Sprzęgło VN 2000
Sprzęgło VN 2000
Witam wszystkich,
Przymierzam się po sezonie do wymiany sprzęgła. Czy możecie polecić jakich firm tarcze/sprężyny/przekładki założyć ? Druga sprawa to łańcuch sprzęgłowy. Czy w grę wchodzi tylko oryginał?
Przymierzam się po sezonie do wymiany sprzęgła. Czy możecie polecić jakich firm tarcze/sprężyny/przekładki założyć ? Druga sprawa to łańcuch sprzęgłowy. Czy w grę wchodzi tylko oryginał?
Re: Sprzęgło VN 2000
Z tego co widzę w sklepie kawasaki, przekładki mają T=1,6, T=2.0, T=2,3. Czy to jest grubość? Które będą pasować do lokomotywy?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
Piter78
Post „VN2000 – nie odpala na biegu” też założyłeś.
Kilku kolegów się uzewnętrznia a Iron75 to już mnie nie lubi i pisze gdzie ma moje posty.
Z Twojej strony żadnej reakcji która by załagodziła sytuację.
Dostałeś podpowiedź i cześć !
Dlatego miałem już Ci nic nie podpowiadać i sugerować, ale niech będzie.
Masz to o co pytasz.
Z tą grubością przekładek stalowych tarcz ciernych w VN 2000 to nie taka złożona sprawa. Ktoś może powiedzieć wymienić wszystkie tarcze i przekładki stalowe i będzie OK, pewnie też będzie dobrze.
W manualu do VN2K jest napisane oraz zobrazowane szczegółowym rysunkiem:
1. Clutch Plate Assembly
Standard: 51.32 ÷ 52.32 mm
Co w tłumaczeniu znaczy, że szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi się mieścić w przedziale: 51.32 ÷ 52.32 mm (producent dopuszcza 1mm na 10 tarcz i 9 przekładek stalowych.
„If the length is not within the specified range, adjust the length (see Clutch Plate Assembly Adjustment).”
Co możemy przetłumaczyć jako:
Jeśli grubość nie mieści się w określonym zakresie, wyreguluj grubość (patrz Montaż płyt sprzęgła).
I dalej:
"Inspect the clutch plate assembly length, and then replace the steel plate(s) which brings the length within the specified range."
Co możemy przetłumaczyć jako:
Skontroluj grubość (wysokość) zespołu sprzęgła, a następnie wymień stalową
płytę (-ki), która(e) spowoduje(ą), że grubość (długość) mieści się wewnątrz określonego zakresu.
"Replace the following steel plate(s)."
Co możemy przetłumaczyć:
Wymień następującą stalową płytkę (i).
Nadmienię tylko, że standardową przekładka jest 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
I tu do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm
13089B 13089-1081 - 2.3 mm
I teraz zaczyna się mierzenie i matematyka żeby wyszło pomiędzy 51.32 ÷ 52.32 mm mając na uwadze, że grubość tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
Friction Plate Thickness – TARCZE CIERNE
Standard: 3,3 ÷ 3,5 mm
Jeżeli przyjąć że jest 10 tarcz nowych to wyjdzie od 33 ÷35 mm.
I dalej 9 nowych przekładek po 2 mm to wyjdzie – 18 mm
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm
Z manuala: 51.32 ÷ 52.32, więc nie ma co się pierniczyć tylko :
WARIANT chyba najlepszy:
- 10 nowych tarcz ciernych,
- 8 przekładek stalowych po 2 mm oraz 1 przekładka stalowa 2,3 mm i szerokość tarcz ciernych razem z przekładkami stalowymi [stos] wyjdzie tyle ile trzeba i jak napisane w manualu.
Przy okazji proponuję wymienić:
- podkładkę – 92200 (92200-0015);
- sprężynę – 92145A (92145-0033).
Post „VN2000 – nie odpala na biegu” też założyłeś.
Kilku kolegów się uzewnętrznia a Iron75 to już mnie nie lubi i pisze gdzie ma moje posty.
Z Twojej strony żadnej reakcji która by załagodziła sytuację.
Dostałeś podpowiedź i cześć !
Dlatego miałem już Ci nic nie podpowiadać i sugerować, ale niech będzie.
Masz to o co pytasz.
Z tą grubością przekładek stalowych tarcz ciernych w VN 2000 to nie taka złożona sprawa. Ktoś może powiedzieć wymienić wszystkie tarcze i przekładki stalowe i będzie OK, pewnie też będzie dobrze.
W manualu do VN2K jest napisane oraz zobrazowane szczegółowym rysunkiem:
1. Clutch Plate Assembly
Standard: 51.32 ÷ 52.32 mm
Co w tłumaczeniu znaczy, że szerokość tarcz sprzęgła wraz z przekładkami [grubość stosu] po złożeniu musi się mieścić w przedziale: 51.32 ÷ 52.32 mm (producent dopuszcza 1mm na 10 tarcz i 9 przekładek stalowych.
„If the length is not within the specified range, adjust the length (see Clutch Plate Assembly Adjustment).”
Co możemy przetłumaczyć jako:
Jeśli grubość nie mieści się w określonym zakresie, wyreguluj grubość (patrz Montaż płyt sprzęgła).
I dalej:
"Inspect the clutch plate assembly length, and then replace the steel plate(s) which brings the length within the specified range."
Co możemy przetłumaczyć jako:
Skontroluj grubość (wysokość) zespołu sprzęgła, a następnie wymień stalową
płytę (-ki), która(e) spowoduje(ą), że grubość (długość) mieści się wewnątrz określonego zakresu.
"Replace the following steel plate(s)."
Co możemy przetłumaczyć:
Wymień następującą stalową płytkę (i).
Nadmienię tylko, że standardową przekładka jest 13089 (13089-1075 PLATE-CLUTCH) o grubości = 2.0 mm
I tu do dyspozycji (regulacji grubości stosu tarcz i przekładek) mamy następujące przekładki stalowe:
13089A 13089-1080 - 1.6 mm
13089B 13089-1081 - 2.3 mm
I teraz zaczyna się mierzenie i matematyka żeby wyszło pomiędzy 51.32 ÷ 52.32 mm mając na uwadze, że grubość tarcz ciernych [10 szt.] jest stała i też mieści się w przedziale 33÷35 mm.
Friction Plate Thickness – TARCZE CIERNE
Standard: 3,3 ÷ 3,5 mm
Jeżeli przyjąć że jest 10 tarcz nowych to wyjdzie od 33 ÷35 mm.
I dalej 9 nowych przekładek po 2 mm to wyjdzie – 18 mm
Ostatecznie grubość tarcz i przekładek sprzęgła [stos] wyjdzie pomiędzy: 51÷53 mm
Z manuala: 51.32 ÷ 52.32, więc nie ma co się pierniczyć tylko :
WARIANT chyba najlepszy:
- 10 nowych tarcz ciernych,
- 8 przekładek stalowych po 2 mm oraz 1 przekładka stalowa 2,3 mm i szerokość tarcz ciernych razem z przekładkami stalowymi [stos] wyjdzie tyle ile trzeba i jak napisane w manualu.
Przy okazji proponuję wymienić:
- podkładkę – 92200 (92200-0015);
- sprężynę – 92145A (92145-0033).
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
piter78
Jako, że na pewno już przeczytałeś to co Ci napisałem na temat tarcz ciernych i przekładek sprzęgła VN2k i podobnie jak w poście „VN2000 – nie odpala na biegu” to po założeniu postu ani be, ani me, ani dziękuję, ani pocałuj mnie w d…..ę to u mnie się już nie pożywisz.
W poście „VN2000 – nie odpala na biegu” wystarczyło włączyć się w dyskusję kiedy polonizowałem z Iron75 i napisać, że stopka złożona lub rozłożona i nie byłoby tyle zbędnej dyskusji.
Skoro wychodzisz z założenia napiszcie mi bo ja chcę ……………. to teraz pozostanie studiowanie instrukcji serwisowej i innej merytorycznej literatury.
Uważam, że u Iron75 czy u Wielebnego Bola, a nie wielu nas pisze na temat VN2k, też nie masz na co liczyć.
Na koniec …………..
Pytasz też o łańcuch sprzęgłowy.
Ma on swoje oznaczenie – można je znaleźć w wykazie części. Fachowa i pełna nazwa to pierwotny łańcuch redukcji. W wykazie części OEM ma on numer 9-cio cyfrowy, w sklepie Kawasaki znajdziesz go pod kombinacją 11-u cyfr i liter ale to ta sama część.
Chcesz go czymś zastąpić?
Poczytaj jakie siły przenosi z wału na sprzęgło!
Tak jak napisałem wyżej, u mnie się już nie pożywisz.
Jako, że na pewno już przeczytałeś to co Ci napisałem na temat tarcz ciernych i przekładek sprzęgła VN2k i podobnie jak w poście „VN2000 – nie odpala na biegu” to po założeniu postu ani be, ani me, ani dziękuję, ani pocałuj mnie w d…..ę to u mnie się już nie pożywisz.
W poście „VN2000 – nie odpala na biegu” wystarczyło włączyć się w dyskusję kiedy polonizowałem z Iron75 i napisać, że stopka złożona lub rozłożona i nie byłoby tyle zbędnej dyskusji.
Skoro wychodzisz z założenia napiszcie mi bo ja chcę ……………. to teraz pozostanie studiowanie instrukcji serwisowej i innej merytorycznej literatury.
Uważam, że u Iron75 czy u Wielebnego Bola, a nie wielu nas pisze na temat VN2k, też nie masz na co liczyć.
Na koniec …………..
Pytasz też o łańcuch sprzęgłowy.
Ma on swoje oznaczenie – można je znaleźć w wykazie części. Fachowa i pełna nazwa to pierwotny łańcuch redukcji. W wykazie części OEM ma on numer 9-cio cyfrowy, w sklepie Kawasaki znajdziesz go pod kombinacją 11-u cyfr i liter ale to ta sama część.
Chcesz go czymś zastąpić?
Poczytaj jakie siły przenosi z wału na sprzęgło!
Tak jak napisałem wyżej, u mnie się już nie pożywisz.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Sprzęgło VN 2000
Tex, sorry, że znów wtrącam 3 grosze ale muszę.
Gdybyś kliknął w profil Pitera zanim napisałeś
Zupełnie inną sprawą jest to, że to forum powstało po to, żeby pomagać ludziom. Oczywiście fajnie jest usłyszeć (czy w tym wypadku przeczytać) "Dzięki", ale wydaje mi się, że to nie jest istota tego miejsca. A już na pewno nie jest to miejsce na jakieś przepychanki. Jeżeli nie otrzymujesz oczekiwanej wdzięczności za swoją pomoc, to po prostu nie pomagaj, choć byłaby to szkoda, bo Twoje odpowiedzi zwykle są bardziej wyczerpujące, niż ja bym zamieścił. Ale bez sensu jest robienie osobistych wycieczek. Dla mnie nie ma znaczenia czy ktoś mnie lubi czy nie - pomagam w miarę skromnych możliwości i tyle. Ale wybacz, teksty w stylu
Howgh, powiedziałem.
Gdybyś kliknął w profil Pitera zanim napisałeś
zobaczyłbyś, że imć Piter był ostatnio na forum wczoraj o 11:14. Więc to chyba nie jest tak, że "napiszcie mi bo ja chcę" tylko po prostu od wczoraj nie wchodził na forum. Może pracuje na nocki, może nie miał czasu.Jako, że na pewno już przeczytałeś to co Ci napisałem...
Zupełnie inną sprawą jest to, że to forum powstało po to, żeby pomagać ludziom. Oczywiście fajnie jest usłyszeć (czy w tym wypadku przeczytać) "Dzięki", ale wydaje mi się, że to nie jest istota tego miejsca. A już na pewno nie jest to miejsce na jakieś przepychanki. Jeżeli nie otrzymujesz oczekiwanej wdzięczności za swoją pomoc, to po prostu nie pomagaj, choć byłaby to szkoda, bo Twoje odpowiedzi zwykle są bardziej wyczerpujące, niż ja bym zamieścił. Ale bez sensu jest robienie osobistych wycieczek. Dla mnie nie ma znaczenia czy ktoś mnie lubi czy nie - pomagam w miarę skromnych możliwości i tyle. Ale wybacz, teksty w stylu
w dodatku z podkreśleniem uważam za słabe po prostu.u mnie się już nie pożywisz.
Howgh, powiedziałem.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
Skrobel
Nie wymagam żadnej wdzięczności czy bicia pokłonów.
Przekonało się o tym kilku kolegów tu na Forum. Dostali pewne rzeczy za „free” które chcieli pozyskać odpłatnie ode mnie.
Ale wracam do postu „VN2000 – nie odpala na biegu” założonym właśnie przez pitera78 to tam od 04.08 do 11.08.2020 niepotrzebnie dyskutowaliśmy z Iron75, to tam piter78 powinien się włączyć i wypowiedzieć się na temat stopki, jednym krótkim zdaniem. To o tym poście napisałem „ani be, ani me, ani dziękuję, ani pocałuj mnie w d…..ę to u mnie się już nie pożywisz.”
I dalej to podtrzymuję.
Są tu Koledzy którzy mają ponad 1000 postów z czego 90% to „cześć” lub „witaj” i liczba rośnie.
Ja nie robię niczego tu dla liczby komentarzy i liczby postów.
Jeżeli przejrzysz posty bez względu na typ VN, od VN500 do VN2k to coś merytorycznego wnoszę swoimi sugestiami, jeżeli jest to nawet tylko czysta merytoryczna wiedza instrukcyjna.
Skrobel
Twoje uwagi typu:
„Tex, sorry, że znów wtrącam 3 grosze ale muszę.” i co uważasz za słabe zwłaszcza z podkreśleniem mało mnie interesuje.
Skoro musisz, to jak na przykład jakiś kolega potrzebuje schematu elektrycznego do VN900 to mu prześlij.
Nie wymagam żadnej wdzięczności czy bicia pokłonów.
Przekonało się o tym kilku kolegów tu na Forum. Dostali pewne rzeczy za „free” które chcieli pozyskać odpłatnie ode mnie.
Ale wracam do postu „VN2000 – nie odpala na biegu” założonym właśnie przez pitera78 to tam od 04.08 do 11.08.2020 niepotrzebnie dyskutowaliśmy z Iron75, to tam piter78 powinien się włączyć i wypowiedzieć się na temat stopki, jednym krótkim zdaniem. To o tym poście napisałem „ani be, ani me, ani dziękuję, ani pocałuj mnie w d…..ę to u mnie się już nie pożywisz.”
I dalej to podtrzymuję.
Są tu Koledzy którzy mają ponad 1000 postów z czego 90% to „cześć” lub „witaj” i liczba rośnie.
Ja nie robię niczego tu dla liczby komentarzy i liczby postów.
Jeżeli przejrzysz posty bez względu na typ VN, od VN500 do VN2k to coś merytorycznego wnoszę swoimi sugestiami, jeżeli jest to nawet tylko czysta merytoryczna wiedza instrukcyjna.
Skrobel
Twoje uwagi typu:
„Tex, sorry, że znów wtrącam 3 grosze ale muszę.” i co uważasz za słabe zwłaszcza z podkreśleniem mało mnie interesuje.
Skoro musisz, to jak na przykład jakiś kolega potrzebuje schematu elektrycznego do VN900 to mu prześlij.
Tex66
Re: Sprzęgło VN 2000
Tex66, mam " ponad 1000 postów z czego 90% to „cześć” lub „witaj” i liczba rośnie" i co w tym złego, że na powitanie sobie odpowiadamy?. Nie jestem mechanikiem ale jazda motocyklem to moja pasja. Z zainteresowaniem czytam porady w różnych problemach - człowiek uczy się całe życie i zawsze coś może się przydać. Ty bardzo często odpowiadając na jakiś problem techniczny dodajesz "szpilki", może przeżyj jakąś instrukcję dotyczącą "komunikacji" z innymi.
Jacek_VN
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
Jacek_VN
Nic w tym złego, czy ja coś negatywnego na ten temat napisałem?
Jedni tylko czytają posty, chcą się czegoś nauczyć i dowiedzieć a i tak w końcu VN ląduje w serwisie.
Dla nich pasją jest sama jazda i zatankowanie motocykla.
Można i tak, nie oceniam tego negatywnie.
Zdecydowana większość szuka tu jednak porady i pomocy i sami „grzebią” przy swoich VN. Sami coś robią przy motocyklu, sami coś naprawiają, wymieniają czy usprawniają, by w końcu podzielić się doświadczeniem praktycznym lub wiedzą instrukcyjną.
Na komentarze „nie chcem ale muszem wtrącić 3 grosze” odpowiadam też podobnie i nigdy nie odpuszczam.
Potrzebujesz czegoś, jakiejś pomocy lub chcesz cos dodać, skomentować to napisz na Priv, nie mam daleko do Warszawy.
Ale uważam, że rozminęliśmy się z głównym wątkiem posta – „Sprzęgło VN 2000” i Administrator może zablokować ten wątek a szkoda by było.
Nic w tym złego, czy ja coś negatywnego na ten temat napisałem?
Jedni tylko czytają posty, chcą się czegoś nauczyć i dowiedzieć a i tak w końcu VN ląduje w serwisie.
Dla nich pasją jest sama jazda i zatankowanie motocykla.
Można i tak, nie oceniam tego negatywnie.
Zdecydowana większość szuka tu jednak porady i pomocy i sami „grzebią” przy swoich VN. Sami coś robią przy motocyklu, sami coś naprawiają, wymieniają czy usprawniają, by w końcu podzielić się doświadczeniem praktycznym lub wiedzą instrukcyjną.
Na komentarze „nie chcem ale muszem wtrącić 3 grosze” odpowiadam też podobnie i nigdy nie odpuszczam.
Potrzebujesz czegoś, jakiejś pomocy lub chcesz cos dodać, skomentować to napisz na Priv, nie mam daleko do Warszawy.
Ale uważam, że rozminęliśmy się z głównym wątkiem posta – „Sprzęgło VN 2000” i Administrator może zablokować ten wątek a szkoda by było.
Tex66
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Sprzęgło VN 2000
Ostatni off-topic: Posty z działu "Powitalnia" nie zwiększają pokazywanej liczby postów przy nicku użytkownika. Więc nawet jeśli ktoś tylko siedzi i odpowiada "Cześć" to nie zarobi więcej postów.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
Skrobel
To może już wyczerpałeś limit postów w dziale „Powitalnia” i Tobie nie przybywa albo Administratorzy Forum uznali, że już Ci wystarczy.
Właśnie przywitałem się z kolegą Maju z Chicago (Witam wszystkich i pozdrawiam z Chicago) – 24.09.2020r., godzina 16.44 i jest o jeden większa liczba pościków przy awatarze.
I jeszcze z Mario (Władysławowo-Kaszuby) – 24.09.2020r., godz. 17.06 i kolejna cyferka na plus w liczbie pościków przy awatarze.
Można? – Można!
Skoro sam Jacek_VN napisał jak rośnie mu liczba postów przy awatarze to wie jak ją sam powiększa.
Zawsze zanim coś napiszę sprawdzam, ale już gdzieś o tym pisałem.
To może już wyczerpałeś limit postów w dziale „Powitalnia” i Tobie nie przybywa albo Administratorzy Forum uznali, że już Ci wystarczy.
Właśnie przywitałem się z kolegą Maju z Chicago (Witam wszystkich i pozdrawiam z Chicago) – 24.09.2020r., godzina 16.44 i jest o jeden większa liczba pościków przy awatarze.
I jeszcze z Mario (Władysławowo-Kaszuby) – 24.09.2020r., godz. 17.06 i kolejna cyferka na plus w liczbie pościków przy awatarze.
Można? – Można!
Skoro sam Jacek_VN napisał jak rośnie mu liczba postów przy awatarze to wie jak ją sam powiększa.
Zawsze zanim coś napiszę sprawdzam, ale już gdzieś o tym pisałem.
Tex66
Re: Sprzęgło VN 2000
Jacek_VN
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
Faktycznie, postępowanie niektórych kolegów z forum typu "mam problem, pomóżcie"... a potem cisza.
Nie ma odzewu czy pomoc była skuteczna, czy nie, problem rozwiązany czy to coś innego.
Jest to trochę irytujące. Wypełni rozumiem Texa. Widać że wkłada dużo swojego czasu i energii na pomoc i jego podpowiedzi są naprawdę podparte rzeczową literaturą więc wypadało by zakończyć temat krótkim podsumowaniem.
Nie ma odzewu czy pomoc była skuteczna, czy nie, problem rozwiązany czy to coś innego.
Jest to trochę irytujące. Wypełni rozumiem Texa. Widać że wkłada dużo swojego czasu i energii na pomoc i jego podpowiedzi są naprawdę podparte rzeczową literaturą więc wypadało by zakończyć temat krótkim podsumowaniem.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Sprzęgło VN 2000
heh... no muszę przyznać rację Tex, rośnie liczba postów. Coś się zmieniło po wymianie silnika forum, bo wcześniej to sprawdzałem z pewnością. Zresztą taki był zamysł, żeby nie można było sobie "nabić" postów zbyt łatwo.
Co do jakości postów Texa też się zgadzam, co zresztą napisałem już wcześniej.
Tak czy inaczej kończmy to, bo podejrzewam, że Pitera78 zniechęciliśmy dostatecznie do zadawania pytań.
Co do jakości postów Texa też się zgadzam, co zresztą napisałem już wcześniej.
Tak czy inaczej kończmy to, bo podejrzewam, że Pitera78 zniechęciliśmy dostatecznie do zadawania pytań.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Sprzęgło VN 2000
Skrobel
Domyślam się, że z ciężkim sercem przyznałeś mi rację, stąd to westchnienie na samym początku
Kończymy polemikę
Domyślam się, że z ciężkim sercem przyznałeś mi rację, stąd to westchnienie na samym początku
Kończymy polemikę
Tex66
Re: Sprzęgło VN 2000
Wszystkim dziękuję bardzo za podpowiedzi i wypowiedzi. W szczególności Tobie Tex66, za jak zwykle wyczerpująco opisane zagadnienie, zarówno w tym jak i innych postach. Rzadziej bywam na forum , stąd moja pozorna ignorancja.
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości