Strona 1 z 1
Głośna zmiana biegów i szarpanie.
: sob mar 26, 2016
autor: KALAF
Witam ..mam problem z głośnym przełączaniem biegów..na jedynce strzeli ale na resztę też ja np stoję na Stopie dłużej na jedynce to później ciężko wbić dwójkę bardzo głośne strzaskania ..co to może być
olej mam wlany Motul 5100 10w40 .. Jeszcze jedno mnie martwi,,gdy np.jadę na jedynce dodaje i ujmuje gaz i tak na przemian jest jak by LUZ jak dam gaz dopiero po jakimś czasie zazębia ze stukiem i dopiero ciągnie ..nie wiem czy tak ma być ma Vulcana 2000 od niedawna, ale wydaje mi się że jest coś nie tak ...Proszę o poradę ..
: sob mar 26, 2016
autor: Krzycho
Ten "jakby LUZ" to prawdopodobnie efekt działania sprzęgła antyhoppingowego, które zapobiega zerwaniu przyczepności tylnego koła przy nagłym odjęciu gazu, zgaśnięciu silnika, czy też źle wykonanej redukcji biegu.
Co do reszty objawów, to nie będę się wymądrzał, bo nigdy dwójką nie jeździłem i pewnie nie będę... Na dłuższym stopie wrzucaj na luz, stanie na biegu nie jest zdrowe dla sprzęgła.
: ndz maja 08, 2016
autor: Gruby
Strzelanie przy przełączaniu biegów jest w dwójce normalne- upewnij się tylko, że luz na lince sprzęgła jest ustawiony prawidłowo- gdy będzie za duży odgłos strzelania będzie głośniejszy.
Z kolei ten "jakby luz" wskazuje na zużycie/uszkodzenie elementów skrzyni biegów- nie jest to normalne zjawisko. U mnie np. zdarza się, że gdy niedbale wrzucę II bieg to potrafi pod obciążeniem na ułamek sekundy wyskoczyć i załączyć się jeszcze raz- jeśli wrzucę bieg dokładnie to tego nie ma, ale to również nie jest normalna sprawa. Ja zdecydowałem się temat olać- nie mam czasu ani ochoty grzebać przy skrzyni biegów.
: sob cze 11, 2016
autor: kucharz77
u mnie podobnie , przy wrzucaniu każdego biegu słychać jak by pukniecie młotkiem o kowadło , dość głośne . Mam 60.000 mil przebiegu to około 100.000 kilometrów . mam go od niedawna więc sie z nim oswajam .
: ndz cze 12, 2016
autor: Zielik
Głośna zmiana biegów w vn2000 jest chyba normą. Problem z wbiciem dwójki w moim przypadku spowodowany był krzywymi tarczami stalowymi sprzęgła (im cieplejszy silnik tym gorzej).Co do luzu stawiam na łańcuch pierwotny przeniesienia napędu ale pewności nie mam.
: pn cze 13, 2016
autor: KALAF
Zielik, Łańcuch pierwotny przeniesienia napędu ..ten luz jest dość duży ,,mi się wydaje że nie powinno tak być i uderzenie dość głośne ,przy dodaniu i ujęciu gazu jest to wyraźnie odczuwalne ,,,jak go pod lewarowałem włączyłem pierwszy bieg to ruszając kołem jest luz i to jest na każdym biegu..czy to może być luz na tym łańcuchu pierwotnym napędu ..trzask przy zmianie biegów to jest normalne ,ale to dla mnie nie ...
: wt cze 14, 2016
autor: Iron75
KALAF pisze:jak go pod lewarowałem włączyłem pierwszy bieg to ruszając kołem jest luz i to jest na każdym biegu.
wydaje mi się że to normalne , u mnie jest tak samo... w dwójce, w osiemsetce, i w dwóch autach, poza tym sprawdzałem u Przywy w dwójce i u Crazego w 1700, wszędzie jest taki luz
: pt cze 17, 2016
autor: kucharz77
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny wycia skrzyni biegów , tj na 3,4,5 biegu słychać wycie jak by odrzutowiec startował , nie jest to strasznie głośne ale słychać . Gdy jechałem i wcisnąłem sprzęgło to dźwięk się zbytnio nie zmieniał . Na 1 i 2 tego nie robi . To wycie lekko cichnie jak wchodzi na wyższe obroty , nie wiem czy tego wtedy silnik nie zagłusza .
: pt cze 17, 2016
autor: Erebos
Ü mnie też skrzynia halasuje i tez chciałbym znaleźć przyczynę.Słychać jakby dzwonienie podczas jazdy.Czy to mogą być łożyska walka zdawczego?
: sob cze 18, 2016
autor: Gruby
: ndz cze 19, 2016
autor: kucharz77
Tak , o to wycie mi chodzi , myślałem , że to jakieś łożyska w skrzyni lub coś podobnego , dzięki za odpowiedź .
Re: Głośna zmiana biegów i szarpanie.
: pt cze 26, 2020
autor: Daro65
U mnie 123 ok wchodzi 45 z lekkim pyknięciem jakby do końca nie wysprzeglalo