z tego co sprawdzałem to z nierdzewki raczej nie są więc jest ryzyko rudej po spolerowaniu .. może nie od razu bo nałożę dobrą szwedzką pastę ale po roku, dwóch mogą wymagać odświeżenia...
Jakieś doświadczenia? ktoś przerabiał temat?


wyczytałem na jakimś harleyowskim forum aby najpierw upewnić się czy mamy "satinless steel" i możemy polerować
Przyłóż magnes i już będziesz wiedział.Promo pisze: ↑czw mar 19, 2020wyczytałem na jakimś harleyowskim forum aby najpierw upewnić się czy mamy "satinless steel" i możemy polerowaćInna ciekawostka - tarcze samochodowe bardzo szybko łapią korozję, wystarczy umyć auto i postawić go na dzień - dwa bez jeżdżenia i już łapią rudy nalot
motocykl wielokrotnie zostawiałem po umyciu na tydzień, czasem i dłużej i nigdy nie "zrudziały" - dlaczego?
Ja jako że motocykl mam rozebrany na części pierwsze i przez kolejne 2 tyg pewnie go jeszcze nie złożę to zaryzykowałem, na początek tylną bo była w najgorszym stanie - oczyszczenie i wypolerowanie na lustro zajęło mi max 30 minut - od teraz będę ją systematycznie atakował wodą, zobaczymy czy coś się pojawiJeśli wyjdzie ruda to pomaluję, jeśli nie to zostawiam na "lusterko"
![]()
Wielebny Bolo pisze: ↑pt mar 20, 2020Przyłóż magnes i już będziesz wiedział.Promo pisze: ↑czw mar 19, 2020wyczytałem na jakimś harleyowskim forum aby najpierw upewnić się czy mamy "satinless steel" i możemy polerowaćInna ciekawostka - tarcze samochodowe bardzo szybko łapią korozję, wystarczy umyć auto i postawić go na dzień - dwa bez jeżdżenia i już łapią rudy nalot
motocykl wielokrotnie zostawiałem po umyciu na tydzień, czasem i dłużej i nigdy nie "zrudziały" - dlaczego?
Ja jako że motocykl mam rozebrany na części pierwsze i przez kolejne 2 tyg pewnie go jeszcze nie złożę to zaryzykowałem, na początek tylną bo była w najgorszym stanie - oczyszczenie i wypolerowanie na lustro zajęło mi max 30 minut - od teraz będę ją systematycznie atakował wodą, zobaczymy czy coś się pojawiJeśli wyjdzie ruda to pomaluję, jeśli nie to zostawiam na "lusterko"
![]()
Pierwsza z brzegu https://owiewki24.pl/pl/p/TARCZA-SUZUKI ... ZC906/2634 Materiał SUS420 czyli nierdzewka, coś tam się z tego produkuje jak widzę. Wielebny, w zależności od dodatków w stali nierdzewnej np. ferryty, magnes może się do niej przyklejać, ale jak pamiętam nie tak mocno jak do zwykłych stali. Z ciekawości przed chwilą sprawdziłem moje tarcze, magnes klei się do nich jak ta lala, oderwać nie można, czyli stalówy