Nie kręci, nie odpala.

Dawit000
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 05, 2020
Miejscowość: Leicester
Motocykl: vn2000 05r

Re: Nie kręci, nie odpala.

Post autor: Dawit000 » ndz wrz 18, 2022

Aktualnie UK, Leicester

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Nie kręci, nie odpala.

Post autor: Tex66 » pn wrz 19, 2022

To, że masz identyczne złe napięcie na przekaźniku obwodu rozrusznika mierząc je w dwóch skrzynkach przekaźników może jedynie świadczyć o:
- uszkodzonych przekaźnikach obwodu rozrusznika w obu skrzynkach co jest zdecydowanie mało prawdopodobne;
- źle wykonanym pomiarze w obu przypadkach co jest bardziej prawdopodobne, wręcz powiedziałbym pewne.
Jest to jedyny przekaźnik w skrzynce przekaźników który sprawdzasz napięciowo.
Proste pytanie, gdzie i jak podajesz napięcie dokonując pomiaru?

Teraz co do regulatorów napięcia ………….
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie rozrusznika?
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie zapłonowym?
Czy regulatory napięcia są w obwodzie całego układu DFI?
Tex66

Dawit000
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 05, 2020
Miejscowość: Leicester
Motocykl: vn2000 05r

Re: Nie kręci, nie odpala.

Post autor: Dawit000 » pn wrz 19, 2022

Tex66 pisze:
pn wrz 19, 2022
To, że masz identyczne złe napięcie na przekaźniku obwodu rozrusznika mierząc je w dwóch skrzynkach przekaźników może jedynie świadczyć o:
- uszkodzonych przekaźnikach obwodu rozrusznika w obu skrzynkach co jest zdecydowanie mało prawdopodobne;
- źle wykonanym pomiarze w obu przypadkach co jest bardziej prawdopodobne, wręcz powiedziałbym pewne.
Jest to jedyny przekaźnik w skrzynce przekaźników który sprawdzasz napięciowo.
Proste pytanie, gdzie i jak podajesz napięcie dokonując pomiaru?

Teraz co do regulatorów napięcia ………….
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie rozrusznika?
Czy regulatory napięcia są w elektrycznym obwodzie zapłonowym?
Czy regulatory napięcia są w obwodzie całego układu DFI?
Tex66 napięcie mierzone na podpiętej skrzynce przekazników, pomiar dokonany na zapłonie wpinając się w kable instalacji z pinu 3, 6 i 9

Co do regulatorów to po schemacie wchodzą aczkolwiek nie jestem elektrykiem/elektronikiem dlatego zadaje pytania może banalne dla Ciebie.

Jak możesz zerknij na priv

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Nie kręci, nie odpala.

Post autor: Tex66 » pn wrz 19, 2022

Tylko dlatego, że masz VN 2000 staram się pomóc.

Więc ŹLE mierzysz, gdybyś spojrzał do Instrukcji Serwisowej VN 2000 na str. 593 i 594 zrobiłbyś to od razu dobrze.
Na stronie 593 masz zapis zapis:
Relay Circuit Inspection
• Remove the relay box.
• Check conductivity of the following numbered terminals by connecting the hand tester and one
12 V battery to the relay box as shown (see Relay Box Internal Circuit).
If the tester does not read as specified, replace the relay box.

co w Instrukcji Serwisowej VN2k po polsku brzmi:
Kontrola obwodu przekaźnika
• Wyjmij skrzynkę przekaźników.
• Sprawdź przewodność następujących ponumerowanych zacisków, podłączając tester ręczny i jedną baterię 12 V do skrzynki przekaźników, jak pokazano (patrz Obwód wewnętrzny skrzynki przekaźników).
Jeśli tester nie odczytuje zgodnie ze specyfikacją, wymień skrzynkę przekaźników.

WIĘC ……………………:
WYJMUJEMY SKRZYNKĘ PRZEKAŹNIKÓW ODŁĄCZAJĄC WSZYSTKIE TRZY ZŁĄCZKI OD NIEJ, WSZYSTKIE POMIARY REZYSTANCJI CZY TO Z PODŁĄCZONYM CZY NIE Z PODŁĄCZONYM AKUMULATOREM CZY TEŻ SPRAWDZENIE NAPIECIOWE PRZEKAŹNIKA OBWODU ROZRUSZNIKA WYKONUJEMY NA SAMEJ SKRZYNCE.

Darujmy sobie pomiar rezystancji wszystkich 5 przekaźników, jedynym przekaźnikiem który sprawdzamy napięciowo jest przekaźnik obwodu rozrusznika.

I jak to wykonujemy jest przedstawione w tabelce na str. 594.

Tak jak napisałem wcześniej, napięcie między 3 i 6 pinem oraz 3 i 9 pinem w skrzynce przekaźników winno mieć tyle ile ma akumulator (Instrukcja Serwisowa VN 2000 – str. 594).
Do wyjętej skrzynki przekaźników (+) do pinu 6 z wymontowanego (lub dodatkowego) akumulatora, (-) akumulatora do pinu 3 – co automatycznie między tymi pinami daje napięcie akumulatora i jeden warunek jest spełniony.
Teraz miernikiem z ustawionym zakresem powyżej 25V prądu stałego mierzymy napięcie miedzy pinem 9 i tu (+) miernika a pinem 3 i tu (-) miernika. Napięcie między tymi pinami winno być również identyczne jak napięcie akumulatora i podane na piny 6 i 3. Warunek drugi spełniony.
Więc podając napięcie 12,4V na piny 6 i 3 na pinach 3 i 9 powinieneś mieć również 12,4V (napięcie akumulatora).

Powodzenia i sukcesów w pomiarach


P.S.
To o co poprosiłeś w prywatnej wiadomości wyjaśnię również w prywatnej, wieczorem.
Tex66

Dawit000
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 05, 2020
Miejscowość: Leicester
Motocykl: vn2000 05r

Re: Nie kręci, nie odpala.

Post autor: Dawit000 » pn wrz 19, 2022

Między pinami 3 i 9 napięcie jest 11.7 a aku 12.4

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Nie kręci, nie odpala.

Post autor: Tex66 » pn wrz 19, 2022

Wszystko masz na PW o co poprosiłeś.
Co do tej minimalnej różnicy w napięciu (0,7 V) na przekaźniku też.
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą