Szyba, owiewka.
Szyba, owiewka.
Witam, czy ktoś znalazł szybę nie powodującą turbulencji na kasku. Oryginał jest niedostępny w Kawasaki, od 1700 również. Mocowania mają takie same. Potrzebuję dobrego patentu, 176 cm wzrostu.
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Szyba, owiewka.
Spróbuj oprócz szyby odpowiednio ustawionej deflektory na lagach. Najlepiej, jakby nie zostawiały dziury na powietrze w okolicach kierunkowskazów (zależy od lightbara).
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Szyba, owiewka.
Zamontowałem swoją na próbę i jest jeszcze gorzej, niż w VN900. W 900-tce można było przynajmniej minimalnie zmieniać pochylenie, a w mojej od V2k, która wygląda na oryginalną, można tylko przesuwać góra-dół, przy czym najniższa pozycja wypada na linii wzroku (a ja mam 189cm wzrostu), a nachylenie odbiega od linii lag i to niestety w kierunku pionu. Efekt jest taki, żę turbulencje zaczyna być czuć już ok. 60km/h, przy 80km/h już nie bardzo sens jest jeździć, a przy 100km/h rozmywa się obraz.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Szyba, owiewka.
Artb
Do Twojego wzrostu najwłaściwsza będzie szyba fabryczna, żadnej akcesoryjnej z inną wysokością nie potrzebujesz, tym bardziej żadnych patentów i wymysłów. No i najważniejsze, tylko oryginalne mocowania szyby, tu też żadnych patentów.
Kto Ci powiedział, że szyby są niedostępne? Może zły numer katalogowy wpisałeś?
Wszystko śmiało kupisz tu:
https://www.kawasakisklep.pl/pl/
Jednocześnie wspominasz o VN 2000 i VN 1700, wnioskuję z tego, że masz VN 2000 Classic.
Szyba do VN 2000 Classic LT – numer katalogowy: 39154-0017 – to: 3 935.53 zł
Szyba do VN 1700 – numer katalogowy: 39154-0326 – to: 2 636.37 zł
Dla szyby od VN 2000 Classic LT to 20 dodatkowych pozycji, niektóre pozycje to kilka sztuk, ale są.
Dla szyby od VN 1700 Nomad to 31 dodatkowych pozycji, tu też niektóre pozycje to po kilka sztuk, i też są.
Więc można śmiało zamawiać, skompletować, złożyć w całość i montować na motocykl.
Sugerowałbym jednak skompletować szybę z mocowaniami do VN 2000, większa pewność że będzie pasowało.
Mocowania i szyba w VN2k z jedynie słuszną lampą są inne. Dlatego załączam coś co pozwoli Ci zauważyć różnice w dwóch modelach VN2k, jest to z katalogu fabrycznego Kawasaki.
Powodzenia
Do Twojego wzrostu najwłaściwsza będzie szyba fabryczna, żadnej akcesoryjnej z inną wysokością nie potrzebujesz, tym bardziej żadnych patentów i wymysłów. No i najważniejsze, tylko oryginalne mocowania szyby, tu też żadnych patentów.
Kto Ci powiedział, że szyby są niedostępne? Może zły numer katalogowy wpisałeś?
Wszystko śmiało kupisz tu:
https://www.kawasakisklep.pl/pl/
Jednocześnie wspominasz o VN 2000 i VN 1700, wnioskuję z tego, że masz VN 2000 Classic.
Szyba do VN 2000 Classic LT – numer katalogowy: 39154-0017 – to: 3 935.53 zł
Szyba do VN 1700 – numer katalogowy: 39154-0326 – to: 2 636.37 zł
Dla szyby od VN 2000 Classic LT to 20 dodatkowych pozycji, niektóre pozycje to kilka sztuk, ale są.
Dla szyby od VN 1700 Nomad to 31 dodatkowych pozycji, tu też niektóre pozycje to po kilka sztuk, i też są.
Więc można śmiało zamawiać, skompletować, złożyć w całość i montować na motocykl.
Sugerowałbym jednak skompletować szybę z mocowaniami do VN 2000, większa pewność że będzie pasowało.
Mocowania i szyba w VN2k z jedynie słuszną lampą są inne. Dlatego załączam coś co pozwoli Ci zauważyć różnice w dwóch modelach VN2k, jest to z katalogu fabrycznego Kawasaki.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Szyba, owiewka.
Patrząc po schematach Texa to mam oryginalną szybę z oryginalnymi mocowaniami, które uniemożliwiają ustawienie równolegle do lag. Co najwyżej samą płytę może ktoś wymienił na inną, bo bardzo wysoka jest.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Szyba, owiewka.
„mam oryginalną szybę z oryginalnymi mocowaniami, które uniemożliwiają ustawienie równolegle do lag”.
Jedno zaprzecza drugiemu ………..
Nic prostszego załącz kilka zdjęć szyby wraz z mocowaniami a na pewno dowiesz się czy masz oryginalne mocowania czy nie. Na pewno kilku Kolegów wypowie się co do oryginalności.
Jeżeli tak oryginalne jak te od VN900 to gratuluję.
Dla porównania z „oryginalnymi” od VN900 załączam stronę z Katalogu Części i dodatkowe zdjęcie ze strony Kawasaki – VN900 Classic LT.
Na lewym zdjęciu mocowania szyby i dolne deflektory od mojego VN2k – tak dla porównania oryginalności.
https://ibb.co/L95mmHZ
Jedno zaprzecza drugiemu ………..
Nic prostszego załącz kilka zdjęć szyby wraz z mocowaniami a na pewno dowiesz się czy masz oryginalne mocowania czy nie. Na pewno kilku Kolegów wypowie się co do oryginalności.
Jeżeli tak oryginalne jak te od VN900 to gratuluję.
Dla porównania z „oryginalnymi” od VN900 załączam stronę z Katalogu Części i dodatkowe zdjęcie ze strony Kawasaki – VN900 Classic LT.
Na lewym zdjęciu mocowania szyby i dolne deflektory od mojego VN2k – tak dla porównania oryginalności.
https://ibb.co/L95mmHZ
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Szyba, owiewka.
Ale co mnie Ty tu z VN900 wyjeżdżasz, jak to już historia?
Będę miał czas zejść do piwnicy, to Ci wrzucę, ale jest dokładnie taka sama, jak na VN2K z tej oferty:
https://www.olx.pl/d/oferta/kawasaki-vn ... eff7e52acf
I co? Jest rownolegle do lag?
Będę miał czas zejść do piwnicy, to Ci wrzucę, ale jest dokładnie taka sama, jak na VN2K z tej oferty:
https://www.olx.pl/d/oferta/kawasaki-vn ... eff7e52acf
I co? Jest rownolegle do lag?
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Szyba, owiewka.
Oryginalne mocowania szyb w VN2k z jedynie słuszna lampą przykręcane są górnej i dolnej półki (4 śruby, po dwie z lewej i prawej strony). Brak jest możliwości regulacji nachylenia szyby.
W VN2000 Classic LT mocowanie szyb przykręcane jest jedynie do dolnej półki i poprzez tzw. wspornik główny (11054-0576) opiera się jedynie o półkę górną. Wspornik ten nie jest przykręcany do górnej półki. Mała „kombinacja” i można pochylić szybę do tyłu i do przodu motocykla, tylko trzeba wiedzieć jak!
Fabrycznie – teoretycznie brak jest możliwości regulacji nachylenia szyby.
Ale jest mi naprawdę obojętne jaką masz szybę i jak jest ustawioną oraz jakie szyba ma mocowania.
Nic mi po zdjęciach z jakiejś oferty z OLX, nie fatyguj się również do piwnicy i specjalnie nie rób oraz nie załączaj zdjęć swojej szyby. Powtarzam, jest mi to kompletnie obojętne jaką masz szybę i jak jest mocowana do motocykla.
Mógłbym załączyć kilka zdjęć z właściwie ustawiona szybą a nawet pochyloną do tyłu czy do przodu na fabrycznych mocowaniach ale jest wiele merytorycznie i technicznie ciekawszych tematów na Forum niż polemika na temat wysokości i kąta nachylenia szyby w Twoim motocyklu. Najważniejsze, że Tobie to odpowiada i się podoba.
Życzę Ci samych przyjemnych doznań z jazdy VN2k bez turbulencji.
W VN2000 Classic LT mocowanie szyb przykręcane jest jedynie do dolnej półki i poprzez tzw. wspornik główny (11054-0576) opiera się jedynie o półkę górną. Wspornik ten nie jest przykręcany do górnej półki. Mała „kombinacja” i można pochylić szybę do tyłu i do przodu motocykla, tylko trzeba wiedzieć jak!
Fabrycznie – teoretycznie brak jest możliwości regulacji nachylenia szyby.
Ale jest mi naprawdę obojętne jaką masz szybę i jak jest ustawioną oraz jakie szyba ma mocowania.
Nic mi po zdjęciach z jakiejś oferty z OLX, nie fatyguj się również do piwnicy i specjalnie nie rób oraz nie załączaj zdjęć swojej szyby. Powtarzam, jest mi to kompletnie obojętne jaką masz szybę i jak jest mocowana do motocykla.
Mógłbym załączyć kilka zdjęć z właściwie ustawiona szybą a nawet pochyloną do tyłu czy do przodu na fabrycznych mocowaniach ale jest wiele merytorycznie i technicznie ciekawszych tematów na Forum niż polemika na temat wysokości i kąta nachylenia szyby w Twoim motocyklu. Najważniejsze, że Tobie to odpowiada i się podoba.
Życzę Ci samych przyjemnych doznań z jazdy VN2k bez turbulencji.
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Szyba, owiewka.
Oho, widzę Tex, że czuła struna trącona
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Szyba, owiewka.
Szanowni Administratorzy
Pisząc nie używam żadnych zwrotów wulgarnych, zresztą nigdy tego nie robiłem. Piszę cytując jedynie Autora postów i jednocześnie adresata mojej odpowiedzi.
Myślałem, że Kolega da sobie spokój po moim ostatnim komentarzu ale jak widać lubi drążyć i przeciągać bezsensowny post.
Więc co mi pozostało?
Jak już kiedyś ktoś powiedział „nie chcem ale muszem”.
Tekst w cudzysłowie, pisany kursywą i podkreślony ( „aaaaa”) – słowa Kolegi Pawła Marcina z jego postów.
Paweł Marcin
Jak widzę VN900 wystawiony na sprzedaż więc projekt deflektorów dolnych bezpowrotnie przepadł. Oferujesz motocykl który był z „owiewka (solidna, gruba, ale dość niska)” ale, że ona i mocowania splendoru motocyklowi nie dodawały, to oferta jak widać po zdjęciach już bez szyby.
Teraz z kolei jeżdżąc VN2k z szybą „wyglądającej na oryginalną” …… „której nachylenie odbiega od linii lag i to niestety w kierunku pionu” masz „turbulencje już przy 60km/h, przy 80km/h nie bardzo sens jest jeździć, a przy 100km/h rozmywa się obraz”.
Nie sugeruję żebyś jeździł bez okularów korekcyjnych (zagrożenie dla Ciebie i innych uczestników ruchu) ale zawsze opuszczaj szybę kasku jeżeli takową masz gdyż może to stąd te turbulencje i rozmywający się obraz w połączeniu z szybą „wyglądającą na oryginalną”.
Więc rozwiązania masz dwa:
1. jeździć bez szyby;
2. jeździć z szybą „wyglądającej na oryginalną” ale zawsze poniżej 60 km/h gdyż przy tej prędkości zaczynają się u Ciebie turbulencje na kasku.
Napisałeś nawet, że manetki w VN2k według Ciebie są „za krótkie o 0,2 cm” - (2 mm !). Jeżeli na poważnie tak uważasz jak napisałeś, to teraz to już chyba zostały jedynie za małe podesty kierowcy pod rozmiar „butów 48”.
Naprawdę współczuję Ci bardzo.
Latam VN2k już szósty rok, do 90-100km/h nawet nie opuszczam szyby w kasku i zero jakiegokolwiek szarpania powietrza za kask. Opuszczam ją jedynie kiedy daje się zauważyć większą ilość latającego robalstwa i tego co z nich zostaje na szybie motocykla.
Mam szybę 15″, górna krawędź szyby na wysokości brody i nic się nie dzieje. Oczywiście kąt nachylenia szyby taki, jak zaprojektował producent. Deflektory dolne (Windshield Lowers) pod kątem jak szyba. Zresztą widać wszystko na zdjęciu powyżej.
Życzę Ci samych przyjemnych doznań z jazdy VN2k ale powinieneś zdecydować się na któreś rozwiązanie ze wskazanych wyżej.
Powodzenia.
P.S.
Gdybym chciał napisać coś złośliwego, zasugerowałbym, żebyś zamontował na VN2k kabinę od Jelcza czy innego Ursusa C330, wtedy na pewno żadnych turbulencji na kasku byś nie odczuwał.
Ale niczego nie sugeruję, więc nie ma żadnej złośliwości z mojej strony i tak tego sobie nie interpretuj.
Zakładasz posty na które jedynie sam sobie odpisujesz, to może lepiej pogadaj do lustra, na to samo wyjdzie.
Pisząc nie używam żadnych zwrotów wulgarnych, zresztą nigdy tego nie robiłem. Piszę cytując jedynie Autora postów i jednocześnie adresata mojej odpowiedzi.
Myślałem, że Kolega da sobie spokój po moim ostatnim komentarzu ale jak widać lubi drążyć i przeciągać bezsensowny post.
Więc co mi pozostało?
Jak już kiedyś ktoś powiedział „nie chcem ale muszem”.
Tekst w cudzysłowie, pisany kursywą i podkreślony ( „aaaaa”) – słowa Kolegi Pawła Marcina z jego postów.
Paweł Marcin
Jak widzę VN900 wystawiony na sprzedaż więc projekt deflektorów dolnych bezpowrotnie przepadł. Oferujesz motocykl który był z „owiewka (solidna, gruba, ale dość niska)” ale, że ona i mocowania splendoru motocyklowi nie dodawały, to oferta jak widać po zdjęciach już bez szyby.
Teraz z kolei jeżdżąc VN2k z szybą „wyglądającej na oryginalną” …… „której nachylenie odbiega od linii lag i to niestety w kierunku pionu” masz „turbulencje już przy 60km/h, przy 80km/h nie bardzo sens jest jeździć, a przy 100km/h rozmywa się obraz”.
Nie sugeruję żebyś jeździł bez okularów korekcyjnych (zagrożenie dla Ciebie i innych uczestników ruchu) ale zawsze opuszczaj szybę kasku jeżeli takową masz gdyż może to stąd te turbulencje i rozmywający się obraz w połączeniu z szybą „wyglądającą na oryginalną”.
Więc rozwiązania masz dwa:
1. jeździć bez szyby;
2. jeździć z szybą „wyglądającej na oryginalną” ale zawsze poniżej 60 km/h gdyż przy tej prędkości zaczynają się u Ciebie turbulencje na kasku.
Napisałeś nawet, że manetki w VN2k według Ciebie są „za krótkie o 0,2 cm” - (2 mm !). Jeżeli na poważnie tak uważasz jak napisałeś, to teraz to już chyba zostały jedynie za małe podesty kierowcy pod rozmiar „butów 48”.
Naprawdę współczuję Ci bardzo.
Latam VN2k już szósty rok, do 90-100km/h nawet nie opuszczam szyby w kasku i zero jakiegokolwiek szarpania powietrza za kask. Opuszczam ją jedynie kiedy daje się zauważyć większą ilość latającego robalstwa i tego co z nich zostaje na szybie motocykla.
Mam szybę 15″, górna krawędź szyby na wysokości brody i nic się nie dzieje. Oczywiście kąt nachylenia szyby taki, jak zaprojektował producent. Deflektory dolne (Windshield Lowers) pod kątem jak szyba. Zresztą widać wszystko na zdjęciu powyżej.
Życzę Ci samych przyjemnych doznań z jazdy VN2k ale powinieneś zdecydować się na któreś rozwiązanie ze wskazanych wyżej.
Powodzenia.
P.S.
Gdybym chciał napisać coś złośliwego, zasugerowałbym, żebyś zamontował na VN2k kabinę od Jelcza czy innego Ursusa C330, wtedy na pewno żadnych turbulencji na kasku byś nie odczuwał.
Ale niczego nie sugeruję, więc nie ma żadnej złośliwości z mojej strony i tak tego sobie nie interpretuj.
Zakładasz posty na które jedynie sam sobie odpisujesz, to może lepiej pogadaj do lustra, na to samo wyjdzie.
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Szyba, owiewka.
No i to cały Tex, w pełnej krasie Niby grzeczny, ale pełen zjadliwości
Całe szczęście, że na forum jest mnóstwo osób, które potrafią i chcą merytorycznie pomóc bez protekcjonalnego tonu i docinków
A VN900 rzecz jasna sprzedałem z owiewką (wczoraj) - na zdjęciach bez, bo jak jest ciepło, to wolę jeździć bez. V2K też jeżdżę bez, choć na jesień będę musiał coś "pokombinować", jak żeś to określił.
Może skrócić szybę, dorobić mocowanie do górnej półki o dłuższych ramionach (krótsze tuleje już próbowałem) i zastosować deflektory... Ale to po wakacjach.
P.s. manetki już mam odpowiednie - po prostu nie chciałem piłować trzpienia na przełączniku zespolonym.
Całe szczęście, że na forum jest mnóstwo osób, które potrafią i chcą merytorycznie pomóc bez protekcjonalnego tonu i docinków
A VN900 rzecz jasna sprzedałem z owiewką (wczoraj) - na zdjęciach bez, bo jak jest ciepło, to wolę jeździć bez. V2K też jeżdżę bez, choć na jesień będę musiał coś "pokombinować", jak żeś to określił.
Może skrócić szybę, dorobić mocowanie do górnej półki o dłuższych ramionach (krótsze tuleje już próbowałem) i zastosować deflektory... Ale to po wakacjach.
P.s. manetki już mam odpowiednie - po prostu nie chciałem piłować trzpienia na przełączniku zespolonym.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Szyba, owiewka.
Nie znasz mojej krasy i niech tak zostanie.
Pochwal się w czym merytorycznie komukolwiek pomogłeś.
Moje merytoryczne sugestie i stosunek innych Kolegów do tego co napisałem do wglądu na Forum i nie robię tego protekcjonalnie.
Odpuść, nie komentuj dalej i nie przeciągaj niepotrzebnie wątku, po co mają Administratorzy Forum zamykać post lub kogokolwiek „banować” po moim kolejnym bardziej „śmiesznym” komentarzu.
Pochwal się w czym merytorycznie komukolwiek pomogłeś.
Moje merytoryczne sugestie i stosunek innych Kolegów do tego co napisałem do wglądu na Forum i nie robię tego protekcjonalnie.
Odpuść, nie komentuj dalej i nie przeciągaj niepotrzebnie wątku, po co mają Administratorzy Forum zamykać post lub kogokolwiek „banować” po moim kolejnym bardziej „śmiesznym” komentarzu.
Tex66
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Szyba, owiewka.
A to ciekawe do czego przykręcane są śruby 92153-1470, które przechodzą przez wyżej wymieniony wspornik, tuleje 92152-0394, następnie osłonę 13280-0167, która jest przykręcona tymi śrubami do górnej półki 44039-0042. Gdzie ta sama osłona w wersji bez szyby przykręcana jest do półki górnej krótszymi śrubami 92151-1753? Coś gdzieś przeoczyłem?
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości