Strona 1 z 1

Sprawdzanie naciągu pasa

: pt sty 22, 2016
autor: Gruby
Siemano,

Macie jakieś sposoby ustawiania prawidłowego naciągu pasa napędowego bez użycia specjalnego przyrządu?

Ja jak na razie ustawiam na czuja- popycham pas palcami z siłą mniej więcej taką jak podaje serwisówka. Staram się przy tym, żeby nie był za mocno naciągnięty, żeby łożysko pulleya nie cierpiało.

: pt sty 22, 2016
autor: czarny
ja odką kupiłem swoja vn 900 przejechałem 12 tyś mil, i nie regulowałem pasa, moze czas sprawdzić

: sob sty 23, 2016
autor: Dar699
Pare razy bawiłem się pasem bez przyrządów i z mojego doświadczenia widze że zbyt mocno naciągnięty informuje mnie chrobotaniem a zbyt lużny informuje piszczeniem.

: czw kwie 06, 2017
autor: Marecki75
Dar699 pisze:Pare razy bawiłem się pasem bez przyrządów i z mojego doświadczenia widze że zbyt mocno naciągnięty informuje mnie chrobotaniem a zbyt lużny informuje piszczeniem.
odswieżę temat Grubego.. Odkąd zdjąłem tylne koło, aby wymienić laczka i założyłem ponownie, nie mogę wyregulować odpowiednio pasa..
Cały czas go słychać.
Z lewej i prawej strony wskaźnik jest ustawiony tak samo na znacznikach ale tak czy inaczej z mniejsząa lub wiekszą intensywnością go słychać. luzuję pas jest jakby ciszej.. ale i tak słychać.

Poradźcie coś. Jak ustawić to ustrojstwo.. Zanim zdjałem tylne koło było cichutko.. :(

: pn maja 08, 2017
autor: zeglarz28
Poszukaj serwisu. Ja z takimi tematami jade do Kawasaki Sikora Bielsko i robia mi to w 5 minut za free. Maja przyrzad i wprawe. Zniszczysz pas i kola ,szkoda roboty ( na tej malej zebatce masz chwilami masakryczny moment obrotowy w VN 2000 ). Warto tez sprawdzic czy nie poluzowalo Ci nakretki zabezpieczajacej przednie kolo napedowe. Ona lubi sie poluzowac. Dokrecenie to moment prawie 200Nm. I to najlepiej na kleju.
Obejrzyj wszystkie zeby na pasie, czy nie ma ubytkow. Tak samo stan zebow na kolach. Jesli to wszystko gra , naciag pasa jest od 2.5 do 4.5 mm ugiecia przy nacisku 4.5kg, kolo ustawione rowno wzgledem przedniego typnego kola napedowego ( pas nie ma skosu ) to nie moze piszczec.

: wt maja 09, 2017
autor: Mayones
zeglarz28 pisze: Ja z takimi tematami jade do Kawasaki Sikora Bielsko i robia mi to w 5 minut za free..
No ale Ty tam jeździsz z dwoma motkami to masz chody :D :ok:

: wt maja 16, 2017
autor: zeglarz28
No i jeszcze z autami :). "chody" sa to fakt

: wt maja 16, 2017
autor: Sergiusz
Przez 4-ry sezony przejechałem 84000 km zmieniłem parę laczków ,parę razy sam ściągałem koło,ale nigdy nie słyszałem swego pasa,może dlatego że jest jeszcze orginalny

: ndz sie 27, 2017
autor: mikko
Odnośnie pasa i jego ustawienia.
Wlaśnie miałem was pytać, czy w polsce widzieliście gdzie taki niutonomwetr który pokazuje poziom nacisku ?

https://youtu.be/1oXlu2ME29U

Tu właśnie mądry człowiek pokazuje jak należy sprawdzić naciąg pasa napędowego.
I powinno się to robić co 6tyś km.

: ndz sie 27, 2017
autor: naziro

: śr sie 30, 2017
autor: mikko
znalazłem trochę taniej również do 45Nm

http://www.narzedziak.pl/jonnesway-przy ... 20005.html

edit. ale są braki i nie wiadomo czy będzie jeszcze dostępny :(

: czw wrz 07, 2017
autor: Roy
Dorzucę od siebie 3 grosze bo sam wielokrotnie ustawiałem sobie pas w XV 1600. Sprawa jest prosta jak włos mongoła. Dajemy moto na podnośnik, ustawiamy pas na oko (równo na znaki, zwis taki jak nam się wydaje że jest ok). Podstawiamy w miejscy badania naciągu podnośnik trapezowy (mi został jeszcze z Tico). Zaznaczamy na obudowie ołówkiem stan wyjściowy. Na podnośnik trapezowy dajemy wagę kuchenną (są takie małe), na to ustawiamy jakiś sworzeń czy większa śrube (zerujemy wagę) i jej koniec zapieramy na pasie w miejscu badania naciągu. podkręcami podnośnik ąz waga pokaże nacisk na pas 4 kg (XV 1600, H-D ma zwis ok 14-19mm pod naciskiem 4kg. Mierzymy linijką ile się ugiął od zaznaczonego ołówkiem stanu- jeśli jest w widełkach podanych w manualu to jest git :) jak nie to naciągamy pas/luzujemy i od nowa zabawa.