrównawczego.
Gdy tylko ciśnienie spadnie, zawór zamyka się, utrzymując ciśnienie na poziomie 0,95 ÷ 1,25 kgf / cm². Gdy silnik ostygnie, kolejny mały zawór - zawór próżniowy w korku otwiera się. Gdy chłodziwo chłodzi się, powoduje to jego kurczenie się (zmniejszenie objętości). Zawór próżniowy otwiera się i pozwala, aby płyn chłodzący ze zbiornika wyrównawczego dostał się do chłodnicy.”
Dla łatwiejszego przeliczenia - 1kgf/cm² = 0,96 atm.
Zostaje też do sprawdzenia:
- pompa wody (płynu chłodzącego) – powinna zacząć pracować w momencie odpalenia motocykla;
- nieszczelności (drobne wycieki, nieodpowiednie ciśnienie w układzie);
- wentylator;
- chłodnica;
- przewody.
Powodzenia
Tex66
Re: Program z tęperaturą
Dzięki muszę to ogarnąć bo niby wentylator chłodnicy włącza się ale nie ma pewności czy prawidłowo bo odczyt jest zły
Re: Program z tęperaturą
Czy wy żarty jakieś robicie? czy naprawdę nie macie pojęcia o tym że w VN2000 nie ma wskaźnika temperatury płynu?
VN 2000 Clasic
Re: Program z tęperaturą
Chodzi o temperaturę silnika
Re: Program z tęperaturą
Ale nie na wyświetlaczu licznika tylko na podłączonym komputerze tak?
VN 2000 Clasic
Re: Program z tęperaturą
Witam ma wyświetlaczu pokazuje na przykład 35F a przejechane jakieś ,50 km
Re: Program z tęperaturą
Temperatura się nie kasuje po ostudzeniu tylko dodaje dalej kiedyś pokazywało 750 F
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Program z tęperaturą
Wyczuwam jakieś gigantyczne nieporozumienie, hmm...
Re: Program z tęperaturą
Po prostu u mnie źle pokazuje temperaturę na wyświetlaczu pod licznikiem
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Program z tęperaturą
W jaki sposób wchodzisz w tryb wyświetlania temperatury na wyświetlaczu pod licznikiem?
Re: Program z tęperaturą
Pod licznikiem są dwa przyciski przełączają zegarek mile i temperaturę
Re: Program z tęperaturą
Zegarek mile (licznik całkowity) i miłe (licznik dzienny) a nie temperatura kto ci tak powiedział?
VN 2000 Clasic
Re: Program z tęperaturą
Ha ha F to full do poziomu paliwa z lewej jest E a z prawej F ładnie sobie to wymyśliłeś pewnie pomyślałeś że F to stopnie farenhaita.
VN 2000 Clasic
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: Program z tęperaturą
No to jesteśmy w domu
Re: Program z tęperaturą
To co temperatury nie ma
Kto jest online
Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości