Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Witam wszystkich miłośników VN2000
Zwracam się z prośbą wręcz prosząc o dobrą
radę na temat wałka zdawczego może ktoś z was spotkał się z wyrobionym wieloklinem.
Gdzie mugł bym dostać wałek może ktoś ma na sprzedaż nowy lub óżywany .
Proszę o kontakt 509208580
Zwracam się z prośbą wręcz prosząc o dobrą
radę na temat wałka zdawczego może ktoś z was spotkał się z wyrobionym wieloklinem.
Gdzie mugł bym dostać wałek może ktoś ma na sprzedaż nowy lub óżywany .
Proszę o kontakt 509208580
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Cześć, ja kupiłem wszystko co potrzebowałem w tym sklepie https://sklepmoto46.pl/kawasaki/diagram ... e-kawasaki . Wałek, uszczelki itp. Wymianę wałka opisał idealnie na forum Tex66 tutaj viewtopic.php?f=54&t=15226 i tutaj viewtopic.php?f=54&t=15229
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Witam, dzwoniłem tam do nich i sprzedawca powiedział że mieli taki wałek w 2021 r.
Myślę że mogłeś wtedy go kupić .
Myślę że mogłeś wtedy go kupić .
- Skiba1
- Posty: 767
- Rejestracja: pn kwie 06, 2015
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
- VROC: 0
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Cześć ,
na stronie Kawy :
wałek za 1765 i koło pasowe 1190
tak na marginesie, kupiłeś taką czarno - srebrną dwójkę w "tjuningowym' malowaniu?
na stronie Kawy :
wałek za 1765 i koło pasowe 1190
tak na marginesie, kupiłeś taką czarno - srebrną dwójkę w "tjuningowym' malowaniu?
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
Michał
T: 607-312-526
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Nie widziałem Cię w POWITALNI więc będzie krótko i bardzo ogólnie.
Montaż używanego wałka zdawczego sugerowałbym definitywnie sobie odpuścić.
Niestety, sama wymiana nowego wałka zdawczego to nie wszystko i tematu nie zamyka. Z jego wymianą wiąże się wymiana wielu innych elementów bo taka jest konieczność i zalecany instrukcyjny wymóg jeżeli chce się to zrobić raz i dobrze.
Co do samego wałka, są jakościowo dwa typy nowych wałków, bardzo dobry i super bardzo dobry (różnią się numerem katalogowym), a jakość z kolei przekłada się na cenę wałka.
Sam wałek w wersji super bardzo dobrej to koszt ±1800 zł.
Skoro koło pasowe wytarło wielowypusty/wielokliny na wałku, jest wielce prawdopodobne, że same wielowypusty/wielokliny koła pasowego też w pewnym stopniu straciły swój pierwotny trapezowy profil. Koszt nowego przedniego koła pasowego to wydatek ±1200 zł.
Wymieniając wszystkie niezbędne podzespoły wraz z wałkiem powinieneś zmieścić się w 5500 zł (cena sprzed roku).
Za luksus jeżdżenia VN2k się płaci.
Ciesz się tylko, że w VN2k przy wymianie wałka i łożysk nie ma potrzeby zdejmowania silnika z ramy i jego rozpoławiania.
P.S.
Zanim coś wyślesz to przeczytaj co napisałeś, pisać „óżywany” przez „ó” to tak nie wypada, podobnie jak „mugł” przez „u”.
Jeżeli sklep który szczyci się jako autoryzowany dealer KAWASAKI twierdzi, że wałek zdawczy do VN2k mieli ostatni raz w 2021 roku i nie potrafi zaproponować że mogą go mieć za 3-4 dni (tyle czasu potrzeba na ściągnięcie go z centralnych magazynów na Europę w Holandii) to zmień sklep bo są niepoważni.
Powodzenia
Montaż używanego wałka zdawczego sugerowałbym definitywnie sobie odpuścić.
Niestety, sama wymiana nowego wałka zdawczego to nie wszystko i tematu nie zamyka. Z jego wymianą wiąże się wymiana wielu innych elementów bo taka jest konieczność i zalecany instrukcyjny wymóg jeżeli chce się to zrobić raz i dobrze.
Co do samego wałka, są jakościowo dwa typy nowych wałków, bardzo dobry i super bardzo dobry (różnią się numerem katalogowym), a jakość z kolei przekłada się na cenę wałka.
Sam wałek w wersji super bardzo dobrej to koszt ±1800 zł.
Skoro koło pasowe wytarło wielowypusty/wielokliny na wałku, jest wielce prawdopodobne, że same wielowypusty/wielokliny koła pasowego też w pewnym stopniu straciły swój pierwotny trapezowy profil. Koszt nowego przedniego koła pasowego to wydatek ±1200 zł.
Wymieniając wszystkie niezbędne podzespoły wraz z wałkiem powinieneś zmieścić się w 5500 zł (cena sprzed roku).
Za luksus jeżdżenia VN2k się płaci.
Ciesz się tylko, że w VN2k przy wymianie wałka i łożysk nie ma potrzeby zdejmowania silnika z ramy i jego rozpoławiania.
P.S.
Zanim coś wyślesz to przeczytaj co napisałeś, pisać „óżywany” przez „ó” to tak nie wypada, podobnie jak „mugł” przez „u”.
Jeżeli sklep który szczyci się jako autoryzowany dealer KAWASAKI twierdzi, że wałek zdawczy do VN2k mieli ostatni raz w 2021 roku i nie potrafi zaproponować że mogą go mieć za 3-4 dni (tyle czasu potrzeba na ściągnięcie go z centralnych magazynów na Europę w Holandii) to zmień sklep bo są niepoważni.
Powodzenia
Tex66
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Tex66 w Holandii jak i w wielu miejscach wałków brak, są dostępne w Japonii, przedni Pulley 923zł. Trochę dziwne, że nie ma wałków zdawczych od ręki, nieskomplikowana część. Tak jak napisałeś, prawidłowa naprawa napędu, to nie tylko wymiana samego zmielonego wałka, ale kto komu broni?...
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Artix,
To prawda i masz rację, z wałkami zdawczymi do VN2k zaczyna być problem i wszystko na to wskazuje, że będzie tylko coraz gorzej.
Są jeszcze dostępne w kilku miejscach jako zapasy magazynowe, głównie USA i wszędzie po 297$ i tak:
- USA, „Partshouse Kawasaki”;
- USA, „Wheller Powersport”;
- USA, „Revzilla”;
- USA, CPN Cyclepartsnation”;
- USA, „Rabit's”.
Wszystkie sprawdziłem dodając „do koszyka” i miałem komunikat, że „produkt pomyślnie dodany do koszyka, można kontynuować zakupy” – czyli teoretycznie są!
Gorzej jest, bo nie wysyłają do Polski, za to na terenie USA przesyłka darmowa.
Więc wałek musi kupić ktoś znajomy w USA, przepakować i nadać przesyłkę do Polski, najlepiej jako przesyłkę morską (niezbyt schludnie zapakowaną) i jeszcze inne „czary-mary” a wtedy ryzyko opłaty cła i podatku (odprawa celna) będą mniejsze.
A w Polsce:
- Monsterbike w Warszawie – nie ma i nie będzie, zarówno z numerem pierwotnym 13107-0066 jak i z nowym numerem katalogowym 13107-0108 (oba wycofane ze sprzedaży) – dzwoniłem!
Obecnie wałek o numerze 13107-0066 teoretycznie jest do kupienia (można dodać „do koszyka”) w sklepie „Kawasaki.pl” za 1462 zł, pasuje do wszystkich modeli VN2k. Wałka o numerze 13107-0108 (cena jest podana 1765 zł) w sklepie „Kawasaki.pl” nie można dodać „do koszyka”, czyli brak!
Ale wałek o tym samym numerze 13107-0108 teoretycznie można kupić w sklepie „moto46” za 1765 zł, za tyle samo co w „Kawasaki.pl”, można go kupić dodając „do koszyka”, czyli teoretycznie jest w „moto46”.
To tak dla przykładu:
Zrzutów 5 stron z USA najnormalniej nie chce mi się załączać, kto chętny może sprawdzić, że sklepy online które wyżej wymieniłem teoretycznie wałki posiadają.
Co do Holandii, dzisiaj mogą ich nie mieć, co nie znaczy że za jakiś czas nie będzie można ich tam kupić ale to też tylko teoretycznie. To właśnie pośrednio poprzez CMSNL sklepy i dilerzy Kawasaki w Europie zaopatrują się w części, to właśnie z stamtąd w maju zeszłego roku miałem ściągany wałek, koło pasowe oraz łożyska bo zachciało mi się to wszystko profilaktycznie wymienić, co jak widzę teraz było jedynie słuszną decyzją. Wałek mam o numerze 13107-0108 i wyszło dużo drożej niż ściągnięcie wałka o jeszcze o starym numerze 13107-0066 z Japonii.
Teoretycznie można jeszcze kupić wałek w Czechach, w „Parts Depot” ale tylko na zamówienie i do ściągnięcia z Japonii.
Więc z wałkami naprawdę zaczyna być już problem.
To prawda i masz rację, z wałkami zdawczymi do VN2k zaczyna być problem i wszystko na to wskazuje, że będzie tylko coraz gorzej.
Są jeszcze dostępne w kilku miejscach jako zapasy magazynowe, głównie USA i wszędzie po 297$ i tak:
- USA, „Partshouse Kawasaki”;
- USA, „Wheller Powersport”;
- USA, „Revzilla”;
- USA, CPN Cyclepartsnation”;
- USA, „Rabit's”.
Wszystkie sprawdziłem dodając „do koszyka” i miałem komunikat, że „produkt pomyślnie dodany do koszyka, można kontynuować zakupy” – czyli teoretycznie są!
Gorzej jest, bo nie wysyłają do Polski, za to na terenie USA przesyłka darmowa.
Więc wałek musi kupić ktoś znajomy w USA, przepakować i nadać przesyłkę do Polski, najlepiej jako przesyłkę morską (niezbyt schludnie zapakowaną) i jeszcze inne „czary-mary” a wtedy ryzyko opłaty cła i podatku (odprawa celna) będą mniejsze.
A w Polsce:
- Monsterbike w Warszawie – nie ma i nie będzie, zarówno z numerem pierwotnym 13107-0066 jak i z nowym numerem katalogowym 13107-0108 (oba wycofane ze sprzedaży) – dzwoniłem!
Obecnie wałek o numerze 13107-0066 teoretycznie jest do kupienia (można dodać „do koszyka”) w sklepie „Kawasaki.pl” za 1462 zł, pasuje do wszystkich modeli VN2k. Wałka o numerze 13107-0108 (cena jest podana 1765 zł) w sklepie „Kawasaki.pl” nie można dodać „do koszyka”, czyli brak!
Ale wałek o tym samym numerze 13107-0108 teoretycznie można kupić w sklepie „moto46” za 1765 zł, za tyle samo co w „Kawasaki.pl”, można go kupić dodając „do koszyka”, czyli teoretycznie jest w „moto46”.
To tak dla przykładu:
Zrzutów 5 stron z USA najnormalniej nie chce mi się załączać, kto chętny może sprawdzić, że sklepy online które wyżej wymieniłem teoretycznie wałki posiadają.
Co do Holandii, dzisiaj mogą ich nie mieć, co nie znaczy że za jakiś czas nie będzie można ich tam kupić ale to też tylko teoretycznie. To właśnie pośrednio poprzez CMSNL sklepy i dilerzy Kawasaki w Europie zaopatrują się w części, to właśnie z stamtąd w maju zeszłego roku miałem ściągany wałek, koło pasowe oraz łożyska bo zachciało mi się to wszystko profilaktycznie wymienić, co jak widzę teraz było jedynie słuszną decyzją. Wałek mam o numerze 13107-0108 i wyszło dużo drożej niż ściągnięcie wałka o jeszcze o starym numerze 13107-0066 z Japonii.
Teoretycznie można jeszcze kupić wałek w Czechach, w „Parts Depot” ale tylko na zamówienie i do ściągnięcia z Japonii.
Więc z wałkami naprawdę zaczyna być już problem.
Tex66
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Muszę powiedzieć że problem z wałkiem jest ,
Dzwoniłem do firmy która dorabia części do skrzyn i myślę że jak nie dostanę to chyba się zdecyduję .
Dzwoniłem do firmy która dorabia części do skrzyn i myślę że jak nie dostanę to chyba się zdecyduję .
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Kolega znalazł firmę w Toruniu, która w razie potrzeby może podjąć się wykonania takiego wałka. Koszt 2 - 2,5 tysia. Więcej szczegółów nie znam i nie mam też nic wspólnego z ową firmą. Ale w razie czego alternatywa jest
- Skiba1
- Posty: 767
- Rejestracja: pn kwie 06, 2015
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
- VROC: 0
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Ja natomiast poczyniam rozmowy z gościem , który może napawać zmielone zęby + hartowanie , kosztów jeszcze nie znam
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
Michał
T: 607-312-526
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Witam,
ktoś poczynił jakieś postępy w poszukiwaniach wałka? Ewentualnie dorobił gdzieś i podzieli się szczegółami?
Potrzebuję komplet wałek i koło. Motocykl przypłynął do mnie bez koła przedniego a wałek jest ciut przytarty. Kupiłbym chociaż koło na początek. Ktoś pomoże, nakieruje?
pozdrawiam
ktoś poczynił jakieś postępy w poszukiwaniach wałka? Ewentualnie dorobił gdzieś i podzieli się szczegółami?
Potrzebuję komplet wałek i koło. Motocykl przypłynął do mnie bez koła przedniego a wałek jest ciut przytarty. Kupiłbym chociaż koło na początek. Ktoś pomoże, nakieruje?
pozdrawiam
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Kolega znalazł jakiegoś gościa pod Warszawą który dorabia wałki na wzór oryginału, utwardzone , hartowane. Aktualnie jeden jest w produkcji i będzie gotowy w ciągu miesiąca . Jak juz będzie gotowy to poproszę kumpla o szczegóły i jakieś fotki
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Dobra informacja. Znasz może przybliżony koszt?
Pozdrawiam
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
To była prawdziwa super okazja, wszystko za 40$ (160 zł) w tym jak widać i wałek zdawczy, ale już tylko była.
Teraz czekam na kolejny wałek od tego samego sprzedającego, bo kolejne koło pasowe wałka też już kupiłem od tego sprzedawcy na innej aukcji a ceny ma więcej jak zdecydowanie przystępne.
https://zapodaj.net/plik-Y7wN11IPgg
Teraz czekam na kolejny wałek od tego samego sprzedającego, bo kolejne koło pasowe wałka też już kupiłem od tego sprzedawcy na innej aukcji a ceny ma więcej jak zdecydowanie przystępne.
https://zapodaj.net/plik-Y7wN11IPgg
Tex66
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Jakby to powiedzieć.... mega okazja
A ja pozostaję bez wałka i koła
Może coś się pojawi...
Pozdrawiam
A ja pozostaję bez wałka i koła
Może coś się pojawi...
Pozdrawiam
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Jeśli ktoś ma wałek ze zjechanym wielowypustem, wymienił i ten jest bezużyteczny to możemy się pokusić o próbę regeneracji. Ja bym się tego podjął zupełnie za Free, zapraszam na priv.
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Miałem kiedyś Skodę Rapid, tylny napęd oczywiście i zdemolowany wieloklin na osi napędowej. Napawałem zniszczoną część wałka, frezer wykonał wielowpusty i wszystko chodziło jak ta lala. Fajnie, że chcesz się tego podjąć, bo temat jest do opanowania. Wczoraj udało mi się kupić całą graciarnię za niecałe 250 dolców plus przesyłka, co prawda w tanich zakupach nie przebiję Texa66, ale myślę, że cena za całość przyzwoita
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Prośba - jak był mógł zerknąć czy wielowypusty z obu stron są takie same (no poza długością). Ta wiadomość może się przydać gdyby trafił się zupełnie zjechany z jednej strony wałek. Na zdjęciach niby to samo, ale warto by mieć pewność przed regeneracją. Masz rację - temat nie jest wyjątkowo skomplikowany, z twardością się poradzi; jedynie dostępność odpowiedniego freza może być problem nie do przejścia.
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Kawasaki VN2000 wałek zdawczy
Niestety fizycznie nie mam jeszcze wałka, przyjdzie do mnie na początku stycznia, wtedy mogę zmierzyć co potrzeba. Dorabiając wielowpusty, frezer działał na dłutownicy, nóż pracuje góra-dół, wałek w pionie i tak sobie z tym poradził. Oczywiście frezowanie jest prostsze i szybsze, ale tak jak wspominałeś, musi być odpowiedni frez, ale może akurat coś dobierzesz.
Kto jest online
Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości