Strona 1 z 3

Spore drżenie na manetkach, kierownicy.

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
Witam, bardzo serdeczna prośba do praktyktów, aby pomogli zdiagnozować usterkę w moim moto.
Skończyły mi się już pomysły.. :(

Od jakiegoś czasu czuję podczas jazdy, spore drżenie na kierownicy i dość znaczne drgania podestów.

Drżenie jest na tyle mocne, że po przejechaniu kilkunastu km z predkością ok 90 km/h czuję jak w dłoniach pojawia się od tych wibracji mrowienie, o ile to na podestach jest w miarę akceptowalne, ( choć tak się nasiliło ostatnimi czasy ) to mrowienie w dłoniach jest już wrecz bolesne przy dłuższej trasie.
Pomóżcie moi drodzy.. gdzie szukac rozwiazania tych drgań.
Przy predkości ok 110-120 dragania są na tyle mocne, że obraz w lusterkach staje się niewyraźny. :wall:

Mechanik ostatnio wymieniał olej w lagach, łożysko główki ramy, dolną część lewej lagi, górną i dolną półkę, wymieniona była również kierownica oraz mocowania kierownicy na górnej półce. Wszystko oryginalne, żadne zamienniki.

Moto w zeszłym roku lezało na lewej stronie przez niefrasobliwość kierowcy z puszki, który za nic miał konieczność spojrzenia w lusterka :(

W konsekwencji moto wylądowało na kilka miesiecy w ASO i tam wszystkie uszkodzone czesci zostały wymienione na nowe, oryginalne. Została pomierzona rama, wzdłuż i wszerz i wskazania są fabryczne.

Gdzieś wyczytałem, żeby sprawdzić czy sruby mocujące silnik , czy nie luźne, sprawdziłem ,nie są luźne.
W innym poscie, że rura moze dotykac czesci ramy i drgania mogą mieć tam źródło , zmieniłem wiec swoje 3 calowe Hard Kromy na mniejsze cobry speedtster Longshots, sprawdzając czy żaden elemnet kominów nie dotyka ramy. Nie dotyka.
Luz na łożysku główki jest z odpowiednią tolerancją.
Mapa wtrysku do PC3 jest wgrana pod posiadany zestaw akc. ( kominy + Kiltr KN + Hypercharger ) , opony wyważone, z odpowiednim ciśnieniem ... i doopa
:wall: .. drży nadal.. Nie mam koncepcji już.
Mechanik z ASO twierdzi, że się przejechał i wg niego jest ok.. silnik dobrze pracuje, przyspiesza, spala itp..
Tylko co innego krótki przelot po naprawie, a co innego jazda kilkadziesiąt km autostradową prędkością , kiedy szlag człowieka trafia, bo nie wie, czy moze wyprzedzić , bo tak lusterka drgają.

Przejechałem się kolego dwójką ostatnio.. u niego nie ma drgań, są delikatne na podestach i tyle, ale nic na kierownicy :( a miałem skalę porównawczą, bo celowo jechalismy razem kilkanaście km, abym "dobrze poczuł" wibracje swojego motocykla
i za chwile przesiałdem się na jego.. to był jak balsam dla moich dłoni.. zero drgań.. :(


Chodzi mi jeszcze po głowie, że podczas upadku moto w zeszłym roku ciezar mógł spowodować zerwanie tzw "poduszek" na których m.in zamontowany jest silnik do ramy.. czy to może być to .. ?

wielka prośba do Was .. pomóżcie , :( w czerwcu mam wyjazd o którym marzyłem od dawna , a jak tak dalej pójdzie to bedzie gehenna , a nie przyjemność z jazdy.. :(

: wt maja 03, 2016
autor: CadetC
Piszesz że przy 110-120 drgania są takie że obraz rozmywa się w lusterkach, a czy jak wciśniesz sprzęgło i obroty silnika spadną to przy tej prędkości drgania ustają?

Krszysztof

: wt maja 03, 2016
autor: Smoku
Jaki jest stan opon?
Czasem tego nie widać, ale kiedy przednia opona jest na tyle"wyząbkowana" i efekt może, ale nie musi być taki jak ten opisywany przez Ciebie.

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
CadetC pisze:Piszesz że przy 110-120 drgania są takie że obraz rozmywa się w lusterkach, a czy jak wciśniesz sprzęgło i obroty silnika spadną to przy tej prędkości drgania ustają?

Krszysztof
Tak, wtedy obroty spadają , drżenie znika..

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
Smoku pisze:Jaki jest stan opon?
Czasem tego nie widać, ale kiedy przednia opona jest na tyle"wyząbkowana" i efekt może, ale nie musi być taki jak ten opisywany przez Ciebie.
opony są ok, wymienione na początku zeszłego sezonu.. AVON Cobra, gdyby były wyząbkowane, to przy tej predkości po wcisnieciu sprzegła, nadal wibracje by były.. prawda ?
a one wtedy znikają.....

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
nie mam koncepcji.. :( i coraz wiekszego doła..

: wt maja 03, 2016
autor: CadetC
czy wibracje przy mniejszych prędkościach się nie pojawiają? chodzi mi np. 2 bieg 60km/h -czy są one tylko zależne od prędkości czy też od obrotów silnika?

Krzysztof

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
obroty silnika , ewidetnie, gazując na postoju, w pewnym zakresie obrotów, ( trudno powiedziec w jakim dokładanie ) też lusterka wpadają w podobne drżenia..

: wt maja 03, 2016
autor: robdk
Może przestawili wałki wyrónoważające?

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
robdk pisze:Może przestawili wałki wyrónoważające?
tego nie wiem, a można to jakoś sprawdzić ? z tego co wiem, w ASO nie dotykali silnika, moto po wypadku paliło bez problemu, wymieniali tylko widoczne uszkodzone + profilaktycznie łożyska główki ramy, olej w lagach , półki dolne + górna, mimo, że nie nosiły sladów mechanicznych uszkodzeń ..

: wt maja 03, 2016
autor: robdk
Odstawiałeś do ustawienia rozrządu komuś czy coś w tym stylu?

: wt maja 03, 2016
autor: Marecki75
robdk pisze:Odstawiałeś do ustawienia rozrządu komuś czy coś w tym stylu?
nie...

: śr maja 04, 2016
autor: Kristof_if
Powiem Tak przed kolizją nie było a pojawiło się po niej czyli wina to poduszki silnika
Wiem sprawdzałeś dokręcenie śrub silnika a może silnik siedzi " za ciasno" stąd wibracje

: śr maja 04, 2016
autor: Marecki75
Kristof_if pisze:Powiem Tak przed kolizją nie było a pojawiło się po niej czyli wina to poduszki silnika
Wiem sprawdzałeś dokręcenie śrub silnika a może silnik siedzi " za ciasno" stąd wibracje
Na moje doświadczenie ( nikłe niestety ) mechaniczne , to śruby powinny być ciasno skręcone , a wlasnie owe poduszki silniki powinny dawać tę tolerancję na drgania silnika, aby sie na ramę , w konsekwencji na uklad kierowniczy, nie przenosiły.

: śr maja 04, 2016
autor: Grześ
Marek rozmawialiśmy z chłopakami o Tobie i nic Kuźwa nie przychodzi do głowy. Nie mam pomysłu. :(
Podczas jazdy powodów może być 100 ale jak napisałeś na postoju nie kumam o co kaman. Sory.

: śr maja 04, 2016
autor: Grześ
Jedyne co mi się nasuwa to jakieś mechaniczne uszkodzenie sprzęgła. Gdy wzrasta siła odśrodkowa to zaczyna wibrować.

: śr maja 04, 2016
autor: Marecki75
Grześ pisze:Jedyne co mi się nasuwa to jakieś mechaniczne uszkodzenie sprzęgła. Gdy wzrasta siła odśrodkowa to zaczyna wibrować.
Hmm tylko jak zweryfikować taką usterkę ?

: śr maja 04, 2016
autor: Jurek
Może na próbę poluzuj trochę te śruby poduszek. Sprawdź efekt. Przynajmniej jedną, potencjalną przyczynę wyeliminujesz.

: śr maja 04, 2016
autor: CadetC
Następne pytanie:
Czy,jesli wcisniesz sprzęgło i przegazujesz do poziomu kiedy pojawiały się wibracje, nie ma ich mniej ?
Krzysztof

: śr maja 04, 2016
autor: Marecki75
Jurek pisze:Może na próbę poluzuj trochę te śruby poduszek. Sprawdź efekt. Przynajmniej jedną, potencjalną przyczynę wyeliminujesz.
Gwoli ścisłości , to te dwa elementy "92075" to poduszki ?

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... p1N2xCWld3