Nie odpala na biegu.
Nie odpala na biegu.
Witam wszystkich.
Mam taki problem że lokomotywa odpala mi tylko na luzie. Przy włączonym biegu, przy wciśniętym sprzęgle tylko coś cyknie ale nie kręci. Gdzie szukać przyczyny? Tylko stycznik włączonego sprzęgła czy coś jeszcze może być?
Mam taki problem że lokomotywa odpala mi tylko na luzie. Przy włączonym biegu, przy wciśniętym sprzęgle tylko coś cyknie ale nie kręci. Gdzie szukać przyczyny? Tylko stycznik włączonego sprzęgła czy coś jeszcze może być?
Re: Nie odpala na biegu.
No fakt, też muszę popatrzeć bo w sumie na luzie pali z kosą i bez.
Re: Nie odpala na biegu.
Kosa jest ok, bo jak jest opdalony i rozłożę na biegu to gaśnie.
Czy jest tam jakiś czujnik przechyłu czy cóś?
Czy jest tam jakiś czujnik przechyłu czy cóś?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Tak ma być.
Jeżeli odpalisz VN2k na biegu jałowym (luzie) i będziesz miał wciśniętą klamkę sprzęgła i rozłożysz w tym czasie stopkę boczną to silnik VN2k zgaśnie. Tak właśnie działa czujnik położenia stopki (kosy).
Na luzie będzie Ci palił zarówno ze złożoną kosą jak i rozłożoną.
Jeżeli będzie stał na kosie, wciśniesz dźwignię sprzęgła a będzie wbity którykolwiek bieg i będziesz chciał odpalić moto, usłysz tylko „cyknięcie” i VN2k nie odpali.
Ciesz się, że tak masz, oznacza to, że masz sprawny czujnik położenia kosy i z rozłożoną nie pojedziesz.
Patrz „serwisówka” VN 2000 str. 111.
Jeżeli odpalisz VN2k na biegu jałowym (luzie) i będziesz miał wciśniętą klamkę sprzęgła i rozłożysz w tym czasie stopkę boczną to silnik VN2k zgaśnie. Tak właśnie działa czujnik położenia stopki (kosy).
Na luzie będzie Ci palił zarówno ze złożoną kosą jak i rozłożoną.
Jeżeli będzie stał na kosie, wciśniesz dźwignię sprzęgła a będzie wbity którykolwiek bieg i będziesz chciał odpalić moto, usłysz tylko „cyknięcie” i VN2k nie odpali.
Ciesz się, że tak masz, oznacza to, że masz sprawny czujnik położenia kosy i z rozłożoną nie pojedziesz.
Patrz „serwisówka” VN 2000 str. 111.
Tex66
Re: Nie odpala na biegu.
Dzięki
Re: Nie odpala na biegu.
Jeśli masz na biegu, wcisniete sprzęgło i złożoną kose to powinien zapalić
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Iron75
Cytat: „Jeśli masz na biegu, wcisniete (pisownia oryginalna z błędami ortograficznymi) sprzęgło i złożoną kose to powinien zapalić”.
Co znaczy „powinien”?
W tym wypadku musi zapalić i zapala!
W chwili wolnej sprawdź u siebie.
Cytat: „Jeśli masz na biegu, wcisniete (pisownia oryginalna z błędami ortograficznymi) sprzęgło i złożoną kose to powinien zapalić”.
Co znaczy „powinien”?
W tym wypadku musi zapalić i zapala!
W chwili wolnej sprawdź u siebie.
Tex66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Nie za bardzo
Wczoraj na skrzyżowaniu podjechałem między samochodami do pierwsze linij i żelastwo zgasło a zapaliło się zielone. Oj, co się nawajchowałem zanim znalazłem luz i odpaliłem. Wciśnięte sprzęgło i oczywiście kosa schowana. Nie odpalał. Dopiero na luzie.
Obciach przed kierowcami jak cholera
Ale muszę to jeszcze na spokojnie sprawdzić pod garażem.
Wczoraj na skrzyżowaniu podjechałem między samochodami do pierwsze linij i żelastwo zgasło a zapaliło się zielone. Oj, co się nawajchowałem zanim znalazłem luz i odpaliłem. Wciśnięte sprzęgło i oczywiście kosa schowana. Nie odpalał. Dopiero na luzie.
Obciach przed kierowcami jak cholera
Ale muszę to jeszcze na spokojnie sprawdzić pod garażem.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Zawsze jeżeli coś mam już napisać sprawdzam w instrukcji serwisowej lub robię małe doświadczenie. Nigdy nie piszę tego co mi się wydaje. Jeżeli nie mam nic wnoszącego do danego postu, po prostu nie zabieram głosu.
Mimo, że w „serwisówce” jest to wyjaśnione to i tak pofatygowałem się do garażu.
Pierwsza próba, wciskam dźwignię sprzęgła, wbijam „1”, (oczywiście stopka złożona), kluczyk, starter i VN2k odpala. Wyrzucam na „luz” i gaszę.
Kolejna próba-doświadczenie, wciskam dźwignię sprzęgła, wbijam „2”, kluczyk, starter i tu też VN2k odpala. Dałem mu popracować 1 min. Oczywiście cały czas dźwignia sprzęgła wciśnięta. Wyrzucam na „luz” i gaszę.
Ostatnia próba. Wciskam dźwignię sprzęgła, wbijam „3”, kluczyk, starter i VN2k odpala.
Dźwignia sprzęgła oczywiście wciśnięta, silnik pracuje około 1 min, rozkładam stopkę boczną i VN2k gaśnie mimo, że cały czas dźwignia sprzęgła była wciśnięta.
Artix
Śpij spokojnie, mamy do siebie około 270 km a ja nie zamierzam się przeprowadzać.
Co nie znaczy, że jeżeli byłaby okazja to moglibyśmy literka spożyć (lub lepiej).
A wracając do tematu, nie jestem zwolennikiem porad typu: „może”, „powinien”, „prawdopodobnie”, „chyba”, „wydaje mi się” itp. Jeżeli chodzi o porady dotyczące moto, to piszę to co jest w instrukcji lub sam sprawdziłem czy też doświadczyłem. Tylko pewnik albo nie zabieram głosu.
Wiem, że to Forum motocyklowe a nie klub miłośników języka ojczystego, ale błędów ortograficznych też nie pochwalam.
Także nie szukaj kupca na chałupę.
Specjalnie dla Ciebie w jednym kolorze.
Mimo, że w „serwisówce” jest to wyjaśnione to i tak pofatygowałem się do garażu.
Pierwsza próba, wciskam dźwignię sprzęgła, wbijam „1”, (oczywiście stopka złożona), kluczyk, starter i VN2k odpala. Wyrzucam na „luz” i gaszę.
Kolejna próba-doświadczenie, wciskam dźwignię sprzęgła, wbijam „2”, kluczyk, starter i tu też VN2k odpala. Dałem mu popracować 1 min. Oczywiście cały czas dźwignia sprzęgła wciśnięta. Wyrzucam na „luz” i gaszę.
Ostatnia próba. Wciskam dźwignię sprzęgła, wbijam „3”, kluczyk, starter i VN2k odpala.
Dźwignia sprzęgła oczywiście wciśnięta, silnik pracuje około 1 min, rozkładam stopkę boczną i VN2k gaśnie mimo, że cały czas dźwignia sprzęgła była wciśnięta.
Artix
Śpij spokojnie, mamy do siebie około 270 km a ja nie zamierzam się przeprowadzać.
Co nie znaczy, że jeżeli byłaby okazja to moglibyśmy literka spożyć (lub lepiej).
A wracając do tematu, nie jestem zwolennikiem porad typu: „może”, „powinien”, „prawdopodobnie”, „chyba”, „wydaje mi się” itp. Jeżeli chodzi o porady dotyczące moto, to piszę to co jest w instrukcji lub sam sprawdziłem czy też doświadczyłem. Tylko pewnik albo nie zabieram głosu.
Wiem, że to Forum motocyklowe a nie klub miłośników języka ojczystego, ale błędów ortograficznych też nie pochwalam.
Także nie szukaj kupca na chałupę.
Specjalnie dla Ciebie w jednym kolorze.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Artix
Jeszcze jedno, nie wiem czy czytałeś „Instrukcja każdego VN w języku polskim”
Link:
viewtopic.php?f=1&t=14675
Jako wyraz mojej dobrej woli dostałbyś ode mnie wersję elektroniczną instrukcji użytkowania VN2k w języku polskim. Mówię o tej 200 stronicowej.
Dlaczego? Bo Twoje posty coś wnoszą (podobnie jak Wielebnego Bola), nie piszesz : „może”, „powinien”, „prawdopodobnie”, „chyba”, „wydaje mi się”, „hipotetycznie”, „przypuszczalnie”, "możliwe, że” itd. …………
Ale latasz tylko VN1600MS, więc jak przesiądziesz się na ładniejszy to może i kiedyś tą 633 stronicową też. Ją do pełnego sformatowania zostawiam na zimę.
Jeszcze jedno, nie wiem czy czytałeś „Instrukcja każdego VN w języku polskim”
Link:
viewtopic.php?f=1&t=14675
Jako wyraz mojej dobrej woli dostałbyś ode mnie wersję elektroniczną instrukcji użytkowania VN2k w języku polskim. Mówię o tej 200 stronicowej.
Dlaczego? Bo Twoje posty coś wnoszą (podobnie jak Wielebnego Bola), nie piszesz : „może”, „powinien”, „prawdopodobnie”, „chyba”, „wydaje mi się”, „hipotetycznie”, „przypuszczalnie”, "możliwe, że” itd. …………
Ale latasz tylko VN1600MS, więc jak przesiądziesz się na ładniejszy to może i kiedyś tą 633 stronicową też. Ją do pełnego sformatowania zostawiam na zimę.
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Nie odpala na biegu.
Może kiedyś będzie okazja na omówienie właściwej pojemności silników, myślę, że na początek trzeba by skończyć na 1l . Cieszy mnie bardzo, że nie muszę zmieniać miejsca zamieszkania, lubię swój grajdołek i nie zamienię go na żaden inny, chociaż gdybym znajdował w swojej skrzynce pocztowej liściki typu "drogi sąsiedzie, bez względu na obustronną sympatię jak też głęboki szacunek upominam, że poprawną formą informowania żony o zamiarze włączenia podlewania, jest słowo "włączam" a nie "włanczam", co nie umknęło mojej uwadze. Z pozdrowieniami, sąsiad . Tex oczywiście widziałem Twój post traktujący o tłumaczeniu manualu do VN2k, już prawie napisałem "dobra robota" ale nie chciałem łechtać Twojego ego. Co do moich prób pomocy innym, wielokrotnie zdarzało mi się pisać "wydaje mi się", bo wielokrotnie okazywało się, że prawdziwa przyczyna usterki leży w innym miejscu niż nam się wydawało, także czasami lepiej tylko przypuszczać, niż na siłę forsować swoje przekonania. Tex przyjacielu sympatyczny, dlaczego mój VN1600MS jest "tylko"? Jak na razie moc, stan techniczny i wygląd spokojnie zaspokaja mojego moto jobla i chyba nie prędko się to zmieni. Przyzwyczajam się do rzeczy, szczególnie pojazdów. Mam nawet dwa motorowery, na których ponad 30lat temu zaczynałem swoją przygodę na dwóch kołach. Sentymentalny jestem . Nie mówię nie VN2k, bo nigdy nie wiadomo, ale na razie i na dłużej MS zostaje w rodzinie. Do HD nie mam przekonania, a Kawy są na opak z tymi wszystkimi "naj" i to mnie kręci, lubię być na opak . Mam manual do MS, po angielsku, jak na razie spokojnie sobie z tym radzę , ale na pewno przetłumaczona wersja byłaby przyjemniejsza w odbiorze. W razie chęci tłumaczenia służę serwisówką. Sorki za ten czarno- biały elaborat, ale jak zaczynam bazgrolić, to nie mogę się zatrzymać
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Artix
Mam serwisówki wszystkich modeli VN. Jeżeli chcesz instrukcje VN1600 MS w MS.WORD pchnij swój adres e-mail na PRIV. Prześlę Ci wersje „wordowską” edytowalną w całości.
Mam serwisówki wszystkich modeli VN. Jeżeli chcesz instrukcje VN1600 MS w MS.WORD pchnij swój adres e-mail na PRIV. Prześlę Ci wersje „wordowską” edytowalną w całości.
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Nie odpala na biegu.
Oo super, jeżeli nie będzie z tym problemu, to z chęcią skorzystam
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Artix
Poszło na e-mail.
Jak juz dojdzie i otworzysz daj znać tu na Forum.
Poszło na e-mail.
Jak juz dojdzie i otworzysz daj znać tu na Forum.
Tex66
Re: Nie odpala na biegu.
Mam dokładnie taką samą sytuację. Irytujące to strasznie.Wielebny Bolo pisze: ↑ndz sie 09, 2020Nie za bardzo
Wczoraj na skrzyżowaniu podjechałem między samochodami do pierwsze linij i żelastwo zgasło a zapaliło się zielone. Oj, co się nawajchowałem zanim znalazłem luz i odpaliłem. Wciśnięte sprzęgło i oczywiście kosa schowana. Nie odpalał. Dopiero na luzie.
Obciach przed kierowcami jak cholera
Ale muszę to jeszcze na spokojnie sprawdzić pod garażem.
Re: Nie odpala na biegu.
no i widzisz kolego mało sympatyczny, zamiast się wymądrzać , bawić w przedszkole i kolorować wszystkie wiadomości, przeczytałbyś coś ze zrozumieniem i od razu wszystkim żyło by się lepiej. Jednak Piterowi nie zapala więc coś jest nie tak.
Skoro , jak sam piszesz, nie odzywasz się jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia, to bądź łaskaw zastosować się do tego, chyba, że znasz na 100% przyczynę usterki.
Obawiam się Piter, że nikt Ci nie pomoże, bo nie widząc i nie grzebiąc w moto nikt nie jest w stanie zdiagnozować problemu w 100% (oczywiście poza Texem ) a z kolei próbować coś pomóc, domyślać się, dyskutować?? sam widzisz jak to się kończy
Re: Nie odpala na biegu.
aaa zresztą...... wiadomo w której szczęści ciała mam to co pisze Tex......
Ja obstawiałbym czujnik/stycznik sprzęgłą. Od tego bym zaczął . Tak na chłopski rozum to motocykl tak jakby nie wykrywał Ci wciśniętej klamki.
Ja obstawiałbym czujnik/stycznik sprzęgłą. Od tego bym zaczął . Tak na chłopski rozum to motocykl tak jakby nie wykrywał Ci wciśniętej klamki.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Iron75
Piter78 napisał:
1. „Odpala tylko na luzie”;
2. „Przy włączonym biegu, przy wciśniętym sprzęgle tylko coś cyknie ale nie kręci”.
3. „…………. na luzie pali z kosą i bez”;
4. „Kosa jest ok, bo jak jest odpalony i rozłożę na biegu to gaśnie”.
Jeżeli to, co opisał w punkcie 2. występuje gdy stopka jest rozłożona to wszystko ma sprawne instrukcyjnie. INSTRUKCYJNIE!
Czujnik dźwigni sprzęgła ma sprawny.
Ty Iron natomiast musisz zgłębić wiedzę jaką funkcję pełni czujnik położenia dźwigni sprzęgła w motocyklu.
Gdybyś jednak nie maił czasu to tak w skrócie dla Ciebie:
a) Czujnik powyższy umożliwia pośrednio odpalenie motocykla na biegu – umożliwia to zamykając nadrzędny obwód elektryczny który jest składową kilku podobwodów elektrycznych (w VN2k będą to cztery mniejsze podobwody elektryczne).
b) W VN2k czujnik położenia dźwigni sprzęgła występuję pod nazwą Starter Lockout Switch
(Przełącznik Blokady Rozrusznika). Jest on w jednym obwodzie elektrycznym co Starter Cyrcuit Relay (Przekaźnik Obwodu Rozrusznika) oraz w obwodzie Side Stand Switch (Czujnik Podpórki Bocznej) oraz jest to spięte z obwodem Gear Position Switch (Czujnik Pozycji Biegu). Całość obwodu spinana jest w ECU Relay – Przekaźnik Elektronicznej Jednostki Kontrolującej (Sterującej).
Aby VN2k odpalił z wbitym którymkolwiek biegiem musi być złożona stopka boczna i wciśnięte sprzęgło, inaczej odpalał będzie tylko na luzie – uniemożliwi zapłon motocykla otwarty obwód elektryczny Czujnik Pozycji Biegu- Czujnik Podpórki Bocznej.
Ja przytoczyłem Twoje zdanie z błędami ortograficznymi i to wszystko, nikogo nie starałem się obrazić. Ty natomiast silisz się na epitety.
Potrafisz napisać coś mądrzejszego niż to co napisałem wyżej albo merytorycznie uzasadnij, że to wszystko nie jest prawdą.
Co znaczy: „ Tak na chłopski rozum to motocykl tak jakby nie wykrywał Ci wciśniętej klamki”?.
Zacznij czytać ze zrozumieniem instrukcje, nie tylko dziel się tu na Forum swoimi domysłami i domniemaniami.
Jeżeli chcesz, wyślę Ci schemat elektryczny w formie elektronicznej VN2k w dowolnym formacie.
Piter78 napisał:
1. „Odpala tylko na luzie”;
2. „Przy włączonym biegu, przy wciśniętym sprzęgle tylko coś cyknie ale nie kręci”.
3. „…………. na luzie pali z kosą i bez”;
4. „Kosa jest ok, bo jak jest odpalony i rozłożę na biegu to gaśnie”.
Jeżeli to, co opisał w punkcie 2. występuje gdy stopka jest rozłożona to wszystko ma sprawne instrukcyjnie. INSTRUKCYJNIE!
Czujnik dźwigni sprzęgła ma sprawny.
Ty Iron natomiast musisz zgłębić wiedzę jaką funkcję pełni czujnik położenia dźwigni sprzęgła w motocyklu.
Gdybyś jednak nie maił czasu to tak w skrócie dla Ciebie:
a) Czujnik powyższy umożliwia pośrednio odpalenie motocykla na biegu – umożliwia to zamykając nadrzędny obwód elektryczny który jest składową kilku podobwodów elektrycznych (w VN2k będą to cztery mniejsze podobwody elektryczne).
b) W VN2k czujnik położenia dźwigni sprzęgła występuję pod nazwą Starter Lockout Switch
(Przełącznik Blokady Rozrusznika). Jest on w jednym obwodzie elektrycznym co Starter Cyrcuit Relay (Przekaźnik Obwodu Rozrusznika) oraz w obwodzie Side Stand Switch (Czujnik Podpórki Bocznej) oraz jest to spięte z obwodem Gear Position Switch (Czujnik Pozycji Biegu). Całość obwodu spinana jest w ECU Relay – Przekaźnik Elektronicznej Jednostki Kontrolującej (Sterującej).
Aby VN2k odpalił z wbitym którymkolwiek biegiem musi być złożona stopka boczna i wciśnięte sprzęgło, inaczej odpalał będzie tylko na luzie – uniemożliwi zapłon motocykla otwarty obwód elektryczny Czujnik Pozycji Biegu- Czujnik Podpórki Bocznej.
Ja przytoczyłem Twoje zdanie z błędami ortograficznymi i to wszystko, nikogo nie starałem się obrazić. Ty natomiast silisz się na epitety.
Potrafisz napisać coś mądrzejszego niż to co napisałem wyżej albo merytorycznie uzasadnij, że to wszystko nie jest prawdą.
Co znaczy: „ Tak na chłopski rozum to motocykl tak jakby nie wykrywał Ci wciśniętej klamki”?.
Zacznij czytać ze zrozumieniem instrukcje, nie tylko dziel się tu na Forum swoimi domysłami i domniemaniami.
Jeżeli chcesz, wyślę Ci schemat elektryczny w formie elektronicznej VN2k w dowolnym formacie.
Tex66
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości