wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Cześć, jakie są objawy zużytego łańcucha rozrządu.
Co ile producent zaleca wymianę na nowy ?
U mnie nakulane już 100 K km i nie jeżdżę raczej delikatnie.
Od jakiegoś czasu słyszę po rozgrzaniu maszyny dość głośny hałas od strony filtra powietrza.
Dość mocno również ostatnio strzela w dolny tłumik, gdy odpuszczam gaz.
Wymieniliście może łańcuch jakie koszty i czy dużo z tym grzebaniny dla ogarniętego mechanika ?
zdjęcie poglądowe w linku:
https://photos.app.goo.gl/aNmEbfHwwBvHAEjt6
Co ile producent zaleca wymianę na nowy ?
U mnie nakulane już 100 K km i nie jeżdżę raczej delikatnie.
Od jakiegoś czasu słyszę po rozgrzaniu maszyny dość głośny hałas od strony filtra powietrza.
Dość mocno również ostatnio strzela w dolny tłumik, gdy odpuszczam gaz.
Wymieniliście może łańcuch jakie koszty i czy dużo z tym grzebaniny dla ogarniętego mechanika ?
zdjęcie poglądowe w linku:
https://photos.app.goo.gl/aNmEbfHwwBvHAEjt6
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Teoretycznie mogą to być objawy wyciągniętego łańcucha. Zmieniona jego podziałka na większą powoduje późniejsze otwieranie zaworów przedniego cylindra co może powodować dopalanie się mieszanki w kolektorze wydechowym.
Jako że w V2k mamy wałek rozrządy w bloku silnika to jest znacznie prostszy niż w pozostałych VN.
Koszty- pytanie do Zeusa, on sprzedaje klamoty do VNów więc wie za ile i dlaczego tak drogo .
A ogarnięcie przez mechanika to zależy jak ogarniętego masz mechanika.
Jako że w V2k mamy wałek rozrządy w bloku silnika to jest znacznie prostszy niż w pozostałych VN.
Koszty- pytanie do Zeusa, on sprzedaje klamoty do VNów więc wie za ile i dlaczego tak drogo .
A ogarnięcie przez mechanika to zależy jak ogarniętego masz mechanika.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Spotkałem się z opinią, że pierwszy pomiar długości łańcucha rozrządu (łańcucha krzywek - jak go nazywają w USA) wskazany jest przy około 70k km.
Powtarzam, wskazany pomiar długości, nie oznacza konieczności wymiany jeżeli jego długość mieści się w granicach które są na schemacie. Wszystko też zależy od stylu jazdy, skoro jak sam napisałeś, nie jeździsz delikatnie i występują te niepokojące odgłosy to wskazane jest abyś przynajmniej zmierzył jego długość.
Można ratować się napinaczem łańcucha który ma dość duży zakres regulacji ale jest to krótkotrwałe.
Wymieniając łańcuch rozrządu powinieneś wymienić wał korbowy i wałki rozrządu, takie są przynajmniej zalecenia w Instrukcji Serwisowej. Chyba z wałem to trochę przesada ale wałki rozrządu bym wymienił.
Powodzenia
Powtarzam, wskazany pomiar długości, nie oznacza konieczności wymiany jeżeli jego długość mieści się w granicach które są na schemacie. Wszystko też zależy od stylu jazdy, skoro jak sam napisałeś, nie jeździsz delikatnie i występują te niepokojące odgłosy to wskazane jest abyś przynajmniej zmierzył jego długość.
Można ratować się napinaczem łańcucha który ma dość duży zakres regulacji ale jest to krótkotrwałe.
Wymieniając łańcuch rozrządu powinieneś wymienić wał korbowy i wałki rozrządu, takie są przynajmniej zalecenia w Instrukcji Serwisowej. Chyba z wałem to trochę przesada ale wałki rozrządu bym wymienił.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Tex, jesteś pewien że piszą o wymianie wału korbowego przy wymianie łańcucha rozrządu? Na allegro jest wystawiony wał korbowy od VN2000 (i chyba reszta silnika w częściach) i widzę, że koło łańcuchowe(od rozrządu) na wale na pewno nie stanowi jednej całości z wałem a więc jest wymienne. Gdyby chodziło tylko o naprawę samego rozrządu to logiczne byłoby wymienić na nowe wałki rozrządu, zębatkę napędzającą i łańcuch oraz napinacze ale po co wymieniać wał jeśli on sam i jego łożyskowanie trzyma wymiary?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Kolego Whiteromanie
Tak wiem o czym piszą w Instrukcji Serwisowej i wiem co ja piszę a nie piszę co wiem.
Dlatego wszystko co załączam poniżej a odpowiadając na Twoje pytanie jest w języku angielskim, w języku w którym Instrukcje Serwisowe czy Katalog Części są dostępne w sieci.
Mógłbym to wszystko załączyć w języku polskim ale ktoś mógłby powiedzieć, że Tex tak to sobie dziwnie tłumaczy, więc jest w oryginale. Dopisałem jedynie numer strony w celu łatwiejszego zlokalizowania tematyki.
Różnicę między Camshaft(s) a Crankshaft widzisz?
Uważam, że wykładnią jest tu Instrukcja Serwisowa i Katalog Części a nie żelastwo na Allegro którego nawet nie szukałem.
Tak wiem o czym piszą w Instrukcji Serwisowej i wiem co ja piszę a nie piszę co wiem.
Dlatego wszystko co załączam poniżej a odpowiadając na Twoje pytanie jest w języku angielskim, w języku w którym Instrukcje Serwisowe czy Katalog Części są dostępne w sieci.
Mógłbym to wszystko załączyć w języku polskim ale ktoś mógłby powiedzieć, że Tex tak to sobie dziwnie tłumaczy, więc jest w oryginale. Dopisałem jedynie numer strony w celu łatwiejszego zlokalizowania tematyki.
Różnicę między Camshaft(s) a Crankshaft widzisz?
Uważam, że wykładnią jest tu Instrukcja Serwisowa i Katalog Części a nie żelastwo na Allegro którego nawet nie szukałem.
Tex66
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Tex, do zapisów serwisówek trzeba podchodzić ostrożnie. Pamiętasz dyskusję na tym forum odnośnie wymiany oleju i pomiaru poziomu oleju w VN2k? Serwisówka mówi o trzech przypadkach wymiany oleju - bez wymiany filtra, z wymianą filtra i napełnianiu w sytuacji gdy silnik jest po rozłożeniu, całkowicie pusty. Dla każdej z tych sytuacji serwisówka podaje inne ilości oleju. Jednak wspólnym wysiłkiem forumowiczów ustalono, że po zwykłym opróżnieniu silnika (trzy korki spustowe) i wymianie filtra trzeba wlać te 5,5 litra a więc tyle, ile serwisówka przewiduje dla sytuacji gdy silnik był rozłożony i jest całkowicie czysty albo pusty.
Jeśli serwisówka mówi o wymianie wału korbowego przy okazji wymiany łańcucha rozrządu to coś tu jest z logiką na bakier. Wał kosztuje wg dostępnego w sieci katalogu ok. 1670 $ a samo kółko łańcuchowe z tego wału ok.50 $
Jeśli serwisówka mówi o wymianie wału korbowego przy okazji wymiany łańcucha rozrządu to coś tu jest z logiką na bakier. Wał kosztuje wg dostępnego w sieci katalogu ok. 1670 $ a samo kółko łańcuchowe z tego wału ok.50 $
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Whiteroman
Post i dyskusję na temat wymiany oleju pamiętam jak rzadko kto na tym Forum.
Wszystko przez ten niefortunny do końca zapis:
5.5 L (5.8 US qt) – „when engine is completely disassembled and dry” – co tłumaczymy jako „gdy silnik jest całkowicie zdemontowany i suchy”.
Uważam, że słowo „disassemble” – zdemontować, rozmontować zostało użyte tu nie do końca właściwie.
Ale to nie my pisaliśmy instrukcję a konstruktorzy VN2k w Japonii.
Ale trudno wyobrazić sobie każdorazową całkowitą wymianę oleju i konieczność demontowania silnika z ramy, jego rozpoławianie i wycieranie do sucha, składanie i ponowny montaż na motocyklu.
Tak jak napisałeś, wymieniamy 5,5 L przy odkręceniu trzech korków spustowych i filtra oleju.
Według mnie dużo trafniejszym i jednoznacznym byłby zapis: „when the oil drained by three plugs and the oil filter removed” – „po spuszczeniu oleju przez trzy korki i wyjętym filtrze oleju”.
Wracając do wymiany łańcucha rozrządu nie wypowiadałem się na temat logiki zapisu dotyczącego konieczności wymiany wału korbowego, przedstawiłem jedynie zapis z instrukcji.
Czy wydłużenie łańcucha o niespełna 2 mm klasyfikujące go do wymiany skutkowało będzie jednocześnie uszkodzeniem wału korbowego i jego wymianę?
Osobiście uważam, że nie ma konieczności wymiany wału jeżeli jego stan, ułożyskowanie, panewki, korbowody oraz tłoki trzymają nakazane parametry.
Tak jak napisałem wyżej, nie do końca wiemy co autorzy mieli na myśli i czy do końca trafny jest ten zapis. A może jest to celowy zapis, żeby był ruch w interesie i każdorazowo przy wymianie łańcucha rozrządu wymieniać wał za 1670 $.
Post i dyskusję na temat wymiany oleju pamiętam jak rzadko kto na tym Forum.
Wszystko przez ten niefortunny do końca zapis:
5.5 L (5.8 US qt) – „when engine is completely disassembled and dry” – co tłumaczymy jako „gdy silnik jest całkowicie zdemontowany i suchy”.
Uważam, że słowo „disassemble” – zdemontować, rozmontować zostało użyte tu nie do końca właściwie.
Ale to nie my pisaliśmy instrukcję a konstruktorzy VN2k w Japonii.
Ale trudno wyobrazić sobie każdorazową całkowitą wymianę oleju i konieczność demontowania silnika z ramy, jego rozpoławianie i wycieranie do sucha, składanie i ponowny montaż na motocyklu.
Tak jak napisałeś, wymieniamy 5,5 L przy odkręceniu trzech korków spustowych i filtra oleju.
Według mnie dużo trafniejszym i jednoznacznym byłby zapis: „when the oil drained by three plugs and the oil filter removed” – „po spuszczeniu oleju przez trzy korki i wyjętym filtrze oleju”.
Wracając do wymiany łańcucha rozrządu nie wypowiadałem się na temat logiki zapisu dotyczącego konieczności wymiany wału korbowego, przedstawiłem jedynie zapis z instrukcji.
Czy wydłużenie łańcucha o niespełna 2 mm klasyfikujące go do wymiany skutkowało będzie jednocześnie uszkodzeniem wału korbowego i jego wymianę?
Osobiście uważam, że nie ma konieczności wymiany wału jeżeli jego stan, ułożyskowanie, panewki, korbowody oraz tłoki trzymają nakazane parametry.
Tak jak napisałem wyżej, nie do końca wiemy co autorzy mieli na myśli i czy do końca trafny jest ten zapis. A może jest to celowy zapis, żeby był ruch w interesie i każdorazowo przy wymianie łańcucha rozrządu wymieniać wał za 1670 $.
Tex66
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Czyli, po wyjaśnieniach, stanowisko mamy uzgodnione. Pozdrawiam
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Zawsze uważałem i uważam, że merytorycznie techniczna wymiana poglądów zakończona jednoznacznymi i słusznymi wnioskami wnosi same pozytywy i będzie z pożytkiem dla przyszłych pokoleń posiadaczy VN-ów.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tex66
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
łańcuch wymieniony , jak się okazało nie taki diabeł straszny - dałem radę.
wrażenie po wymianie, jak by mniej pierdział w dolny wydech , a na pewno mniej klekoczą zawory.
Na starym łańcuchu zaczynały klepać jak tylko się piec rozgrzał i a później było tylko głośniej. Obecnie po wymianie łańcucha, zaworów praktycznie nie słychać. Stary łańcuch ( mierzyłem tylko w jednym miejscu ) był dłuższy o ok. 1,5 mm , od wartości optymalnej ( 127 mm ). Innych różnic nie stwierdziłem.
wrażenie po wymianie, jak by mniej pierdział w dolny wydech , a na pewno mniej klekoczą zawory.
Na starym łańcuchu zaczynały klepać jak tylko się piec rozgrzał i a później było tylko głośniej. Obecnie po wymianie łańcucha, zaworów praktycznie nie słychać. Stary łańcuch ( mierzyłem tylko w jednym miejscu ) był dłuższy o ok. 1,5 mm , od wartości optymalnej ( 127 mm ). Innych różnic nie stwierdziłem.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
Jeżeli możesz to jakie to były koszty?, same części.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
CHAIN,CAM,98XRH2015-70M 920570026 203.60 zł ( łańcuch )
GASKET,CAM,MIDDLE 110610020 61.57 zł ( duża uszczelka )
Suma częściowa 265.17 zł
Wysyłka i obsługa 17.99 zł ( za pobraniem )
total: 283, 16
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: wymiana łańcuha rozrządu - objawy zużycia ?
W miarę normalnie, portfela nie rozrywa taka wymiana rozrządu. Taniej niż w nie jednym samochodzie.
Można spokojnie spać.
Można spokojnie spać.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Kto jest online
Jest 15 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 15 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości