Strona 1 z 1

VN-2000- "bujnięcie" z tyłu motocykla

: śr lut 17, 2016
autor: Gruby
Siemano,

Ostatnio zauważyłem w dwójce dziwne zjawisko, chyba, że ten typ tak ma, a ja się po prostu czepiam. Czytałem z resztą kiedyś temat, że nerwowość zawieszenia w Dwójce przy wysokich prędkościach to rzecz normalna.
Mianowicie przy wysokich prędkościach (powyżej 140 km/h) gdy lekko poruszam kierownicą (coś jak dwa szybkie przeciwskręty na zmianę) to czuć również takie "bujnięcie" z tyłu motocykla. Z wahaczem z tyłu niby wszystko było ok jak go sprawdzałem zimą, ale zobaczę go jeszcze raz. W całym zakresie prędkości i pochyleń przy zakrętach motocykl prowadzi się idealnie, martwi mnie tylko to bujnięcie. Dodam, że jak miałem zdemontowaną szybę i sakwy to nie zwracałem na to uwagi (ale również dobrze też mogło występować), no i z przodu mam Metzelera, a z tyłu Dunlopa.

Z resztą zacząłem to zauważać dopiero po tym jak w sierpniu 2 razy pod rząd złapałem kapcia z tyłu. Motocyklem wtedy bujało podobnie, ale w całym zakresie prędkości. Szybka diagnoza- flak. Kupiłem nowego Dunlopa na tył i 3 dni później bawiłem się kierownicą i znowu to poczułem przy niskich prędkościach, zjechałem na bok- dziura w nowej oponie :hah: :hah: :hah:
No i od tego momentu chyba stałem się wyczulony. Kolega stwierdził, że jest to kwestia masy motocykla i miękkiego zawiasu z przodu, ale wahacz i tak jeszcze raz sprawdzimy niebawem.

: śr lut 17, 2016
autor: czarny
moj rower ma podobnie, jak szarpne kierownica to jakby z opoznieniem byjnie sie tyl, w rowerze to kwestia sztywnosci, moze tu jest podobnie, jakies luzy na wachaczu albo cos w tym stylu,

: śr lut 17, 2016
autor: czarny
moj rower ma podobnie, jak szarpne kierownica to jakby z opoznieniem byjnie sie tyl, w rowerze to kwestia sztywnosci, moze tu jest podobnie, jakies luzy na wachaczu albo cos w tym stylu,

: śr lut 17, 2016
autor: Jachudy
Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?

: śr lut 17, 2016
autor: Gruby
Ciśnienie w kołach ok. Nie wiem sam, może ten typ tak ma i tyle- tym bardziej, że mam założone sakwy.

: pt maja 19, 2017
autor: zeglarz28
Zdejmij siedzenie kierowcy. Bedziesz widzial amortyzator centralny. W okolicy mocowania do wachacza masz srubke ktora odpowiada za tlumienie powrotu. Czyli tego jak sprezyna odda energie po scisnieciu. Dobierz to ustawienie do nawierchni,wagi wlasnej. Wkrecajac ja do srodka zmniejszasz przeplyw tlumienia. Czyli amor staje sie jakby twardszy. Wykrecajac zwiekszasz przeplyw oleju ,amor staje sie miekki, plywajacy. Dokrec dwa kliki w prawo i wtedy pojezdzij. Powinienes czuc znaczna roznice. Ustaw pod siebie a bedziesz mogl jechac 200km/h i zmieniac pasy. No chyba ,ze amor masz uszkodzony. Zobacz czy nie ma wyciekow. W co jednak watpie.
Pozdrawiam