Strona 1 z 2
power commander
: czw lip 30, 2015
autor: leo74
witam
pytanie odnośnie power commandera.
czy odłączając to urządzenie muszę regulować silnik (jakąś nową mapę wgrywać itp)?
czy mogę to tylko odłączyć i jeździć dalej? czuć spadek mocy po odłączeniu tego ustrojstwa?
: czw lip 30, 2015
autor: Zombie
Możesz odłaczyć i jeździć.
: pt lip 31, 2015
autor: CadetC
Zombie pisze:Możesz odłaczyć i jeździć.
Nie do końca jest to prawda.
Jeśli masz akcesoryjny wydech lub modyfikowany oryginalny(wolny, "pusty") i nie oryginalny dolot(filtr powietrza) to prawie na pewno będziesz miał zbyt uboga mieszankę paliwa z powietrzem - w ekstremalnych warunkach grozi to wypaleniem dziury w tłoku.PC (lub inny "fuel processor") w takiej konfiguracji służy właśnie do korekty proporcji powietrza do paliwa - są też inne korzyści jeśli ma się dobrze ustawioną mapę(np. mniejsze spalanie, lub podwyższenie mocy, ograniczenie "strzałów" w wydech ). Po odłączeniu PC mapowanie paliwo-powietrze wraca do fabrycznych ustawień przeznaczonych dla zestawu -oryginalny wydech- oryginalny filtr powietrza.
Krzysztof
: pt lip 31, 2015
autor: Grześ
Rzeczowo lecz co do wydechu to bym polemizował. Filtr racja wydech przynajmniej w mojej szkole uczyli że jego wpływ jest decydujący ale w tylko dwusuwach!
W silniku czterosuwowym optymalnym osiągnięciem jest jak najszybsze i jak najmniejszym oporem opróżnienie cylindrów. Tak więc większa ilość powietrza powinna otrzymać więcej paliwa natomiast luźniejszy wydech nie ma wpływu.
Wracając do ,,klu,, PC można odłączyć i jeździć normalnie a to co wyżej opisane to tylko w warunkach ekstremalnego katowania może czytaj nie musi się zdarzyć!
Jeśli PC ci fumluje wywalaj bez obaw.
: pt lip 31, 2015
autor: leo74
wydech vance, filtr powietrza odkryty K&N
strzały w wydech bo ja wiem może odrobinę po skręceniu manetki.
Problem polega na tym że w tej chwili moto jest cholernie czułe na jakikolwiek ruch manetką
muszę uważać jak dodaje gazu (od razu rwie do przodu) z kolei jak skręcam rolgaz w momencie przełączania biegów jest mocne hamowanie silnikiem zwłaszcza gdy się rozpędzam.
To taka jazda z szarpaniem trudno go wyczuć. (chyba że od samego startu dam ostro po garach to wtedy nie ma szarpania )
Nie wiem może wydziwiam ale chcę zobaczyć jak to będzie bez power commandera. Na pewno będzie lepiej odpalał i zobaczymy może bardziej płynnie pójdzie.
: pt lip 31, 2015
autor: Grześ
A nie prościej po prostu wgrać mapę ,,0,, dostępna na stronie PC i po ptolach bez grzebania:)
Jak nie umiesz to wpadnij do mnie masz niedaleko to ci wgram.
: pt lip 31, 2015
autor: leo74
bez demontowania PC?
możesz mi się odezwać na priva?
: pt lip 31, 2015
autor: CadetC
leo74 pisze:Problem polega na tym że w tej chwili moto jest cholernie czułe na jakikolwiek ruch manetką
muszę uważać jak dodaje gazu (od razu rwie do przodu)
I to jest piękne w tej maszynie - potężny moment obrotowy od samego "dołu"
A tak na poważnie, może masz usunięte "przednie" klapy w przepustnicy(sterowane przez ECU) - po takim zabiegu moto jest bardziej czułe na "manewry" manetką.
Ja (i wielu innych użytkowników tego motocykla ) odkręciłem te klapy i je wyrzuciłem właśnie po to aby motocykl był bardziej wrażliwy na ruchy manetki.
Grześ pisze:Rzeczowo lecz co do wydechu to bym polemizował.
w zupełności z tobą się zgadzam - jeśli zmieniamy tylko wydech - nie ma obaw( przydałoby by się tylko AIS zablokować żeby mniej "walił" w rurę), jeśli zaś i wydech i dolot to nad proporcją powietrza do paliwa przydałoby się popracować.I oczywiście masz też rację że jeżdżąc spokojnie nic nie powinno się stać, dopiero ostre dawanie po garach może być niebezpieczne -
Krzysztof
: pt lip 31, 2015
autor: Grześ
: pt lip 31, 2015
autor: MaciekSz
Jakbyś rezygnowal z PC daj znać.
: pn sie 03, 2015
autor: Telek86
Hej,
Temat pewnie powielany, ale jak już rozmawiamy w tym temacie. Założyłem Cobry do mojego moto i zastanawiam sie nad Cobra Fi 2000R z racji braku potrzeby mapowania.
Co o tym sądzicie?
: pn sie 03, 2015
autor: Grześ
Miałem fi 2000 i cobry longi w nomadzie.
Próbowałem jeździć bez i z zamontowanym ciut mniej waliło ale porażającej różnicy nie było.
Drogie badziewie i słabo OPŁACALNY ZAKUP.
: czw sie 06, 2015
autor: Telek86
Zaciekawił mnie temat dotyczący usunięcia przednich klap przepustnicy....
Możecie trochę rozwinąć temat, dodać jakieś zdjęcia, jak to osiągnąć??? Czy jest to bezpieczne dla silnika?
: pt sie 07, 2015
autor: CadetC
Telek86 pisze:Zaciekawił mnie temat dotyczący usunięcia przednich klap przepustnicy....
Możecie trochę rozwinąć temat, dodać jakieś zdjęcia, jak to osiągnąć??? Czy jest to bezpieczne dla silnika?
Zdjęć nie posiadam(jak znajdę coś w necie to wstawię).
Cały zabieg jest prosty: musisz odkręcić obudowę filtra od przepustnicy - pierwsze widoczne klapy są sterowane przez ECU, te za nimi otwierasz manetką -należy odkręcić śrubki mocujące pierwsze klapy - jedna śrubka na środku - klapy i śrubki zachować na wypadek gdyby okazało się że chcemy wrócić do oryginalnej konfiguracji.
Przed odkręcaniem śrubek mocujących upewnij się że tylne klapy są zamknięte na wypadek gdybyś upuścił odkręcaną śrubkę do środka przepustnicy - należy to robić ostrożnie.
Po wszystkim przykręcasz obudowę filtra na miejsce. - cały zabieg 15 minut z przerwa na piwo
Jeśli chodzi o silnik to nie wydaje mi się że ma to negatywny wpływ - chociaż czytałem opinie że w niektórych przypadkach przy niskich temperaturach powietrza silnik gorzej startuje - trzeba przy zapalaniu lekko dać gazu na ułamek sekundy - Ja takich problemów nie miałem
Krzysztof
: pt sie 07, 2015
autor: Gruby
W przypadku dwójki po usunięciu klapek sterowanych przez ECU jest duża różnica jeśli chodzi o oddawanie mocy?
Jak miałem Rocketa III zrobiłem to samo- tzn. usunąłem przepustnice sterowane przez komputer i muszę powiedzieć, że różnica była ogromna- inny motocykl
: sob sie 08, 2015
autor: CadetC
Gruby pisze:W przypadku dwójki po usunięciu klapek sterowanych przez ECU jest duża różnica jeśli chodzi o oddawanie mocy?
Jak miałem Rocketa III zrobiłem to samo- tzn. usunąłem przepustnice sterowane przez komputer i muszę powiedzieć, że różnica była ogromna- inny motocykl
Po zabiegu motocykl stał się bardziej czuły na ruchy manetką gazu - bardziej "narowisty"
, nie każdemu może to pasować .
Krzysztof
: sob sie 08, 2015
autor: czarny
a w vn 900 tez sa takie klapy co możne je odkrecic?
: sob sie 08, 2015
autor: Gasman
Czarny, skoro jest wtrysk i ECU to chyba powinny być ,trzeba by serwisówke obczaic w tej kwestii bo sledze temat i tez mnie to by interesowało.
: ndz sie 09, 2015
autor: Konrad
W 900 też są takie przepustnice, cały "zespół" jest prawie taki sam. Więc jeśli ktoś chce może zrobić dokładnie ten sam manewr co kolega w dwójce.
: ndz sie 09, 2015
autor: czarny
rozumiem ze operacja jest odwracalna.