Nie odpala na biegu.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Iron75
Nie zrozum tylko tego źle, mówię o merytorycznej rozmowie telefonicznej jeżeli miałbyś czas i checi.
Nie zrozum tylko tego źle, mówię o merytorycznej rozmowie telefonicznej jeżeli miałbyś czas i checi.
Tex66
Re: Nie odpala na biegu.
Tex, jeszcze raz powtarzam przeczytaj temat od początku do końca i postaraj się go zrozumieć.
Gdybyś jednak nie miał czasu, to tak w skrócie dla Ciebie i trochę po Twojemu
U Pitera gdy kosa jest złożona, bieg jest wbity i wciśnięte sprzęgło, to motocykl nie odpala!!!! więc nie jest wszystko sprawne INSTRUKCYJNIE!!!
Kolega Piter zapewne zna zasadę działania tego wszystkiego, bo nie pyta się czy tak ma być, tylko w czym leży problem. Zamiast więc cytować bez sensu instrukcję i pisać nie wiadomo ile postów nie wnoszących nic do tematu, napisałbyś jednego, z konkretną odpowiedzią. Tyle ode mnie, więcej z Tobą nie dyskutuję, bo nie mam na to czasu ani przede wszystkim ochoty.
Tel był dla kogoś kto potrzebuje pomocy - Ty jej nie potrzebujesz tylko chcesz mi przeczytać instrukcję obsługi - to mogę zrobić sam - Ale jeśli kiedyś będziesz potrzebował pomocy - to śmiało dzwoń.
Aaaaa i jeszcze jedno, tak na koniec - przestań się czepiać dwóch brakujących kreseczek w wyrazie wcisniety (nie ważne dlaczego tak wyszło - nie będę się tłumaczył) bo np w Twoich postach interpunkcja leży całkowicie. Jeśli chcesz kogoś pouczać, to zacznij najpierw od siebie
Gdybyś jednak nie miał czasu, to tak w skrócie dla Ciebie i trochę po Twojemu
U Pitera gdy kosa jest złożona, bieg jest wbity i wciśnięte sprzęgło, to motocykl nie odpala!!!! więc nie jest wszystko sprawne INSTRUKCYJNIE!!!
Kolega Piter zapewne zna zasadę działania tego wszystkiego, bo nie pyta się czy tak ma być, tylko w czym leży problem. Zamiast więc cytować bez sensu instrukcję i pisać nie wiadomo ile postów nie wnoszących nic do tematu, napisałbyś jednego, z konkretną odpowiedzią. Tyle ode mnie, więcej z Tobą nie dyskutuję, bo nie mam na to czasu ani przede wszystkim ochoty.
Tel był dla kogoś kto potrzebuje pomocy - Ty jej nie potrzebujesz tylko chcesz mi przeczytać instrukcję obsługi - to mogę zrobić sam - Ale jeśli kiedyś będziesz potrzebował pomocy - to śmiało dzwoń.
Aaaaa i jeszcze jedno, tak na koniec - przestań się czepiać dwóch brakujących kreseczek w wyrazie wcisniety (nie ważne dlaczego tak wyszło - nie będę się tłumaczył) bo np w Twoich postach interpunkcja leży całkowicie. Jeśli chcesz kogoś pouczać, to zacznij najpierw od siebie
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Iron75
Napisałeś w kolorze: „ U Pitera gdy kosa jest złożona, bieg jest wbity i wciśnięte sprzęgło, to motocykl nie odpala!!!!”
Jedynie co napisał w pierwszym komentarzu zakładając post to: „ Mam taki problem że lokomotywa odpala mi tylko na luzie. Przy włączonym biegu, przy wciśniętym sprzęgle tylko coś cyknie ale nie kręci. Gdzie szukać przyczyny? Tylko stycznik włączonego sprzęgła czy coś jeszcze może być?”
Jest tu o stopce coś wspomniane czy nie?
NIC NIE JEST TU NAPISANE O ZŁOŻONEJ CZY ROZŁOŻONEJ STOPCE BOCZNEJ.
Tu musiałby wypowiedzieć się sam Piter79, czy miał złożoną czy rozłożoną stopkę.
Gdyby Mu zależało na uzyskaniu pomocnej sugestii to by się włączył jednym zdaniem w nasze dysputy lub już satysfakcjonującą odpowiedź otrzymał.
Dalej dopiero pisze, że po odpaleniu moto na luzie, załączeniu biegu przy wciśniętej dźwigni sprzęgła i rozłożeniu stopki bocznej moto gaśnie. Dlatego napisałem, że jest INSTRUKCYJNIE – wyjaśnienie będzie w wariancie 2.
1. Wariant:
- Włączony bieg;
- Wciśnięta dźwignia sprzęgła;
- Stopka złożona;
- Próba odpalenia motocykla – NIE ODPALA
Dlaczego NIE ODPALA?
Czujnik położenia dźwigni sprzęgła (Starter Lockout Switch) jest uszkodzony.
Ponieważ w tej sytuacji czujnik położenia dźwigni sprzęgła nie zamyka całego obwodu elektrycznego w ECU, otwarty jest podobwód elektryczny Gear Position Switch (Czujnik Pozycji Biegu) - Starter Lockout Switch (Przełącznik Blokady Rozrusznika – inaczej czujnik położenia dźwigni sprzęgła).
W czasie jazdy motocykl nie zgaśnie ponieważ podobwód czujnika blokady rozrusznika jest otwarty
i nie ma wpływu na pracujący już silnik.
Gdy moto będzie na biegu jałowym (Neutral), moto zapali zarówno z wciśniętą dźwignią sprzęgła jak
i z niewciśniętą (czujnik dźwigni sprzęgła może być nawet uszkodzony). W takiej sytuacji czujnik pozycji biegu „informuje” ECU o pozycji biegu jałowego a czujnik położenia dźwigni sprzęgła nie ma wpływu na czujnik blokady rozrusznika (obwód w ECU zamknięty).
2. Wariant:
- Włączony bieg;
- Wciśnięta dźwignia sprzęgła;
- Stopka rozłożona;
- Próba odpalenia motocykla – NIE ODPALA i nie odpali.
Dlaczego NIE ODPALA i nie odpali?
Jest przerwa w poobwodzie elektrycznym czujnik stopki bocznej (Side Stand Switch) - przekaźnik obwodu rozrusznika (Starter Cyrcuit Relay) a tym samym w całym obwodzie ECU. Usłyszymy tylko „cyknięcie” przy próbie odpalenia VN2k.
Tak na koniec - pomocy raczej nie będę potrzebował od Ciebie, ponieważ wszystko co do tej pory poważniejszego ale profilaktycznie robiłem przy VN2k, robili to serwisanci z ASO Kawasaki z Warszawy u mnie w garażu (jeden prowadzi prywatny serwis Kawasaki). Nawet z narzędziami, podnośnikami i żadnym osprzętem nie musieli przyjeżdżać.
I na pewno za usługi byli bardzo zadowoleni.
Mimo to uważam, że te nasze dwustronne dywagacje na temat braku możliwości odpalenia VN2k na załączonym biegu komuś innemu mogą się przydać.
Pozdrawiam Cię
Napisałeś w kolorze: „ U Pitera gdy kosa jest złożona, bieg jest wbity i wciśnięte sprzęgło, to motocykl nie odpala!!!!”
Jedynie co napisał w pierwszym komentarzu zakładając post to: „ Mam taki problem że lokomotywa odpala mi tylko na luzie. Przy włączonym biegu, przy wciśniętym sprzęgle tylko coś cyknie ale nie kręci. Gdzie szukać przyczyny? Tylko stycznik włączonego sprzęgła czy coś jeszcze może być?”
Jest tu o stopce coś wspomniane czy nie?
NIC NIE JEST TU NAPISANE O ZŁOŻONEJ CZY ROZŁOŻONEJ STOPCE BOCZNEJ.
Tu musiałby wypowiedzieć się sam Piter79, czy miał złożoną czy rozłożoną stopkę.
Gdyby Mu zależało na uzyskaniu pomocnej sugestii to by się włączył jednym zdaniem w nasze dysputy lub już satysfakcjonującą odpowiedź otrzymał.
Dalej dopiero pisze, że po odpaleniu moto na luzie, załączeniu biegu przy wciśniętej dźwigni sprzęgła i rozłożeniu stopki bocznej moto gaśnie. Dlatego napisałem, że jest INSTRUKCYJNIE – wyjaśnienie będzie w wariancie 2.
1. Wariant:
- Włączony bieg;
- Wciśnięta dźwignia sprzęgła;
- Stopka złożona;
- Próba odpalenia motocykla – NIE ODPALA
Dlaczego NIE ODPALA?
Czujnik położenia dźwigni sprzęgła (Starter Lockout Switch) jest uszkodzony.
Ponieważ w tej sytuacji czujnik położenia dźwigni sprzęgła nie zamyka całego obwodu elektrycznego w ECU, otwarty jest podobwód elektryczny Gear Position Switch (Czujnik Pozycji Biegu) - Starter Lockout Switch (Przełącznik Blokady Rozrusznika – inaczej czujnik położenia dźwigni sprzęgła).
W czasie jazdy motocykl nie zgaśnie ponieważ podobwód czujnika blokady rozrusznika jest otwarty
i nie ma wpływu na pracujący już silnik.
Gdy moto będzie na biegu jałowym (Neutral), moto zapali zarówno z wciśniętą dźwignią sprzęgła jak
i z niewciśniętą (czujnik dźwigni sprzęgła może być nawet uszkodzony). W takiej sytuacji czujnik pozycji biegu „informuje” ECU o pozycji biegu jałowego a czujnik położenia dźwigni sprzęgła nie ma wpływu na czujnik blokady rozrusznika (obwód w ECU zamknięty).
2. Wariant:
- Włączony bieg;
- Wciśnięta dźwignia sprzęgła;
- Stopka rozłożona;
- Próba odpalenia motocykla – NIE ODPALA i nie odpali.
Dlaczego NIE ODPALA i nie odpali?
Jest przerwa w poobwodzie elektrycznym czujnik stopki bocznej (Side Stand Switch) - przekaźnik obwodu rozrusznika (Starter Cyrcuit Relay) a tym samym w całym obwodzie ECU. Usłyszymy tylko „cyknięcie” przy próbie odpalenia VN2k.
Tak na koniec - pomocy raczej nie będę potrzebował od Ciebie, ponieważ wszystko co do tej pory poważniejszego ale profilaktycznie robiłem przy VN2k, robili to serwisanci z ASO Kawasaki z Warszawy u mnie w garażu (jeden prowadzi prywatny serwis Kawasaki). Nawet z narzędziami, podnośnikami i żadnym osprzętem nie musieli przyjeżdżać.
I na pewno za usługi byli bardzo zadowoleni.
Mimo to uważam, że te nasze dwustronne dywagacje na temat braku możliwości odpalenia VN2k na załączonym biegu komuś innemu mogą się przydać.
Pozdrawiam Cię
Tex66
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Sprawdziłem.piter78 pisze: ↑wt sie 11, 2020Mam dokładnie taką samą sytuację. Irytujące to strasznie.Wielebny Bolo pisze: ↑ndz sie 09, 2020Nie za bardzo
Wczoraj na skrzyżowaniu podjechałem między samochodami do pierwsze linij i żelastwo zgasło a zapaliło się zielone. Oj, co się nawajchowałem zanim znalazłem luz i odpaliłem. Wciśnięte sprzęgło i oczywiście kosa schowana. Nie odpalał. Dopiero na luzie.
Obciach przed kierowcami jak cholera
Ale muszę to jeszcze na spokojnie sprawdzić pod garażem.
Wtyczka czujnika klamki była nie dopięta. Docisnąłem i działa jak pisze serwisówka a raczej jak piszą chłopaki bo zaraz z któryś z forumowych Tytanów mnie będzie poprawiać
Albo masz tak jak ja nie dopiętą wtyczkę lub uszkodzony czujnik.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Nie odpala na biegu.
Wielebny
Tak jak napisałeś, nie dopięta wtyczka elektryczna (Twój przypadek) do czujnika położenia dźwigni sprzęgła lub uszkodzony sam czujnik. W takiej sytuacji nawet przy złożonej stopce bocznej moto nie zapali gdy wbity jest bieg.
Po uruchomieniu na luzie (N) można wciskać dźwignię i zmieniać biegi, silnik VN2k nie zgaśnie. Jego uszkodzenie lub nie dopięta wtyczka nie ma już wpływu na pracę silnika. Tak stanowi serwisówka i to napisałem przytaczając sytuację w „Wariancie 1”.
Gdy stopka boczna będzie rozłożona, załączony będzie bieg oraz sprawny czujnik dźwigni sprzęgła (dopięta wtyczka) oraz wciśnięta dźwignia sprzęgła to VN2k i tak nie zapali.
700 otwarć postu to nie najgorszy wynik zwłaszcza, że głos zabierają 4 osoby nie licząc zakładającego.
Najważniejsze, że komuś z posiadaczy VN (od 1500 do 2000) może to się przydać.
Tak jak napisałeś, nie dopięta wtyczka elektryczna (Twój przypadek) do czujnika położenia dźwigni sprzęgła lub uszkodzony sam czujnik. W takiej sytuacji nawet przy złożonej stopce bocznej moto nie zapali gdy wbity jest bieg.
Po uruchomieniu na luzie (N) można wciskać dźwignię i zmieniać biegi, silnik VN2k nie zgaśnie. Jego uszkodzenie lub nie dopięta wtyczka nie ma już wpływu na pracę silnika. Tak stanowi serwisówka i to napisałem przytaczając sytuację w „Wariancie 1”.
Gdy stopka boczna będzie rozłożona, załączony będzie bieg oraz sprawny czujnik dźwigni sprzęgła (dopięta wtyczka) oraz wciśnięta dźwignia sprzęgła to VN2k i tak nie zapali.
700 otwarć postu to nie najgorszy wynik zwłaszcza, że głos zabierają 4 osoby nie licząc zakładającego.
Najważniejsze, że komuś z posiadaczy VN (od 1500 do 2000) może to się przydać.
Tex66
Re: Nie odpala na biegu.
Panowie dzięki bardzo wszystkim za podpowiedzi. Wygląda na to że to jednak czujnik klamki sprzęgła.
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości