Naciąg pasa napędowego VN2k
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Naciąg pasa napędowego VN2k
IS zaleca aby przynajmniej raz w roku sprawdzać odkształcenia, stan i naciąg pasa. Robiłem to ostatnio w kwietniu przed sezonem i było w normie (4 mm) jednak wczoraj jako, że pogoda nie do jazdy – to mała profilaktyka, sprawdzenie naciągnięcia pasa napędowego. Okazało się, że pas jest trochę za luźny – 5 mm ugięcia pod działaniem siły nacisku 10 N.
Niezbędne:
- Klucz oczkowy 27 – prawa strona motocykla (nasadka nie wejdzie ze względu na tłumiki);
- Klucz oczkowy (nasadkowy) 22 – lewa strona motocykla;
- Przyrząd do sprawdzania naciągu pasa;
- Nowa zawleczka blokująca nakrętkę;
- Klucz dynamometryczny – na niego zakładamy nasadkę 22 (lewa strona motocykla).
Odkręcamy tylko przy użyciu zwykłych kluczy, żadnego dynamometrycznego.
Przy skręcaniu, kluczem oczkowym 27 blokujemy nakrętkę, wkręcamy ośkę kluczem dynamometrycznym z nasadką 22 z momentem siły obrotowej 108 Nm.
UWAGA
Mi zabrakło do pełnego prześwitu otworów dosłownie grubość połowy zawleczki, użycie siły 112 Nm doprowadziło do pełnego prześwitu ale trzeba uważać i stopniowo zwiększać siłę na kluczu dynamometrycznym.
Instrukcja w takim przypadku zaleca jednak aby nie dokręcać a odkręcić ośkę aby otwory się pokryły, przełożyć zawleczkę i dokręcić ponownie.
Więc każdy niech robi jak uważa za stosowne, ja delikatnie jednak dokręcam niż luzuję mocowanie koła.
Zabawy na 20 minut, mi zajęło to 1,5 godziny ale i 4-pak też „poległ” przy okazji.
A tu taka mała „zbitka” z IS gdyby ktoś chciał samodzielnie ustawić naciąg pasa.
Niezbędne:
- Klucz oczkowy 27 – prawa strona motocykla (nasadka nie wejdzie ze względu na tłumiki);
- Klucz oczkowy (nasadkowy) 22 – lewa strona motocykla;
- Przyrząd do sprawdzania naciągu pasa;
- Nowa zawleczka blokująca nakrętkę;
- Klucz dynamometryczny – na niego zakładamy nasadkę 22 (lewa strona motocykla).
Odkręcamy tylko przy użyciu zwykłych kluczy, żadnego dynamometrycznego.
Przy skręcaniu, kluczem oczkowym 27 blokujemy nakrętkę, wkręcamy ośkę kluczem dynamometrycznym z nasadką 22 z momentem siły obrotowej 108 Nm.
UWAGA
Mi zabrakło do pełnego prześwitu otworów dosłownie grubość połowy zawleczki, użycie siły 112 Nm doprowadziło do pełnego prześwitu ale trzeba uważać i stopniowo zwiększać siłę na kluczu dynamometrycznym.
Instrukcja w takim przypadku zaleca jednak aby nie dokręcać a odkręcić ośkę aby otwory się pokryły, przełożyć zawleczkę i dokręcić ponownie.
Więc każdy niech robi jak uważa za stosowne, ja delikatnie jednak dokręcam niż luzuję mocowanie koła.
Zabawy na 20 minut, mi zajęło to 1,5 godziny ale i 4-pak też „poległ” przy okazji.
A tu taka mała „zbitka” z IS gdyby ktoś chciał samodzielnie ustawić naciąg pasa.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
"Okazało się, że pas jest trochę za luźny – 5 mm ugięcia pod działaniem siły nacisku 10 N".
Mój błąd w tekście .......................
Powinno być:
Okazało się, że pas jest trochę za luźny – 5 mm ugięcia pod działaniem siły nacisku 45 N.
Mój błąd w tekście .......................
Powinno być:
Okazało się, że pas jest trochę za luźny – 5 mm ugięcia pod działaniem siły nacisku 45 N.
Tex66
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Tex , dzięki za wyczerpującą informację.
Pytanie czy naciąg pasa mierzysz na moto uniesionym w górze np. na podnośniku ? Czy jednak gdy moto, podczas pomiaru stoi kołami na podłożu i oparte jest na stopce ?
Ja gdy zrobiłem ugięcie na 2 mm pas aż piszczał tak byl napięty. Dopiero jak zluzowałem na 4-5 mm, ten dźwięk , mocno napiętego pasa, zniknął.
Pytanie czy naciąg pasa mierzysz na moto uniesionym w górze np. na podnośniku ? Czy jednak gdy moto, podczas pomiaru stoi kołami na podłożu i oparte jest na stopce ?
Ja gdy zrobiłem ugięcie na 2 mm pas aż piszczał tak byl napięty. Dopiero jak zluzowałem na 4-5 mm, ten dźwięk , mocno napiętego pasa, zniknął.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Zawsze mierzę naciąg pasa gdy motocykl jest na podnośniku i jest dwoma kołami w górze. Teoretycznie wystarczy jak tylne koło jest w powietrzu (taki zapis w IS) ale jak napisałem wcześniej unoszę cały motocykl.
IS zaleca 2,5 mm, maksymalnie 4 mm ugięcie pasa pod naciskiem siły 45 N, ja ustawiam na 3 mm ugięcia i wszystko jest OK, żadnych pisków.
Bardzo istotna jest osiowość tylnego koła względem ramy, co też zaznaczyłem na załączonym wyżej zdjęciu jako BARDZO WAŻNE. Identyczne ustawienie nacięcia na regulatorze z nacięciem na wahaczu po obu stronach załatwia sprawę, dla pewności sugeruję sprawdzić współosiowość obu kół metodą „sznurkową” o której można poczytać w necie.
2 mm ugięcia pasa to jednak za mało, czy wtedy pas by skrzypiał, prawdopodobnie nie skoro 0,5mm tylko większe ugięcie (2,5 mm) jest ugięciem pasa „książkowym”. Możliwe, że nie miałeś osiowości pasa stąd te piski, dopiero luzując pas i ustawiając na 4-5 mm ustawiłeś osiowość koła i tym samym pasa i niechciane odgłosy zniknęły.
Uważam, że przy zbyt dużym naciągu pasa (około 2mm i mniej) bardziej odczują to łożyska na wałku zdawczym, zwłaszcza lewe niż sam pas.
IS zaleca 2,5 mm, maksymalnie 4 mm ugięcie pasa pod naciskiem siły 45 N, ja ustawiam na 3 mm ugięcia i wszystko jest OK, żadnych pisków.
Bardzo istotna jest osiowość tylnego koła względem ramy, co też zaznaczyłem na załączonym wyżej zdjęciu jako BARDZO WAŻNE. Identyczne ustawienie nacięcia na regulatorze z nacięciem na wahaczu po obu stronach załatwia sprawę, dla pewności sugeruję sprawdzić współosiowość obu kół metodą „sznurkową” o której można poczytać w necie.
2 mm ugięcia pasa to jednak za mało, czy wtedy pas by skrzypiał, prawdopodobnie nie skoro 0,5mm tylko większe ugięcie (2,5 mm) jest ugięciem pasa „książkowym”. Możliwe, że nie miałeś osiowości pasa stąd te piski, dopiero luzując pas i ustawiając na 4-5 mm ustawiłeś osiowość koła i tym samym pasa i niechciane odgłosy zniknęły.
Uważam, że przy zbyt dużym naciągu pasa (około 2mm i mniej) bardziej odczują to łożyska na wałku zdawczym, zwłaszcza lewe niż sam pas.
Tex66
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Tex.
Wielkie dzięki za opis.
Znalazłem w necie taki film z praktycznego pomiaru naciągu przy VN 900. Użytkownik użył sporo większej tolerancji ugiecia pasa 7- 17 mm.
https://youtu.be/K_9y2rHqfHw
Czy zbyt luźny może wygenerować jakieś poważne usterki , czy po prostu następuje jego szybsze zużycie ?
Wielkie dzięki za opis.
Znalazłem w necie taki film z praktycznego pomiaru naciągu przy VN 900. Użytkownik użył sporo większej tolerancji ugiecia pasa 7- 17 mm.
https://youtu.be/K_9y2rHqfHw
Czy zbyt luźny może wygenerować jakieś poważne usterki , czy po prostu następuje jego szybsze zużycie ?
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Dla wszystkich modeli VN-ów Instrukcje Serwisowe podają wielkość ugięcia pasa gdy motocykl jest na podnośniku, żadnej stopki bocznej, jakiś obciążeń i innych „wydumek” i radosnej twórczości.
Jeden mądry naciąg pasa mierzy możliwością jego skręcenia, poprawia fabrykę i podaje to jako pewnik YT. Drugi mądry w komentarzu pisze: „Krótko, zwięźle i na temat”. Zarówno autor filmiku i ten drugi mądry w swoich VN 900 mogą preferować i ustawiać ugięcie pasa 7-17 mm wedle własnego życzenia i radosnej twórczości. Dla VN 900 Instrukcja Serwisowa podaje ugięcie pasa od 1,5 mm do 4 mm.
Z ciekawości przejrzałem kilka postów na Forach innych marek motocykli. Jeden podstawowy wniosek i konkluzja – NIE POPRAWIAĆ FABRYKI, CI CO PISALI INSTRUKCJE NIE SĄ IDIOTAMI.
Jeżeli poczytasz artykuły angielskojęzyczne i nie mówię to o Forach motocyklowych to dowiesz się, że zbyt luźny pas będzie powodował pękanie i stopniowe odpadanie kawałków zębów pasa (pęknięcia wzdłużne, pęknięcia wewnętrzne i zewnętrzne zębów pasa), szybsze wystrzępienie się przeszyć sznurkowych na krawędzi pasa, może powodować przeskakiwanie zębów pasa na obu kołach pasowych, skośne zużycie się pasa, powodować nierównomierne zużycie paska, większy hałas w układzie napędowym czy też istniej większe prawdopodobieństwo dostania się między koło pasowe a pas ciała obcego (kamień). Ostatecznie wszystko to prowadzi do przedwczesnego uszkodzenie paska.
Jeden mądry naciąg pasa mierzy możliwością jego skręcenia, poprawia fabrykę i podaje to jako pewnik YT. Drugi mądry w komentarzu pisze: „Krótko, zwięźle i na temat”. Zarówno autor filmiku i ten drugi mądry w swoich VN 900 mogą preferować i ustawiać ugięcie pasa 7-17 mm wedle własnego życzenia i radosnej twórczości. Dla VN 900 Instrukcja Serwisowa podaje ugięcie pasa od 1,5 mm do 4 mm.
Z ciekawości przejrzałem kilka postów na Forach innych marek motocykli. Jeden podstawowy wniosek i konkluzja – NIE POPRAWIAĆ FABRYKI, CI CO PISALI INSTRUKCJE NIE SĄ IDIOTAMI.
Jeżeli poczytasz artykuły angielskojęzyczne i nie mówię to o Forach motocyklowych to dowiesz się, że zbyt luźny pas będzie powodował pękanie i stopniowe odpadanie kawałków zębów pasa (pęknięcia wzdłużne, pęknięcia wewnętrzne i zewnętrzne zębów pasa), szybsze wystrzępienie się przeszyć sznurkowych na krawędzi pasa, może powodować przeskakiwanie zębów pasa na obu kołach pasowych, skośne zużycie się pasa, powodować nierównomierne zużycie paska, większy hałas w układzie napędowym czy też istniej większe prawdopodobieństwo dostania się między koło pasowe a pas ciała obcego (kamień). Ostatecznie wszystko to prowadzi do przedwczesnego uszkodzenie paska.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Marecki75
Tak na szybko wrzucam dwie strony z Instrukcji Serwisowej (398 i 399) na temat obchodzenia się z pasem napędowym. Zwróć uwagę na pierwsze zdanie ze str. 399 na temat poprzecznego skręcania pasa napędowego.
Jeżeli ktoś chce skręcać sobie pas mierząc jego naciąg to jego broszka.
Mało tego, nie należy pasa przesadnie zginać promieniowo zarówno zębami pasa na zewnątrz i do wewnątrz.
Istotny jest również kierunek montażu pasa.
Nie jestem przewrażliwiony ale uważam, że ktoś to wszystko napisał w Zbożnym celu aby stosunkowo zapewnić trwałość pewnych podzespołów i bezpieczeństwo z korzystania z motocykla zwłaszcza w trakcie jazdy.
Pozdrawiam
Tak na szybko wrzucam dwie strony z Instrukcji Serwisowej (398 i 399) na temat obchodzenia się z pasem napędowym. Zwróć uwagę na pierwsze zdanie ze str. 399 na temat poprzecznego skręcania pasa napędowego.
Jeżeli ktoś chce skręcać sobie pas mierząc jego naciąg to jego broszka.
Mało tego, nie należy pasa przesadnie zginać promieniowo zarówno zębami pasa na zewnątrz i do wewnątrz.
Istotny jest również kierunek montażu pasa.
Nie jestem przewrażliwiony ale uważam, że ktoś to wszystko napisał w Zbożnym celu aby stosunkowo zapewnić trwałość pewnych podzespołów i bezpieczeństwo z korzystania z motocykla zwłaszcza w trakcie jazdy.
Pozdrawiam
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Tak jak napisałem wcześniej czytam artykuły angielskojęzyczne dotyczące naszych VN2k.
Tu w załączeniu wycinek artykułu jaki wystosowało Kawasaki USA na zbiorowe zapytanie na temat całkowicie cichego napędu pasowego w VN 2000.
Zdjęcie znalazłem na jednym z Forum Kawasaki w USA, przepuściłem przez „magiczne programy” i jest po polsku, teraz można nawet zdjęcia konwertować na język polski.
Kto z Kolegów chce może czytać oryginał, komu bardziej pasuje w ojczystym to do wyboru.
Niektórzy uważają, że pas napędowy powinien być całkowicie bezszelestny, na pewno jest zdecydowanie cichszy od napędu łańcuchowego i napędu przez wał.
Oto jak Kawasaki tłumaczy naturalne odgłosy napędu pasowego.
Można się z tym zgadzać lub nie, załączyłem tylko krótki fragment jako lekturę dla chętnych.
Tu w załączeniu wycinek artykułu jaki wystosowało Kawasaki USA na zbiorowe zapytanie na temat całkowicie cichego napędu pasowego w VN 2000.
Zdjęcie znalazłem na jednym z Forum Kawasaki w USA, przepuściłem przez „magiczne programy” i jest po polsku, teraz można nawet zdjęcia konwertować na język polski.
Kto z Kolegów chce może czytać oryginał, komu bardziej pasuje w ojczystym to do wyboru.
Niektórzy uważają, że pas napędowy powinien być całkowicie bezszelestny, na pewno jest zdecydowanie cichszy od napędu łańcuchowego i napędu przez wał.
Oto jak Kawasaki tłumaczy naturalne odgłosy napędu pasowego.
Można się z tym zgadzać lub nie, załączyłem tylko krótki fragment jako lekturę dla chętnych.
Tex66
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Ciekawy artykuł, dzięki za wrzucenie!
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Prawdopodobnie wszyscy na Facebook-u VN 2000 są absolwentami medycyny, ale wystarczy cofnąć się do szkoły podstawowej i przypomnieć sobie proste pytanie:
- przez dwa punkty, ile może przebiegać prostych:
- odpowiedzieć brzmi: jedna prosta!
Jeżeli jednak ktoś chce bardziej zgłębić temat układania się pasa (jako ta przysłowiowa prosta) napędowego na dwóch kołach pasowych (przysłowiowe dwa punkty) to materiałów z mechaniki i przenoszenia napędu w Internecie znajdzie mnóstwo.
Konstrukcyjnie w VN2k pas ma być przy zewnętrznych kołnierzach obu kół pasowych, jak to jest w Suzuki, Indian, Honda, Harley Davidson, Yamaha, to określa konstrukcja i rzeczywiście jest to różnie.
Jak ktoś chce mieć pas przy wewnętrznej krawędzi tylnego koła pasowego niech zmieni markę i model motocykla i po problemie.
Niespełna dwa miesiące temu wymieniłem profilaktycznie (tylko 24 000 mil) wałek zdawczy, łożyska wałka oraz przednie koło pasowe. Założyłem pas na przednie koło, następnie na tylne koło pasowe, nie zwracając uwagi na położenie pasa na kołach. Ustawiłem ugięcie pasa na 4 mm pod działaniem siły 45N, ustawiając identycznie na obu napinaczach naciągu.
Pas samoistnie ustawił się przy zewnętrznych kołnierzach kół pasowych.
Obracam kołem do przodu czy do tyłu kiedy motocykl jest na podnośniku, pas nie zmienia położenia. Przetaczam motocykl do przodu czy do tyłu, pas nie zmienia położenia, żadnego przesuwania się pasa na tylnym Pulley-u.
- Czyli, co, muszę mieć coś nie tak (musi być coś spier….one), skoro wszystko jest instrukcyjnie?
W załączeniu taka mała „zbitka” wiedzy jak układa się pas na tylnym kole pasowym w zależności od ustawienia tylnego Pulley-a.
Wszystkie nieprawidłowości w ustawieniu kół skutkowały będą tym, że pas nie będzie pracował całą swoja szerokością, co z kolei skutkować będzie szybszym zużyciem pasa czy jego uszkodzeniem. Podobnie będzie z szybszym i nie równomiernym wycieraniem się zębów tylnego koła pasowego.
Jako że niektórzy chętnie dołączają do swoich komentarzy na Facebook-u VN 2000 grafikę czyjegoś autorstwa jako swoją to teraz trochę się to skomplikuje.
- przez dwa punkty, ile może przebiegać prostych:
- odpowiedzieć brzmi: jedna prosta!
Jeżeli jednak ktoś chce bardziej zgłębić temat układania się pasa (jako ta przysłowiowa prosta) napędowego na dwóch kołach pasowych (przysłowiowe dwa punkty) to materiałów z mechaniki i przenoszenia napędu w Internecie znajdzie mnóstwo.
Konstrukcyjnie w VN2k pas ma być przy zewnętrznych kołnierzach obu kół pasowych, jak to jest w Suzuki, Indian, Honda, Harley Davidson, Yamaha, to określa konstrukcja i rzeczywiście jest to różnie.
Jak ktoś chce mieć pas przy wewnętrznej krawędzi tylnego koła pasowego niech zmieni markę i model motocykla i po problemie.
Niespełna dwa miesiące temu wymieniłem profilaktycznie (tylko 24 000 mil) wałek zdawczy, łożyska wałka oraz przednie koło pasowe. Założyłem pas na przednie koło, następnie na tylne koło pasowe, nie zwracając uwagi na położenie pasa na kołach. Ustawiłem ugięcie pasa na 4 mm pod działaniem siły 45N, ustawiając identycznie na obu napinaczach naciągu.
Pas samoistnie ustawił się przy zewnętrznych kołnierzach kół pasowych.
Obracam kołem do przodu czy do tyłu kiedy motocykl jest na podnośniku, pas nie zmienia położenia. Przetaczam motocykl do przodu czy do tyłu, pas nie zmienia położenia, żadnego przesuwania się pasa na tylnym Pulley-u.
- Czyli, co, muszę mieć coś nie tak (musi być coś spier….one), skoro wszystko jest instrukcyjnie?
W załączeniu taka mała „zbitka” wiedzy jak układa się pas na tylnym kole pasowym w zależności od ustawienia tylnego Pulley-a.
Wszystkie nieprawidłowości w ustawieniu kół skutkowały będą tym, że pas nie będzie pracował całą swoja szerokością, co z kolei skutkować będzie szybszym zużyciem pasa czy jego uszkodzeniem. Podobnie będzie z szybszym i nie równomiernym wycieraniem się zębów tylnego koła pasowego.
Jako że niektórzy chętnie dołączają do swoich komentarzy na Facebook-u VN 2000 grafikę czyjegoś autorstwa jako swoją to teraz trochę się to skomplikuje.
Tex66
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Super wyjaśnienie i grafika. Dzięki.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Przypadek 4 może również wynikać ze zużytego łożyska piasty zabieraka, w tym przypadku zużywa się nadmiernie prawa krawędź tylnego koła puleya, jak również jest koszona prawa krawędź pasa, czego
właśnie doświadczyłem empirycznie. Przypadek 3 moim zdaniem może wynikać tylko ze złego ustawienia tylnego koła.
Piąty przypadek, może spędzać sen z powiek, przynajmniej posiadaczy VN1700.
właśnie doświadczyłem empirycznie. Przypadek 3 moim zdaniem może wynikać tylko ze złego ustawienia tylnego koła.
Piąty przypadek, może spędzać sen z powiek, przynajmniej posiadaczy VN1700.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
-
- Posty: 1
- Rejestracja: śr wrz 06, 2023
- Motocykl: Vulcan
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Hej wszystkim
Od miesiąca jestem szczęśliwym (chyba) posiadaczem Kawasaki vaquero ABS z 2014r, w piątek z racji pogody udało mi się przejechać pierwsze kilometry, zmartwił mnie hałas (chrobotanie) od strony pasa, po zgłębieniu tematu tutaj na forum mój pas pracuje przy prawej krawędzi koła, czyli nieprawidłowo według szkicu tex66 przykład drugi, i tutaj moje pytanie o ile regulacja przykładu 3 i 4 wydaje się prosta o tyle nie mam pojęcia wyregulować koła odchylonego na przykładzie 2, mogę prosić o podpowiedź?
Od miesiąca jestem szczęśliwym (chyba) posiadaczem Kawasaki vaquero ABS z 2014r, w piątek z racji pogody udało mi się przejechać pierwsze kilometry, zmartwił mnie hałas (chrobotanie) od strony pasa, po zgłębieniu tematu tutaj na forum mój pas pracuje przy prawej krawędzi koła, czyli nieprawidłowo według szkicu tex66 przykład drugi, i tutaj moje pytanie o ile regulacja przykładu 3 i 4 wydaje się prosta o tyle nie mam pojęcia wyregulować koła odchylonego na przykładzie 2, mogę prosić o podpowiedź?
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
Przykład drugi, ja nie wiem kiedy mógłby wystąpić, z rysunku nr 2 a wynika że koło zachowuje ośowość, a łożysko piasty jest sprawne.
Pozostaje jedynie źle złożona piasta, ale czy da się źle zmontować piastę na oryginalnych dystansach, tulejach?
Piszesz że przypadek 3 i 4 wydaje się prosty, ale nie piszesz czy wykluczyłeś te przypadki.
Pozostaje jedynie źle złożona piasta, ale czy da się źle zmontować piastę na oryginalnych dystansach, tulejach?
Piszesz że przypadek 3 i 4 wydaje się prosty, ale nie piszesz czy wykluczyłeś te przypadki.
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Naciąg pasa napędowego VN2k
……. „zmartwił mnie hałas (chrobotanie) od strony pasa”;
…….. „mój pas pracuje przy prawej krawędzi koła”.
I teraz sama istota (samo sedno), czy „chrobotanie” jako efekt ma wpływ na to, że pas układa się przy wewnętrznej krawędzi koła pasowego, czy odwrotnie, to „praca przy prawej krawędzi koła” skutkuje „chrobotaniem”?
- Czujesz różnicę?
- Tu jest rozwiązanie.
P.S.
- ….. „po zgłębieniu tematu tutaj na forum” – słowo Forum piszemy z dużej litery;
- ….. „według szkicu tex66” – Tex66 też wypadałoby;
- „Hej wszystkim” – nie zalicza POWITALNI.
Ale jest i pozytyw, opisać problem w zdaniu wielokrotnie złożonym zawierającym 78 wyrazów, 423 znaki bez spacji a w sumie 500 znaków ze spacjami to jednak trzeba umieć.
Powodzenia
…….. „mój pas pracuje przy prawej krawędzi koła”.
I teraz sama istota (samo sedno), czy „chrobotanie” jako efekt ma wpływ na to, że pas układa się przy wewnętrznej krawędzi koła pasowego, czy odwrotnie, to „praca przy prawej krawędzi koła” skutkuje „chrobotaniem”?
- Czujesz różnicę?
- Tu jest rozwiązanie.
P.S.
- ….. „po zgłębieniu tematu tutaj na forum” – słowo Forum piszemy z dużej litery;
- ….. „według szkicu tex66” – Tex66 też wypadałoby;
- „Hej wszystkim” – nie zalicza POWITALNI.
Ale jest i pozytyw, opisać problem w zdaniu wielokrotnie złożonym zawierającym 78 wyrazów, 423 znaki bez spacji a w sumie 500 znaków ze spacjami to jednak trzeba umieć.
Powodzenia
Tex66