Czarny, moim zdaniem to żal Ci dupę ściska, że ja w jednym garze mam więcej pojemności niż Ty w całym silniku swojego VN 900
Nie pierwszy raz z wielką zawziętością atakujesz VN 2000, ale moim zdaniem po prostu marzysz o dwójce i to, ze jeszcze jej z jakichś powodów nie masz (np. nie masz na tyle pieniędzy, żona Ci nie pozwala, chcesz być "eko", nie lubisz wibracji, nie masz 50cm w bicepsie i tyle siły co ja żeby nim jeździć, nie dostajesz do ziemi itd.- niepotrzebne skreślić) powoduje u Ciebie agresję
Czas rozwiać wszystkie mity, mianowicie:
- Jedyny powtarzający się problem jaki VN 2000 ma (głównie starsze roczniki) to zapychające się filterki HLA. Ja radzę je po prostu usunąć i po problemie. Dla niektórych osób może stanowić dużą przeszkodę, bo cała operacja wymaga rozbiórki wielu elementów i opuszczenia silnika z ramy. Trzeba do tego albo doświadczenia w grzebaniu albo ogarniętego mechanika (o co na ogół bardzo trudno).
- "Awaryjność" VN 2000 w porównaniu z np. Rocketem III (permanetne problemy ze skrzynią biegów i to nawet w rocznikach 2015) to bajka.
- VN 2000 jest szybkim, mocnym i ciężkim motocyklem, więc na jego eksploatację nie każdy może sobie pozwolić. Przykładem jest np. tylna opona, która wystarcza na ok. jeden sezon lub łożyska kół, które zwykle po 5-6 latach jazdy należy wymienić. Nie są to żadne wady fabryczne (łożysko przedniego koła mogłoby być ciut większe), lecz wynikają po prostu ze specyfiki tego motocykla. Szybki i ciężki pojazd po prostu bardzo szybko "zjada" części eksploatacyjne typu części przeniesienia napędu, opony, hamulce itp.
- To, że w moim egzemplarzu wymieniałem łańcuch sprzęgła, łańcuch rozrządu oraz łańcuch balancerów nie wynika z żadnej wady fabrycznej, a z głupoty poprzedniego właściciela. Przy kupnie motocykla chwalił się, że silnik jest bardzo elastyczny i często jeździ 60km/h na V biegu.
Ja mimo, że włożyłem w niego trochę pieniędzy kupiłbym go drugi raz. Tego samego nie mogę powiedzieć o większości moich poprzednich motocykli.
EDIT:
V-rod- żeby sprawdzić luzy zaworowe (są na szklankach)- silnik z ramy w dół
Intruder M1800- problemy ze skrzynią biegów (bardzo słabe sprzęgło, które jest niedostatecznie smarowane nie wysprzęgla czasem do końca) i liczne problemy z łańcuchami rozrządu.