Power commander, jaki i czy warto?

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » pn kwie 20, 2020

Witam wszystkich. Czy możecie się podzielić doświadczeniami po zamontowaniu power commandera? Czy warto zainwestować w coś takiego. Czy jest odczuwalny przyrost mocy? I czy jeżeli mam wydechy V&H to czy muszę mieć jakiś specjalny model power commandera?

Promo
Posty: 57
Rejestracja: pt sty 12, 2018
Miejscowość: Serock
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Promo » wt kwie 21, 2020

Przy modyfikacji układu wydechowego oraz dolotu jak najbardziej warto - tylko wtedy zapewnisz optymalną mieszankę paliwowo - powietrzną, owszem standardowy komputer jest w stanie w jakimś stopniu to skorygować ale nie aż tyle

tak w skrócie:
- brak strzelania w tłumik
- znacznie lepsza reakcja na gaz - brak "laga", mimo tego że nie demontowałem elektronicznych klap przepustnicy (a chciałem to zrobić przed montażem PC z racji na mocno opóźnioną reakcję na manetkę)
- dużo szybsze schodzenie z automatycznego ssania (choć akurat tu nie wiem czy to zaleta)
- pewnie spalanie też się zmieni w zalezności od ustawienia parametrów
- dodatkowo teraz po zmianie wydechu strasznie szybko wkręca mi się na obroty, aż trochę mnie to dziwi że jest taka różnica mimo że stary wydech miałem z przelotem

na hamowni osobiście nie byłem ale ponoć wypluwa (z tego co słyszałem od ludzi którzy mają i co czytałem na forach) ok 200 Nm i 115-130 koni więc trochę lepiej niż fabryka :)

mapy ściągasz gotowe ze strony producenta w zależności od setupu który posiadasz + dodatkowo masz możliwość skorygowania map ręcznie + plus korygowanie dawki paliwa bezpośrednio z przycisków samego PC dla poszczególnych zakresów obrotów (taka korekta "w locie")

mój post dotyczy klasycznego PC3 - jest jeszcze Cobra 2000 ale tego gadżetu kompletnie nie znam


zastanawia mnie tylko czy PC daje też obejście 'zabezpieczeń' takie jak 'rezystor mod' ????

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Przemeku » wt kwie 21, 2020

kontynuując posta Promo:
Na luźnych wydechach i na luźnym filtrze zmieniają się parametry
Poniżej info ( z neta) dotyczące Cobry fi 2000, która ma 3 zakresy regulacji po tych zmianach, tak, aby silnik "pracował prawidłowo" ( skład mieszanki, obroty, reakcja na gaz itp). Wtedy moto powinno być trochę mocniejsze, ale nie należy oczekiwać cudów - może kilka % mocy czyli kilka KM..... Wg mnie nie jest to "tuningowanie, aby zwiększyć moc", a jedynie doregulowywanie po zmianach wydechu i dolotu.
ZIELONA dioda (lewa) - korekta wpływa na spalanie paliwa przy biegu jałowym oraz w trakcie jazdy. Jeśli masz problemy w trakcie jazdy, w tym miejscu można spróbować innego ustawienia. Generalnie, podwyższone obroty i nierównomierna praca w trakcie jazdy jest spowodowana zbyt ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną, więc należy spróbować wprowadzić korektę o niewielki wzrost paliwa poprzez obrót pokrętłem w prawo przy użyciu małego płaskiego śrubokręta na pozycję 1 lub 2. Przetestuj motocykl, jeśli nie czuć poprawy trzeba zwiększyć ustawienie dopóki wzrost obrotów nie ustanie. Również strzelanie z wydechów jest zwykle objawem nieprawidłowo ustawionej mieszanki (lub przyczyna to nieszczelność układu wydechowego). W tym przypadku należy spróbować analogicznie przekręcić pokrętło jak powyżej do czasu aż strzelanie ustanie.

ŻÓŁTA dioda (środkowa) - regulacja ta dotyczy przyspieszenia i zasilania paliwem. Jeśli czujesz szarpanie lub że motocykl spowalnia, to tym pokrętłem należy spróbować innego ustawienia. Akcesoryjne filtry powietrza zwykle zwiększają dostęp powietrza, przez co jest go więcej w mieszance. Wówczas należy spróbować lekko zwiększyć wartość na pokrętle, jak powyżej, aż powróci gładkie przyspieszenie.

CZERWONA dioda (prawa) - to pokrętło kontroluje dostarczanie paliwa przy górnych obrotach. Producenci motocykli mają wymóg górnej granicy emisji spalin, jednak większość akcesoryjnych wydechów nie będzie radykalnie zmieniać tego wymogu. Filtry powietrza o podwyższonej przepustowości (tzw. Hi-Flow), szczególnie te, które nie są zgodne z ograniczeniami, mogą znacząco podwyższyć obroty oraz zapotrzebowanie na paliwo. To pokrętło należy użyć zaczynając od pozycji 3. Dla bezpieczeństwa należy wykonać test w trakcie jazdy motocyklem do czerwonego zakresu wysokich obrotów i dostosować pokrętło do czasu najlepszej wydajności

Temat dla mnie ciekawy i na czasie, gdyż właśnie mam już zakupioną Cobrę i puszkę K&N - nie wkładkę ( luźny wydech już jest) . Może w ten weekend uda się to zamontować.
Mam pytanie do użytkowników Cobry - jakie macie nastawy?
I na koniec: podobno PC ma większe możliwości regulacji i daje lepsze efekty.
VN900>VN2000

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » śr kwie 22, 2020

Promo, Przemeku wielkie dzięki za obszerne wyjaśnienia. A czy jak mam wydechy V&H to PC też musi być pod tą firmę? Czy może być np. Power commander III DynoJet? I ostatnie pytanie: gdzie montujecie to ustrojstwo?

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Przemeku » śr kwie 22, 2020

piter78 pisze:
śr kwie 22, 2020
A czy jak mam wydechy V&H to PC też musi być pod tą firmę? Czy może być np. Power commander III DynoJet? I ostatnie pytanie: gdzie montujecie to ustrojstwo?
na rynku nie ma (chyba) nic innego niż PC czy Cobra, czyli nie masz za bardzo wyboru.
Jeśli chodzi o montaż to jest to dopiero przede mną, ale chciałbym mieć to pod prawym "boczkiem", aby mieć szybki dostęp ( Wielebny ma pod lewym -tak już kupił- do regulacji musiałby zdejmować kanapę).
I jeszcze jedno: do PC można wgrywać mapy i dodatkowo regulować, Cobrę tylko się reguluje.
VN900>VN2000

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » śr kwie 22, 2020

Wysiliłem się i zajrzałem na stronę DynoJeta. Z tego co piszą to jest mapa dla V&H i oryginalnego filtra (właśnie taką konfigurację posiadam). W instrukcji jest pokazane że ma to się znajdować pod przednim uchwytem przedniego siedzenia. Zastanawia mnie tylko, czy aby napewno trzy wtyczki pod bakiem z lewej strony mają zostać wypięte (tak widnieje w instrukcji). https://www.dynojet.com/amfile/file/dow ... duct/3262/

Promo
Posty: 57
Rejestracja: pt sty 12, 2018
Miejscowość: Serock
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Promo » śr kwie 22, 2020

piter78 pisze:
śr kwie 22, 2020
Wysiliłem się i zajrzałem na stronę DynoJeta. Z tego co piszą to jest mapa dla V&H i oryginalnego filtra (właśnie taką konfigurację posiadam). W instrukcji jest pokazane że ma to się znajdować pod przednim uchwytem przedniego siedzenia. Zastanawia mnie tylko, czy aby napewno trzy wtyczki pod bakiem z lewej strony mają zostać wypięte (tak widnieje w instrukcji). https://www.dynojet.com/amfile/file/dow ... duct/3262/
to wypinasz tylko na czas montażu, potem trzeba to podłączyć :) -> punkt 15 w instrukcji

ja mam podpięte i umiejscowione dokładnie tak jak w tym pdfie co podesłałeś, ale w sumie montowałem właśnie na podstawie tej instrukcji :)

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » śr kwie 22, 2020

Dzięki :pada:

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » śr kwie 22, 2020

I jak to mówią... lepsze jest wrogiem dobrego. Założyłem PCIII dynojet i pierwsza różnica jest taka że trzeba kręcić pięć sekund żeby zapalił. Kur.... Ktoś to miał?

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Iron75 » śr kwie 22, 2020

Tak..... z tego co słyszałem to u wszystkich z PC występuje ten problem

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Przemeku » czw kwie 23, 2020

u Wielebnego na Cobrze pali "od razu" - mam nadzieję, że u mnie tez tak będzie.....
VN900>VN2000

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » czw kwie 23, 2020

Ok, problem rozwiązany. Problem polega na tym że PC dostaje zasilanie dopiero w momencie kiedy kręci się silnik, czyli najwcześniej w momencie kiedy kręci się rozrusznikiem. Zanim "wstanie" mija 2-3 sekundy, stąd opóźnienie w zapłonie. Żeby zapalał normalnie trzeba podłączyć plus (np. z tylnego światła) do prawego górnego pinu w dziesięciopinowym gnieździe koło usb. Ja tak zrobiłem i PC jest on line od razu po przekręceniu kluczyka, a nie jak wcześniej dopiero po odpaleniu. Pali na dotyk. Podobno jest to problem wszystkich starszych PC.

piter78
Posty: 66
Rejestracja: ndz lis 17, 2019
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Vn 2000

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: piter78 » czw kwie 23, 2020

Podzielę się wrażeniami z jazdy, może komuś się przyda. Otóż wali w rury trochę mniej, spektakularnego wzrostu mocy nie zauważyłem, równiej też nie pracuje na wolnych obrotach. Trochę lepsza elastyka, lepiej idzie od dołu. Mapa załadowana ze strony DynoJeta 211-003. Według mnie nie warto tego w ogóle instalować.

Promo
Posty: 57
Rejestracja: pt sty 12, 2018
Miejscowość: Serock
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Promo » ndz kwie 26, 2020

piter78 pisze:
czw kwie 23, 2020
Podzielę się wrażeniami z jazdy, może komuś się przyda. Otóż wali w rury trochę mniej, spektakularnego wzrostu mocy nie zauważyłem, równiej też nie pracuje na wolnych obrotach. Trochę lepsza elastyka, lepiej idzie od dołu. Mapa załadowana ze strony DynoJeta 211-003. Według mnie nie warto tego w ogóle instalować.
Jak nie masz filtra zrobionego to wiadomo że za wiele różnicy nie odczujesz, załóż Barona, lub zrób coś podobnego we własnym zakresie to pogadamy :) wstawiłbym Ci swój filtr dla porównania ale dodawanie obrazków na tym forum to jakaś porażka ;/

to samo z mapą, gotowiec gotowcem ale spróbuj skorygować ją ręcznie lub podjedź do kogoś kto wyreguluje :)

z mojego punktu widzenia różnica jest bardzo odczuwalna i warto było instalować - warunek motocykl po modach :)

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Wielebny Bolo » ndz kwie 26, 2020

Podzielam opinię Pitera78.
Jeżeli nie mamy założonych przelotowych wydechów to po co grzebać w takim silniku jak 2Vk. Duża, elastyczna V do spokojnego pyrkania. To nie sportowy "plastyk" do zapierdzielania kilkasetkm/h. Jak macie takie zapędy , to, Panowie nie ten typ motoru.
Mam założony PC ale tylko dlatego że są akcesoryjne wydechy i żeby nie waliło w rury. A te wkręcania się na niskich , średnich i nie wiadomo jeszcze kiedy i co ,to czysta fanaberia przy tych motorach. Na tor wyścigowy i tak nim nie pojedziecie.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Promo
Posty: 57
Rejestracja: pt sty 12, 2018
Miejscowość: Serock
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Promo » pn kwie 27, 2020

Wielebny Bolo pisze:
ndz kwie 26, 2020
Podzielam opinię Pitera78.
Jeżeli nie mamy założonych przelotowych wydechów to po co grzebać w takim silniku jak 2Vk. Duża, elastyczna V do spokojnego pyrkania. To nie sportowy "plastyk" do zapierdzielania kilkasetkm/h. Jak macie takie zapędy , to, Panowie nie ten typ motoru.
Mam założony PC ale tylko dlatego że są akcesoryjne wydechy i żeby nie waliło w rury. A te wkręcania się na niskich , średnich i nie wiadomo jeszcze kiedy i co ,to czysta fanaberia przy tych motorach. Na tor wyścigowy i tak nim nie pojedziecie.
tak, jeśli nie modzimy to nie ma sensu inwestować :) trochę dziwne że strzelało Ci przy zmianie wydechu, teoretycznie tyle to powinien skorygować fabryczny komputer

i zgodzę się z tym że to nie plastik jednak w moim odczuciu vn2000 to idealna baza pod "draga" :) z doświadczenia wiem też że większość plastików poniżej litra pojemności objedziesz spokojnie :)

aaaa i jeszcze jedno Power Commander znosi chyba blokadę Vmax - leciałem swoim licznikowe 230 i jeszcze miałem trochę 'wolnego' na manetce - aaaaaaale to było kiedyś, ostatnimi czasy mi przeszło i zdecydowanie większą frajdę mam z tego "pyrkania" :)

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Przemeku » pn kwie 27, 2020

Promo pisze:
pn kwie 27, 2020
aaaa i jeszcze jedno Power Commander znosi chyba blokadę Vmax - leciałem swoim licznikowe 230 i jeszcze miałem trochę 'wolnego' na manetce
jakoś nie wydaje mi się, aby było coś takiego jak blokada Vmax w dwójkach......
może być tak, że poprzez PC zmieniła się dawka paliwa przy maksymalnych obrotach i to spowoduje zwiększenie Vmax.....
No chyba, że PC zwiększa także obroty silnika....
VN900>VN2000

Promo
Posty: 57
Rejestracja: pt sty 12, 2018
Miejscowość: Serock
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Promo » wt kwie 28, 2020

Przemeku pisze:
pn kwie 27, 2020
Promo pisze:
pn kwie 27, 2020
aaaa i jeszcze jedno Power Commander znosi chyba blokadę Vmax - leciałem swoim licznikowe 230 i jeszcze miałem trochę 'wolnego' na manetce
jakoś nie wydaje mi się, aby było coś takiego jak blokada Vmax w dwójkach......
może być tak, że poprzez PC zmieniła się dawka paliwa przy maksymalnych obrotach i to spowoduje zwiększenie Vmax.....
No chyba, że PC zwiększa także obroty silnika....
może i tak :)

Promo
Posty: 57
Rejestracja: pt sty 12, 2018
Miejscowość: Serock
Motocykl: vn2000
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Promo » wt cze 02, 2020

Jako że naszła mnie chęć sprawdzenia map w swoim PC po wymianie wydechu to podpiąłem laptopa i natknąłem się na kilka ciekawych rzeczy:

1. Porównałem swoją aktualną mapę (jest opcja nakładania wykresów) z tymi które można ściągnąć ze stronki PC - okazuje się że większość dostępnych tam map to w zasadzie mapa 0 pod różnymi nazwami, jedynie "Cobra Longs" jest jakoś delikatnie zmodyfikowana i bodajże któreś Hardo Krome - tak więc słabo, ktoś chyba powrzucał 'na sztukę' ;/ - tak czy inaczej mapa którą mam u siebie jest znacznie bogatsza od tych dostępnych na stronie, tak przyjechało z USA, wygląda na to że ktoś to stroił pod motocykl - Piter78 mogę podesłać Ci swoją na testy jeśli chcesz :)

2. W nowszych wersjach PC pojawiła się opcja "pump accelerator" - jest to dodatkowa funkcja którą możemy aktywować a następnie dowolnie skalibrować - w skrócie i na "chłopski" rozum - po aktywacji modułu przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu o zadaną wartość PC automatycznie zwiększa dawkę paliwa na ten dany moment, ja podbiłem sobie o zalecane 20% i naprawdę "kop" jest przeogromny :D z jednej strony boję się że zajadę silnik ale z drugiej... banan na twarzy gdy zrywa mnie z siedzenia jest przeogromny :) Jeśli jedziemy dość 'normalnie' funkcja pozostaje nieaktywna - ogólnie super sprawa jak ktoś chce wykrzesać dodatkowe KM

3. Nie pamiętam już na którym forum czytałem "nowinkę" że w układzie V pierwszy cylinder powinien dostawać 5-10% paliwa więcej niż drugi - obecnie mam ustawione po równo, ktoś się spotkał z takimi rewelacjami? W Pc jest możłiwość ustawienia różnych dawek na każdy cylinder więc miałoby to chyba sens

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 172
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Re: Power commander, jaki i czy warto?

Post autor: Marecki75 » śr cze 03, 2020

Pytanie dotyczące modułu zapłonu ten po lewej stronie zdjęcia.
Co on daje i czy można go zdemontować przywrócić instalacje do stanu fabrycznego ?

Jest tam jedna dioda która po odpaleniu motocykla zmienia kolor z czerwonego na zielony. Moduł jest wiec aktywny. Jednak mija się z celem korzystanie z niego skoro PC 3 jest wypięty z instalacji, w zakładam ze te dwa Moduły musza być sprawne, aby efektywnie dzialały.

Obrazek
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 12 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą