Strona 1 z 2

Szarpanie, przerywanie........

: ndz maja 31, 2015
autor: Tokar
A o to objawy które dopadły mnie ostatnio:
- przy utrzymywaniu stałej prędkości motocykl szarpie i przerywa (np na 5 biegu przy 100km/h, to samo dzieje się przy 110km/h i to samo przy 120 km/h, natomiast przy ok 80 km/h -niskie obroty i przy ok 150 km/h - szarpanie , przygasanie itd nie występuje. Na innych biegach jest tak samo - w środkowej wartości obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości silnik szarpie i przerywa) - zaczęło się to jakiś czas temu, że od czasu do czasu coś tam przerwało-szarpnęło. Objawy nasiliły się w ostatnim czasie o jakieś 1000% !!!!!! No nie da się jechać.
- PRZY porządnym ODKRĘCANIU MANETKI ŻADEN Z OBJAWÓW NIE WYSTĘPUJE - PRZY NORMALNY DZIDOWANKU NIC SIĘ NIE DZIEJE!
- do 4-go biegu moto idzie do odcinki jak talala
- na wolnych obrotach silnik pracuje równo
- na biegu jałowy w różnym zakresie obrotów też nic się nie dzieje

Na świecach przelatane ok 20000km, w międzyczasie zmieniony wydech na kalinę (w 2013). W tym roku założyłem filtr K&N i jakby po tej zmianie coś tam zaczęło szarpać (ale może mi się to tylko wydawać).

Jak ktoś ma jakiś pomysł dajcie cynk.
Tylko nie piszcie, że to przewody zapłonowe bo kosztują fortunę :-)

: ndz maja 31, 2015
autor: Kristof_if
Ja obstawiałbym wtrysk paliwa
(ogólnie układ zasilania)
Może słabe ciśnienie pompy
Ale to moje sugestie :scrach:

: ndz maja 31, 2015
autor: CadetC
Masz zainstalowany power commander, cobra FI200 albo cos w tym stylu?

Moze w sródkowym zakresie obrotów mieszanka jest zbyt uboga - pisałeś że objawy jakby nasiliły się po założeniu K&N - silnik łatwiej teraz "oddycha" .

Krzysztof

: ndz maja 31, 2015
autor: Grześ
20 tysi na świecach wg mojej starej szkoły to dość a wymiana tania tylko uciążliwa. Warto zrobić. Co do filtra hm.. jak mu dałeś o 450 litrów więcej powietrza i łatwiejszy wydech to i paliwa trza podkręcić bezapelacyjnie.

: ndz maja 31, 2015
autor: Shepherd
Grześ pisze:jak mu dałeś o 450 litrów więcej powietrza i łatwiejszy wydech to i paliwa trza podkręcić bezapelacyjnie.
Tokar pisze:natomiast przy ok 150 km/h - szarpanie , przygasanie itd nie występuje.
Skoro przy wysokim zapotrzebowaniu na paliwo problem nie występuje, to chyba podkręcenie ilości paliwa nic tu nie wskóra :scrach:

: ndz maja 31, 2015
autor: Tokar
Ani PC ani Fi2000 nie mam. Dzisiaj wyczyściłem "dolot" i sprawdziłem styki w przewodach. Zmniejszyłem ilość dostarczanego powietrza i ciągle szarpie. Na dodatek kilka razy zapaliła się kontrolka oleju. Po dzisiejszych próbach również na biegu jałowym przerywa.
Co jest?

: pn cze 01, 2015
autor: Grześ
Poczekaj do Vulcanerii przywiozę kompa i OBD to popatrzymy na błędy sterownika lub czujników. ;)

: wt cze 02, 2015
autor: Tokar
Dwa dni szukania dziury w całym..........
Świce wykręcone i wydają się OK.
Przełożyliśmy cewki z kablami od Przywy i nic się nie zmieniło - szarpie dalej
Przełożyliśmy zbiornik również od Przywy i także bez zmian
Zamieniłem czujnik podciśnienia z czujnikiem ciśnienia atm. i też bez zmian.

Gdzie jeszcze szukać...???

Podczas jazdy pokazał się błąd Fi, ale nie udało się namierzyć co to.

Sławek od dzisiaj będzie specjalistą od trybu diagnostycznego :-) - BARDZO DOBRA ROBOTA SŁAWKU - dzięki.
Aaaaaaaa no i wielkie dzięki Przywie za możliwość podłubania w jego moto i podmianek (ciekawe tco jutro wykręcimy?)

Chyba zmienię świece na nowe i zobaczę jeszcze to.

: wt cze 02, 2015
autor: Zeus
Zmierz ciśnienia na cylindrach i podmień wtryski

: wt cze 02, 2015
autor: Sztandar
A może coś po stronie elektryki, pisałeś że zaświecił się olej, może czujnik, nie wiem jak w 2 czy jest tak że jak braknie ciśnienia oleju to silnik gaśnie, może jakiś przewód nie łączy, kostka?

: wt cze 02, 2015
autor: Tokar
Zeus pisze:Zmierz ciśnienia na cylindrach i podmień wtryski
Ja mam 2007 a Przywa 2009 i inne wtryski są.

: wt cze 02, 2015
autor: Grześ
Dobra rada poczekaj na OBD.
Metody ,,patrzajewa,, były dobre za prl-u :)

: wt cze 02, 2015
autor: Tokar
Grześ pisze:Dobra rada poczekaj na OBD.
Metody ,,patrzajewa,, były dobre za prl-u :)
Nie jestem w stanie nim przyjechać do Kokotka.

: wt cze 02, 2015
autor: Gruby
Przeczytałem cały temat i wygląda to na ciężką sprawę. W takiej sytuacji to sprawdziłbym za pomocą multimetra wszystkie czujniki w motocyklu- napięcie do nich dochodzące oraz ich opór- wszystkie procedury i wartości są opisane w serwisówce- może któreś piny łączące komputer silnika (ECU) są połamane lub zaśniedziałe?
Po drugie- jedno wiemy na pewno: szarpanie, przerywanie itd. zależy (przynajmniej na początku zależało) wprost od obrotów silnika.

: czw cze 18, 2015
autor: Telek86
Tokar jak Twoja maszyna?? Udało się ustalić przyczynę??

: czw cze 18, 2015
autor: Tokar
Niestety ciągle nic nie wiemy, chociaż sprawdziliśmy już chyba wszystko. Komputer pokazuje dwa błędy czujników na przepustnicy. Po pomiarach samych czujnków wyniki wskazują że są sprawne i zgodne z danymi z serwisówki.
Przepinaliśmy nawet ECU do innego motocykla i jest OK, chociaż na 2 błędy widać.

: ndz cze 21, 2015
autor: Tokar
Czarny scenariusz się sprawdził. Dzisiaj z Konradem dokonaliśmy wszystkich pomiarów (Grzesiu, dzięki za OBD - bez tego nie ruszylibyśmy z miejsca) niestety winowajcą jest jeden z czujników przepustnicy.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli ktoś wie gdzie takie cudo można kupić lub ma dojście do takich rzeczy - proszę o info (tel. 664 665 688). Wiemy, że czujnik jest kalibrowany fabrycznie z przepustnicą, ale mamy na to pewien pomysł :-) oby tylko czujnik znaleźć.
Jak skończymy naprawę, dam znać co i jak.

: ndz cze 21, 2015
autor: Konrad
Klika rundek po mieście za plecaka, najpierw z miernikiem w ręku a później z kompem ;) ;) ;). Żebyście widzieli miny ludzi na światłach dwóch gości na moto niby nic dziwnego tylko ten z tyłu siedzi i klika coś na kompie :antlers: :antlers: :antlers: . Problem zdiagnozowany oby dostać części to damy radę.

: pn cze 22, 2015
autor: Grześ
Cieszę się że wiadomo co doprowadzało do wk...nia ;)
Powodzenia w szukaniu części. :yeee:
Przez to całe zamieszanie znów jesteśmy wszyscy bogatsi o wiedzę szkoda tylko że takim kosztem :ok:

: pn cze 22, 2015
autor: CadetC
Zdaję sobie sprawę że jest to trochę strzał w ciemno, ale może TPS od
Kawasaki ZX6R ZX6RR ZX12R Z1000 ma taka sama specyfikację (opór) i po przeróbce podłączenia by pasował?
np.
Kawasaki TPS
lub
Kawasaki TPS2

Krzysztof