Strona 1 z 1
zmiana biegów
: ndz maja 17, 2015
autor: leo74
Witam
Przelecialem forum i nie znalazłem.
Chodzi o głośne przerzucanie biegów w mojej dwójce.
To ze wali i szarpie jak wrzucam jedynkę to norma przynajmniej z tego co wyczytalem.
Problem w tym że wali mi w skrzyni na innych biegach również.
To dosc mocno słychać. Próbowałem podciągnąć linkę od sprzęgła ale to nic nie daje.
Zauważyłem również ze sprzeglo mi sie slizga jak gwałtownie odkrece manetke.
Koniec sprzegla?
Olej Motul 10 w 40 orginalny.
Jakieś pomysły?
: pn maja 18, 2015
autor: Gruby
Jeśli sprzęgło się ślizga to już jego koniec, nie patrzyłem jak jest w dwójce, ale np. jak miałem Rocketa to dla pewności wymieniłem również sprężyny.
A co do przerzucania biegów- jak wrzucam jedynkę to słyszę i czuję, że ją wrzuciłem
Z kolei reszta biegów wchodzi jak masło, z bardzo lekkim kliknięciem jak w sportowym motocyklu. Podejrzewam, że jest to również zasługa oleju, którego używam. Moja dwója była wcześniej zalana podobno Motulem 5100 10W/40 no i po zakupie motocykla stwierdziłem tylko tyle "Biegi chodzą podobnie topornie jak w Rockecie- w sumie tego się spodziewałem". Kolega, który serwisuje mój motocykl namówił mnie, żebym kupił olej firmy Putoline- przedstawił m.in. argumenty, że Putoline jest małą firmą, która dba o jakość, że robią oleje i chemię TYLKO dla motocykli no i jest małe ryzyko trafienia na podrobiony produkt, o co w przypadku Motula lub Castrola wcale nie tak trudno. Wlałem 100% syntetyczny olej i w sumie niczego specjalnego się nie spodziewałem, dopiero po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem potężną różnicę w przełączaniu biegów.
: pn maja 18, 2015
autor: leo74
też o tym myślałem, wlać pełen syntetyk i już, może akurat będzie lepiej.
Czy trzeba spuszczać cały olej żeby dostać się do sprzęgła czy wystarczy tylko tym spustem po lewej stronie?
: pn maja 18, 2015
autor: Gruby
Wymyśliłem jeszcze taką opcję, że być może masz niski poziom oleju. Silnik VN 2000 ma półsuchą miskę olejową- silnik składa się z jakby 3 przedziałów- silnika (wał,tłoki,głowice), sprzęgła i skrzyni biegów. Wiadomo, że gdy silnik jest obciążony pompa oleju odpowiadająca za smarowanie silnika siorbie tyle oleju ile potrzebuje- jeśli stan oleju jest zbyt niski to może go pozostać zbyt mało dla sprzęgła i skrzyni biegów i stąd mogą wyniknąć problemy z przełączaniem biegów itp.
Wiadomo, że jeśli sprzęgło się ślizga to i tak trzeba tam zajrzeć, ale pasuje, żebyś najpierw sprawdził ile masz oleju w silniku. Pamiętaj, żeby silnik był rozgrzany, a przed pomiarem poziomu klepał 5-10 minut na wolnych obrotach BEZ jakichkolwiek przegazówek- no i sprawdzaj na wkręconym bagnecie.
: wt maja 19, 2015
autor: leo74
Ten temat akurat niedawno przerabialem
I tak mam go ponad stan bo jak dobrze polatam i rozgrzeje silnik to czasem odma wywali trochę.
Z tym sprzęgłem trochę zawila sprawa moto ma raptem 17000mil przebiegu i to jest oryginalny wiec troche mnie to dziwi ze juz by padlo sprzęgło.
A co z tym olejem trzeba spuszczac z calego pieca?
Ktoś wie jakie są koszty nowych czesci do sprzęgła?
: wt maja 19, 2015
autor: leo74
Ten temat akurat niedawno przerabialem
I tak mam go ponad stan bo jak dobrze polatam i rozgrzeje silnik to czasem odma wywali trochę.
Z tym sprzęgłem trochę zawila sprawa moto ma raptem 17000mil przebiegu i to jest oryginalny wiec troche mnie to dziwi ze juz by padlo sprzęgło.
A co z tym olejem trzeba spuszczac z calego pieca?
Ktoś wie jakie są koszty nowych czesci do sprzęgła?
: wt maja 19, 2015
autor: Kermit
A jaki masz przebieg
Ja ostatnio wymieniłem kompletne sprzęgło przy przebiegu 39kmil i radość z wrzucania biegów powróciła, zdecydowanie lepiej i płynniej jest teraz.
Największa różnica była w sprężynach - stare/nowe
: wt maja 19, 2015
autor: leo74
przebieg 17000mil prawdziwy
jaki koszt wymiany sprzęgła był?
: wt maja 19, 2015
autor: Kermit
Dokładnie nie wiem, bo robiłem jeszcze kilka innych rzeczy, ale z tego co kojarzę to koszt ok 800pln w każdym razie w tysiaku na pewno się zmieścisz
: wt maja 19, 2015
autor: leo74
Może najpierw zrobie ta wymiane oleju i zobaczymy
800 setek drogą nie chodzi
: śr maja 20, 2015
autor: mirad
Gruby pisze:olej firmy Putoline
A który z tych olejów wlałeś?
GENUINE V-TWIN 20W-50?
I dlaczego syntetyk?
: czw maja 21, 2015
autor: leo74
olej syntetyczny jest lepszy od półsyntetyka z całą pewnością, ale pewnie nie do wszystkich sprzętów, ale jak koledze pomógł to może i mi pomoże
: śr mar 23, 2016
autor: KALAF
leo74, Witam..mam pytanko do Ciebie ..czy coś zmieniło się u Ciebie w motocyklu chodzi o zmianę biegów jak zmieniłeś olej,czy robiłeś sprzęgło bo u mnie jest to samo,,strzela na jedynce i resztą biegów
myślę że nie powinno tak być...jest u mnie zalany Motul 10w40 na max,,,proszę o jakieś porady...Pozdrawiam,,
: pt mar 25, 2016
autor: czarny
Moze ci skrzynie z Harleya przeszczepili
: sob mar 26, 2016
autor: Zielik
Robiłem sprzęgło na początku zeszłego sezonu przy przebiegu 22k mil wymiana tarcz, przekładek stalowych (były krzywe) , sprężyn dociskowych i uszczelki koszt części to około 1100 zł w serwisie kawasaki
: pn mar 28, 2016
autor: leo74
Oleju nie wymieniłem
Dopiero teraz to zrobię ale powiem szczerze że chyba wleje ten co mam obecnie Motul 10w40 5100
Powozilem się kumpla maszyną no i tam jest trochę inaczej jakby lepiej te sprzęgło chodziło. Ale wali przy przełączaniu aż miło 😆
Kolego Z.. jakie miałeś objawy ze wymieniłeś tarcze ?
Slizgalo się?
: śr mar 30, 2016
autor: Zielik
Na bardzo gorącym silniku nie wysprzęglało był problem ze zmianą biegów.Powodem były krzywe przekładki które wraz ze wzrostem temperatury krzywiło jeszcze bardziej