Zaczynamy odczuwać spadek mocy, silnik inaczej reaguje na odkręcanie manetki przyśpieszenia, słychać bliżej nieokreślony dźwięk z okolić pompy paliwa, to niewątpliwie objawy zbliżających się poważniejszych problemów z samą pompą paliwa i jej filtrem oraz głównym filtrem paliwa.
- Czy wymiana samego filtra pomy pomoże?
- Nie zawsze i niekoniecznie.
Skoro po zdemontowaniu, filtr siatkowy pompy jest już tak zanieczyszczony, że nie przepuszcza światła to podobnie będzie wyglądał główny filtr paliwa. Stan samej pompy też jest już wątpliwy, podobnie jak i regulatora ciśnienia paliwa.
Skoro już wymontowaliśmy zespół pompy paliwa to wymiana jedynie tak zanieczyszczonego filtra pompy w niczym nie pomoże, a wręcz przeciwnie, możemy narobić sobie większych problemów.
Niechęć wymiany samej pompy i głównego filtra paliwa bo to generuje koszy, to „wycieranie doopy szkłem”, teoretycznie można ale na pewno będzie bolało.
Wyschniecie głównego filtra paliwa po zdemontowaniu całego zespołu pompy paliwa w oczekiwaniu kilku dni na przyjście nowego filtra pompy, wymachiwanie nim (lewo-prawo, góra-dół) przy demontażu starego i montażu nowego filtra pompy a następnie montaż całości w zbiorniku i próba uruchomienia silnika, a tu nic, silnik kręci ale się nie uruchamia.
- Dlaczego?
- Bo wyschnięte drobiny zanieczyszczeń z głównego filtra paliwa po tych dwóch-trzech dniach, nazwijmy to odkleiły się od w miarę wyschniętej powierzchni filtrującej głównego filtra i pod ciśnieniem 3 atm (44psi) po włączeniu zapłonu i po uruchomieniu się pompy na 3s płynęły na wtryskiwacze i je zapchały.
Mówiłem, że może zaboleć.
Oczywiście w większości przypadków tak może się stać ale nie musi.
Ostatecznie to wcześniej powinniśmy zamówić filtr pompy, szybki demontaż starego, montaż nowego i wszystko ponownie do zbiornika paliwa z nowym uszczelnieniem zespołu pomy (O-Ring, 670E5075) który zaraz napełniamy paliwem.
Najlepszym jednak rozwiązaniem jest jednoczesna wymiana pomy i głównego filtra paliwa.
Całość w Kawasaki to koszt około 4000 zł, więc najlepiej dokupywać podzespoły pojedynczo.
Dobranie pompy i regulatora i ich kupno to żaden problem, najwięcej problemów będzie z głównym filtrem paliwa. Ale na wszystko jest sposób, można go kupić już z regulatorem ciśnienia paliwa za jedyne 61 zł – rysunek C na załączonej grafice.
Bardzo dobrą pompę kupimy za około 500 zł już z dołączonym do niej filtrem paliwa (+ jeszcze jeden zapasowy).
I tak, za około 600 zł mamy praktycznie nowy zespół pomy paliwa i spokój na lata i następne kilkadziesiąt a może i na ± 100 000 km.
P.S.
Sam nie miałem potrzeby demontowania jeszcze zespołu pomy paliwa w swoim VN2k, nie mam z nim na chwile obecną najmniejszych problemów ale temat zgłębiłem na forach angielskojęzycznych (USA), tak trochę pod wpływem pewnego postu na jednej z „grupek” gdzie „happy end-u” coś nie widać od trzech dni po wymianie samego filtra pomy paliwa.
Tam też znalazłem gdzie kupić identyczny główny filtr paliwa, identyczny jak w VN2k w przeliczeniu to właśnie 61 zł. Kawasaki na pewno nie będzie szczęśliwe po rozpowszechnianiu takiej informacji.
Zamówiłem od razu dwa, może kiedyś trzeba będzie go wymienić wraz z pompą.
Spokojnego weekendu wszystkim.
VN 2000 – Zespół pompy paliwa
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Re: VN 2000 – Zespół pompy paliwa
Hej Tex. Czy mógłbyś podać namiar gdzie kupić element C ? Nie mogłem go namierzyć tego w serwisach aukcyjnych sklepach moto itp. Pozdrawiam.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 2000 – Zespół pompy paliwa
Zespół pompy paliwa z VN 2000 z roku 2006 – nr katalogowy 49040-0016 z motocykla po całkowitej szkodzie (kasacja) z przebiegiem 12 000 km.
Pompa nabyta (to co na zdjęciu) za 400 zł, aktualnie w Kawasaki.pl to koszt 4700 zł, niespełna rok temu to wydatek 4000 zł. Prawdopodobnie w przyszłym roku to ponad 5000 zł.
Nie ma najmniejszego problemu stosować powyższy zespołu pomy zamiennie w VN 2000 z roczników 2004-2005.
Oryginalna pompa Mitsubishi, oryginalny filtr pompy (tzw. sito pomy) czyściutki i żółciutki, brak jakichkolwiek, nawet najmniejszych zanieczyszczeń. Jego gęsta struktura filtrująca (oczywiście na plus) nie przypomina żadnego zamiennika z polskich portali aukcyjnych czy Aliexpress czy też e-Bay, nie ma więc najmniejszej potrzeby go wymieniać. Przy tak czystym filtrze pomy można być pewnym, że filtr paliwa jest w podobnym stanie lub lepszym. Regulator ciśnienia (3 bar) bez najmniejszych śladów korozji. Co ważne, zespół pomy paliwa jest z czujnikiem rezerwy paliwa, gdyby uległ uszkodzeniu, tego elementu nie dokupi się oddzielnie na portalach aukcyjnych, czy nawet w Kawasaki.
Do kupienia pozostał jedynie O-Ring 670 (670E5075) za 97 zł, uszczelnia on połączenie pompy paliwa ze zbiornikiem.
I kolejny element już po umyciu i po zabezpieczeniu przed kurzem i wilgocią znalazł miejsce na regale z częściami zapasowymi do VN2k.
Jak wygląda filtr paliwa VN 2000 z przebiegiem 35 000 mil (56 000 km) można zobaczyć poniżej, zdjęcie z jednego forów Kawasaki USA, dokładnie z postu dotyczącego VN2k.
Pompa nabyta (to co na zdjęciu) za 400 zł, aktualnie w Kawasaki.pl to koszt 4700 zł, niespełna rok temu to wydatek 4000 zł. Prawdopodobnie w przyszłym roku to ponad 5000 zł.
Nie ma najmniejszego problemu stosować powyższy zespołu pomy zamiennie w VN 2000 z roczników 2004-2005.
Oryginalna pompa Mitsubishi, oryginalny filtr pompy (tzw. sito pomy) czyściutki i żółciutki, brak jakichkolwiek, nawet najmniejszych zanieczyszczeń. Jego gęsta struktura filtrująca (oczywiście na plus) nie przypomina żadnego zamiennika z polskich portali aukcyjnych czy Aliexpress czy też e-Bay, nie ma więc najmniejszej potrzeby go wymieniać. Przy tak czystym filtrze pomy można być pewnym, że filtr paliwa jest w podobnym stanie lub lepszym. Regulator ciśnienia (3 bar) bez najmniejszych śladów korozji. Co ważne, zespół pomy paliwa jest z czujnikiem rezerwy paliwa, gdyby uległ uszkodzeniu, tego elementu nie dokupi się oddzielnie na portalach aukcyjnych, czy nawet w Kawasaki.
Do kupienia pozostał jedynie O-Ring 670 (670E5075) za 97 zł, uszczelnia on połączenie pompy paliwa ze zbiornikiem.
I kolejny element już po umyciu i po zabezpieczeniu przed kurzem i wilgocią znalazł miejsce na regale z częściami zapasowymi do VN2k.
Jak wygląda filtr paliwa VN 2000 z przebiegiem 35 000 mil (56 000 km) można zobaczyć poniżej, zdjęcie z jednego forów Kawasaki USA, dokładnie z postu dotyczącego VN2k.
Tex66
Re: VN 2000 – Zespół pompy paliwa
Ten element na dole z prawej strony górna krawędź, nosi ślady jakiejś termicznej przeróbki, czy to tak w oryginale jest?
Live free or die
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
Komar, Romet, Ogar, WSK, ETZ250, CZ350, HAYABUSA, CBR1100, VN 1500 NOMAD, ST1300, VN1700 VOYAGER
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 2000 – Zespół pompy paliwa
A że marazm na Forum i nie ma co poczytać, to tym razem bardziej coś do pooglądania na weekendzik.
Gdyby ktoś jeszcze zastanawiał się czy pompę paliwa z VN 2000A1 można montować w modelach późniejszych i odwrotnie to zapewniam, że śmiało można.
Obwody elektryczne minimalnie się różnią (zabezpieczenie tych obwodów) ale na samą pompę i jej pracę nie mają najmniejszego wpływu, podobnie jak na pracę wtryskiwaczy (też kosmetyczne różnice w obu obwodach).
W VN2kA1 jest dodatkowy bezpiecznik 30A (nie mylić z bezpiecznikiem 30A przy przekaźniku rozrusznika) który zabezpiecza obwód pompy paliwa ale i obwód elektryczny wtryskiwaczy (i nie tylko).
W modelach od 2005 roku obwód elektryczny pomy paliwa i obwód elektryczny wtryskiwaczy są jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem zapłonu i bezpiecznikiem ECU.
W modelu VN2kA1 również są te dwa bezpieczniki i mają pieczę na powyższymi dwoma obwodami elektrycznymi ale dodatkowo nad całością czuwa właśnie dodatkowy bezpiecznik 30A.
Gdyby ktoś jeszcze zastanawiał się czy pompę paliwa z VN 2000A1 można montować w modelach późniejszych i odwrotnie to zapewniam, że śmiało można.
Obwody elektryczne minimalnie się różnią (zabezpieczenie tych obwodów) ale na samą pompę i jej pracę nie mają najmniejszego wpływu, podobnie jak na pracę wtryskiwaczy (też kosmetyczne różnice w obu obwodach).
W VN2kA1 jest dodatkowy bezpiecznik 30A (nie mylić z bezpiecznikiem 30A przy przekaźniku rozrusznika) który zabezpiecza obwód pompy paliwa ale i obwód elektryczny wtryskiwaczy (i nie tylko).
W modelach od 2005 roku obwód elektryczny pomy paliwa i obwód elektryczny wtryskiwaczy są jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem zapłonu i bezpiecznikiem ECU.
W modelu VN2kA1 również są te dwa bezpieczniki i mają pieczę na powyższymi dwoma obwodami elektrycznymi ale dodatkowo nad całością czuwa właśnie dodatkowy bezpiecznik 30A.
Tex66
-
- Posty: 67
- Rejestracja: pn maja 16, 2022
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: 2, MZ ETZ 150, Simson S51
Re: VN 2000 – Zespół pompy paliwa
Pokusiłem się o rozebranie pompy w celu kontroli stanu filtrów i ich wymiany gdyż podejrzewałem że kontrolka FI (która zapala mi się gdy jakąś chwilę jadę ponad 130km/h, a kodu błędu jeszcze nie sprawdzałem) może się zapalać przez zbyt małege ciśnienie paliwa z powodu właśnie tych filtrów.
Nie rozbierałem głównego filtra ale ten pierwszy nie wyglądał jakoś źle, ba powiedziałbym że nawet dobrze (trochę brudu wiadomo ale bak czysty i wszystko ogólnie sterylnie).
Jak pisał Tex66 zamiennik pierwszego filtra nie jest tak 'gęsty' i wydaje mi się, że wyczyszczę i założę ponownie stary.
Do wymiany pójdzie jedynie filtr główny z regulatorem - nie wiem jaki jest jego stan ale właśnie mam ok. 35k mil więc może być podobnie jak wyżej.
Nie rozbierałem głównego filtra ale ten pierwszy nie wyglądał jakoś źle, ba powiedziałbym że nawet dobrze (trochę brudu wiadomo ale bak czysty i wszystko ogólnie sterylnie).
Jak pisał Tex66 zamiennik pierwszego filtra nie jest tak 'gęsty' i wydaje mi się, że wyczyszczę i założę ponownie stary.
Do wymiany pójdzie jedynie filtr główny z regulatorem - nie wiem jaki jest jego stan ale właśnie mam ok. 35k mil więc może być podobnie jak wyżej.
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ