2k regulator napięcia
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
2k regulator napięcia
Przy okazji przeglądu klamota przed sezonem, najważniejszą sprawą, którą trzeba opanować w roczniku 2004, to oczywiście sprawdzenie regulatora napięcia. Pojedynczy regulator, jego dostępność na rynku znikoma, także towar na wagę złota. Dmuchając na zimne, poza czyszczeniem złączek i styków, po nałożeniu primera, całą żywicę pokryłem klejem do szyb samochodowych, Uszczelnienie jest elastyczne i wieczne, nic tam nie pęknie, w przeciwieństwie do twardej żywicy. Wtyki też solidnie wyczyszczone, dociśnięte gumki uszczelniające wchodzące do nich przewody, regulator na miejsce i mamy święty spokój. Polecam sprawdzenie tego elementu, wszelkie przebarwienia na stykach czy okopcenia, to początek sporych kłopotów. Dwa wtyki, jeden z 3 przewodami, drugi z dwoma + gumowa zaślepka jednego wejścia, która u mnie była lekko wysunięta, po wciśnięciu na miejsce jest ok.
Wkładając prawą pokrywę (boczek) z kluczykiem, zwróćcie uwagę na prawidłowe jej osadzenie, na jej końcu pod zamkiem jest bolec, który wchodzi w gniazdo z gumką. Przed przekręceniem kluczyka, dobrze jest sprawdzić palcem i dopchnąć ten uchwyt, żeby całkiem wszedł na bolec, bo inaczej jest wyginany i powoli pęka. Pospawałem pęknięcie, nie będę szlifował spoiny, będzie mocniejsza, a całość i tak jest niewidoczna.
Wkładając prawą pokrywę (boczek) z kluczykiem, zwróćcie uwagę na prawidłowe jej osadzenie, na jej końcu pod zamkiem jest bolec, który wchodzi w gniazdo z gumką. Przed przekręceniem kluczyka, dobrze jest sprawdzić palcem i dopchnąć ten uchwyt, żeby całkiem wszedł na bolec, bo inaczej jest wyginany i powoli pęka. Pospawałem pęknięcie, nie będę szlifował spoiny, będzie mocniejsza, a całość i tak jest niewidoczna.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
To prawda, regulator napięcia/prostownik do VN 2000 A1/H1 jest na wagę złota.
A co dopiero trzy takie regulatory w zapasie.
A co dopiero trzy takie regulatory w zapasie.
Tex66
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
Brawo Tex66, właśnie wywołałeś palpitacje serc spowodowane zazdrością u niejednego właściciela VN2000 A1/H1 . A tak na poważnie ,czy owe regulatory są aż tak podatne na uszkodzenia i awarie, że potrzebujesz aż 3 na zapas? Czy to bardziej inwestycja, bo towar bez wątpienia deficytowy?
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
Regulator/prostownik w VN2000A1 jest bardziej odporny konstrukcyjnie na ewentualne uszkodzenia zarówno mechaniczne jak i elektryczne niż regulatory/prostowniki w modelach od 2005 roku. Ale jak każda elektroniczna rzecz zawsze może ulec awarii w najmniej oczekiwanym/spodziewanym momencie (np. po zimowaniu motocykla, początek czy środek sezonu) a wtedy niezbędna jest jego wymiana.
- Co wtedy, wtedy zacząć próby jego poszukiwania i pozyskania?
Niestety, nowego regulatora/prostownika do VN 2000A1 nie można już kupić, zostają jedynie używane, a trafić na jakikolwiek używany, nie mówiąc już o takim w bardzo dobrym stanie jest bardzo-bardzo ciężko i będzie tylko coraz trudniej.
Mam trzy sprawne, zawsze po kupnie (na e-Bay kupuje się w ciemno) robię sprawdzenie ich rezystancji, mają rezystancje instrukcyjne/wręcz książkowe, zwieńczeniem jest podłączenie go na chwilę do instalacji elektrycznej VN2k A1 i sprawdzenie napięcia ładowania na akumulatorze.
P.S.
Towar jest zdecydowanie bardziej niż deficytowy ale „jeść nie woła” – więc zakonserwowane sobie leżą.
- Czy jest to inwestycja?
- Nie myślę o tym jako o inwestycji ale na pewno cena pojedynczego regulatora/prostownika będzie tylko rosła.
A co do „wywołanej palpitacji”, póki co, żaden nie jest na sprzedaż i na pewno szybko nie będzie.
- Co wtedy, wtedy zacząć próby jego poszukiwania i pozyskania?
Niestety, nowego regulatora/prostownika do VN 2000A1 nie można już kupić, zostają jedynie używane, a trafić na jakikolwiek używany, nie mówiąc już o takim w bardzo dobrym stanie jest bardzo-bardzo ciężko i będzie tylko coraz trudniej.
Mam trzy sprawne, zawsze po kupnie (na e-Bay kupuje się w ciemno) robię sprawdzenie ich rezystancji, mają rezystancje instrukcyjne/wręcz książkowe, zwieńczeniem jest podłączenie go na chwilę do instalacji elektrycznej VN2k A1 i sprawdzenie napięcia ładowania na akumulatorze.
P.S.
Towar jest zdecydowanie bardziej niż deficytowy ale „jeść nie woła” – więc zakonserwowane sobie leżą.
- Czy jest to inwestycja?
- Nie myślę o tym jako o inwestycji ale na pewno cena pojedynczego regulatora/prostownika będzie tylko rosła.
A co do „wywołanej palpitacji”, póki co, żaden nie jest na sprzedaż i na pewno szybko nie będzie.
Tex66
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pn maja 16, 2022
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51
Re: 2k regulator napięcia
@artix dobra robota!
Primer i klej do szyb jakiś dedykowany czy dowolny?
Kontynuując temat przedłużenia życia regulatora - czy wg was ma sens aktywne chłodzenie? (Mieszkam w centrum dużego miasta więc czasem trzeba coś załatwić albo zwyczajnie z niego wyjechać… wtedy śr prędkość to pewnie 25km/h przez chwilę dłuższą niż pół godz).
Mam mały wydajny i wydaje się solidny wentylator z niewielkim poborem mocy…
Czy to może pomóc? Chciałbym go podłączyć raczej nie bezpośrednio, jakimś wężem niedługim pewnie oraz dodać opcję ON/OFF przy kierownicy
Primer i klej do szyb jakiś dedykowany czy dowolny?
Kontynuując temat przedłużenia życia regulatora - czy wg was ma sens aktywne chłodzenie? (Mieszkam w centrum dużego miasta więc czasem trzeba coś załatwić albo zwyczajnie z niego wyjechać… wtedy śr prędkość to pewnie 25km/h przez chwilę dłuższą niż pół godz).
Mam mały wydajny i wydaje się solidny wentylator z niewielkim poborem mocy…
Czy to może pomóc? Chciałbym go podłączyć raczej nie bezpośrednio, jakimś wężem niedługim pewnie oraz dodać opcję ON/OFF przy kierownicy
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: 2k regulator napięcia
Tex66, zakosiłeś wszystkie regulatory z wtórnego rynku, jakbyś kiedyś chciał się jednego pozbyć, to z chęcią od Ciebie odkupię, a grosza nie poskąpię .
typhoon, klej do szyb jakikolwiek, primer miałem pod ręką, bo będe naprawiał to, co spierniczyła fabryka w aucie mojej żonki, plastikowe podszybie wysuwa sie z szyby czołowej, naprawa polega na wklejeniu tego przy pomocy kleju, a ten do szyb samochodowych jest do tego najodpowiedniejszy. Chcesz się bawić w dodatkowe chłodzenie, to kombinuj, ale nie temperatura jest problemem przy regulatorach, o ile jest z nimi jakikolwiek problem. Myślę, że przy okresowych przeglądach wtyczek i ich dokładnej weryfikacji, można sporo wydłużyć czas eksploatacji tego ustrojstwa. Przegladając fora, widać, że jeżeli regulator pada, to ma czarne, zaśniedziałe czy okopcone styki, co wskazuje na przegrzewanie się konektorów. Powód zazwyczaj podobny, czyli wilgoć, dlatego warto wydlubać regulator z moto, obejrzeć piny, dokładnie wyczyścić wnętrza wtyczek i gniazd preparatami do tego przeznaczonymi. U mnie było czyściutko, konektory świecące, zero jakichkolwiek nalotów, czego nie można powiedzieć o bezpiecznikach w głównej skrzynce, każdy usyfiony, pomimo tego że są osłonięte boczną pokrywą i dodatkowo osłonami. Tam też warto zajrzeć, wyciagnąć pokolei kazdy bezpiecznik i go przeczyścić. Wracając do kleju do szyb, mam zwyczaj dmuchać na zimno, żywica uszczelniająca elektronike jest twarda jak kamień, może ale nie musi kiedyś pęknąć czy odspoić się od obudowy, dodatkowe elastyczne uszczelnienie na pewno nie zaszkodzi
typhoon, klej do szyb jakikolwiek, primer miałem pod ręką, bo będe naprawiał to, co spierniczyła fabryka w aucie mojej żonki, plastikowe podszybie wysuwa sie z szyby czołowej, naprawa polega na wklejeniu tego przy pomocy kleju, a ten do szyb samochodowych jest do tego najodpowiedniejszy. Chcesz się bawić w dodatkowe chłodzenie, to kombinuj, ale nie temperatura jest problemem przy regulatorach, o ile jest z nimi jakikolwiek problem. Myślę, że przy okresowych przeglądach wtyczek i ich dokładnej weryfikacji, można sporo wydłużyć czas eksploatacji tego ustrojstwa. Przegladając fora, widać, że jeżeli regulator pada, to ma czarne, zaśniedziałe czy okopcone styki, co wskazuje na przegrzewanie się konektorów. Powód zazwyczaj podobny, czyli wilgoć, dlatego warto wydlubać regulator z moto, obejrzeć piny, dokładnie wyczyścić wnętrza wtyczek i gniazd preparatami do tego przeznaczonymi. U mnie było czyściutko, konektory świecące, zero jakichkolwiek nalotów, czego nie można powiedzieć o bezpiecznikach w głównej skrzynce, każdy usyfiony, pomimo tego że są osłonięte boczną pokrywą i dodatkowo osłonami. Tam też warto zajrzeć, wyciagnąć pokolei kazdy bezpiecznik i go przeczyścić. Wracając do kleju do szyb, mam zwyczaj dmuchać na zimno, żywica uszczelniająca elektronike jest twarda jak kamień, może ale nie musi kiedyś pęknąć czy odspoić się od obudowy, dodatkowe elastyczne uszczelnienie na pewno nie zaszkodzi
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
Artix,
…….. „to bierz to zdjęcie, nie krępuj się, wartość podobna, a ładniej się świecą”.
A może poczekam jak tak będą się świeciły, te zdecydowanie dużo ładniej się świecą i jakoś tak ich więcej:
…….. „to bierz to zdjęcie, nie krępuj się, wartość podobna, a ładniej się świecą”.
A może poczekam jak tak będą się świeciły, te zdecydowanie dużo ładniej się świecą i jakoś tak ich więcej:
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: 2k regulator napięcia
Tex66, wyobraź sobie taką kupkę nowiutkich regulatorów...
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
Artix,
Kupię jeden do sprawdzenia, jeżeli będzie działał jak w specyfikacji to chyba będę miał taką kupkę jak na ostatnim zdjęciu, albo nawet kilka takich kupek …..
Wszystkie zdjęcia, włącznie z tym z wymiarami są ze strony sprzedawcy.
Kupię jeden do sprawdzenia, jeżeli będzie działał jak w specyfikacji to chyba będę miał taką kupkę jak na ostatnim zdjęciu, albo nawet kilka takich kupek …..
Wszystkie zdjęcia, włącznie z tym z wymiarami są ze strony sprzedawcy.
Tex66
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
Jak czytam, te informacje o regulatorze napięcia do mojego motocykla, to aż sie boje go dotykać, aby przypadkiem coś nie spier...lić
Nigdy nie jest za późno.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: 2k regulator napięcia
A nie mówiłem!:)
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: 2k regulator napięcia
Jednak to nie regulator SH a regulator FH, sprzedawca napisze wszystko co chce się przeczytać aby tylko kupić dany produkt, co innego odpowiedź na mail bardzo grzecznościowy od producenta w Japonii. Byłem zaskoczony, że zechcieli odpisać, a przecież to jedna z najbardziej liczących się firm na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tokio, ale to tylko potwierdza, że Japończycy to bardzo kulturalni ludzie. Mało tego, napisali czym można zastąpić przestarzały już technologicznie SH726AA z VN 2000A1.
Whiteroman,
A co takiego „mówiłeś”, co wniosło cokolwiek rzeczowego na temat regulatora/prostownika napięcia do VN 2000A1.
To o „odczarowaniu” to nie zaliczamy.
Czytać jedynie posty i jak już ktoś poda wszystko gotowe, napisać „A nie mówiłem!” to każdy potrafi.
Słuchaj, jak podasz oznaczenie nowego R/R, producenta i wytłumaczysz czym różnią się te dwa typy regulatorów (SH i FH) – a dokładnie, czym różni zasada działania SCR w regulatorach SH od technologii FET (dokładnie MOSFET) w regulatorach FH i jaki to może mieć wpływ na 20-sto letni alternator w przypadku VN2kA1 to śmiało możesz napisać, że coś „powiedziałeś”.
Whiteroman,
A co takiego „mówiłeś”, co wniosło cokolwiek rzeczowego na temat regulatora/prostownika napięcia do VN 2000A1.
To o „odczarowaniu” to nie zaliczamy.
Czytać jedynie posty i jak już ktoś poda wszystko gotowe, napisać „A nie mówiłem!” to każdy potrafi.
Słuchaj, jak podasz oznaczenie nowego R/R, producenta i wytłumaczysz czym różnią się te dwa typy regulatorów (SH i FH) – a dokładnie, czym różni zasada działania SCR w regulatorach SH od technologii FET (dokładnie MOSFET) w regulatorach FH i jaki to może mieć wpływ na 20-sto letni alternator w przypadku VN2kA1 to śmiało możesz napisać, że coś „powiedziałeś”.
Tex66
Kto jest online
Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości