Strona 1 z 1

Jaki olej do vn2000 cc ?

: śr sty 26, 2011
autor: mirad
Serwis gwarancyjny leje do mojego moto półsyntetyk 10W40 Castrola.
Ale gwarancja niebawem mija więc zastanawiam się jaki olej wybrać na nowy sezon: czy są istotne różnice jakościowe między producentami? Chodzi mi oczywiście o trwałość i kulturę pracy silnika.
Help !!!! :tube:

: śr sty 26, 2011
autor: Abrams
Ja polecam MOTUL półsyntetyk 5100 10W40
O Castrolu słyszałem niezbyt dobre opinie, że sprzęgło się ślizga itp...

: śr sty 26, 2011
autor: Andreas
abrams ma rację to samo słyszałem lej motul ja tez go leje i jest ok.

: śr sty 26, 2011
autor: bzq
VN 15 to nie to co VN 2000 wiadomo. Ja leje Liqui Moly 20W50...najlepszy do twinów pewnie BEL RAY ale drogi.

: śr sty 26, 2011
autor: Krasnal
A ja mam fabrycznie zalany Fuchs Silikolene 10W40 MC-SYN TECHNOLOGY

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 ]
A tak przy okazji, ile wchodzi, lub ile powinno wejsc?

: śr sty 26, 2011
autor: mirad
Abrams pisze:Ja polecam MOTUL półsyntetyk 5100 10W40
O Castrolu słyszałem niezbyt dobre opinie, że sprzęgło się ślizga itp...
Wiem, że Castrol czy Shell to marki do supermarketu /inwestują gł. w marketing/, natomiast w poprzedniej puszce miałem Motul 6100 i był ok. Ale słyszałem że Motul rozlewany jest teraz też w PL więc mam obawy, może niepotrzebnie, dlatego pytam co i jak.
Dzięki za info. :yeee:

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 ]
Krasnal pisze:A tak przy okazji, ile wchodzi, lub ile powinno wejsc?
Z faktury wynika, że 4,7l.

: śr sty 26, 2011
autor: Krasnal
mirad pisze:
Abrams pisze:Ja polecam MOTUL półsyntetyk 5100 10W40
O Castrolu słyszałem niezbyt dobre opinie, że sprzęgło się ślizga itp...
Wiem, że Castrol czy Shell to marki do supermarketu /inwestują gł. w marketing/, natomiast w poprzedniej puszce miałem Motul 6100 i był ok. Ale słyszałem że Motul rozlewany jest teraz też w PL więc mam obawy, może niepotrzebnie, dlatego pytam co i jak.
Dzięki za info. :yeee:

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 ]
Krasnal pisze:A tak przy okazji, ile wchodzi, lub ile powinno wejsc?
Z faktury wynika, że 4,7l.
Dzieki wielkie...
narka

: śr sty 26, 2011
autor: Thomas
Ja leję castrol w instrukcji pisze 4,5-4,6l mi wchodzi przy pełnej wymianie 4,8l a dlatego takie różnice bo filtr oleju 303 różnych producentów jest parę centów różnicy w długości około 100ml sam mierzyłem .
Najlepiej zalać 4,5l odpalić niech sobie pochodzi a potem ewentualna dolewka do poziomu na bagnecie, a zresztą co ja będę tłumaczył jak wszyscy i tak wiedzą :yeee:

: śr sty 26, 2011
autor: Piotr
Ja leję Belrey-a specjalny do V- twinów i niezamierzam zmieniać, sprawdza się i tego się trzymam, a cena nie jest chyba powalająca w poprzednim sezonie 105 albo 115zł za 4 litry.
Półsyntetyk oczywiści bodajże 10W40.
Mirad jak się zdecydujesz to mam zniżkę na ten olej, masz podrodze jakby coś.

: śr sty 26, 2011
autor: Abrams
Generalna zasada jest taka, jak jest dobrze to nie zmieniać.

: śr sty 26, 2011
autor: bzq
Belrey-a leją w jakiś większych opakowaniach bo z tego co widziałem na alegro to tylko w 1L opakowaniach?
30 zł (40zł z dostawą) 20W50 to nie jest tak źle, myślałem że więcej będzie

: śr sty 26, 2011
autor: VN 2000 Diablo
Ja leję Castrol Power GPS 10w 40 i nie narzekam. Cały czas używam tego oleju i wszystko jest ok. Jak używasz Castrola to lej Castrola, są różne opinie , nigdy nie dojdziesz do sedna sprawy. Chyba że ci się coś dzieje z moto, ale nie na pewno z powodu oleju, chyba że lejesz o innym oznaczeniu np 10w50 czy 20w50. W serwisówce pisze żeby lać półsyntetyk 10w-40 i trzymaj się tego, a jakiej firmy, wybór należy do ciebie, każdy będzie chwalił to co mu najlepiej służy. Ja do swojego VN 2000 pakuję 4,9 litra + nowy filtr i na bagnecie mam prawie minimum wyżej od połowy.

: śr sty 26, 2011
autor: Piotr
bzq pisze:Belrey-a leją w jakiś większych opakowaniach bo z tego co widziałem na alegro to tylko w 1L opakowaniach?
Jest dostępny w opakowaniach 4L z pewnością, zawsze w takich kupuję.

: sob sty 29, 2011
autor: mirad
Panowie, bardzo dziękuję za wsparcie merytoryczne w temacie. Mam już pojęcie co i jak. Decyzję podejmę na przełomie lutego i marca kiedy planuję przegląd. Dużego wyboru nie ma, ale coś się dobierze. Jasne, że będę się trzymał 10W40, bo zmiany mogą być niespodziewane. Kiedyś w serwisie zmieniłem w benzynowej puszce olej na "lepszy", taki mi autoryzowani spece reklamowali, to znaczy miał rozszerzony zakres przydatności "od dołu i od góry", no rewelacja, nawet do ferrari taki leją. I co? Silnik zaczął hałasować jak sieczkarnia i oczywiście zaczął chlać olej, niedużo, ale zawsze. Szybki powrót do poprzedniego oleju i cisza, bez strat i wymiana co 20 kkm. :mrgreen:
Pozdrawiam i do zobaczenia. :yeee:

: sob sty 29, 2011
autor: Andrew
Abrams pisze:O Castrolu słyszałem niezbyt dobre opinie, że sprzęgło się ślizga itp...
Ja miałem ten przypadek. Po zalaniu Castrolem GPS 10-40 na 4 i 5 biegu odkręcam manetkę , silnik wyje a moto nie przyspiesza. Myślałem , że sprzęgło się kończy ale miał przebieg 10 tys mil więc raczej niemożliwe. Zacząłem analizować i okazało się ,że to olej. Po Belrey-u wróciło do normy. No ale to w 1500 . W 2000 może być ok.