amerykańskie światła pozycyjne w europejczyku
amerykańskie światła pozycyjne w europejczyku
Zawsze podobały mi się świecące kierunkowskazy w amerykańskich wersjach motocykli, postanowiłem mieć i ja... w europejczyku. Do realizacji tego pomysłu idealnie nadaje się patent, o którym pisałem w tym wątku: http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=3632
oczywiście zamiast czerwono należy dać biało świecące diody LED i trochę zmodyfikować schemat połączeń. Po zamontowaniu w moto wrzucę jakieś fotki.
pzdr.
oczywiście zamiast czerwono należy dać biało świecące diody LED i trochę zmodyfikować schemat połączeń. Po zamontowaniu w moto wrzucę jakieś fotki.
pzdr.
Do VN2000 napewno pasuje patent z "talerzykiem" wokół żarówki.
Do tylnych świateł potrzeba było aż 12 diód aby przy nominalnym prądzie diody świeciły z podobną jasnością jak oryginalne światło hamowania, gdy nie hamujemy rezystor ogranicza prąd do wartości przy której diody świecą podobnie jak żarówkowe pozycyjne.
Myślę, że jeżeli 12 czerwonych LED'ów "udaje" z powodzeniem żarówkę o mocy 21W, to do realizacji świateł pozycyjnych z przodu (żarówki 5W) napewno wystarczą 4 jasne diody.
A na 4 diody napewno znajdzie się miejsce nawet w Classicach.
Do tylnych świateł potrzeba było aż 12 diód aby przy nominalnym prądzie diody świeciły z podobną jasnością jak oryginalne światło hamowania, gdy nie hamujemy rezystor ogranicza prąd do wartości przy której diody świecą podobnie jak żarówkowe pozycyjne.
Myślę, że jeżeli 12 czerwonych LED'ów "udaje" z powodzeniem żarówkę o mocy 21W, to do realizacji świateł pozycyjnych z przodu (żarówki 5W) napewno wystarczą 4 jasne diody.
A na 4 diody napewno znajdzie się miejsce nawet w Classicach.
Rozebrałem kierunkowskaz w VN800A (żarówka wkładana bokiem) wyciągając metalowy odbłyśnik i spiłowując podpórki pod niego na równo, robi się miejsce pod żarówką na płytkę z diodami. Oklejejąc ją folią "lustrzaną" będzie robiła również za usunięty odbłyśnik. Problem jest z przeciągnięciem przewodów, ponieważ oprawka żarówki całkiem zasłania otwór. Diody pobierają mało prądu, wystarczy przewód 0,2 mm2 pwowinno dać się go obok przecisnąć.
Napewno mnie to czeka w późniejszym terminie, ponieważ żona już zamówiła do VN800 takie same światła jak zrobiłem w VN2000 z tyłu
pzdr.
Napewno mnie to czeka w późniejszym terminie, ponieważ żona już zamówiła do VN800 takie same światła jak zrobiłem w VN2000 z tyłu
pzdr.
no niestety, ale odpukać , jeszcze nikt się do tego nie przyczepił, a i przeglądy jakos szczęśliwie przechodzeSheriff pisze:Iron każdy tak ma w "amerykanie" ale jak Cię złapią to musisz odłączyć na miejscu bo inaczej Co dowód zabiorą no i jadąc na przegląd też trzeba odłączać
Mając diody też jesteś narażony na negatywne przejście przeglądu, chyba że faktycznie tak jak piszesz, z przodu zrobic to na biało. Ale do tego muszą być białe klosze no i cały urok świecących kierunków szlag trafia.
Ja w związku z tym co piszesz o dowodzie, przeglądach itp, zastanawiam się czy zrobic jednego kabelka (dochodzącego do kierunkowskazów) na wsuwkę
P.S, u mnie to było przerabiane , nie mam typowego "amerykana"
Iron wstawiając diody w przednich kierunkach podłącze je do włącznika, który już mam:
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=3630 nie będzie więc problemów z przeglądami.
Białe klosze raczej zamontuje, lepszy będzie wtedy efekt w tylnich kierunkach z czerwonymi diodami robiącymi za śwaitła pozycyjne i hamowania. Z przodu będę miał wtedy białe pozycje... ale jakby się nie podobało to są jeszcze pomarańczowe LED'y
pzdr.
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=3630 nie będzie więc problemów z przeglądami.
Białe klosze raczej zamontuje, lepszy będzie wtedy efekt w tylnich kierunkach z czerwonymi diodami robiącymi za śwaitła pozycyjne i hamowania. Z przodu będę miał wtedy białe pozycje... ale jakby się nie podobało to są jeszcze pomarańczowe LED'y
pzdr.
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
ja mam na podmiane zarowki ze spalonym jednym zarnikiem
najczesciej przy dwuwlokonowych zarowkach spala sie to wlokno od pozycyjnych
wkladam taka na przeglad i mam tylko kierunki
wyjezdzam i spowrotem wkladam normalna zarowke z dwoma sprawnymi zarnikami
wlasnie dzisiaj bylem na przegladzie
a jesli chodzi o lampe to faceta zapytalem wprost
czy sie bedzie czepial do lampy czy mam jechac gdzie indziej
powiedzial zebym zostal u niego i przegladzik podbil
najczesciej przy dwuwlokonowych zarowkach spala sie to wlokno od pozycyjnych
wkladam taka na przeglad i mam tylko kierunki
wyjezdzam i spowrotem wkladam normalna zarowke z dwoma sprawnymi zarnikami
wlasnie dzisiaj bylem na przegladzie
a jesli chodzi o lampe to faceta zapytalem wprost
czy sie bedzie czepial do lampy czy mam jechac gdzie indziej
powiedzial zebym zostal u niego i przegladzik podbil
- Sheriff
- Posty: 1254
- Rejestracja: pt cze 11, 2010
- Miejscowość: Koog aan de Zaan
- Motocykl: Versys 1000 GT
- VROC: 30486
Pawelek450 ja napisałem jak wygląda teoria a nie praktyka takimi pierdołami się nie przejmuj ja tak jeżdżę dwa lata i nic do tego amerykańska lampa plus V&H 120db i jeszcze nie miałem kontroli. Policjanci jak nas widzą z żonką (ona vn 800 również V&H kierunki itd) to raczej się uśmiechają i motorki podziwiają ale jak masz pecha i trafisz na taki techniczny radiowóz jak w TVN Turbo to Ci wszystko przetrzepią.
-
- Posty: 596
- Rejestracja: czw gru 01, 2011
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Vulcan 1500
- VROC: 34525
Sheriff, znając moje posrane szczęście to mnie trafi albo TVN lub nawiedzony młody służbista
w temacie: ja jednak zmienię żarówki na EU.
Nie wiem jak u was lecz light bar u mnie świeci na światłach krótkich natomiast na długich jedynie główna lampa.
Widzę, że rażę innych użytkowników jadąc na krótkich bo mi dwóch kierowców już mrugało
w temacie: ja jednak zmienię żarówki na EU.
Nie wiem jak u was lecz light bar u mnie świeci na światłach krótkich natomiast na długich jedynie główna lampa.
Widzę, że rażę innych użytkowników jadąc na krótkich bo mi dwóch kierowców już mrugało
VROC 34525
- Sheriff
- Posty: 1254
- Rejestracja: pt cze 11, 2010
- Miejscowość: Koog aan de Zaan
- Motocykl: Versys 1000 GT
- VROC: 30486
Light bary dzielą się właśnie na takie z żarówkami jednowłóknowymi lub dwuwłóknowymi. Ja mam tą pierwszą wersję i mogę włączyć Light bar tylko gdy świeci światło mijania (zrestą sam tak podłączyłem).
Lucas masz źle ustawione Light bary. Podjedź sobie wieczorkiem pod jakiś mur i ustaw według światła mijania i wszystko będzie ok.
Lucas masz źle ustawione Light bary. Podjedź sobie wieczorkiem pod jakiś mur i ustaw według światła mijania i wszystko będzie ok.