Silnik długa praca na ssaniu
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Tex66 dziękuję Ci bardzo za informacje o masz rację że nie będę siedzieć i patrzeć czy się pali dioda na zielono czy nie bo wszystko jest pod siedzeniem . Ja raczej tego nie ustawie sam . Nie wiem czy można tu podawać numer telefonu bo chętnie bym się wymiel jeśli by była taka możliwość .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Najlepiej zrobić to w wyspecjalizowanym serwisie z hamownią a super byłoby w zaprzyjaźnionym, gdy Cię tam ktoś wprowadzi i poleci, niestety takie jest życie.
Może jakaś z funkcji być wyłączona w ustawieniach Power Comander (np.: AFR=0 „zero”) po uszkodzeniu przewodu łączącego Power Commander z AutoTune i dioda będzie świeciła na czerwono – AT nie będzie przesyłało danych do optymalizacji składu mieszanki na podstawie danych z szerokopasmowego czujnika tlenu O2 – sonda lambda.
Naprawdę może być to „pierdoła”, błahostka, natomiast możesz usłyszeć ile to było szukania usterki, ile to ustawień a w konsekwencji rachunek jak za przysłowiowe zboże.
W najgorszym przypadku może być uszkodzone AutoTune a mimo to dioda będzie świecić na czerwono.
Same ceny już na wejściu do najmniejszych nie należą, sprawdź sobie w sieci ile kosztuje już samo podpięcie motocykla pod komputer na hamowni, ile pierwszy pomiar, drugi i kolejne.
Dobra rada:
Nie pokazuj, że orientujesz się w temacie chiptuningu i nie pouczaj „panów”, i tak zapłacisz za usługę i tak, a możesz wyjść z niczym (dowiesz się, że masz uszkodzone bezpowrotnie AutoTune i trzeba kupić nowe lub jeździć jak było).
A wystarczało „coś” zaznaczyć – wałczyć w ustawieniach konfiguracyjnych Power Comander dotyczącego AutoTune.
Pochwal się w czwartek jak usuniesz niesprawność.
Powodzenia
Może jakaś z funkcji być wyłączona w ustawieniach Power Comander (np.: AFR=0 „zero”) po uszkodzeniu przewodu łączącego Power Commander z AutoTune i dioda będzie świeciła na czerwono – AT nie będzie przesyłało danych do optymalizacji składu mieszanki na podstawie danych z szerokopasmowego czujnika tlenu O2 – sonda lambda.
Naprawdę może być to „pierdoła”, błahostka, natomiast możesz usłyszeć ile to było szukania usterki, ile to ustawień a w konsekwencji rachunek jak za przysłowiowe zboże.
W najgorszym przypadku może być uszkodzone AutoTune a mimo to dioda będzie świecić na czerwono.
Same ceny już na wejściu do najmniejszych nie należą, sprawdź sobie w sieci ile kosztuje już samo podpięcie motocykla pod komputer na hamowni, ile pierwszy pomiar, drugi i kolejne.
Dobra rada:
Nie pokazuj, że orientujesz się w temacie chiptuningu i nie pouczaj „panów”, i tak zapłacisz za usługę i tak, a możesz wyjść z niczym (dowiesz się, że masz uszkodzone bezpowrotnie AutoTune i trzeba kupić nowe lub jeździć jak było).
A wystarczało „coś” zaznaczyć – wałczyć w ustawieniach konfiguracyjnych Power Comander dotyczącego AutoTune.
Pochwal się w czwartek jak usuniesz niesprawność.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Witam . Oczywiście dam znać i napiszę co i jak ) . Teraz odbiegnie od tematu bo wykręciłem świece i nie wiadomo czy ktoś to wcześniej robil i u mnie są o oznaczeniu IZR6L-11 . Nie mogę znaleźć żadnej informacji o takiej siewcy
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Poprawka IZFR6L-11
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
IZFR6L11 – o którą pytasz - producent świec to NGK (Japonia), jest to irydowa świeca zapłonowa klasy Laser Platinum.
Teoretycznie świeca ta dedykowana jest do ciężkich motocykli (VTX 1800, VN 2000), teoretycznie też wszystkie powierzchnie w części uziemiającej świecy jak i spawy pokryte są platyną (3-warstwy).
Koszt świecy na Allegro to od 100 do 160 zł za 1 sztukę.
Ja latam na IZFR6F11. To tez świeca irydowa NGK klasy Premium, kosz takiej świecy to około 80 zł za sztukę.
W Instrukcji Serwisowej znajdziesz zapis, że do VN 2000 dedykowana jest świeca NGK IZFR6F11, koszt tej świecy to około 80-90 zł.
Skoro wykręciłeś świece to nie zaszkodzi je wymienić, które wybierzesz to Twoja decyzja, wszystkie są do kupienia na różnych portalach aukcyjnych.
Najważniejsze, żeby była oryginalna, świece tej klasy niestety ale są podrabiane.
Teoretycznie świeca ta dedykowana jest do ciężkich motocykli (VTX 1800, VN 2000), teoretycznie też wszystkie powierzchnie w części uziemiającej świecy jak i spawy pokryte są platyną (3-warstwy).
Koszt świecy na Allegro to od 100 do 160 zł za 1 sztukę.
Ja latam na IZFR6F11. To tez świeca irydowa NGK klasy Premium, kosz takiej świecy to około 80 zł za sztukę.
W Instrukcji Serwisowej znajdziesz zapis, że do VN 2000 dedykowana jest świeca NGK IZFR6F11, koszt tej świecy to około 80-90 zł.
Skoro wykręciłeś świece to nie zaszkodzi je wymienić, które wybierzesz to Twoja decyzja, wszystkie są do kupienia na różnych portalach aukcyjnych.
Najważniejsze, żeby była oryginalna, świece tej klasy niestety ale są podrabiane.
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
To może zostanę przy starych świecach wtedy pewność że oryginał . ) ciężko jest wykręcić bez podniesienia zbiornika . Motocykl ma przejechane 22 tys mil .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Bardzo wali po tłumikach jak zmieniam bieg ewentualnie jak puszcze manetkę . Czasem idzie cała seria ) .jutro dam znać jak wroce do domu czy Auto Tune było aktywne czy nie
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
To zdjęcie poniżej już znasz, małe uściślenie – Power Commander V i AutoTune zamontowane w quadzie.
Quad pracuje na biegu jałowym na postoju, diody świecą na zielono – wszystko działa.
Określenie użyte przez panów z wyspecjalizowanej firmy „dioda zapala się na zielono w czasie jazdy jak się urządzenie ... mapuje” jest WIERUTNYM KŁAMSTWEM.
Osobiście już bym gości olał za oszukiwanie potencjalnych klientów. Ale wyspecjalizowanych serwisów od chiptuningu i posiadających hamownie nie znajdziesz na każdej ulicy, dalej jeszcze jest to wąska specjalizacja i dlatego potrafią naciągać klientów.
Co do świec, na pewno ktoś zmieniał, fabrycznie IZFR6L11 nie były montowane i na pewno nie oszczędzał na świecach, podobnie jak montując PC V i AutoTune. W USA wszystkie te elementy po przeliczeniu na złotówki maja porównywalne ceny co w Polsce.
Quad pracuje na biegu jałowym na postoju, diody świecą na zielono – wszystko działa.
Określenie użyte przez panów z wyspecjalizowanej firmy „dioda zapala się na zielono w czasie jazdy jak się urządzenie ... mapuje” jest WIERUTNYM KŁAMSTWEM.
Osobiście już bym gości olał za oszukiwanie potencjalnych klientów. Ale wyspecjalizowanych serwisów od chiptuningu i posiadających hamownie nie znajdziesz na każdej ulicy, dalej jeszcze jest to wąska specjalizacja i dlatego potrafią naciągać klientów.
Co do świec, na pewno ktoś zmieniał, fabrycznie IZFR6L11 nie były montowane i na pewno nie oszczędzał na świecach, podobnie jak montując PC V i AutoTune. W USA wszystkie te elementy po przeliczeniu na złotówki maja porównywalne ceny co w Polsce.
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Witam ) byłem dziś rano i PC V został podpięty pod komputer i się okazało tak jak Tex66 mówiłes nie był aktywny Auto Tunu...sam widziałem bo patrzyłem co i jak ) Po ustawieniu czerwona dioda dalej się pali na czerwono w Autotune ale już na komputerze zmienia się kolor z czerwonego na zielony już po lekkim dodaniu gazu .... Wiem tylko jedno ze Motor zrobił się jak petarda . Po zgaszeniu i odpaleniu jak ciepły silnik na przez chwilę ma podniesione obroty i zaraz schodzi na wolne obroty bez żadnego szarpana ...może gdzieś łapie lewe powietrze ...taka miałem podpowiedź . Co do diody nie spotkał się żeby po uruchomieniu paliła się na zieloni a dopiero po lekkim dodaniu gazu ....ale w komputerze się zmienia na zielono a w AT cały czas na czerwono . Po uruchieniu silnika przez chwilę w AT miga czerwona i po chwili pali się już na stałe dioda oczywiście na czerwono . I tak to wygląda .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
1. Panowie powiedzieli Ci przez telefon jak się umawiałeś na wizytę, „że dioda na AutoTune zmienia barwę na zieloną w czasie jazdy gdy urządzenie zaczyna mapować” – zgadza się?.
AutoTune nie mapuje, robi to PC V – to już po za tematem.
2. Po dzisiejszej wizycie u nich powiedzieli, że „nie spotkali się żeby dioda na AutoTune świeciła na zielono” – zgadza się?
Dalej stwierdzili, że dioda od AutoTune zmienia tylko kolor z czerwonego na zielony na komputerze, a że na samym AutoTune – to "nie spotkali się z tym" – zgadza się?
Jak widzisz sami sobie zaprzeczają i gubią się w zeznaniach.
Co natomiast na pewno zrobili:
1. Musieli włączyć AutoTune w ustawieniach Power Comander-a (w tzw. menu kontekstowym), tak jak pisałem wcześniej Ty musiałeś mieć niewłączony (odznaczony) – mogło go „wywalić” z ustawień PC V po uszkodzeniu przewodu łączącego.
Cytat: „ …… Po zgaszeniu i odpaleniu jak ciepły silnik przez chwilę ma podniesione obroty i zaraz schodzi na wolne obroty bez żadnego szarpania ……” - według panów „silnik może gdzieś łapie lewe powietrze” - Dobre!
To czy „łapie” to jest do ustalenia właśnie na komputerze na hamowni na podstawie mapy zapłonu, ustawień na PC składu mieszanki i strojenia mapy przez AutoTune na podstawie szerokopasmowego czujnika tlenu (sondy lambda).
Powiem tak, na zimnym (np. po nocy) jest to normalny objaw. Pisałem o tym oraz Iron75, więc traktujesz to jako normalne.
Natomiast te wyższe obroty na gorącym silniku po odpaleniu to zwłoka czasowa lub temperaturowa (zależnie co zaznaczone – nigdy razem o tym też pisałem) zanim AT zacznie przekazywać dane do PC V które otrzymuje z sondy lambda. Dlatego silnik dzięki PC V i AT pracuje jak na ssaniu jak gdyby był zimny (np. po nocy).
Więc na pewno z wieloma rzeczami panowie się jeszcze nie „spotkali” – kolor diody i za dużo tych „może” – lewe powietrze jak na wyspecjalizowany serwis od chiptuningu z hamownią.
Najważniejsze, że VN2k „zrobił się jak petarda” jak to ładnie napisałeś bo tak musi pracować silnik w VN2k – król jest tylko jeden.
Gratuluje Ci, że w końcu dopiąłeś swego.
Pozdrawiam
AutoTune nie mapuje, robi to PC V – to już po za tematem.
2. Po dzisiejszej wizycie u nich powiedzieli, że „nie spotkali się żeby dioda na AutoTune świeciła na zielono” – zgadza się?
Dalej stwierdzili, że dioda od AutoTune zmienia tylko kolor z czerwonego na zielony na komputerze, a że na samym AutoTune – to "nie spotkali się z tym" – zgadza się?
Jak widzisz sami sobie zaprzeczają i gubią się w zeznaniach.
Co natomiast na pewno zrobili:
1. Musieli włączyć AutoTune w ustawieniach Power Comander-a (w tzw. menu kontekstowym), tak jak pisałem wcześniej Ty musiałeś mieć niewłączony (odznaczony) – mogło go „wywalić” z ustawień PC V po uszkodzeniu przewodu łączącego.
Cytat: „ …… Po zgaszeniu i odpaleniu jak ciepły silnik przez chwilę ma podniesione obroty i zaraz schodzi na wolne obroty bez żadnego szarpania ……” - według panów „silnik może gdzieś łapie lewe powietrze” - Dobre!
To czy „łapie” to jest do ustalenia właśnie na komputerze na hamowni na podstawie mapy zapłonu, ustawień na PC składu mieszanki i strojenia mapy przez AutoTune na podstawie szerokopasmowego czujnika tlenu (sondy lambda).
Powiem tak, na zimnym (np. po nocy) jest to normalny objaw. Pisałem o tym oraz Iron75, więc traktujesz to jako normalne.
Natomiast te wyższe obroty na gorącym silniku po odpaleniu to zwłoka czasowa lub temperaturowa (zależnie co zaznaczone – nigdy razem o tym też pisałem) zanim AT zacznie przekazywać dane do PC V które otrzymuje z sondy lambda. Dlatego silnik dzięki PC V i AT pracuje jak na ssaniu jak gdyby był zimny (np. po nocy).
Więc na pewno z wieloma rzeczami panowie się jeszcze nie „spotkali” – kolor diody i za dużo tych „może” – lewe powietrze jak na wyspecjalizowany serwis od chiptuningu z hamownią.
Najważniejsze, że VN2k „zrobił się jak petarda” jak to ładnie napisałeś bo tak musi pracować silnik w VN2k – król jest tylko jeden.
Gratuluje Ci, że w końcu dopiąłeś swego.
Pozdrawiam
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
To gdzie ja dziś byłem to oni nie mieli hamowni tylko mieli program do PC i sprawdzili tylko ustawienia i było kilka błędów z tego co mi poowedino . Natomiast AT faktycznie nie było ...zaznaczone czy aktywne . Logowanie biorac ciepły silnik powinien od razu pracować na wolnych obrotach i tak pewnie by było jeśli dioda by się zapalała na zielono w AT od razu po uruchomieniu silnika a nie dopiero po dodaniu gazu i to na ekranie komputera. Wiele pytań mi umknęło które mogłem zadać .
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Ten zakład miałem blisko i dlatego tam pojechałem . Jutro będę szukać po internecie gdzie jechać ...tylko żeby pogoda nie pokrzyżowała planów ))
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Czyli logicznie biorąc dioda powinna zmienić sie na zielono w AT po włączeniu zapłonu czy po uruchomieniu silnika gdy Ciepły ?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Przeczytaj cały swój post z komentarzami od momentu jak go założyłeś, wynotuj nurtujące Cię problemy. Zanim odwiedzisz jakikolwiek serwis poczytaj opinie o nim, zadzwoń i staraj się uzyskać merytoryczne odpowiedzi na nurtujące Cię pytania jeszcze w trakcie rozmowy telefonicznej. Ewentualnie w przyszłości zostawisz trochę kasy w takim czy innym serwisie to się upewnij na temat merytorycznej wiedzy serwisantów a później wymagaj.
A w tym co byłeś to:
Taki program który mieli w tym „zakładzie” to darmowy program który można ściągnąć ze strony Dyonet. Program ten można samemu zainstalować na PC i bawić się, niezbędna jest jedynie znajomość angielskiego i trochę wiedzy. Więc szału ani z programem, ani z wyposażeniem serwisu (brak hamowni), ani z wielką wiedzą tam nie było.
Ostatnie pytanie, czy panowie w zakładzie w którym byłeś sprawdzali jaką masz mapę (zmieniali, dobierali mapę) pod filtr i wydechy, czy sprawdzali odczyt i czy stroili silnik czy jedynie aktywowali AT i wykasowali błędy?
A w tym co byłeś to:
Taki program który mieli w tym „zakładzie” to darmowy program który można ściągnąć ze strony Dyonet. Program ten można samemu zainstalować na PC i bawić się, niezbędna jest jedynie znajomość angielskiego i trochę wiedzy. Więc szału ani z programem, ani z wyposażeniem serwisu (brak hamowni), ani z wielką wiedzą tam nie było.
Ostatnie pytanie, czy panowie w zakładzie w którym byłeś sprawdzali jaką masz mapę (zmieniali, dobierali mapę) pod filtr i wydechy, czy sprawdzali odczyt i czy stroili silnik czy jedynie aktywowali AT i wykasowali błędy?
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Witam . Przepraszam że teraz odpisuje ale ..praca .Tak to program co można zaciągnąć z internetu bo dziś patrzylem dla porównania . Panowie patrzyli jaki wydech ..u mnie przelotowy tylko nic nie ma napisane jaka firma i mówiłem że filtr powietrza fabryczny ..nie K&N . Tak zauważyłem że jest do zaznaczenia pole o nazwie Enrichment było ustawione na 50 % i Enleantment również na 50 % . Ja czytałem że powinno być na max 20 % . Dzwoniłem jeszcze w jedno miejsce gdzie jest hamownia i i kazali przyjechac . Pytałem o tą Diode ale nic na odległość nie chcieli mowic .Nie spytałem jaki dokładnie jest ten AutoTune u mnie czy AT 100 czy 300. Myślę że sam ściągnę program na komputer i sprawdzę ustawienia bo już trochę ...liznąłem wiedzy o Tym urządzeniu )) . Troche się boje grzebać żeby czegoś nie przestawić . Motor ciągnie jak szalony na każdym biegu to mogę przyznać ale mnie ciekawi tylko dlaczego ta dioda nie zmienia się na zielono w AutoTune po dodaniu troszeczkę gazu a na komputerze się zapala ikonka od sondy na zielono po dodaniu gazu ...dziwne
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Tak błędy zostały wykasowane ..przejechałem się kilkanaście kilometrów po ponownym podłączeniu nie pokazywało żadnych błędów
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Zapomnialem napisać że obroty silnika podbija po odpaleniu na kilka sekund ale już bez szarpania do około 2000 i powoli schodzi do wolnych obrotów nawet gdy silnik jest ciepły .
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Krakus,
Masz na pewno AutoTune model AT-200. Taki powinieneś mieć właśnie do jednej sondy lambda.
Modele AutoTune, AT-100 i AT-300 są do podwójnych sond lambda. Mają możliwość podpięcia dwóch kanałów, każdy po 6 przewodów. AT-100 jest preferowany do HD, w nich optymalizujesz skład mieszanki do mapy oddzielnie dla każdego cylindra, stąd w każdym wydechu jest montowana sonda.
AT-300 też używają w USA w HD, jest bardziej uniwersalny, jednak ten model jest zalecany do dwucylindrowych pojazdów ATV (ma funkcje np. holowania). Pracują one z PC V, PC ma wyjścia pod dwa przewody łączące, każdy do oddzielnego AT. Twój PC V też ma wyjścia pod dwa AT.
Obroty biegu jałowego w VN2k to 900 ±50 r/min (rpm), skąd nagle gdy silnik jest gorący przy odpalaniu obroty skaczą do 2000 rpm.
Jak pisałeś, ......... wcześniej też tak było jak AT było nieaktywne, tyle że szarpało, teraz płynnie schodzą obroty. Logicznie myśląc, aktywacja AT poprawiła usterkę ale jej nie usunęła a na podwyższone obroty przy odpaleniu ciepłego silnika ma wpływ jego temperatura.
AT automatycznie dostraja optymalny skład mieszanki do wgranej mapy zapłonu jak również bierze temperaturę spalin z sondy lambda. Mapa musi być właściwa dla zamontowanego filtra powietrza i wydechów i to nie podlega dyskusji.
Ty masz fabryczny filtr powietrza i wydechy przelotowe.
Odpalanie zimnego silnika to odpalanie na ssaniu, to też zawsze wzbogacona mieszanka paliwowo-powietrzna nawet na fabrycznym filtrze i wydechach.
W mojej ocenie za te obroty odpowiada nieodpowiednia mapa którą jeszcze jakoś dziwnie optymalizuje sonda lambda – za każdym razem masz więcej paliwa niż powietrza przy rozruchu ciepłego silnia.
Masz na pewno AutoTune model AT-200. Taki powinieneś mieć właśnie do jednej sondy lambda.
Modele AutoTune, AT-100 i AT-300 są do podwójnych sond lambda. Mają możliwość podpięcia dwóch kanałów, każdy po 6 przewodów. AT-100 jest preferowany do HD, w nich optymalizujesz skład mieszanki do mapy oddzielnie dla każdego cylindra, stąd w każdym wydechu jest montowana sonda.
AT-300 też używają w USA w HD, jest bardziej uniwersalny, jednak ten model jest zalecany do dwucylindrowych pojazdów ATV (ma funkcje np. holowania). Pracują one z PC V, PC ma wyjścia pod dwa przewody łączące, każdy do oddzielnego AT. Twój PC V też ma wyjścia pod dwa AT.
Obroty biegu jałowego w VN2k to 900 ±50 r/min (rpm), skąd nagle gdy silnik jest gorący przy odpalaniu obroty skaczą do 2000 rpm.
Jak pisałeś, ......... wcześniej też tak było jak AT było nieaktywne, tyle że szarpało, teraz płynnie schodzą obroty. Logicznie myśląc, aktywacja AT poprawiła usterkę ale jej nie usunęła a na podwyższone obroty przy odpaleniu ciepłego silnika ma wpływ jego temperatura.
AT automatycznie dostraja optymalny skład mieszanki do wgranej mapy zapłonu jak również bierze temperaturę spalin z sondy lambda. Mapa musi być właściwa dla zamontowanego filtra powietrza i wydechów i to nie podlega dyskusji.
Ty masz fabryczny filtr powietrza i wydechy przelotowe.
Odpalanie zimnego silnika to odpalanie na ssaniu, to też zawsze wzbogacona mieszanka paliwowo-powietrzna nawet na fabrycznym filtrze i wydechach.
W mojej ocenie za te obroty odpowiada nieodpowiednia mapa którą jeszcze jakoś dziwnie optymalizuje sonda lambda – za każdym razem masz więcej paliwa niż powietrza przy rozruchu ciepłego silnia.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Nie byłbym sobą gdybym do końca nie starał się zgłębić tematu.
Wysłałem pytanie – prośbę do Dynojet dotycząca statusu – koloru świecenia diody na AutoTune.
Nie wspominałem wcześniej gdyż nie byłem pewien, że dostane odpowiedź a trochę to trwało.
Oto jaką odpowiedź dostałem (po przetłumaczeniu):
1. Kontrolka dioda LED AutoTune zaświeci się tylko wtedy, gdy wszystkie parametry działania w oprogramowaniu funkcji AutoTune są poprawne.
2. Kontrolka dioda LED na AutoTune świeci na czerwono gdy:
- Przewód łączący Can i wtyczka są zainstalowane poprawnie.
- Upłynął wymagany czas działania, jeśli ta funkcja jest włączona.
- Gdy została przekroczona wymagana temperatura silnika, jeśli ta funkcja jest włączona.
- Jeśli przełącznik AutoTune na urządzeniu jest włączony, znajduje się we właściwej pozycji.
- Silnik pracuje na ustawieniach RPM (revolutions per minute /obroty na minutę) a przepustnica ma ustawioną prawidłową wartość w docelowej tabeli AFR (Air Fuel Rati) – stosunek powietrza do paliwa.
- Wartość ustawienia AFR powinna wynosić od 11,5 do 16,0.
Jeśli wszystkie te parametry są spełnione, kontrolka uruchomienia AutoTune powinna się świecić w sposób ciągły.
Nic na temat koloru zielonego, wygląda na to, że dioda na AutoTune świeci jedynie światłem czerwonym.
Wysłałem pytanie – prośbę do Dynojet dotycząca statusu – koloru świecenia diody na AutoTune.
Nie wspominałem wcześniej gdyż nie byłem pewien, że dostane odpowiedź a trochę to trwało.
Oto jaką odpowiedź dostałem (po przetłumaczeniu):
1. Kontrolka dioda LED AutoTune zaświeci się tylko wtedy, gdy wszystkie parametry działania w oprogramowaniu funkcji AutoTune są poprawne.
2. Kontrolka dioda LED na AutoTune świeci na czerwono gdy:
- Przewód łączący Can i wtyczka są zainstalowane poprawnie.
- Upłynął wymagany czas działania, jeśli ta funkcja jest włączona.
- Gdy została przekroczona wymagana temperatura silnika, jeśli ta funkcja jest włączona.
- Jeśli przełącznik AutoTune na urządzeniu jest włączony, znajduje się we właściwej pozycji.
- Silnik pracuje na ustawieniach RPM (revolutions per minute /obroty na minutę) a przepustnica ma ustawioną prawidłową wartość w docelowej tabeli AFR (Air Fuel Rati) – stosunek powietrza do paliwa.
- Wartość ustawienia AFR powinna wynosić od 11,5 do 16,0.
Jeśli wszystkie te parametry są spełnione, kontrolka uruchomienia AutoTune powinna się świecić w sposób ciągły.
Nic na temat koloru zielonego, wygląda na to, że dioda na AutoTune świeci jedynie światłem czerwonym.
Tex66
-
- Posty: 64
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Kawasaki VN2000
Re: Silnik długa praca na ssaniu
Tex dziękuję Ci bardzo za odpowiedź i powiem Ci że też już mi chodziło po głowie napisać do tej firmy odnośnie AT . Po podłączeniu do komputera pokazywało monitory 750 +\- i po odpaleniu na ciepły możliwe że podbijało na wyższe obroty a jeśli bym miał ustawione obrotu na 950 +/- to myślę że bym nie odczuł bardzo wyższych obrotów po odpaleniu silnika na ciepłym Czyli czarnym pokrętłem przy filtrze trzeba podnieść troche obroty . Jutro jeszcze sprawdzę jak jest na zimnym silniku i czy dwa razy silnik wchodzi na obroty tak jak wczeniej pisałem . Twoja wiedza i zaangażowanie jest pełne podziwu ! Beczka piwa dla Ciebie )) najwaznjsze że mamy rozwiązane zagadnienie co do koloru diody . Nie pamiętam tylko jakie były te wartości AFR ustawione u mnie . Tak jak mi wczeniej przyslales foto AT że pali się zielona dioda to może w innych modelach tak jest hmm. Czyli wygląda że u mnie AT i PCV działają poprawnie . Czytałem jeszcze co do położenia przepustnicy przy odpalaniu silnika . Szkoda że robi się zimno to jeszcze bym pojechał. jedno miejsce żeby sprawdzić .
Kto jest online
Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości