VN-2000- "bujnięcie" z tyłu motocykla

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

VN-2000- "bujnięcie" z tyłu motocykla

Post autor: Gruby » śr lut 17, 2016

Siemano,

Ostatnio zauważyłem w dwójce dziwne zjawisko, chyba, że ten typ tak ma, a ja się po prostu czepiam. Czytałem z resztą kiedyś temat, że nerwowość zawieszenia w Dwójce przy wysokich prędkościach to rzecz normalna.
Mianowicie przy wysokich prędkościach (powyżej 140 km/h) gdy lekko poruszam kierownicą (coś jak dwa szybkie przeciwskręty na zmianę) to czuć również takie "bujnięcie" z tyłu motocykla. Z wahaczem z tyłu niby wszystko było ok jak go sprawdzałem zimą, ale zobaczę go jeszcze raz. W całym zakresie prędkości i pochyleń przy zakrętach motocykl prowadzi się idealnie, martwi mnie tylko to bujnięcie. Dodam, że jak miałem zdemontowaną szybę i sakwy to nie zwracałem na to uwagi (ale również dobrze też mogło występować), no i z przodu mam Metzelera, a z tyłu Dunlopa.

Z resztą zacząłem to zauważać dopiero po tym jak w sierpniu 2 razy pod rząd złapałem kapcia z tyłu. Motocyklem wtedy bujało podobnie, ale w całym zakresie prędkości. Szybka diagnoza- flak. Kupiłem nowego Dunlopa na tył i 3 dni później bawiłem się kierownicą i znowu to poczułem przy niskich prędkościach, zjechałem na bok- dziura w nowej oponie :hah: :hah: :hah:
No i od tego momentu chyba stałem się wyczulony. Kolega stwierdził, że jest to kwestia masy motocykla i miękkiego zawiasu z przodu, ale wahacz i tak jeszcze raz sprawdzimy niebawem.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr lut 17, 2016

moj rower ma podobnie, jak szarpne kierownica to jakby z opoznieniem byjnie sie tyl, w rowerze to kwestia sztywnosci, moze tu jest podobnie, jakies luzy na wachaczu albo cos w tym stylu,

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr lut 17, 2016

moj rower ma podobnie, jak szarpne kierownica to jakby z opoznieniem byjnie sie tyl, w rowerze to kwestia sztywnosci, moze tu jest podobnie, jakies luzy na wachaczu albo cos w tym stylu,

Jachudy
Posty: 54
Rejestracja: śr sty 07, 2015
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Kawasaki Vulcan vn2000
VROC: 0

Post autor: Jachudy » śr lut 17, 2016

Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?

Gruby
Posty: 140
Rejestracja: śr kwie 29, 2015
Miejscowość: Pińczów/Kraków
Motocykl: 05' VN2000A1
VROC: 0

Post autor: Gruby » śr lut 17, 2016

Ciśnienie w kołach ok. Nie wiem sam, może ten typ tak ma i tyle- tym bardziej, że mam założone sakwy.
No replacement for displacement
Pozdrawiam Cię Iron75 :)

"One who stands tall never stands alone"
"These bones may be broken, but the spirit can't die"

Awatar użytkownika
zeglarz28
Posty: 69
Rejestracja: sob lut 28, 2015
Miejscowość: Wisla
Motocykl: VN2000 VN 1700 K1600GTL
VROC: 0

Post autor: zeglarz28 » pt maja 19, 2017

Zdejmij siedzenie kierowcy. Bedziesz widzial amortyzator centralny. W okolicy mocowania do wachacza masz srubke ktora odpowiada za tlumienie powrotu. Czyli tego jak sprezyna odda energie po scisnieciu. Dobierz to ustawienie do nawierchni,wagi wlasnej. Wkrecajac ja do srodka zmniejszasz przeplyw tlumienia. Czyli amor staje sie jakby twardszy. Wykrecajac zwiekszasz przeplyw oleju ,amor staje sie miekki, plywajacy. Dokrec dwa kliki w prawo i wtedy pojezdzij. Powinienes czuc znaczna roznice. Ustaw pod siebie a bedziesz mogl jechac 200km/h i zmieniac pasy. No chyba ,ze amor masz uszkodzony. Zobacz czy nie ma wyciekow. W co jednak watpie.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą