Pas napędowy VN 2000 - wymiary, symbol i gdzie kupić tanio
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
nie było pasa jak kupiłem jeżeli o to Ci chodzi,
czy może pytasz jak wymieniłem?
czy może pytasz jak wymieniłem?
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img705/5783/paswymiana.jpg)
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img407/6724/pulleyholder.jpg)
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg)
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/853/pulleyholder1.jpg)
moje narzędzie
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg)
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img705/5783/paswymiana.jpg)
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img407/6724/pulleyholder.jpg)
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg)
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/853/pulleyholder1.jpg)
moje narzędzie
![Obrazek](http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg)
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
Tochę dziwne mi się to wydaje - masz 2 razy więcej zębów na pasie niż być powinno,msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne
nie chce mi się wierzyć że bez zmiany przedniego i tylnego pulley'a wszystko jest ok.
No chyba że dwa zęby wchodzą w jedno zagłębienie???
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
- Dek
- Posty: 665
- Rejestracja: śr gru 07, 2011
- Miejscowość: R.Śl.
- Motocykl: VN 2000 Limited
- VROC: 35574
Jandy pisze:Jeżeli chodzi o wymianę pasa to nie ma wielkiego problemu.
Ja miałem rozebrany praktycznie cały motocykl, ale do wymiany pasa na pewno musisz zrobić następujące rzeczy:
zdjęcie poglądowe na początek:
Obrazek
- ściągnąć koło (nie wiem czy bez odkręcania tylneo błotnika to się uda, ja akurat miałem ściągnięty)
- odkręcić osłonę plastikową pasa,
- odktęcić mocowanie wahacza
- instrukcja podaje jeszcze konieczność odkręcenia mocowania wahacza od amortyzatora,
mi udało sie tego uniknąć, należy tylko wyciągnąć całkowicie oś wahacza
i unieść go całego na tyle aby przeszedł pas
- no i najważniejsze - odkręcenie przedniego pulley'a; tutaj pojawia się mały problem,
gdyż bez specjalnego narzędzia może się to okazać niemożliwe;
nie ma możliwości zablokowania pulley'a czymkolwiek, np. prętem
ponieważ nie ma się on o co zaprzeć; za pulley'em jest blok silnika i można go łatwo uszkodzić;
Wg service book'a powinno się pulley'a zablokować takim marzędziem:
Obrazek
jednakże z braku powyższego należało wymyślić coś innego,
natomiast kolega ślusarz zmaterializował mój projekt i oto co wyszło
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1490.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/23/imag1486n.jpg]Obrazek[/URL]
a tutaj zdjęcia jak użuwać tych narzędzi w praktyce:
oryginał
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/853/ ... older1.jpg]Obrazek[/URL]
moje narzędzie
[url=http://imageshack.us/scaled/medium/534/imag1491.jpg]Obrazek[/URL]
to tyle mojego wywodu, jeżeli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem
da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
![:thumbup:](./images/smilies/thumbup.gif)
Zawsze do Przodu !
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
oczywiście że tak można, pod warunkiem że masz założony pas,Dek pisze:da się bez problemu odkręcić bez specjalistycznych narzędzi wystarczy wrzucić 1 bieg i kogoś kto przytrzyma hamulec i po zawodach odkręcone
a u mnie pasa nie było więc hamulec na nic się zdał
a wbita jedynka nie utrzyma
![:D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
tutaj trochę przesadziłem że masz dokładnie 2 razy więcej zębów - może wtedy byłoby ok,msm jack pisze:Odświeżę trochę ten temacik, w pisanych powyżej postach wyczytałem że do VN 2000 dedykowany jest pas napędowy o nr. 133T. W moim moto jest pas o symbolu 235T. Na tylnym kole pasowym (szerokość pasa) jest o około 1,5 mm luzu. A tak ogólnie kręci się tak jak 133T i wszystkie inne
ale w oryginale jest 133 zęby a Ty masz 235 czyli o 102 więcej.
Jestem ciekawy jak to jest u Ciebie, prawdopodobnie zmienione pulley'e
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
-
- Posty: 27
- Rejestracja: śr wrz 09, 2015
- Miejscowość: Jaworzno
- Motocykl: Vulcan VN2000 Limited Edition
- VROC: 0
Panowie oto wymiary pasa:
186,5 cm obwodu lub jak w moim przypadku długości po rozciągnięciu
10 mm grubości/wysokości
40 mm szerokości
133 zęby
Dzwoniłem do tej firmy MALYHD i faktycznie jest pas który pasuje do naszych dwójek tylko że w tym momencie kosztuje on już nie 600 plnów tylko równy 1000, a za 1500 znalazłem oryginał do VeNa, to raz a dwa poczytałem trochę o tym Harleyu i okazuje się że jego moment obrotowy wynosi 103NM a z tego co pamiętam w dwójce jest coś około 170NM i powiem szczerze że się boje co by się nie zerwał za chwile i człowiek będzie na bide tysiaka w plecy........
Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2a092d4b6d42f8b4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5952b2f6f2c824
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c1c31a4853664f2
186,5 cm obwodu lub jak w moim przypadku długości po rozciągnięciu
10 mm grubości/wysokości
40 mm szerokości
133 zęby
Dzwoniłem do tej firmy MALYHD i faktycznie jest pas który pasuje do naszych dwójek tylko że w tym momencie kosztuje on już nie 600 plnów tylko równy 1000, a za 1500 znalazłem oryginał do VeNa, to raz a dwa poczytałem trochę o tym Harleyu i okazuje się że jego moment obrotowy wynosi 103NM a z tego co pamiętam w dwójce jest coś około 170NM i powiem szczerze że się boje co by się nie zerwał za chwile i człowiek będzie na bide tysiaka w plecy........
Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/2a092d4b6d42f8b4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5952b2f6f2c824
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/9c1c31a4853664f2
- Jandy
- Posty: 127
- Rejestracja: sob sty 12, 2013
- Miejscowość: Wałbrzych/Strzegom
- Motocykl: V2N Classic
- VROC: 35624
chodzi kolego bez problemu - zrobiłem ok 20 kkm bez żadnego problemuDaswetter pisze:Czy kolega który znalazł ten pas z harleya założył go?? chodzi to??
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies jadąc samochodem wystawia głowę przez okno.
VROC #35624
VROC #35624
http://www.proficentrum.pl/1296,przyrza ... l?sLang=pl odpowiednie urządzenie do ustawienia pasa? doświadczenia w tym nie mam w ogole.
Kto jest online
Jest 72 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 72 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości