VN 2000 Z 2003R PORBLEM Z odpaleniem

Deha
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 23, 2024
Motocykl: vn200

VN 2000 Z 2003R PORBLEM Z odpaleniem

Post autor: Deha » śr paź 09, 2024

Czesć
Mam do odpalenia vn2000 chyba 2003 rok. Moto kupił znajomy znajomego jako niepalący i nie jeżdzący. Przywiozl mi do warszatu aby go odpalic. Rorusznik kręci , iskra pojawia sie tylko na początku rozruchu. Dekompresator działa , jak długo kręce rozrusznikiem to sie cofa ale nie pali- brak iskry. Cewki dobre, na krótko daja iskre. Przepustnica dostaje napiecie po właczeniu zapłonu. Czujnik położenia wału działa , daje impulsy -sprawdziłem diodą led. Nie mogę wejsc w odczyt błedów , ecu sie grzeje trochę , bezpieczników nie pali żadnych. Zasilanie na wtyczkach ecu jest , świeci żarówka. Jest możliwość że uszkodzony ecu jest? J ecu nr 21175-0005, 112100-1830.
Ma ktos jakis pomysł?

Robrob
Posty: 205
Rejestracja: śr mar 06, 2013
Miejscowość: Łomża
Motocykl: BMW K1200 LT
VROC: 0

Re: VN 2000 Z 2003R PORBLEM Z odpaleniem

Post autor: Robrob » sob paź 12, 2024

Spróbuj napisać do kolego TEX66, to kopalnia wiedzy zwłaszcza VN 2000
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..

Deha
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 23, 2024
Motocykl: vn200

Re: VN 2000 Z 2003R PORBLEM Z odpaleniem

Post autor: Deha » pn paź 14, 2024

Pisałem z nim na PM, odesłał mnie tutaj , odpuścił temat.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: VN 2000 Z 2003R PORBLEM Z odpaleniem

Post autor: Tex66 » pn paź 14, 2024

To prawda, Kolega Deha pisał do mnie już w dniu 06.10.2024r., jeszcze zanim przywitał się w Powitalni w dniu 09.10.2024r. i zanim założył post tego samego dnia opisując problem z niemożliwością uruchomienia silnika VN 2000 i zanim Kolega Robrob zasugerował Koledze w dniu 12.10.2024r. żeby do mnie spróbował napisać. Prawdą jest też, że zasugerowałem Koledze w odpowiedzi na PW żeby założył post na Forum ogólnym to może się coś dowie, bo ja już na Forum nie wypowiadam się w kwestiach technicznych, bo już nie warto.
- Czy „odpuściłem temat” jak to Kolega napisał?
- Kwestia interpretacji, ktoś może nazywać brak pomocnej sugestii czy wręcz gotowej odpowiedzi „odpuszczeniem tematu i odesłaniem na Forum”, ja jedynie jak już pisałem wcześniej nie wypowiadam się w kwestiach technicznych.

P.S.
Istota braku możliwości uruchomienia silnika w tym przypadku jest w zanikającej iskrze w trakcie kręcenia wałem podczas rozruchu silnika VN 2000 i nie jest istotne w którym momencie winna się pojawić na pierwszym i drugim cylindrze w stosunku do położenia tłoka względem GMP każdego z cylindrów.
To, że "cewki dają iskrę na krótko" to nie wszystko, istotą jest kiedy ECU „masuje” cewki (odcina masę na cewki) i tym samym iskra zanika.
To że „czujnik położenia wału działa, daje impulsy” to też nie wszystko, musi dawać 23 impulsy przy jednym pełnym obrocie wału. Jeżeli czujnik ten w czasie jazdy ulegnie awarii ECU samoczynnie unieruchamia silnik (kod serwisowy 21), jeżeli czujnik wału korbowego jest uszkodzony to silnik się nie uruchomi. A przecież przy uruchamianiu silnika mamy nie jeden tylko pełny obrót wału.
Co znaczy, że „Cewki dobre, na krótko dają iskrę” a może nie „na krótko” ich uzwojenie wtórne robi zwarcie do masy i iskra zanika?
Jak sprawdzić samo ECU oraz dokładnie IC Zapłonnik w ramach ECU, sprawdza się to trzema sposobami i wszystkie muszą być pozytywne i świadczyć o nie uszkodzonym IC Zapłonniku.
To, że jest podawane zasilanie na ECU z przekaźnika ECU to też nie wszystko, a ECU zawsze będzie się trochę grzało (będzie ciepłe) ale oczywiście nie do przesady, że będzie parzyło w ręce.
Jak łatwo w VN 2000 uszkodzić IC Zapłonnik to taki krótki zapis z Instrukcji Serwisowej VN 2000 ze strony 518:
Nie odłączaj przewodów akumulatora ani żadnych innych połączeń elektrycznych, gdy włączony jest zapłon lub gdy silnik pracuje. Zapobiega to uszkodzeniu zapłonnika IC w ECU.
Nie instaluj akumulatora odwrotnie. Ujemna strona jest uziemiona. Zapobiega to uszkodzeniu zapłonnika IC w ECU i diod
”.
Co znaczy, że „Przepustnica dostaje napięcie po włączeniu zapłonu” który z dwóch czujników przepustnicy, główny czy pomocniczy nas interesuje przy uruchamianiu silnika bez odkręcania manetki przyśpieszenia a może siłownik podrzędnego czujnika przepustnicy i jak je sprawdzić?
Wejść w tryb autodiagnostyki trzeba i nie tylko w pierwszy tryb serwisowy ale i w drugi.
Wszystko to co napisałem jest w Instrukcji Serwisowej VN 2000, kiedyś bym wrzucił gotowe pomocne sugestie podparte grafiką, ale to było kiedyś.
Teraz tylko czytam jak wszyscy, zobaczysz jak zaraz zacznie rosnąć liczba otwarć postu (teraz jest 68) bo każdy chce coś nowego przeczytać, pomóc to już niekoniecznie.

Powodzenia Deha
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą